Norweski Mechanizm Finansowy

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
2 Wspólne posiedzenie Grupy ds. MŚP przy KK NSRO oraz Grupy ds. Przedsiębiorców Wyniki działalności Grupy ds. Przedsiębiorców Ministerstwo Rozwoju Regionalnego.
Advertisements

Norweski Mechanizm Finansowy
Norweski Mechanizm Finansowy
Norweski Mechanizm Finansowy
Weryfikacja formalna wniosków o dofinansowanie w ramach działania 6.3 PO KL WOJEWÓDZKI URZĄD PRACY W ZIELONEJ GÓRZE.
Program Operacyjny Budowanie potencjału instytucjonalnego i współpraca w obszarze wymiaru sprawiedliwości / Poprawa skuteczności wymiaru sprawiedliwości.
Kontrola/ wizytacja w miejscu projektów (ze szczególnym uwzględnieniem wizytacji projektów na etapie rozpatrywania wniosku o przyznanie pomocy). Urząd.
Przygotowanie Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój
Wytyczne Ministra Rozwoju Regionalnego w zakresie wyboru projektów w trybie konkursowym Szkolenie, maja 2007 r. Departament Koordynacji i Zarządzania.
Warszawa, wrzesień 2007 r. Kryteria wyboru projektów współfinansowanych w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej 2007 – 2013 Warszawa, 7.
Kryteria wyboru projektów
Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego Ministerstwo Gospodarki i Pracy Komitet Monitorujący ZPORR 5. posiedzenie POMOC TECHNICZNA Warszawa,
Umowy o dofinansowanie projektów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata osie priorytetowe II-VII Urząd.
Elektroniczny Wniosek Aplikacyjny dla RPO Województwa Śląskiego na lata 2007 – 2013 Katowice, listopad/grudzień 2007 r.
EWALUACJA PROJEKTÓW SYSTEMOWYCH W RAMACH PODDZIAŁANIA
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IV Szkolnictwo wyższe i nauka Działanie 4.2 Patrycja Dukaczewska.
Badanie projektów pilotażowych PO KL Planowane zmiany w Zasadach dokonywania wyboru projektów w ramach PO KL.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Działanie 2.6. Regionalne Strategie Innowacyjne i transfer wiedzy Jak wypełnić wniosek.
1. Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Dolnośląskiego na lata Szkolenie współfinansowane przez Unię Europejską ze środków Europejskiego.
1 Procedura wyboru wniosków i zawierania umów w ramach Poddziałania POKL Piotr J. Majewski Zespół Instrumentów Szkoleniowych Warszawa, 17 kwietnia.
2009 Warszawa, 3 marca 2009 r. Procedura wyboru wniosków i zawierania umów w ramach Poddziałania POKL ogólnopolskie projekty otwarte Aleksandra Berg-Koza.
WNIOSKÓW DOFINANSOWYWANYCH
PROCEDURA WERYFIKACJI WNIOSKÓW DZAIŁANIE 1.1, 1.2 NOWY TOMYŚL 13 listopada 2007r. WIELKOPOLSKI REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY NA LATA 2007 – 2013 (WRPO)
2009 Działanie 3.3 Tworzenie systemu ułatwiającego inwestowanie w MSP Poddziałanie Wsparcie dla MSP Podsumowanie naboru 2008 i zmiany na 2009 Zespół
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego 1 Działanie 2.1 i 2.2 PO IG System wdrażania działań: 1.Podmioty systemu wdrażania; 2.Dokumenty; 3. Ocena projektu;
Zmiany instytucjonalne w monitorowaniu polityki rozwoju (KFT i RFT) Zielona Góra, 26 czerwca 2013 r. 1.
Przygotowanie, nabór i ocena wniosków o dofinansowanie projektu systemowego Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkół podstawowych.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI Formularz wniosku i wymagane załączniki Działanie 9.1 Wysokosprawne.
Departament Współpracy z Jednostkami Samorządu Terytorialnego Instytucja Pośrednicząca dla Priorytetu V Dobre Rządzenie Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
2009 Warszawa, 27 lutego 2009 r. Procedura wyboru wniosków i zawierania umów w ramach Poddziałania POKL ponadregionalne projekty zamknięte Paweł
Regionalny Program Operacyjny
Kick-off meeting PROJEKT „Poprawa zdolności administracyjnych
Inteligentne Specjalizacje Pomorza - zmiany w regulaminie Spotkanie dot. II etapu Konkursu na wybór Inteligentnych Specjalizacji Pomorza Gda ń sk, 17 październik.
Program Operacyjny „Budowanie potencjału instytucjonalnego i współpraca w obszarze wymiaru sprawiedliwości / Poprawa skuteczności wymiaru sprawiedliwości”
Jak w Krakowskiej Akademii im. A. F. Modrzewskiego w Krakowskiej Akademii im. A. F. Modrzewskiego potwierdzać efekty uczenia się zdobyte poza systemem.
Trwałość, informacja i promocja Wdrażanie funduszy norweskich w sektorze środowiska – od wniosku, przez realizację, do prawidłowego rozliczenia i zamknięcia.
Wskaźniki – raportowanie, monitorowanie Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Sylwia Makulec-Staszewska Departament Ochrony Klimatu Wydział.
Zainwestujmy razem w środowisko FUNDUSZ WSPÓŁPRACY BILATERALNEJ MECHANIZMU FINANSOWEGO EOG DLA PROGRAMU OPERACYJNEGO PL02 PN.: „OCHRONA RÓŻNORODNOŚCI.
Zainwestujmy razem w środowisko Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Z a i n w e s t u j m y r a z e m w ś r o d o w i s k o Kontrole.
FUNDUSZ AZYLU, MIGRACJI I INTEGRACJI SZKOLENIE DLA BENEFICJENTÓW Warszawa, 26 października 2015 r.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Program Wiedza Edukacja Rozwój Wysokiej jakości usługi administracyjne
Wskaźniki – raportowanie, monitorowanie Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Departament Ochrony Klimatu Warszawa, 12 października 2015.
Spotkanie informacyjne dot. konkursu nr POWR IP /16 Kryteria wyboru projektów.
Realizacja projektów subregionalnych Spotkanie Tarnowskiej Organizacji Turystycznej Brzesko, dnia
Propozycja zmiany systematyki kryteriów obowiązujących w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014 – EFRR.
Kształcenie podyplomowe pielęgniarek i położnych w obszarach związanych z potrzebami epidemiologiczno- demograficznymi – System SOWA Dorota Ludorowska.
Zamykanie projektu realizowanego w ramach V Priorytetu POIiŚ Wola Ducka, 4 września 2013 r.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
System oceny projektów w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
System oceny projektów w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Człowiek – najlepsza inwestycja CO NOWEGO W PROGRAMIE OPERACYJNYM KAPITAŁ LUDZKI? Prowadząca: Anna Makowska.
System oceny projektów w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie” Rozliczenie projektu.
O co właściwie chodzi ? Młodzieżowy Budżet Obywatelski – należy przez to rozumieć część budżetu miasta przeznaczoną na sfinansowanie zadań zgłoszonych.
Spotkanie informacyjne
Wsparcie dotacyjne w ramach
SPOTKANIE PARTNERSTW NA RZECZ ROZWOJU WARSZAWA 24 LISTOPADA 2004
System oceny projektów w ramach RPO WP
Realizacja projektów – etap podpisania umowy o dofinansowanie projektu
System oceny i kryteria wyboru projektów w ramach Podziałania
System wyboru projektów w ramach Działania 6. 3
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Spotkanie informacyjne - luty 2018 r.
System wyboru projektów w ramach Działania 5. 2
Kryteria wyboru operacji w zakresie formalnym i merytorycznym
System wyboru projektów w ramach Działania 6. 1
WPROWADZANIE ZMIAN W PROJEKCIE
System wyboru projektów w ramach Podziałania
Zapis prezentacji:

Norweski Mechanizm Finansowy 2009-2014 Program Operacyjny MS: „Budowanie potencjału instytucjonalnego i współpraca w obszarze wymiaru sprawiedliwości / Poprawa skuteczności wymiaru sprawiedliwości” Program Operacyjny „Budowanie potencjału instytucjonalnego i współpraca w obszarze wymiaru sprawiedliwości / Poprawa skuteczności wymiaru sprawiedliwości” dofinansowany ze środków funduszy norweskich.

Procedura oceny i zatwierdzania wniosków o dofinansowanie 1. Wymóg oceny projektu predefiniowanego; 2. Etap oceny formalnej (karta oceny, najczęstsze błędy) 3. Etap oceny merytorycznej (karta oceny) 4. Zespół Oceniający Projekt Predefiniowany (ZOPP) 5. Decyzja o dofinansowaniu 6. Fundusz Współpracy Dwustronnej (FWD) Program Operacyjny „Budowanie potencjału instytucjonalnego i współpraca w obszarze wymiaru sprawiedliwości / Poprawa skuteczności wymiaru sprawiedliwości” dofinansowany ze środków funduszy norweskich.

Procedura oceny i zatwierdzania wniosków o dofinansowanie Obowiązek przeprowadzenia oceny projektów predefiniowanych przez Operatora Programu wynika z Regulacji * art. 5.5. ust. 3 Ocenie w projekcie podlega: jakość projektu, wkład na rzecz realizacji celów programu, zgodność z prawodawstwem unijnym i krajowym oraz zgodność z prawodawstwem unijnym i krajowym Program Operacyjny „Budowanie potencjału instytucjonalnego i współpraca w obszarze wymiaru sprawiedliwości / Poprawa skuteczności wymiaru sprawiedliwości” dofinansowany ze środków funduszy norweskich.

Projekt predefiniowany W Programie Operacyjnym przewiduje się realizację 6 projektów predefiniowanych: Opracowany i wdrażany przez komórki MS, właściwe dla zakresu tematycznego objętego programem Opisany w Propozycji Programu Ujęty w MoU (Memorandum of Understanding wdrażania Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2009-2014) Zgodny z Regulacjami (Regulacje ws. wdrażania Mechanizmu Finansowego EOG i Norweskiego Mechanizmu Finansowego) oraz przepisami prawa krajowego i unijnego Program Operacyjny „Budowanie potencjału instytucjonalnego i współpraca w obszarze wymiaru sprawiedliwości / Poprawa skuteczności wymiaru sprawiedliwości” dofinansowany ze środków funduszy norweskich.

Etap oceny merytorycznej OCENA Ocena Etap oceny formalnej Etap oceny merytorycznej Program Operacyjny „Budowanie potencjału instytucjonalnego i współpraca w obszarze wymiaru sprawiedliwości / Poprawa skuteczności wymiaru sprawiedliwości” dofinansowany ze środków funduszy norweskich.

Etap oceny formalnej Beneficjent, po ogłoszeniu naboru przez Operatora Programu składa wniosek w języku polskim na formularzu dostarczonym przez OP, do wniosku beneficjent dołącza: załączniki określone przez OP: upoważnienie/pełnomocnictwo osoby upoważnionej do reprezentowania wnioskodawcy; schemat zarządzania projektem, w tym schemat zarządzania finansowego; plan promocji; oświadczenie kwalifikowalności VAT wersję elektroniczną wniosku; w przypadku projektów realizowanych w partnerstwie umowa partnerska (której projekt zaakceptował przed podpisaniem Operator Programu). Program Operacyjny „Budowanie potencjału instytucjonalnego i współpraca w obszarze wymiaru sprawiedliwości / Poprawa skuteczności wymiaru sprawiedliwości” dofinansowany ze środków funduszy norweskich.

Etap oceny formalnej Beneficjent, po ogłoszeniu naboru przez Operatora Programu składa wniosek w języku polskim na formularzu dostarczonym przez OP, do wniosku beneficjent dołącza: załączniki określone przez OP: upoważnienie/pełnomocnictwo osoby upoważnionej do reprezentowania wnioskodawcy; schemat zarządzania projektem, w tym schemat zarządzania finansowego; plan promocji; oświadczenie kwalifikowalności VAT wersję elektroniczną wniosku; w przypadku projektów realizowanych w partnerstwie umowa partnerska (której projekt zaakceptował przed podpisaniem Operator Programu). Program Operacyjny „Budowanie potencjału instytucjonalnego i współpraca w obszarze wymiaru sprawiedliwości / Poprawa skuteczności wymiaru sprawiedliwości” dofinansowany ze środków funduszy norweskich.

Etap oceny formalnej 2. Operator Programu, potwierdza przyjęcie wniosku do oceny formalnej i dokonuje w oparciu o kartę oceny formalnej w ciągu 10 dni od daty wpływu wniosku. 3. Operator informuje beneficjenta o wyniku oceny formalnej: negatywna ocena = odrzucenie wniosku, pozytywna ocena = skierowanie wniosku do etapu oceny merytorycznej. Program Operacyjny „Budowanie potencjału instytucjonalnego i współpraca w obszarze wymiaru sprawiedliwości / Poprawa skuteczności wymiaru sprawiedliwości” dofinansowany ze środków funduszy norweskich.

Najczęstsze błędy na etapie oceny formalnej Brak wersji elektronicznej; Niezgodność wersji papierowej z elektroniczną = niezgodność sum kontrolnych na wersjach (dlatego rekomendujemy robienie wydruku z płyty po uprzednim naciśnięciu „oblicz” sumę kontrolną); Niekompletność: brak arkuszy wniosku aplikacyjnego (w szczególności brak wydrukowanego i wypełnionego formularza FWD, puste pola we wniosku; brak kompletu załączników; Przeklejanie tekstu z Worda bez edytowania (tekst nie spełnił kryteriów komórki lub wiersze tekstu są za długie); Program Operacyjny „Budowanie potencjału instytucjonalnego i współpraca w obszarze wymiaru sprawiedliwości / Poprawa skuteczności wymiaru sprawiedliwości” dofinansowany ze środków funduszy norweskich.

Najczęstsze błędy na etapie oceny formalnej Brak wersji elektronicznej; Niezgodność wersji papierowej z elektroniczną = niezgodność sum kontrolnych na wersjach (dlatego rekomendujemy robienie wydruku z płyty po uprzednim naciśnięciu „oblicz” sumę kontrolną); Niekompletność: brak arkuszy wniosku aplikacyjnego, puste pola we wniosku; brak kompletu załączników; Przeklejanie tekstu z Worda bez edytowania (……); Program Operacyjny „Budowanie potencjału instytucjonalnego i współpraca w obszarze wymiaru sprawiedliwości / Poprawa skuteczności wymiaru sprawiedliwości” dofinansowany ze środków funduszy norweskich.

Ocena merytoryczna i ZOPP Operator Programu informuje beneficjenta o przekazaniu wniosku o dofinansowanie do oceny merytorycznej Oceny merytorycznej dokonuje tzw. Zespół Oceniający Projekt Predefiniowany; członkowie Zespołu otrzymują wnioski wraz z dokumentacją i przystępują do oceny Oceny dokonuje się w oparciu o kartę oceny merytorycznej Operator informuje beneficjenta o wyniku oceny merytorycznej: negatywna ocena = skierowanie wniosku do poprawy, warunkowo ocena pozytywna pod warunkiem skorygowania wniosku zgodnie ze wskazaniami Zespołu, pozytywna ocena = przygotowanie Decyzji Ministra Sprawiedliwości. Możliwe jest tez stwierdzenie uchybień formalnych na etapie oceny merytorycznej co skutkuje wycofaniem wniosku. Program Operacyjny „Budowanie potencjału instytucjonalnego i współpraca w obszarze wymiaru sprawiedliwości / Poprawa skuteczności wymiaru sprawiedliwości” dofinansowany ze środków funduszy norweskich.

Zespół Oceniający Projekt Predefiniowany Ocena merytoryczna i ZOPP Zespół Oceniający Projekt Predefiniowany Podstawa prawna działania Zespołu Oceniającego Projekt Predefiniowany (ZOPP): Zarządzenie Ministra Sprawiedliwości nr 130/13/DB z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie powołania ZOPP dla projektów realizowanych w ramach Programu „Budowanie potencjału instytucjonalnego i współpraca w obszarze wymiaru sprawiedliwości/Poprawa skuteczności wymiaru sprawiedliwości wraz z załącznikiem – Regulamin pracy ZOPP Podstawowy skład: 2 przedstawicieli Operatora Programu; 2 ekspertów zewnętrznych z Krajowego Punktu Kontaktowego; 1 ekspert zewnętrzny w funkcji Przewodniczącego ZOPP wyłoniony w otwartym naborze Dodatkowo sekretarz Zespołu odpowiedzialny za protokół z posiedzenia Przewodniczący ZOPP może zdecydować o zaproszeniu na posiedzenia Zespołu przedstawicieli beneficjenta lub/i obserwatorów. Program Operacyjny „Budowanie potencjału instytucjonalnego i współpraca w obszarze wymiaru sprawiedliwości / Poprawa skuteczności wymiaru sprawiedliwości” dofinansowany ze środków funduszy norweskich.

Ocena zgodnie z kartą oceny merytorycznej w systemie 0/1; Sposób pracy ZOPP: Członkowie ZOPP po skierowaniu wniosku do oceny merytorycznej otrzymują wnioski do oceny i w ciągu 2-3 tygodni odbywa się Posiedzenie ZOPP; Ocena zgodnie z kartą oceny merytorycznej w systemie 0/1; Na posiedzeniu: dyskusja, dodatkowe pytania, składanie wyjaśnień przez beneficjenta (jeśli uczestniczy w posiedzeniu); Wyniki oceny – większością głosów (potrzebne minimum 3 głosy); Protokół z posiedzenia rozszerzony o składane przez beneficjenta wyjaśnienia (jeśli beneficjent uczestniczy) bądź stanowią załącznik jeśli beneficjent składa wyjaśnienia później na prośbę ZOPP; UWAGA wyjaśnienia udzielane w trakcie posiedzenia ZOPP przez beneficjenta maja charakter wiążący. Program Operacyjny „Budowanie potencjału instytucjonalnego i współpraca w obszarze wymiaru sprawiedliwości / Poprawa skuteczności wymiaru sprawiedliwości” dofinansowany ze środków funduszy norweskich.

Karta oceny merytorycznej obejmuje: Ocenę zgodności z Programem Ocenę budżetu projektu Ocenę systemu zarządzania projektem Ocenę pod kątem kryteriów horyzontalnych (równość płci, aspektów środowiska itp.) Program Operacyjny „Budowanie potencjału instytucjonalnego i współpraca w obszarze wymiaru sprawiedliwości / Poprawa skuteczności wymiaru sprawiedliwości” dofinansowany ze środków funduszy norweskich.

Kryterium zgodności z Programem: PROGRAM= Propozycja Programu + uzupełnienia, wyjaśnienia i deklaracje składane na etapie oceny Programu przez stronę norweską Ocena będzie obejmować m.in.: zgodność budżetów (w przypadku projektów partnerskich możliwe są przesunięcia wynikające z rozłożenia udziału partnera w poszczególnych zadaniach) zgodność wskaźników spełnienie szczególnych warunków dotyczących niektórych projektów, wskazanych przez Darczyńców w trakcie oceny Programu Program Operacyjny „Budowanie potencjału instytucjonalnego i współpraca w obszarze wymiaru sprawiedliwości / Poprawa skuteczności wymiaru sprawiedliwości” dofinansowany ze środków funduszy norweskich.

Szczególne warunki: projekty przewidujące zakupy sprzętu (uzasadnienie, wymogi ubezpieczenia, ewidencjonowania itp.) szczegółowo ten temat omówiony zostanie przy kwalifikowalności wydatków Projekt „Edukacja szkolna przeciwko wykluczeniu prawnemu” (udział NGOs) Projekt „Informatyczne centra archiwalne dla sądów powszechnych – system zarządzania aktami sądowymi” (sposób zarządzania i wdrażania projektu zgodny z rekomendacjami zewnętrznego eksperta) Program Operacyjny „Budowanie potencjału instytucjonalnego i współpraca w obszarze wymiaru sprawiedliwości / Poprawa skuteczności wymiaru sprawiedliwości” dofinansowany ze środków funduszy norweskich.

Przyjęcie projektu bez uwag – skutkuje DECYZJĄ Warunkowe przyjęcie projektu po uwzględnieniu zmian Skierowanie wniosku do korekty Program Operacyjny „Budowanie potencjału instytucjonalnego i współpraca w obszarze wymiaru sprawiedliwości / Poprawa skuteczności wymiaru sprawiedliwości” dofinansowany ze środków funduszy norweskich.

Decyzja Decyzja Ministra Sprawiedliwości lub właściwego członka Kierownictwa (nadzorującego komórkę Operatora) jest podstawą rozpoczęcia realizacji projektu. Przygotowanie projektu Decyzji należy do zadań Operatora, środki na realizację projektu zabezpiecza Wydział Rachunkowości Budżetowej BOF a projekt Decyzji weryfikuje radca prawny MS. Decyzja o dofinansowaniu projektu nie obejmuje środków Funduszu Współpracy Dwustronnej na poziomie Programu, które przyznawane są w drodze odrębnej Decyzji. Program Operacyjny „Budowanie potencjału instytucjonalnego i współpraca w obszarze wymiaru sprawiedliwości / Poprawa skuteczności wymiaru sprawiedliwości” dofinansowany ze środków funduszy norweskich.

Decyzja Beneficjent projektu wybranego do dofinansowania zobowiązany jest do przedstawienia po ogłoszeniu wyników streszczenia projektu w wersji angielskiej (700-1000 znaków). Informacja ta będzie umieszczona w bazie projektów Norweskiego Mechanizmu Finansowego i Mechanizmu Finansowego EOG oraz na stronie internetowej www.nmf.ms.gov.pl (wymóg załącznika nr 9 Regulacji) w streszczeniu umieszcza się: - podstawowe informacje o projekcie, beneficjencie i partnerze; - oczekiwane rezultaty - działania Program Operacyjny „Budowanie potencjału instytucjonalnego i współpraca w obszarze wymiaru sprawiedliwości / Poprawa skuteczności wymiaru sprawiedliwości” dofinansowany ze środków funduszy norweskich.

nmf@ms.gov.pl Program Operacyjny „Budowanie potencjału instytucjonalnego i współpraca w obszarze wymiaru sprawiedliwości / Poprawa skuteczności wymiaru sprawiedliwości” dofinansowany ze środków funduszy norweskich.