THE LEADER IN ME KUBA TERKA
THE LEADER IN ME
UMIEJĘTOŚĆ UWAŻNEGO SŁUCHANIA Wielu ludzi zapomina, że rozmowa z drugim człowiekiem to nie tylko mówienie, ale przede wszystkim aktywne słuchanie. Umiejętność uważnego słuchania jest bardzo ważnym elementem komunikacji z innymi ludźmi. Na aktywne słuchanie składa się okazywanie uwagi, kontakt wzrokowy, parafrazowanie, potwierdzanie zrozumienia komunikatu, zdolność odczytywania uczuć, reagowanie naniewerbalne komunikaty rozmówcy itp. Często bowiem słuchamy, a nie słyszymy, co chce nam przekazać druga osoba. Rozwiąż test i sprawdź, czy jesteś dobrym słuchaczem!rozmowakomunikacjiniewerbalne komunikaty
ZADAWANIE PYTAŃ
ROZUMIENIE EMOCII
RADZENIE SOBIE ZE STRESEM
POZYTYWNE NASTAWIENIE
SZACUNEK DO SIEBIE I INNYCH
DBANIE O GRANICE SWOJE I INNYCH
RELACJE Z LUDŹMI A ZAUFANIE
BYĆ AKTYWNYM A ZAUFANE
ODPOWIEDZIALNOŚĆ
PIERWSZE WRAŻENIE
PROJEKT ŻYCIOWY
WYZNACZANIE CELÓW
WPŁYW SPOŁECZNY W MARKETINGU
DOBRZE WYBIERAĆ
MADRE ZARZĄDZANIE BUDŻETEM
ZARZĄDZANIE CZASEM
ZARZĄDZANIE PROJEKTEM-1
ZARZADZANIE PROJEKTEM -2
ZARZĄDZANIE KONFLIKTEM Zarządzanie konfliktami opiera się na badaniach z zakresu psychologii dotyczących natury konfliktu. W badaniach tych wskazuje się na destrukcyjne i konstruktywne procesy konfliktowe. Do destrukcyjnych skutków konfliktu można zaliczyć: stres, poczucie zagrożenia (dezaprobata społeczna), negatywne emocje, agresja, złość, nienawiść, wycofanie z relacji, pogorszenie relacji i komunikacji, odejścia ludzi z organizacji a także podział, rozbicie, likwidację organizacji. Do pozytywnych skutków konfliktu zalicza się: wzrost energii, wzrost motywacji, wzrost zaufania, poczucie sprawiedliwości, krystalizacja celu, wzrost wiedzy o możliwościach rozwiązań, ujawnienie nieprawidłowości i niesprawności, wyzwalanie współzawodnictwa.stresemocjeagresjazłośćnienawiśćwycofanieorganizacjimotywacjizaufaniasprawiedliwości
ROZWIĄZYWANIE KONFLIKTÓW W GRUPIE Konflikt jest zjawiskiem naturalnym nawet w zdrowych, tj. dobrze funkcjonujących, organizacjach. Pojawia się najczęściej tam, gdzie dwie lub więcej stron dąży do sprzecznych lub niezgodnych celów. Wystąpienie realnych problemów nie jest jednak konieczne do powstania konfliktu. Niejednokrotnie wystarczy już samo przekonanie zaangażowanych stron o wrogim nastawieniu przeciwnika.
STAWANIE SIĘ DOBRYM CZŁONKIEM ZESPOŁU
WSPÓŁPRACA W MIEJSCU PRACY
KOMPETENCJE NA RYNKU PRACY