Wydział Leader DROW Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
LOKALNA GRUPA DZIAŁANIA ZIELONY PIERŚCIEŃ TARNOWA
Advertisements

Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania STARORZECZE ODRY Rynek 25, Oława Tel./fax
Umowa ramowa - Nazwa UMOWA O WARUNKACH I SPOSOBIE REALIZACJI LOKALNEJ STRATEGII ROZWOJU OBSZARÓW RYBACKICH.
Kontrola/ wizytacja w miejscu projektów (ze szczególnym uwzględnieniem wizytacji projektów na etapie rozpatrywania wniosku o przyznanie pomocy). Urząd.
Zadania LGD związane z przyjęciem wniosku
Wytyczne Ministra Rozwoju Regionalnego w zakresie wyboru projektów w trybie konkursowym Szkolenie, maja 2007 r. Departament Koordynacji i Zarządzania.
KRYTERIA DODATKOWE W RAMACH OCENY PROJEKTÓW PRIORYTETU 2 ZPORR Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego Ministerstwo Gospodarki i Pracy.
Wniosek o płatność. Terminy składania wniosków o płatność: Pierwszy wniosek o płatność: 3 miesiące, licząc od daty podpisania umowy Kolejne wnioski o.
EWALUACJA PROJEKTÓW SYSTEMOWYCH W RAMACH PODDZIAŁANIA
Ocena funkcjonowania Lokalnych Grup Działania realizujących Lokalną Strategię Rozwoju w ramach PROW 2007 – 2013 czerwiec 2012 r. Wydział Leader DROW Ministerstwo.
Działania Samorządowe w ramach PROW stan aktualny plany Mirosława Mochocka październik 2009 r.
Zmiana rozporządzenia grudzień 2011 r. Wydział Leader DROW Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi w sprawie szczegółowych kryteriów i sposobu wyboru lokalnej.
Koszty kwalifikowalne marzec 2010 r. Wydział Leader DROW Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi w ramach działania Funkcjonowanie lokalnej grupy działania,
Zmiana terminu składania wniosku o płatność ostateczną w działaniu 413 Wdrażanie LSR Warszawa, 25 lipca 2013 r.
WNIOSKÓW DOFINANSOWYWANYCH
2009 Warszawa, 3 marca 2009 r. Poddziałanie POKL – podstawowe informacje ogólnopolskie projekty otwarte Wojciech Szajnar Zespół Instrumentów Szkoleniowych.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata Oś 4 Leader EWALUACJA LGD Rzeszów, 21 maja 2013 r.
Informacja nt. stanu realizacji konkursu
Wydział Programów Rozwoju Obszarów Wiejskich Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego.
ANEKS DO UMOWY O WARUNKACH I SPOSOBIE REALIZACJI LSR listopad 2010 r. Katarzyna Łukasiewicz Wydział Leader DROW Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
CEL I ZASADY DZIAŁANIA KOMITETU - METODYKA OCENY WNIOSKÓW, ODWOŁANIA Stowarzyszenie LGR Obra – Warta Ewa Walkowska.
PROCES NABORU WNIOSKÓW. Ogłoszenie rozpoczęcia naboru wniosków, które będzie można znaleźć w : prasie, na stronach internetowych Urzędu Marszałkowskiego.
Omówienie bieżących spraw dotyczących wdrażania osi priorytetowej 4 PO RYBY Warszawa, 28 września 2012 r. Unia Europejska Europejski Fundusz.
Zasady rozwiązania umów ramowych wrzesień 2013 r. Wydział Leader DROW Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
Stan wdrożenia Osi 4 PROW na lata LEADER
Działanie 321 Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej.
PRAWA I OBOWIĄZKI LGD WYNIKAJĄCE Z UMOWY O WARUNKACH I SPOSOBIE REALIZACJI LSR sierpień - wrzesień 2009 r. Wydział Leader DROW Ministerstwo Rolnictwa i.
Podejście Leader – ostatnie nabory, zasady finalizujące okres Zegrze, 26 październik 2012 Departament Rozwoju Obszarów Wiejskich Ministerstwo.
1 Działalność i cele LGD Dorzecze –Wisły oraz realizacja Lokalnej Strategii Rozwoju Funkcjonowanie lokalnej grupy działania, nabywanie umiejętności i aktywizacja.
Zmiana rozporządzeń dla działań 413 i 431 Maj 2014 r. Wydział Leader DROW Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
PROGRAM ROZWOJU OBSZARÓW WIEJSKICH
LOKALNA STRATEGIA ROZWOJU LGD LIDER ZIELONEJ WIELKOPOLSKI.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Założenia do Planów Działania Priorytetu VI PO KL na 2013 rok.
FORMA PRAWNA LGD W OKRESIE Maj 2014 r. Wydział Leader DROW Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
Wydział Leader DROW Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Statystyka wniosków złożonych w ramach I edycji konkursów Działań 1.1, 1.5, 1.6 SPO RZL Departament Wdrażania EFS Ministerstwo Gospodarki i Pracy.
Rozwój usług rolniczych Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Stan wdrażania PROW na Mazowszu Janina Ewa Orzełowska Członek Zarządu Województwa Mazowieckiego.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej (budowa mikroinstlacji prosumenckich wykorzystujących odnawialne.
Kluczowe zagadnienia związane z wyborem LGD do realizacji LSR Łukasz Tomczak ,Rzeszów.
PROGRAM ROZWOJU OBSZARÓW WIEJSKICH działanie „Odnowa i rozwój wsi” Czerwiec 2010.
Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego Departament Programów Rozwoju Obszarów Wiejskich UMOWA O WARUNKACH I SPOSOBIE REALIZACJI LOKALNEJ STRATEGII.
Europejski Fundusz Rolny na rzecz
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSIBIURO POMOCY TECHNICZNEJ Dziękuję za uwagę Pomoc Techniczna PROW 2014 – 2020 cz. I Grupa Robocza KSOW Radziejowice,
ZMIANY TECHNICZNE do kryteriów szczegółowych wyboru finansowanych operacji dla Działania 2.1 Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego.
WARSZTATY WYJAZDOWE Lokalna Grupa Działania „Brynica to nie granica” „Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa.
w Regionalnym Programie Operacyjnym
LEADER I DZIAŁANIA SAMORZĄDOWE W PROW Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
l Projekty zmian rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Wsparcie przygotowawcze dla LGD Lublin Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Departament.
GRANTY Maj 2017 v.1.
Wnioski o płatność- informacje potrzebne do rozliczenia operacji w ramach PROW „Europejski Fundusz Rolny na Rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich:
Umowa o przyznaniu pomocy
Monitorowanie i ewaluacja LSR
Ścieżka dostępu LEADER
Podsekretarz Stanu Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Informacja o stanie wdrażania
Stan wdrażania projektów - Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu jako IP
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
w kontekście nowelizacji Ustawy Wdrożeniowej
Stan wdrażania projektów - Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu jako IP
System oceny i kryteria wyboru projektów w ramach Podziałania
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Podejście Leader w latach :
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
NA TEMAT WYNIKÓW PO PRZEPROWADZONYCH
Warsztat refleksyjny Kluczbork 22, r.
CEL I SPECYFIKA KONKURSU W RAMACH
Wyniki wyboru LSR w 2016 r. Czerwiec 2016 r.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Zapis prezentacji:

Wydział Leader DROW Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi EWALUACJA LGD (ocena efektywności działalności LGD oraz realizacji LSR) Wydział Leader DROW Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi czerwiec 2012 r.

Podstawa do ewaluacji § 6 ust. 1 umowy ramowej LGD zobowiązuje się do poddania się ocenie efektywności działalności LGD oraz realizacji LSR dokonywanej przez Samorząd Województwa w terminie wyznaczonym przez Samorząd Województwa.

Ewaluacja w LGD - założenia W całym kraju w oparciu o jednakowe kryteria, Kryteria wybrane z rozporządzenia o wyborze LGD zostały uzupełnione o istotne, dodatkowe kryteria standardowo wykorzystywane przy tego typu badaniach, Uzyskane rezultaty posłużą do oceny efektywności LGD, jak również, w razie negatywnej opinii samorządu województwa, do opracowania odpowiedniego planu naprawczego, Całość badania powinna zakończyć się do końca 2012 roku, a jego wyniki w postaci czytelnego zestawienia z dołączonymi przekrojowymi wnioskami, najpóźniej do końca stycznia 2013 roku, powinny zostać przekazane do Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Dozwolone jest rozszerzenie listy kryteriów, jeżeli samorządy województw uznają to za istotne z punktu widzenia przeprowadzanej oceny, Samorządy województw, jeśli same nie dysponują odpowiednimi możliwościami i środkami, zleciły realizację tej ewaluacji podmiotom zewnętrznym

Ewaluacja w LGD - założenia W odniesieniu do LGD, które uzyskały co najmniej 20 punktów w ramach oceny na podstawie kryteriów 1-7, nie ma podstaw do formułowania zaleceń w programie naprawczym, które odnoszą się do treści ww. kryteriów. Kryteria należy weryfikować zgodnie z zasadami określonymi dla konkursu na wybór LGD do realizacji LSR w zakresie dodatkowych zadań w zakresie odnoszącym się do oceny efektywności LGD oraz realizacji LSR. W odniesieniu do LGD, które uzyskały mniej niż 20 punktów w ramach oceny na podstawie kryteriów 1-7, należy sformułować zalecenia w programie naprawczym, które odnoszą się do treści kryteriów, w ramach których LGD nie uzyskała maksymalnej liczby punktów. W ramach każdego kryterium od 8 do 15 samorząd województwa podejmuje decyzję czy dany obszar wymaga programu naprawczego. Punkt odniesienia stanowi w zależności od kryterium średnia wartość danego kryterium dla województwa.

12 kryterium ewaluacji 12. Koszt zadań określonych w zestawieniu rzeczowo–finansowym operacji, na którą LGD została przyznana pomoc finansowa w ramach działania 431, polegających na przeprowadzeniu szkoleń w zakresie przygotowania wniosków o przyznanie pomocy w ramach działania 413 przypadający na 1 wnioskodawcę w ramach działania 413 Wdrażanie LSR (wnioski złożone do LGD) w porównaniu z odsetkiem operacji objętych wnioskami o przyznanie pomocy finansowej w ramach działania 413, które zostały wybrane przez LGD, a na realizację których została przyznana taka pomoc. Koszt szkoleń przypadający na 1 wnioskodawcę Odsetek operacji objętych wnioskami o przyznanie pomocy finansowej w ramach działania 413, które zostały wybrane przez LGD, a na realizację których została przyznana taka pomoc

Przykład Nazwa LGD Koszt szkoleń przypadający na 1 wnioskodawcę (zł) Odsetek operacji objętych wnioskami o przyznanie pomocy finansowej w ramach działania 413, które zostały wybrane przez LGD, a na realizację których została przyznana taka pomoc (%) Wynik LGD 1 500 50 Relacja koszt- odsetek OK, program naprawczy – praca nad podniesieniem odsetka LGD 2 1000 60 Program naprawczy –podniesienie poziomu odsetka przy takim koszcie LGD 3 700 100 OK. LGD 4 200 30 średnia 600

13 kryterium ewaluacji 13. Liczba (ewent. średnia liczba) wniosków o przyznanie pomocy w ramach działania 413 Wdrażanie LSR, złożonych do LGD, przypadająca na 1 pracownika w LGD w porównaniu z odsetkiem operacji objętych wnioskami o przyznanie pomocy finansowej w ramach działania 413, które zostały wybrane przez LGD, w ramach których świadczone były w biurze LGD usługi doradcze, a na realizację których została przyznana taka pomoc. Weryfikacja na podstawie listy wnioskodawców, którym LGD doradziła w danym roku (dane od LGD), danych SW oraz ARiMR.

Przykład Nazwa LGD Liczba wniosków na 1 pracownika w LGD Wynik LGD 1 Odsetek operacji objętych wnioskami o przyznanie pomocy finansowej w ramach działania 413, które zostały wybrane przez LGD, w ramach których świadczone były w biurze LGD usługi doradcze, a na realizację których została przyznana taka pomoc (%) Wynik LGD 1 60 90 OK LGD 2 120 80 LGD 3 50 Program naprawczy –podniesienie poziomu odsetka LGD 4 40 30 Program naprawczy –podniesienie poziomu odsetka, pozyskanie wnioskodawców średnia 75

14 kryteriów ewaluacji 14. Odsetek wniosków o przyznanie pomocy w ramach Działania 413, w ramach których świadczone były w biurze LGD usługi doradcze, na które przyznano pomoc, w stosunku do wniosków wybranych przez LGD, w ramach których świadczone były w biurze LGD usługi doradcze, Na podstawie zestawienia przygotowanego przez LGD oraz dane SW i ARiMR

Przykład Dane z listy LGD, zawierającej wnioskodawców, którym doradzono oraz których wnioski zostały wybrane: A B C D E Pomoc została przyznana wnioskodawcom: A B D WYNIK w LGD: 3/5 = 60% skuteczności doradztwa Średnia we wszystkich LGD: 70% WYNIK: Program naprawczy – podniesienie skuteczności doradztwa

Dziękuję za uwagę