KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU GIMNAZJUM NR 1 im

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Niedaleko Koronowa, przy drodze krajowej nr 25 położona jest niezwykle malownicza miejscowość będąca polską stolicą truskawek - Buszkowo, w której od.
Advertisements

Efektywność kształcenia Jak ją poprawiać?. Kształcenie – to całość doświadczeń składających się na proces zdobywania przez jednostkę umiejętności, wiedzy.
Janusz Żak Korzyści wychowawcze i osobiste płynące z realizacji edukacji europejskiej.
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Nadzór pedagogiczny nad szkoleniem zawodowym
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 6 IM. JANINY MAJKOWSKIEJ W SIERADZU NA LATA KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY.
SZKOLENIE RADY PEDAGOGICZNEJ
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU ZESPOŁU SZKÓŁ z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI IM. JANA PAWŁA II W SIEMIATYCZACH NA LATA
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
Rola uczniów we współdecydowaniu o sprawach szkolnych
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
Rola doradcy zawodowego w aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych
Osiągnięcie przez szkoły i placówki warunków do pełnej realizacji kształcenia ogólnotechnicznego, zawodowego i wychowania komunikacyjnego. Cele szczegółowe:
PRAWA I OBOWIĄZKI UCZNIA
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY NA LATA
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Szkoła Współpracy.
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
W roku szkolnym podjęliśmy działania, których celem było poprawienie funkcjonowania szkoły. Aby pozyskać potrzebne informacje : - Zwróciliśmy.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY NA LATA
„ E-valesco znaczy wzmocnić ” Płock, wrzesień 2013 r.
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
Najczęściej powtarzające się mocne strony i problemy do rozwiązania:
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Grupa reprezentująca społeczność uczniowską danej szkoły (klasy), Wybrana w celu rozwiązywania ważnych problemów swego środowiska; Działa pod opieką i.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
IM. EDMUNDA WOJNOWSKIEGO W WĄBRZEŹNIE
STATUTSZKOŁYPODSTAWOWEJ NR 2 W ROGOŹNIE.. CO TO JEST STATUT SZKOŁY? Statut szkoły, dokument dotyczący organizacji i funkcjonowania szkoły. Statut szkoły.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Programy i projekty w Szkole Promującej Zdrowie. Standardy Szkoły Promującej Zdrowie  Szkoła promująca zdrowie dąży do osiągania celów i realizuje zadania.
ZADANIA SZKOŁY W WALCE Z DOPALACZAMI Agnieszka Siczek – doradca metodyczny Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
Wyniki Ewaluacji 2015 rok. Publiczne przedszkole im. Marii Kownackiej w Graczach.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Uczeń- jego prawa i obowiązki
Wykaz Krajowych i Narodowych Programów Profilaktyki – zawierających zadania resortu edukacji.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 28 im. Adama Mickiewicza w Radomiu Publiczna Szkoła Podstawowa nr 28 im. Adama Mickiewicza w Radomiu położona jest w cichym.
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Marii Kownackiej w Łodzi w Łodzi Rok szkolny 2009/ Łódź, ul. Hufcowa 20A, tel
Szkoła Podstawowa nr 2 w Plewiskach Nowoczesna szkoła, szkołą jutra. Szkoła jutra- szkołą obywatelskiego dialogu.
KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU I ROZWOJU ZESPO Ł U SZKÓ Ł SPECJALNYCH W KWIDZYNIE.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
PRAWA I OBOWIĄZKI UCZNIA
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
Kuratorium Oświaty we Wrocławiu
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
Zapis prezentacji:

KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU GIMNAZJUM NR 1 im KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU GIMNAZJUM NR 1 im. Żołnierzy Armii Krajowej W GRYFICACH

MISJA SZKOŁY Dbanie o wszechstronny rozwój ucznia na miarę jego możliwości intelektualnych i psychologicznych. Przygotowanie uczniów do roli odpowiedzialnych obywateli. Reagowanie na zmiany i otwieranie się na nowości. Ustawiczne doskonalenie się nauczycieli. Wpajanie pozytywnych wartości etycznych. Stwarzanie środowiska przyjaznego uczniom. Stwarzanie nowoczesnej bazy dydaktycznej. Dążenie do efektywnej współpracy z rodzicami i preferowanie rodzinnych wartości. Dbanie o prawidłowy rozwój emocjonalny uczniów. Wychodzenie naprzeciw oczekiwaniom społeczności lokalnej. Kreowanie i kultywowanie obyczajów i tradycji " Małej Ojczyzny".  

WIZJA SZKOŁY Szkoła stanowiąca społeczność uczniów, nauczycieli i rodziców jest szkołą: Nowoczesną dającą solidne podstawy dalszego kształcenia. Wspierającą rodziców w wychowaniu i kształceniu. Respektującą uniwersalne zasady etyczne. Dbającą o bezpieczeństwo, zdrowie uczniów. Mocno osadzoną w tradycji regionalnej i narodowej. Wzbudzającą miłości do nauki. Wzbudzającą dumę z osiąganych wyników. Przestrzegającą etyki zawodu nauczyciela.

SYLWETKA ABSOLWENTA „Celem wychowania nie jest urabianie wychowanka według jakiegoś konkretnego narzuconego wszystkim wzoru, ale pomoc w tym, by stawał się coraz lepszym człowiekiem. Człowieka można pojmować jedynie dynamicznie, gdyż stale zmienia się, jest "w drodze". Dlatego celem wychowania jest wspieranie wychowanka w tym, by stawał się coraz bardziej dojrzały, coraz bardziej twórczy, coraz bardziej życzliwy, czyli coraz lepszy." (Maria Braun - Gałkowska)

SYLWETKA ABSOLWENTA SAMODZIELNY I ZARADNY potrafi samodzielnie stawiać sobie pewne cele, wymagające konsekwencji w realizacji; umie oceniać sensowność i szanse realizacji własnych i cudzych pomysłów oraz podjąć właściwą decyzję; umie racjonalnie bronić swego zdania i nie ulega łatwo innym wpływom. ODPOWIEDZILNY I OBOWIĄZKOWY poznaje prawa i stara się podejmować obowiązki wynikające z roli ucznia w szkole i dziecka w rodzinie; ma poczucie przynależności do klasy i szkoły; współtworzy i respektuje normy grupowe; jest gotów ponosić odpowiedzialność za swoje postępowanie i decyzje (potrafi przyznać się do błędu); zachowuje się zgodnie z oczekiwaniami szkoły i domu rodzinnego;

TOLERANCYJNY rozumie, że różnice między ludźmi (rasowe, kulturalne, ambicjonalne) są czymś normalnym i pożądanym; jest wrażliwy na problemy innych,; umie dokonywać wyborów w sytuacjach trudnych PUNKTUALNY dotrzymuje terminów; umie planować swoje zajęcia. KULTURALNY I TAKTOWNY odznacza się dużą kulturą osobistą i taktem w stosunku do innych osób; umie zastosować znane normy moralne i dokonywać trafnych wyborów w sytuacjach nietypowych; używa właściwego słownictwa oddającego uszanowanie dla innych; dba o kulturę języka, komunikatywność i precyzję swoich wypowiedzi; potrafi wyrażać szacunek dla tradycji i symboli narodowych i religijnych własnych i cudzych.

UCZCIWY I PRAWDOMÓWNY rozumie zasady lojalności wobec innych osób i grup, w przypadku konfliktów wybiera drogę szczerości i prawdomówności; umie rozróżnić osoby godne i niegodne zaufania; szanuje swoją i cudzą własność. KRYTYCZNY WOBEC SIEBIE I INNYCH z dystansem podchodzi do uzyskanych informacji i potrafi określić ich przydatność do określonego celu; odróżnia fikcję od świata realnego w przekazach medialnych; potrafi dostrzec rozbieżności we własnym i cudzym zachowaniu oraz odnieść je do obowiązującego w danej społeczności systemu wartości.

KIERUNKI ROZWOJU SZKOŁY

NAUCZANIE 1. Stosowanie podczas badań wyników nauczania testów standaryzowanych, uznanych przez ośrodki metodyczne jako niezależne od warunków placówki, dające bezwzględny obraz poziomu nauczania w szkole. 2. Porównywanie wyników egzaminów zewnętrznych z wynikami w klasie III. 3. Stosowanie nowoczesnych metod nauczania – zapewnienie możliwości doskonalenia zawodowego nauczycieli. Prowadzenie szkoleń podczas posiedzeń Rady Pedagogicznej. 4. Systematyczne informowanie nauczycieli o zmianach prawa oświatowego, zapewnienie odpowiednich materiałów szkoleniowych. 5. Udostępnienie nauczycielom i uczniom nowoczesnych środków medialnych w celu wykorzystania ich zarówno podczas zajęć, jak i po zajęciach (samokształcenie). Autorskie projekty wychowawcze dla poszczególnych klas, autorskie programy realizacji ścieżek przedmiotowych; Bieżący monitoring, wywiady z nauczycielami i rodzicami pod kątem zbieżności szkolnego zestawu nauczania z możliwościami i potrzebami uczniów oraz bazą i wyposażeniem szkoły; Bieżące sprawdziany wiadomości i umiejętności uczniów; Analiza wyników egzaminów zewnętrznych oraz wewnętrznych sprawdzianów; Szerokie wykorzystanie metod aktywizujących, umożliwiające dostęp do nowoczesnych środków dydaktycznych; Rozpoznawanie umiejętności i zainteresowań uczniów; Odpowiedni dobór form i metod nauczania; Zastosowanie technologii informacyjnej na poszczególnych zajęciach; Korzystanie z sieci Internetowej; Stworzenie bazy danych o nowościach w prawie oświatowym.

WYCHOWANIE 1. Realizacja programu wychowawczego szkoły w oparciu o sprawdzone metody pracy wychowawczej we współpracy z rodzicami. 2. Systematyczna realizacja szkolnego programu profilaktyki. 3. Praca nad poprawą skuteczności form przeciwdziałania agresji u uczniów. 4. Dbanie o prawidłowe funkcjonowanie uczniów w sferze emocjonalnej. 5. Prowadzenie w szkole nowoczesnych projektów wychowawczych. 6. Wypracowanie nowoczesnych metod badania wyników nauczania. 7. Ukierunkowanie pracy Samorządu Uczniowskiego i Samorządów Klasowych na potrzeby środowiska uczniów. 8. Pomoc uczniom w planowaniu swojej kariery i wyborze drogi dalszego kształcenia. 9. Rozpoznawanie potrzeb socjalnych uczniów i zaspakajanie ich w miarę możliwości szkoły. Analiza programu wychowawczego szkoły, dokumentacji wychowawców i pedagoga szkolnego w celu wyodrębnienia priorytetowych zadań wychowawczych na dany rok szkolny; Opracowanie w porozumieniu z rodzicami harmonogramu działań wychowawczych uwzględniających tradycje szkoły; Obserwacja zachowań uczniów, analiza ocen zachowania, wywiady z nauczycielami i rodzicami; Wywiady środowiskowe, wizyty domowe; Współpraca z poradnią psychologoczno – pedagogiczną, powiatowym centrum pomocy rodzinie, opieką społeczną, kuratorami sądowymi, policją w rozwiązywaniu problemów wychowawczych; Udział nauczycieli w formach doskonalenia w zakresie pracy wychowawczej; Spotkania z pedagogiem szkolnym; Uwzględnienie w programie wychowawczym działań eliminujących wykroczenia, agresję chuligaństwo i wulgaryzmy; Stworzenie bazy szkół ponadpodstawowych i warunków nauki; Zwiększenie udziału samorządów klasowych w planowanie potrzeb socjalnych uczniów.

SPRAWOWANIE OPIEKI NAD UCZNIAMI 1. Zagospodarowanie czasu wolnego uczniów poprzez organizowanie kół przedmiotowych i zainteresowań oraz zajęć sportowych. 2. Pomoc uczniom potrzebującym w odrabianiu lekcji. 3. Zajęcia terapeutyczne dla dyslektyków. 4. Organizowanie zawodów sportowych dla uczniów w czasie wolnym od zajęć. 5. Stosowanie atrakcyjnych metod prowadzenia zajęć świetlicowych. 6. Zapewnianie bezpieczeństwa podczas przerw międzylekcyjnych. 7. Monitorowanie osób wchodzących do szkoły. 8. Promowanie higienicznego, zdrowego i bezpiecznego modelu życia. Organizowanie kół zainteresowań: Koła tematyczne; Koło sportowe; Koło fotograficzne; Koło dziennikarskie; Koło teatralne Koło plastyczne Konkursy wewnątrzszkolne; Zawody sportowe; Uaktywnieni samorządów klasowych w opracowaniu zajęć pozalekcyjnych; Zorganizowanie galerii prac uczniowskich;

DOSKONALENIE ZAWODOWE NAUCZYCIELI 1. Określenie potrzeb doskonalenia kadry pedagogicznej. 2. Prenumerowanie czasopism i broszur specjalistycznych dla nauczycieli. 3. Zapewnienie systematycznej informacji o możliwościach studiowania w różnych uczelniach kraju i na różnych kierunkach niezbędnych w szkole. 4. Nawiązanie kontaktu z najbardziej uznanymi ośrodkami oświatowymi w zakresie doskonalenia zawodowego nauczycieli. 5. Utrzymanie wysokiego poziomu pracy zespołów przedmiotowych w szkole jako podstawowej formy dokształcania nauczycieli. Organizacja spotkań szkoleniowych całej rady pedagogicznej i poszczególnych zespołów przedmiotowych, wykorzystanie do prowadzenia zajęć własnych; Rozpoznanie potrzeb nauczycieli w zakresie doskonalenia zawodowego; Uczestnictwo w różnych zewnętrznych formach doskonalenia zgodnie z programem szkoły; Gromadzenie w bibliotece szkolnej informacji o formach doskonalenia oraz materiałów opracowanych przez nauczycieli a także poszerzenie księgozbioru o najnowsze pozycje pedagogiczne; Koleżeńskie lekcje wychowawcze na wszystkich etapach kształcenia; Lekcje z udziałem psychologa i pedagoga.

DOSKONALENIE WEWNĄTRZSZKOLNEGO SYSTEMU OCENIANIA 1. Współpraca Rady Pedagogicznej z Samorządem Szkolnym, Radą Rodziców w zakresie doskonalenia Wewnątrzszkolnego Systemu Oceniania. 2. Opracowanie Przedmiotowego Systemu Oceniania wynikają z Wewnątrzszkolnego Systemu Oceniania. 3. Podnoszenie na wyższy poziom wiadomości i umiejętności związanych z ocenianiem wewnątrzszkolnym i zewnętrznym. 4. Wewnątrzszkolny System Oceniania jest motywujący i pozytywnie wpływa na rozwój ucznia. Współpraca nauczycieli przy opracowaniu wymagań z poszczególnych przedmiotów, wspólne opracowanie harmonogramu sprawdzianów i narzędzi do badań kompetencji uczniów; Analiza wyników zewnętrznego sprawdzianu na zakończenie klas III, formułowanie wniosków do dalszej pracy; Wprowadzenie zmian dotyczących obszarów oceniania w przedmiotach, z uwzględnieniem standardów wymagań egzaminacyjnych;

WARUNKI PRACY I NAUKI 1. Stałe uzupełnianie sprzętu szkolnego - pozyskiwanie środków. 2. Stała współpraca z nauczycielami poszczególnych przedmiotów w zakresie potrzeb na pomoce dydaktyczne, występowanie o środki do organu prowadzącego, pozyskiwanie sponsorów. 3. Stosowanie podziałów na grupy podczas nauczania niektórych przedmiotów (języki obce, wychowanie fizyczne, informatyka). 4. Dostęp do podręczników w szkole dla uczniów i nauczycieli. Zaopatrzenie w konieczne środki medyczne niezbędne do udzielania pierwszej pomocy; Szkolenia w zakresie udzielania pierwszej pomocy; Planowanie pracy zgodnie z przepisami bhp; Stworzenie bazy niezbędnych podręczników dla uczniów i nauczycieli.

ROZWIJANIE WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI 1. Opracowanie planu współpracy szkoły z rodzicami. 2. Stworzenie rodzicom możliwości opiniowania jakości pracy szkoły. 3. Udział rodziców w spotkaniach z egzaminatorami i nauczycielami na temat oceniania zewnętrznego. 4. Współudział rodziców w pracy wychowawczej oraz tworzeniu bazy dydaktycznej i technicznej szkoły. Zebrania z rodzicami; Udział rodziców w modernizacji sal lekcyjnych i korytarzy; Pomoc rodziców w organizacji imprez szkolnych i klasowych; Współpraca z Radą Rodziców w pozyskiwaniu pozabudżetowych środków finansowych i sponsorów; Systematyczne badanie opinii rodziców o działalności szkoły.

ROZWIJANIE WSPÓŁPRACY ZE ŚRODOWISKIEM LOKALNYM 1. Ścisła współpraca szkoły z władzami samorządowymi i kuratoryjnymi w zakresie realizacji polityki oświatowej. 2. Czynne włączenie się szkoły w uroczystości gminne i państwowe. 3. Otwartość szkoły na potrzeby środowiska. 4. Nawiązanie współpracy z samorządami szkól z terenu gminy. Organizacja spotkań z nauczycielami, ustalenie form i terminów kontaktów „Dni Otwarte szkoły”; Opracowanie terminarza imprez i uroczystości, w których powinni uczestniczyć rodzice i przedstawiciele środowisk lokalnych; Angażowanie rodziców przedstawicieli środowisk lokalnych do działania na rzecz całej szkoły; Zapraszanie przedstawicieli środowisk lokalnych do udziału w uroczystościach szkolnych; Wyróżnianie przedstawicieli środowisk lokalnych szczególnie zaangażowanych w życie szkoły;

OTWARCIE NA WSPÓŁPRACĘ MIĘDZYNARODOWĄ 1. Nawiązanie współpracy międzynarodowej z innymi szkołami w ramach programu „Współpraca państw Morza Bałtyckiego”. Opracowanie programu współpracy; Nawiązanie kontaktu ze szkołami chętnymi do współpracy; Wymiana doświadczeń i poglądów dydaktycznych; Wymiana osobowa w ramach współpracy.

PROMOCJA SZKOŁY 1. Szkoła dokumentuje i promuje swoje osiągnięcia. 2. Szkoła prezentuje się w środowisku lokalnym. 3. Opracowanie folderu szkoły. 4. Opracowanie ceremoniału szkoły. 5. Opracowanie i propagowanie gazetki szkolnej. Systematyczna aktualizacja stron internetowych; Prowadzenie kroniki szkoły; Wydawanie gazetki gimnazjalnej i jej dystrybucja; Organizacja Dni Otwartych szkoły; Organizacja festynów sportowych; Współpraca z mediami; Współpraca z lokalnym radiem; Organizacja międzyszkolnych konkursów i zawodów sportowych; Prezentowanie sukcesów nauczycieli w środowisku lokalnym; Prezentowanie sukcesów uczniów w środowisku lokalnym;

ZARZĄDZANIE SZKOŁĄ 1. Doskonalenie organizacji zarządzania szkołą przy współpracy z Radą Pedagogiczną, rodzicami i uczniami - zapewnienie skutecznych form obiegu informacji (zarządzenia, informacje, spotkania), wypracowanie nowych form sprawowania kontroli. 2. Ewaluacja regulaminów pracowniczych, informujących o stawianych wymaganiach i uprawnieniach zawodowych (ma na celu umożliwienie pracownikom dostosowania się do wymagań i osiąganie sukcesów zawodowych). 3. Zapewnienie skutecznych środków uzyskiwania informacji i łączności wewnątrz i na zewnątrz szkoły. 4. Opracowanie skutecznych form zbierania i analizowania danych o uczniach i zjawiskach szkolnych, udostępnienie wyników pracownikom szkoły. 5. Preferowanie pracy zespołowej. 6. Działanie systemu diagnozowania poziomu pracy szkoły sprzężone z ewaluacją. 7. Dbanie o właściwy klimat pedagogiczny.

POZYSKIWANIE ŚRODKÓW FINANSOWYCH 1. Poszukiwanie sponsorów wśród firm, zakładów pracy i osób prywatnych. 2. Angażowanie rodziców w wykonywanie nieodpłatnych prac na rzecz szkoły. 3. Korzystanie z projektów dofinansowania z Unii Europejskiej. 4. Organizowanie kiermaszów, wystaw z pracami uczniowskimi przy okazji pikników i innych uroczystości szkolnych. 5. Wynajmowanie pomieszczeń szkolnych na organizowanie zajęć gryp zorganizowanych.

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ ZBIGNIEW HŁĄD