REFLEKSJE NA TEMAT ZARZĄDZANIA STRATEGICZNEGO

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
2.1. MISJA PRZEDSIĘBIORSTWA I JEGO CELE
Advertisements

Katolicki Uniwersytet Lubelski uwarunkowania, wyróżniki
Czy potrzebujemy długofalowego planowania rozwoju sektora kultury w mieście ? Anna Miodyńska 1.
Definicja Benchmarking definiowany jest jako „nieprzerwany proces porównywania wyników przedsiębiorstwa, systemów zarządzania, procesów, produktów i usług.
PLANOWANIE JAKO FUNKCJA ZARZĄDZANIA
KONTROLA JAKO FUNKCJA ZARZĄDZANIA
Istota i przesłanki badań marketingowych
Budżetowanie kapitałów
Wsparcie zarządzania zmianą w przedsiębiorstwie
PROF. DR HAB. WIESŁAWA PRZYBYLSKA-KAPUŚCIŃSKA
1 EWALUACJA GŁÓWNYM NARZĘDZIEM PODNOSZENIA JAKOŚCI PRACY DORADCY ZAWODOWEGO Robert Fleischer –Zarząd Główny SDSiZ RP Lubniewice,
Zatrudnienie Fair Play Promocja kultury przedsiębiorczości i etyki rynku pracy.
KONCEPCJE ZARZĄDZANIA ORT
SPRAWNOŚĆ SEKTORA PUBLICZNEGO WYKŁAD IV
5. Projekty inwestycyjne „twarde” – np. wniosek i studium wykonalności
Definicje operacji.
Czym jest zarządzanie operacyjne
Typy zachowań firmy w procesie internacjonalizacji (projekt badawczy)
Antoni Omondi Postsocjalistyczna transformacja z perspektywy nowej ekonomii instytucjonalnej.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Inwestycja w kadry 3 Praca zaliczająca moduł Dr G.Maniak.
KOMPUTEROWO ZINTEGROWANE ZARZĄDZANIE wprowadzenie
Podstawy wyboru strategii marketingowej
Prof. dr hab.. Małgorzata – Piasecka Szkoła Główna Handlowa Warszawa
KULTURA ORGANIZACYJNA
Jak mierzyć efekty naszych działań, czyli ewaluacja w projekcie społecznym Agnieszka Iwaniak Warszawa, 10 czerwca 2009 r.
Zarządzanie 1. Zarządzanie
Prawdy oczywiste Plan marketingowy Część 23
Skuteczny i efektywny samorząd terytorialny Warszawa, 8 października 2010 r. Procedura Poświadczania Jakości Zastosowania CAF Po co to nam? Jak to będzie.
Warsztat 3 Nowoczesne narzędzia wykorzystywane w cyklu polityk publicznych 26 lipca 2011.
Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Warszawa, 13 listopada 2012 r. Wiedza w procesach decyzyjnych polityk publicznych.
Rynek usług medycznych
Studium Przypadku (case study)
Promocja oferty przedsiębiorstwa turystycznego
Struktura, treść i sposób opracowania
JAK SKUTECZNIE WDROŻYĆ SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
Zarządzanie rozwojem firmy
Analiza i planowanie startegiczne 3
Planowanie przepływów materiałów
INFORMACJA MARKETINGOWA
Strategia przedsiębiorstwa
Podstawowe elementy Strategii Rozwoju Obszaru Społeczno-Gospodarczego
Planowanie strategiczne w odniesieniu do Obszar u Rozwoju Społeczno- Gospodarczego Przysiek,
Operacyjne sterowanie produkcją
Analiza kluczowych czynników sukcesu
Metoda studium przypadku jako element XI Konkursu Wiedzy Ekonomicznej
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
RACHUNKOWOŚĆ DLA MENEDŻERÓW
Ekonomia menedżerska Katedra Ekonomii.
Aleksandra Popławska Marta Pawłowska
ZINTEGROWANE SYSTEMY ZARZĄDZANIA
Logical Framework Approach Metoda Macierzy Logicznej
na podstawie tekstu: W. Kwaśnickiego
Tytuł projektu: Partnerstwo Nyskie 2020 – dialog między Partnerami Nazwa partnerstwa: Partnerstwo Nyskie 2020 Podmiot zgłaszający: Gmina Nysa.
WYKŁAD dr Krystyna Kmiotek
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej” studia I stopnia kierunek: „Zarządzanie”
Faza 1: Faza zaprojektowania systemu monitoringu projektu: 1. Inwentaryzacja obietnic złożonych sponsorowi we wniosku - przegląd założeń projektu, opracowanie.
Menedżer finansowy Katedra finansów przedsiębiorstw i ubezpieczeń gospodarczych Katowice,
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
Różne zastosowania metody SWOT opracowała Agnieszka OLSZOK I TIR.
Zarządzanie strategiczne 7
Kontrolowanie Mateusz Turczyn.
Efektywne planowanie i monitorowanie portfela inwestycji z Hadrone PPM
Funkcja planowania.
I ZARZĄDZANIE W BIZNESIE
Modele zarządzania w instytutach badawczych
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej”
{ Wsparcie informacyjne dla zarządzania strategicznego Tereshkun Volodymyr.
KOMPUTEROWO ZINTEGROWANE ZARZĄDZANIE wprowadzenie
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
Specjalność Menedżer finansowy
Zapis prezentacji:

REFLEKSJE NA TEMAT ZARZĄDZANIA STRATEGICZNEGO   CELE PREZENTACJI - przedstawienie historii rozwoju teorii Zarządzania Strategicznego (jako podstawa do zrozumienie problemów z zastosowaniem tych teorii); - omówienie zalet i wad tych teorii; - przedstawianie podstawowego modelu (procesu) Zarządzania Strategicznego. PLAN PREZENTACJI 1. Wprowadzenie do tematyki Zarządzania Strategicznego 2. Cechy Zarządzania Strategicznego 3. Model (procedura) Zarządzania Strategicznego 4. Sugestie na przyszłość 3/24/2017 (c) W.Nasierowski - sws-wa-ZS'12-11reflek

(c) Wojciech Nasierowski, grud-5-zarz.strat Zarządzanie strategiczne dotyczy wszelkich funkcji, zakresów, perspektyw zarządzania Jest tym samym dobrym obiektem do pokazania typowych błędów przy planowaniu Różne szkoły zarządzania strategicznego (c) Wojciech Nasierowski, grud-5-zarz.strat 3

(c) W.Nasierowski - sws-wa-ZS'12-11reflek 3/24/2017 (c) W.Nasierowski - sws-wa-ZS'12-11reflek

(c) Wojciech Nasierowski, grud-5-zarz.strat

Podejścia opisowe do zagadnień zarządzania strategicznego szkoła uczenia się (learning school, logical incrementalism) socjologiczna/kulturowa szkoła szkoła drobnej przedsiębiorczości szkoła polityczna 3/24/2017 (c) W.Nasierowski - sws-wa-ZS'12-11reflek

Zastosowanie zasad Zarządzania Strategicznego pozwala kierownikom na: przewidywanie zmian w otoczeniu i określenie logicznej hierarchii ważności elementów otoczenia; określenie pozycji przedsiębiorstwa w przemyśle; zidentyfikowanie czynników sukcesu na konkurencyjnym rynku i zdobycie przewagi konkurencyjnej. skoncentrowanie się na najważniejszych decyzjach dotyczących poprawy pozycji konkurencyjnej; określenie jasnych celów i kierunków działania; włączenie elementów dalekosiężnej filozofii do działania przedsiębiorstwa i przegląd długoterminowych konsekwencji bieżących decyzji; wyjaśnienie zużycia zasobów w procesach działania, oraz koordynacje pozyskiwania i zużycia deficytowych zasobów; udoskonalenie komunikowania się w ramach przedsiębiorstwa, i na linii przedsiębiorstwo-otoczenie. 3/24/2017 (c) W.Nasierowski - sws-wa-ZS'12-11reflek

Cechy charakterystyczne Zarządzania Strategicznego zarządzanie strategiczne jest sztuką i jest złożonym procesem; z reguły niewiele jest wiarygodnych danych, na których oprzeć można decyzje strategiczne; ograniczone są sposoby mierzenia zagadnień rozpatrywanych w Zarządzaniu Strategicznym; występuje znaczny poziom niepewności wyników planowania strategicznego; strategie można sformułować w oparciu o różne teorie, przykłady, reguły; nie istnieje jeden jedyny najwłaściwszy sposób formułowania strategii; opracowywanie strategii uwzględniać musi zarówno podejście ilościowe jak i jakościowe, metody empiryczne jak i dedukcyjne; -Zarządzanie Strategiczne, definiowane, jako zestaw decyzji i działań tworzących proces, może być podzielone na dwie fazy: planowania strategicznego (formułowania strategii) i wdrażania strategii. Te fazy te można podzielić na etapy takie jak analizowanie i diagnozowanie sytuacji, wybór strategii, wdrażanie, oceny skutków; 3/24/2017 (c) W.Nasierowski - sws-wa-ZS'12-11reflek

Cechy charakterystyczne Zarządzania Strategicznego - formułowanie strategii poprzedza wdrażanie strategii; - proces Zarządzania Strategicznego kładzie nacisk na przyszłe cele i misje przedsiębiorstwa, ale stosowanie tego procesu nie powinno powodować ignorowania krótkoterminowych problemów; - Zarządzanie Strategiczne jest procesem i dlatego zmiana w jakimkolwiek aspekcie, który może mieć wpływ na strategie powoduje potrzebę zmiany kilku albo wszystkich elementów planu; - formułowanie strategii jest dynamicznym procesem powiązanych i zależnych działań; - występują trudności w syntetyzowaniu wyników prac teoretycznych i empirycznych dotyczących Zarządzania Strategicznego; - metody używane w Zarządzaniu Strategicznym ograniczają swobodę podejmowania błędnych decyzji: wykorzystanie tych metod nie może być uznane za procedurę, która zawsze prowadzi do jedynego najlepszego rozwiązania: z reguły jest wiele dobrych koncepcji prowadzących do dobrych wyników.   3/24/2017 (c) W.Nasierowski - sws-wa-ZS'12-11reflek

Analiza strategiczna dotyczy: - określenia jaka jest sytuacja: tu: jakie jest otoczenie, jakie są elementy, które będą przynosiły w przyszłości sukcesy; jaka jest pozycja konkurencyjna przedsiębiorstwa; - określenia podstawowych elementów niezbędnych dla sukcesu działania; - zidentyfikowania strategii konkurujących przedsiębiorstw; - poszukiwania efektywnych sposobów osiągania przewagi nad konkurentami; - określenia silnych i słabych punktów przedsiębiorstwa; - łączenia specyficznych zalet produktów i rynków z możliwościami, zaletami i finansowymi zasobami przedsiębiorstwa.   3/24/2017 (c) W.Nasierowski - sws-wa-ZS'12-11reflek

(c) W.Nasierowski - sws-wa-ZS'12-11reflek Zaangażowanie się w proces zarządzania strategicznego ułatwia odpowiedź na takie pytania jak:   DOKĄD ZMIERZAMY? - poprzez określenie misji przedsiębiorstwa, ustalenie celów i zdefiniowanie zasięgu operacji. DOKĄD MOGLIBYŚMY ZMIERZAĆ? - dzięki przeegzaminowaniu otoczenia, określeniu zasobów przedsiębiorstwa, zidentyfikowaniu możliwości sukcesu, przeanalizowaniu występujących braków (np. luki informacyjne). JAK SIĘ DOSTAĆ TAM DOKĄD ZMIERZAMY? - czyli ocenienie alternatyw; sformułowanie strategii; określenie planów i projektów o małym zasięgu czasowym; oraz uaktywnienie ludzi. 3/24/2017 (c) W.Nasierowski - sws-wa-ZS'12-11reflek

(c) W.Nasierowski - sws-wa-ZS'12-11reflek 3/24/2017 (c) W.Nasierowski - sws-wa-ZS'12-11reflek

SUGESTIE NA PRZYSZŁOŚĆ 3/24/2017 (c) W.Nasierowski - sws-wa-ZS'12-11reflek