„OPRACOWANIE STRATEGII INNOWACJI

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
innowacyjna wielkopolska
Advertisements

Obowiązująca Strategia Rozwoju Powiatu Goleniowskiego na lata
Miejski obszar funkcjonalny – Puławy
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata
Ustawa o niektórych formach wspierania działalności innowacyjnej
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego
Narzędzia polityki regionalnej i strukturalnej UE
1. 2 Możliwości finansowania rozwoju nowoczesnych technologii edukacyjnych ze środków UE w latach 2007 – 2013 Marek Szczepański Zastępca Prezesa PSDB.
Założenia Programu Operacyjnego dotyczącego Polski Wschodniej na lata Warszawa 09 stycznia 2013 r.
Plan działań na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego
Rozwój odnawialnych źródeł energii w programach na lata
Polityka regionalna Unii Europejskiej szansa i wyzwanie dla Polski
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski. 02Ministerstwo Rozwoju RegionalnegoWarszawa, Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, 2007.
Konferencja informacyjna na temat na temat konkursu dotacji dla partnerstw samorządowych w ramach Programu Regionalnego MF EOG Warszawa 28 stycznia.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Dokumenty wprowadzające politykę wspólnotową. Zasada programowania oznacza, że instytucje Unii Europejskiej kontrolują i monitorują wykorzystanie środków.
Podnoszenie jakości usług transportu i mieszkalnictwa komunalnego jako czynniki wspomagające realizację strategii rozwoju miasta. Biała Podlaska,
Budowa społeczeństwa informacyjnego w Województwie Podkarpackim
Regionalnych Ośrodków
Koncepcje programów operacyjnych na nowy okres programowania
Nowy zawód szansą na lepszą przyszłość w ramach ZPORR 2.3 Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach.
Wdrażanie Regionalnej Strategii Innowacji w województwie lubelskim.
TURYSTYKA. Program spotkania Przedmioty wsparcia, możliwości uzyskania dofinansowania ze środków Unii Europejskiej w ramach PIW INTERREG IIIA.
Konsultacje społeczne projektu strategii
Realizacja w okresie styczeń 2012 – grudzień 2013 Budżet: 3,9 mln zł + VAT Perspektywa
Projekt Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego, Biuro.
1 Regionalny Program Operacyjny Województwa Podlaskiego na lata projekt Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament Polityki Regionalnej.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Nowa koncepcja polityki regionalnej państwa Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
KATEDRA EKONOMII Obszary badawcze Przykładowe tematy prac dyplomowych
Łódzkiego Obszaru Metropolitalnego w kontekście aktualizacji
PROJEKT SYSTEMOWY KAPITAŁ INTELEKTUALNY LUBELSZCZYZNY OPRACOWANIE STRATEGII INNOWACJI DLA WYBRANYCH OBSZARÓW WZROSTU I STAGNACJI W WOJEWÓDZTWIE.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Kujawsko-Pomorski Program na Rzecz Ekonomii Społecznej na lata Zadanie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka
Projekt Planu Działania KSOW na lata Sekretariat Regionalny Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Województwa Warmińsko-Mazurskiego Olsztyn, 8 września.
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
Strategia Rozwoju Powiatu Puławskiego
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
Założenia Powiatu Świeckiego do Strategii Rozwoju Województwa Kujawsko – Pomorskiego do 2020 roku
Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego
PROJEKT SYSTEMOWY KAPITAŁ INTELEKTUALNY LUBELSZCZYZNY OPRACOWANIE STRATEGII INNOWACJI DLA WYBRANYCH OBSZARÓW WZROSTU I STAGNACJI W WOJEWÓDZTWIE.
Rola inteligentnych specjalizacji (IS) w kształtowaniu konkurencyjności regionów Joanna Oberbek spotkanie PGKK, Gdańsk 21 października.
Program eCentra - propozycja Bartosz Mioduszewski.
Wspieranie współpracy metropolitalnej w nowej perspektywie finansowej
Plan działania Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich na lata
1 Priorytet 2 Rozwój społeczności lokalnej na obszarze pogranicza INTERREG IIIA Czechy – Polska.
Wsparcie dla rozwoju technologii
MATERIAŁY DO STRATEGII ROZWOJU MIASTA I GMINY WRONKI na lata
Ministerstwo Gospodarki Budowanie innowacyjnej gospodarki Departament Rozwoju Gospodarki Ministerstwo Gospodarki Regionalna Strategia Innowacji dla Mazowsza.
STRATEGIA ROZWOJU MIASTA ŚWIDWIN NA LATA
Rozwój regionów – rola biznesu Marek Kłoczko Sekretarz Generalny Warszawa, 22 maja 2009 r.
1. U SŁUGI D ORADZTWA W Z AKRESIE U SŁUG I D OTACJI I NWESTYCYJNYCH Narodowa Strategia Spójności (d. Narodowe Strategiczne Ramy Odniesienia)
Wizja Mazowsza do 2030 r. Adam Struzik Marszałek Województwa Mazowieckiego Warszawa, 6 maja 2015 r.
Zrównoważony rozwój Małopolski w kontekście współpracy z Unią Europejską Witold Śmiałek Prezes Zarządu MARR S.A.
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata Wsparcie dla przedsiębiorstw: Działanie 5.5. Promocja i rozwój markowych.
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
Innowacje – możliwości ubiegania się o wsparcie z programów EWT PAWEŁ ZAWADZKI Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Rozwoju Regionalnego.
Budowa Lubuskiego Systemu Innowacji , Żary Współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Program Operacyjny Współpracy.
PROGRAM ROZWOJU GMINY CZŁUCHÓW NA LATA
1 Wprowadzenie Dostępne środki z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności w latach
Paczków dnia r..
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Studia II stopnia (magisterskie) rok akademicki 2018/2019
Studia II stopnia (magisterskie) rok akademicki 2018/2019
Grupa tematyczna ds. innowacji w rolnictwie i na obszarach wiejskich
Zapis prezentacji:

„OPRACOWANIE STRATEGII INNOWACJI PROJEKT SYSTEMOWY „KAPITAŁ INTELEKTUALNY LUBELSZCZYZNY 2010-2013” „OPRACOWANIE STRATEGII INNOWACJI DLA WYBRANYCH OBSZARÓW WZROSTU I STAGNACJI W WOJEWÓDZTWIE LUBELSKIM” POWIAT BIALSKI

POWIAT BIALSKI W ŚWIETLE DOTYCHCZASOWYCH BADAŃ NAD KAPITAŁEM INTELEKTUALNYM LUBELSZCZYZNY

MODEL KIL Kapitał indywidualny Kapitał społeczny Edukacja Jakość życia Poziom wykształcenia Inwestycje w edukację Samokształcenie Czytelnictwo Jakość życia Zdrowie Szczęście Zamożność Bezpieczeństwo Infrastruktura Mobilność Mobilność zawodowa Mobilność przestrzenna Zaangażowanie społeczne Członkowstwo w organizacjach Działanie na rzecz społeczności Udział w wyborach Stosunek do demokracji Udział w kulturze Zaufanie Zaufanie do ludzi Zaufanie do władz lokalnych Postawy przynależności Poczucie wpływu na rzeczywistość Identyfikacja z miejscem zamieszkania Otwartość na ludzi Spotkania ze znajomymi, rodziną Ilość znajomych

Porównanie uzyskanych wyników w rankingach kapitał indywidualny ludzki Powiaty w kolejności alfabetycznej, miejsce w rankingu Powiat Bialski 7 Powiat Biłgorajski 5 Powiat Chełmski 20 Powiat Hrubieszowski 15 Powiat Janowski 13 Powiat Krasnostawski 14 Powiat Kraśnicki 23 Powiat Lubartowski 9 Powiat Lubelski 16 Powiat Łęczyński 22 Powiat Łukowski 10 Powiat Biała Podlaska 2 Powiat miasto Chełm 4 Powiat Lublin 1 Powiat Zamość 12 Powiat Opolski 4 Powiat Parczewski 3 Powiat Puławski 6 Powiat Radzyński 18 Powiat Rycki 8 Powiat Świdnicki 11 Powiat Tomaszowski 21 Powiat Włodawski 19 Powiat Zamojski 17 4

Powiat Bialski 10 Powiat Biłgorajski 24 Powiat Chełmski 13 Porównanie uzyskanych wyników w rankingach kapitał społeczny Powiaty w kolejności alfabetycznej, miejsce w rankingu Powiat Bialski 10 Powiat Biłgorajski 24 Powiat Chełmski 13 Powiat Hrubieszowski 6 Powiat Janowski 15 Powiat Krasnostawski 23 Powiat Kraśnicki 14 Powiat Lubartowski 5 Powiat Lubelski 4 Powiat Łęczyński 13 Powiat Łukowski 1 Powiat Biała Podlaska 8 Powiat miasto Chełm 2 Powiat Lublin 9 Powiat Zamość 14 Powiat Opolski 16 Powiat Parczewski 3 Powiat Puławski 19 Powiat Radzyński 17 Powiat Rycki 12 Powiat Świdnicki 15 Powiat Tomaszowski 16 Powiat Włodawski 11 Powiat Zamojski 7

Lokalna Strategia Innowacji Powiatu Bialskiego i Miasta Biała Podlaska na lata 2014-2020 – wstępna wizja rozwoju potencjału obszaru, zdefiniowania celów strategicznych i kierunków działań podlegających wsparciu w ramach LSI Powiatu Bialskiego i Miasta Biała Podlaska 2014-2020

Zgodność LSI z Dokumentami Strategicznymi i innymi dokumentami, ekspertyzami Regionalna Strategia Innowacji Województwa Lubelskiego do 2020, Strategia Rozwoju Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020 z perspektywą do 2030 roku, Strategia Rozwoju Powiatu Bialskiego na lata 2007-2015, Strategia Rozwoju Miasta Biała Podlaska na lata 2008-2015, Koncepcja Przestrzennego Zagospodarowania Kraju do roku 2030, Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Lubelskiego, Ekspertyzy naukowe przeprowadzone w ramach projektu systemowego „Kapitał Intelektualny Lubelszczyzny 2010-2013”, Konsultacje społeczne przeprowadzone w ramach projektu systemowego „Kapitał Intelektualny Lubelszczyzny 2010-2013”.

Misja i pożądana wizja rozwoju Powiatu Bialskiego i Miasta Biała Podlaska w świetle założeń LSI na lata 2014-2020

Misją Lokalnej Strategii Innowacji jest: „Wsparcie procesu modernizacji gospodarki Powiatu Bialskiego i Miasta Biała Podlaska w kierunku zwiększenia ich konkurencyjności i innowacyjności poprzez stymulowanie rozwoju lokalnego systemu innowacji i wielopłaszczyznowej współpracy w obszarach uznanych za kluczowe dla rozwoju powiatu i miasta”.

Pożądana wizja rozwoju zakłada, że: „Powiat Bialski i Miasto Biała Podlaska obszarem specjalizującym się w sektorach związanych z spedycją i logistyką, energią niskoemisyjną, produkcją żywności ekologicznej, agroturystyką, usługami medycznymi i prozdrowotnymi”.

Realizację wizji rozwoju Powiatu Bialskiego i Miasta Biała Podlaska poprzez nakreślenie pożądanych procesów i wdrożenie działań prowadzących do: wzmocnienia sektora spedycyjno-logistycznego i obszaru przygranicznego poprzez rozwój infrastruktury spedycyjnej i logistycznej, infrastruktury komunikacyjnej i transportowej (rozbudowę przejść granicznych, dróg i inne), wdrożenie innowacyjnych rozwiązań w zakresie transportu, spedycji, logistyki (TSL), wzmocnienie energetyki niskoemisyjnej poprzez rozwój współpracy podmiotów specjalizujących się m.in. w produkcji paliw grzewczych z biomasy (czystej energii), rozwój sektora usług medycznych i prozdrowotnych w związku z procesem starzenia się społeczeństwa, zmianą zachowań prozdrowotnych i innymi. Proces ten będzie wzmacniany poprzez rozwój badań naukowych w zakresie medycyny, współpracę podmiotów oferujących usługi i produkty medyczne, prozdrowotne, rozwój działań w zakresie intensywnej produkcji rolnej, ukierunkowanej na produkty ekologiczne, tzw. zdrową żywność, jak również kreowanie lokalnych produktów (np. sękacz podlaski), wzmocnienie sektora usług turystycznych i agroturystycznych, poprzez rozwój lub unowocześnienie bazy turystycznej, wzmocnienie promocji walorów turystyczno-krajoznawczych obszaru, wzmocnienie współpracy podmiotów publicznych i niepublicznych w zakresie rozwoju oferty turystycznej.

Główne kierunki działań w zakresie wzmocnienia konkurencyjności i innowacyjności Powiatu Bialskiego i Miasta Biała Podlaska

GŁÓWNE KIERUNKI DZIAŁAŃ W ZAKRESIE WZMOCNIENIA KONKURENCYJNOŚCI I INNOWACYJNOŚCI OBSZARU Rozwój funkcji lokalnych i ponadlokalnych poprzez utworzenie Bialskiego Obszaru Funkcjonalnego (Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Biała Podlaska), jako obszaru kooperacji, współpracy sieciowej firm, NGO, szkół, jednostek samorządowych, instytucji publicznych i prywatnych. Pierwotnie proponowano MOF, obejmujący teren od gminy Międzyrzec Podlaski do gminy Terespol – wzdłuż drogi E-30). Propozycja jest odpowiedzią na pomysł Ministerstwa Rozwoju Regionalnego w zakresie powołania tzw. Miejskich Obszarów Funkcjonalnych, Rozwój przygranicznych funkcji powiatu i miasta poprzez utworzenie Bialskiego Transgranicznego Obszaru Funkcjonalnego (obecna propozycja - Terespolski Graniczny Obszar Funkcjonalny), obejmujący miasta i gminy przygraniczne, położone w tzw. strefie przygranicznej. W ramach TGOF proponowana jest: budowa systemu bezpieczeństwa transportowego (ośrodek szkoleniowy, strażnica Państwowej Straży Pożarnej), modernizacja drogi 698 Terespol – Sławatycze, zakup szynobusów dla połączeń Terespol – Brześć, utworzenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej przy terminalu samochodowym w Koroszczynie oraz przyszłej autostradzie A2, utworzenie terenów pod budownictwo mieszkalne i działalność gospodarczą,

GŁÓWNE KIERUNKI DZIAŁAŃ W ZAKRESIE WZMOCNIENIA KONKURENCYJNOŚCI I INNOWACYJNOŚCI OBSZARU Rozbudowa i rozwój potencjału bialskich szkół wyższych (PSW, AWF) oraz Centrum Badań nad Innowacjami, Regionalnego Centrum Badań Środowiska, Rolnictwa i Technologii Innowacyjnych EKO-AGRO-TECH (przy PSW), Regionalnego Ośrodka Badań i Rozwoju (przy AWF) w zakresie rozwoju współpracy sieciowej i powiązań kooperacyjnych w/w podmiotów, szczególnie w odniesieniu do działań nakreślonych w wizji rozwoju obszaru, podniesienie kompetencji kadry naukowo-badawczej, promocję studiów III-go stopnia, wspieranie rozwoju i mobilności pracowników naukowych, wspieranie projektów badawczych, analiz, ekspertyz, itp., wspieranie kierunków studiów adekwatnie do oczekiwania, zapotrzebowania na rynku pracy (logistyka, spedycja, praca socjalna), Utworzenie (Akademickiego) Centrum Współpracy Transgranicznej, Centrum Polsko-Białorusko-Ukraińskiego „BUG” jako ośrodka wymiany studenckiej, integracji społeczno-kulturowej, rozwoju transgranicznych projektów, prowadzenia badań, itd., Działania w zakresie tzw. Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych m.in. w zakresie: rozwoju zrównoważonego, transportu miejskiego, rewitalizacji obszarów, badań i innowacji, promocji lokalnej marki, lokalnego produktu wspólnego dla obszaru funkcjonalnego,

GŁÓWNE KIERUNKI DZIAŁAŃ W ZAKRESIE WZMOCNIENIA KONKURENCYJNOŚCI I INNOWACYJNOŚCI OBSZARU Wspieranie gospodarstw rolnych w zakresie rozwoju produkcji rolnej, w tym żywności ekologicznej poprzez: wspomaganie działań w zakresie współpracy z odpowiednimi podmiotami, na rzecz rozwoju produktów i usług opartych na lokalnych surowcach, wdrażania innowacyjnych rozwiązań do produkcji rolnej, wspieranie systemu promocji i dystrybucji produktów na rynek, wspieranie kooperacji, współpracy w ramach „grup producenckich”, wspieranie inicjatyw na rzecz transferu wyników badań i technologii z podmiotów naukowo-badawczych do instytucji doradztwa rolniczego, wspieranie inicjatyw w zakresie edukacji i podniesienia kompetencji rolników, Rozwój sektora turystycznego poprzez: wykreowanie i promocję lokalnej marki turystycznej, produktu turystycznego na bazie rzeki Bug i jej walorów przyrodniczych, krajoznawczych (ekoturystyka, agroturystyka), utworzenie „ośrodka informacji turystycznej”, budowę i modernizację bazy turystycznej, budowę i rozbudowę sieci dróg na obszarach uznanych za kluczowe dla rozwoju turystyki, wykorzystanie nowoczesnych technologii do promocji walorów turystycznych (infokioski), wspieranie inicjatyw instytucji publicznych i niepublicznych w zakresie rozwoju i promocji turystyki, podnoszenie wiedzy i kwalifikacji w zakresie prowadzenia działalności turystycznej, agroturystycznej, promocji lokalnych produktów turystycznych, rozwój turystyki lokalnej, z wykorzystanie dziedzictwa kulturowego, tzw. ginących zawodów, itd..

GŁÓWNE KIERUNKI DZIAŁAŃ W ZAKRESIE WZMOCNIENIA KONKURENCYJNOŚCI I INNOWACYJNOŚCI OBSZARU Rozwój infrastruktury informatycznej i technicznej, w tym usług teletechnicznych i „call center”, rozszerzenia oferty tzw. „e-usług”, usprawnienia komunikacji wewnętrznej w obrębie jednostek publicznych, wyrównania dysproporcji w zakresie dostępu i wykorzystania internetu, szczególnie w odniesieniu do małych obszarów miejskich i wiejskich, Wzmocnienie i rozwój sektora produktów oraz usług medycznych i prozdrowotnych, na rzecz zachowania zdrowia ludności, promocji profilaktyki zdrowotnej, realizacji badań z zakresu nauk medycznych, prozdrowotnych, farmaceutycznych, rozwoju usług opiekuńczych, rehabilitacyjnych, kształcenia specjalistów w zakresie w/w usług, wspieranie współpracy sieciowej, kooperacji podmiotów działających w usługach medycznych, prozdrowotnych, opiekuńczych, realizujących badania i kształcących w wyżej wymienionych usługach,

GŁÓWNE KIERUNKI DZIAŁAŃ W ZAKRESIE WZMOCNIENIA KONKURENCYJNOŚCI I INNOWACYJNOŚCI OBSZARU Wzmocnienie i rozwój sektora spedycyjno-logistycznego, poprzez podnoszenie kwalifikacji zawodowych pracowników, kształcenie i rozwój kadr na potrzeby sektora spedycyjno-logistycznego, współpracę firm w/w sektora z jednostkami naukowo-badawczymi w zakresie opracowania i wdrożenia innowacyjnych rozwiązań TLS (transport, logistyka, spedycja), prowadzenia badań, analiza i ekspertyz na potrzeby sektora spedycyjno-logistycznego, budowę i rozbudowę floty spedycyjno-logistycznej (Europejskie Centrum Spedycyjno-Logistyczne), wspieranie sieciowych powiązań podmiotów spedycyjno-logistycznych, zarówno w otoczeniu lokalnych, jak też krajowym i międzynarodowym, utworzenie/wykorzystanie centrum obliczeniowego przy AWF na potrzeby sektora spedycyjno-logistycznego Wspieranie działań na rzecz wykorzystania przygranicznego położenia obszaru, przy wschodniej granicy UE a jednocześnie przełamywania niekorzystnych warunków położenia przygranicznego poprzez: budowę i rozbudowę przejść granicznych, infrastruktury transportowej (komunikacyjnej) dla obsługi ruchu towarowego i osobowego, utworzenie centrum logistycznego (budowa, rozbudowa), wspieranie działań (współpraca) podmiotów publicznych i niepublicznych w zakresie intensyfikacji kontaktów przygranicznych, wymiany informacji, tworzenia kompleksowej polityki rozwoju obszarów przygranicznych (w tym również z podmiotami z Białorusi i Ukrainy), tworzenia warunków jak również wspierania rozwoju usług związanych z obsługą przygraniczną, wspieranie kontaktów społeczno-gospodarczych (konferencje, sympozja, targi handlowe).

GŁÓWNE KIERUNKI DZIAŁAŃ W ZAKRESIE WZMOCNIENIA KONKURENCYJNOŚCI I INNOWACYJNOŚCI OBSZARU Rozwój, intensyfikacja działań w zakresie uprawy i produkcji wyrobów z lnu (lniany olej zimny), wspieranie grup produkujących len, zajmujących się uprawą ziół, działania w zakresie przetwórstwa ziół na potrzeby medyczne i spożywcze, promocji i dystrybucji produktów, Wzmocnienie i rozwój działań w zakresie tzw. ginących zawodów poprzez utworzenie Europejskiego Centrum Kształcenia w Zakresie Ginących Zawodów, wspierania kooperacji, współpracy podmiotów i osób zajmujących się ginącymi zawodami (Nadbużański Uniwersytet Ludowy, Uniwersytet Ginących Zawodów), Rozwój działań w zakresie marketingu terytorialnego, promocji regionu, kreowania lokalnej marki, lokalnego produktu np. Powiat Bialski Doliną Lnu, Ziół, promocja „Sękacza Podlaskiego”, ginących zawodów.

Dyskusja Szanse, możliwości wykorzystania Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Biała Podlaska, Bialskiego Transgranicznego Obszaru Funkcjonalnego (działania, inwestycje, rozwiązania). Jakie inwestycje powinny być zrealizowane w ramach tzw. Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych, aby przyniosły korzyści dla lokalnej społeczności i gospodarki? Rozwój współpracy podmiotów w ramach grup producenckich – szanse i zagrożenia, płaszczyzny w/w współpracy.

Dyskusja Rozwój klastrów kooperacyjnych – płaszczyzny kooperacji, szanse, zagrożenia. Współpraca sieciowa i powiązania podmiotów kooperacyjnych w obszarach wskazanych w wizji rozwoju powiatu i miasta – możliwości, szanse, bariery.

DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ!