KOMUNIKACJA INTERŚRODOWISKOWA

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wirtualny system spo ł ecznego wsparcia dla budowania pozytywnych relacji mi ę dzyludzkich w ś wiecie rzeczywistym.
Advertisements

7 punktów Kodeksu 2.0.
Edukacja Medialna dr inż. Mariusz Kąkolewicz - ZTK UAM.
NEGOCJACJE jako proces komunikowania się
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
Dr Grażyna Poraj Instytut Psychologii Uniwersytet Łódzki
Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych między lekarzem a pacjentem
w edukacji przedszkolnej
W JAKI SPOSÓB ZMIENIĆ NIEPRAWIDŁOWY ODBIÓR KOMUNIKATÓW WERBALNYCH I NIEWERBALNYCH W RELACJACH UCZEŃ – NAUCZYCIEL – RODZIC.
Anna Paszkowska-Rogacz
Rola nauczyciela w szkole wychowującej
Magia słowa, czyli jak zaczarować ucznia?
Gminna Strategia Rozwiązywania Problemów Społecznych w Gminie Grodziczno do 2018 roku.
Dwa sposoby komunikowania się: sposób werbalny 35% – słowa,
NAJWAŻNIEJSZE TYPOLOGIE POSTAW RODZICIELSKICH
„Czym skorupka za młodu...”
Przeciw przemocy w szkole Fundacja PRAESTERNO grudzień 2007.
Uzależnienia a rozwój dziecka
Szkoła z klasą 2.0 III edycja rok szkolny 2012/2013.
Projekt Kompleksowe wsparcie szkół – sukces edukacji współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Wyzwania przedsiębiorczości
Jak pomagać dziecku w nauce?
WdŻwR Wychowanie do Życia w Rodzinie
Ocena opisowa Ocenić ucznia, to dać jak najpełniejszą informację
Kursy i szkolenia bez wychodzenia z domu
SZKOLNA PLATFORMA EDUKACYJNA (SPE) to profesjonalne narzędzie służące do za­rządzania i wspomagania procesu kształcenia poprzez wykorzystanie nowoczesnych.
warsztaty dla rodziców
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: GIMNAZJUM NR 23 W GDAŃSKU
Jak porozumiewać się miedzy sobą by być rozumianym?
Udział szkoły w programie Szkoła z klasą 2.0, prowadzonym przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą pod honorowym patronatem Ministra Edukacji.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Debata szkolna
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Jakie zachowanie jest zachowaniem agresywnym?
JAK POMÓC UCZNIOWI OSIĄGNĄĆ SUKCES EDUKACYJNY
 brak czasu dla dzieci  niewłaściwa komunikacja interpersonalna  brak umiejętności radzenia sobie w sytuacji konfliktu,  brak rozpoznawania i interpretowania.
PROCESY KOMUNIKACJI INTERPERSONALNEJ – MODELE ORAZ FORMY KOMUNIKACJI
Postawa wychowawcza rodzica wobec przypadków przemocy i agresji
„GRANT ZACHODNIOPOMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY"
Izba Celna w Toruniu Efektywne i skuteczne komunikowanie się z audytorami jako element wsparcia procesu osiągania celów kierownika jednostki. ul. Mazowiecka.
BARIERY W KOMUNIKACJI I SPOSOBY ICH PRZEZWYCIĘŻANIA
Bariery komunikacyjne w rozmowie z dziećmi Jest ich aż 12 – cały tuzin!!! Irena Dzierzgowska Mirela Nawrot Warszawa 2007.
Jak stworzyć kodeks 2.0? Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
LOGO DEBATA KLASOWA. GRUPA I Wiadomości zdobywamy w mig, gdy uczymy się z TIK. Pytanie pomocnicze: W jaki sposób można wykorzystać komputery i komórki.
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
KOMUNIKACJA MIĘDZYLUDZKA
METODY KOMUNIKOWANIA SIĘ NA PRZESTRZENI WIEKÓW
Michał Nowiński 1D METody komunikacji.
Komunikacja i jej formy :
Komunikacja i jej formy :
Komunikacja międzyludzka
Komunikacja.
Metody komunikowania się
Metody komunikowania się.
Metody komunikacji ludzi
Komunikacja interpersonalna to wymiana informacji między jej uczestnikami. Mogą to być słowa (komunikacja werbalna), gesty, teksty, obrazy, dźwięki czy.
Metody komunikacji.
Metody komunikacji.
Stop cyberprzemocy!!! Informacje dla rodziców
 Komunikacja (komunikowanie się) – wymiany informacji, przekazywanie jej treści między uczestnikami procesu - NADAWCĄ i ODBIORCĄ; odbywa się za pomocą.
Komunikacja.
Aleksandra Kiełbania I G
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
DEBATA SZKOLNA 20 grudnia 2010 Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu.
KOMUNIKOWANIE W PROCESIE WSPIERANIA ROZWOJU SZKOŁY Jarosław Kordziński NA.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
WIELCY OBYWATELE MAŁYCH SZKÓŁ
Zasady korzystania z technologii informacyjno - komunikacyjnych
PODSTAWY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
Komunikacja na różnych etapach życia – prawidłowości
Zapis prezentacji:

KOMUNIKACJA INTERŚRODOWISKOWA Wałbrzych 19.05.2011 BRAS Biuro Rozwoju Aktywności Społecznej Robert Jaworski www.bras-edukacja.pl

Komunikacja interpersonalna Komunikacja jest procesem wzajemnego przekazywania sobie informacji pomiędzy nadawcą, a odbiorcą. Przebiega ona na wielu poziomach, z których jedne są świadome, a inne nie. W celu wymiany informacji dotyczącej naszych przekonań, doznań, odczuć, sądów potrzeb, oczekiwań wykorzystujemy komunikację werbalną i niewerbalną. BRAS Biuro Rozwoju Aktywności Społecznej Robert Jaworski www.bras-edukacja.pl

No jak nie było? Wszystko to było - odpowiada dziadek. Ale jak to? Wszystko już było… Wnuk do dziadka: - Kiedyś to mieliście źle. Nie było Internetu, komórek, czatu ani gadu-gadu... Jak ty w ogóle babcie poznałeś ? No jak nie było? Wszystko to było - odpowiada dziadek. Ale jak to? No przecież babcia mieszkała w internacie, jak wracała ze szkoły, to stałem na czatach, wychodziłem i z babcią na gadu-gadu, a jakby nie komórka, to i ciebie i twojego ojca by nie było... BRAS Biuro Rozwoju Aktywności Społecznej Robert Jaworski www.bras-edukacja.pl

Bariery komunikacyjne – „brudna dwunastka” T. Gordon krytykowanie stawianie zbyt wielu lub niewłaściwych pytań przezywanie udzielanie rad stawianie diagnoz odwracanie uwagi chwalenie połączone z oceną logiczne argumentowanie rozkazywanie uspokajanie grożenie moralizowanie BRAS Biuro Rozwoju Aktywności Społecznej Robert Jaworski www.bras-edukacja.pl

Komunikowanie w sytuacji kryzysowej Zadbanie o skuteczne komunikowanie się: - język „ja”, - oddzielenie ludzi od problemu, - wyrażenie braku akceptacji dla zachowania a nie człowieka, - szacunek dla rozmówcy, - wysłuchanie. BRAS Biuro Rozwoju Aktywności Społecznej Robert Jaworski www.bras-edukacja.pl

KRYZYS KOMUNIKACYJNY W SZKOLE konflikty w szkole między rodzicami i nauczycielami pojawiają się wówczas, gdy przynajmniej jedna ze stron postrzega drugą jako niespełniającą szeroko rozumianych oczekiwań. Teoretycznie obie strony mają wspólny cel swego działania: nauczyć i wychować dziecko. Każdy może jednak inaczej go rozumieć. Rozbieżności dotyczą wielu ważnych kwestii: BRAS Biuro Rozwoju Aktywności Społecznej Robert Jaworski www.bras-edukacja.pl

Nauczyciele i rodzice mogą odmiennie ustawiać priorytety Nauczyciele i rodzice różnie mogą rozumieć sformułowanie „dobrze nauczyć” (przekazać możliwie dużo informacji?; nauczyć korzystać ze źródeł?) Różnie nauczyciele i rodzice mogą definiować zwrot „dobre wychowanie”. Nauczyciele mogą być również krytyczni wobec rodziców, uznając, w pewnych przypadkach, że źle wypełniają rolę rodzicielską. BRAS Biuro Rozwoju Aktywności Społecznej Robert Jaworski www.bras-edukacja.pl

DZIĘKUJE ZA UWAGĘ Robert Jaworski 515 052 414 www.bras-edukacja.pl Biuro Rozwoju Aktywności Społecznej Robert Jaworski www.bras-edukacja.pl