stosowania marketingu

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wojewódzki program wyrównywania szans i przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu oraz pomocy w realizacji zadań na rzecz zatrudniania osób niepełnosprawnych.
Advertisements

Marketing usług transportowych
SPORT PR PREZENTACJA AGENCJI, ZAKRES USŁUG.
Istota i przesłanki badań marketingowych
Współpraca międzysektorowa na rzecz CSR: formy, korzyści
Analiza dystrybucji uwagi organizacyjnej w firmie "Majster-Plus" s.c.
Agenda Innowacyjność Wpływ innowacyjności na konkurencyjność
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
Fundacja Polskich Kawalerów Maltańskich w Warszawie "Pomoc Maltańska"
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Innowacyjność zagadnienia wprowadzające
Marketing – zagadnienie podstawowe wykład nr 1
Oddziaływanie współczesnych przemian kulturowo-cywilizacyjnych na rozwój zasobów ludzkich w kontekście tworzenia społeczeństwa informacyjnego i gospodarki.
DYSTRYBUCJA Przygotowali: .....
Katedra Marketingu Usług
Promocja destynacji turystycznej za granicą
Spółdzielczość w ujęciu ekonomicznym. SILNE STRONY -1 Wysoka jakość z elementami dziedzictwa narodowego Cena adekwatna do jakości Wyroby unikatowe Wyroby.
Zarządzanie 1. Zarządzanie
JAKI JEST CEL MOJEGO DZIAŁANIA W AZS? JAKI JEST CEL DZIAŁANIA MOJEGO KLUBU? DLACZEGO AZS A NIE INNA ORGANIZACJA? KTÓRY Z CELÓW DZIAŁANIA ORGANIZACJI JEST.
Zarządzanie projektami
Fundacja Inicjatyw Badawczo- Szkoleniowych WSP TWP w Warszawie Ul. Drawska Warszawa Tel w Fundacja.
Wprowadzenie do mikroekonomii
1.
Fundacja jako rodzaj organizacji
NA TLE PUBLIC RELATIONS
Centrum Edukacji Obywatelskiej Młody Obywatel Ścieżka III-WOLONTARIAT Projekt III-KAMPANIA NA RZECZ ZAANGAŻOWANIA SPOŁECZNEGO.
Różnicowanie cen na rynku hotelarskim
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
Nazwa projektu. Czym się zajmujemy? Krótka charakterystyka działalności.
Pilotażowy Program LEADER+ Wsparcie tworzenia Lokalnej Grupy Działania i opracowania Zintegrowanej Strategii Rozwoju Obszarów Wiejskich w Dolinie Pilicy.
Promocja oferty przedsiębiorstwa turystycznego
Technik Organizacji Reklamy
Łukasz & Partnerzy Nasza firma zajmuje się produkcją soków oraz dań gotowych niezawierających konserwantów, sztucznych barwników i glutenu. Bogata oferta.
Moduł G Marketing w procesie tworzenia wartości Opiekun: Prof. nadzw. dr hab.. Stanisława Wilmańska-Sosnowska.
MODU Ł Kszta ł cenie ustawiczne i mobilno ść zawodowa Klasa II.
„MIKROOTOCZENIE PRZEDSIĘBIORSTWA TURYSTYCZNEGO”
Planowanie przepływów materiałów
1 Priorytet 2 Rozwój społeczności lokalnej na obszarze pogranicza INTERREG IIIA Czechy – Polska.
INFORMACJA MARKETINGOWA
Program wyborczy PRAWA I SPRAWIEDLIWOŚCI RADA POWIATU SOKÓLSKIEGO CZAS NA ROZWÓJ POWIATU SOKÓLSKIEGO.
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
Katedra Międzynarodowych Stosunków Ekonomicznych
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
Ekonomia menedżerska Katedra Ekonomii.
Segmenty operacyjne MSSF 8.
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Katowicach, Pałac Młodzieży w Katowicach, Stowarzyszenie Inicjatyw Sportowych X Regionalne Centrum Wolontariatu.
Wprowadzenie teoretyczne
Młodzi Przedsiębiorczy – program nauczania Ekonomii w praktyce w szkole ponadgimnazjalnej Produkt i usługa Działania marketingowe Projekt jest współfinansowany.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
Na czym polega istota i praktyczna użyteczność w CRM modelu „sześciu rynków” Filip Tadaj
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
Konferencja Gdańsk - PODR
Mgr Wiznerowicz PROMOCJA.
Powszechny Zakład Ubezpieczeń. Nazwa PZU jest dla wielu Polaków symbolem dwustuletniej historii ubezpieczeń w Polsce. W ciągu tych lat Grupa PZU osiągnęła.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata Wsparcie dla przedsiębiorstw: Działanie 5.5. Promocja i rozwój markowych.
Dr Anna M. Zarzycka Zakład Strategii Konkurencji, Instytut Rynków i Konkurencji A.M. Zarzycka
Pilotażowy Program Leader+ w Polsce.  Narodowy Plan Rozwoju  Sektorowy Program Operacyjny „Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz.
Firmy globalne. Cechy firmy globalnej Globalne myślenie (konkurowanie) (koncepcja marketingu globalnego) Globalne wykorzystanie zasobów Globalna organizacja.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
STREFA PRZYSZŁOŚCI -inicjatywy ŁSSE w celu pozyskiwania inwestycji Maciej Rapkiewicz – Prezes Zarządu Konferencja „Promocja atrakcyjności inwestycyjnej.
Paczków dnia r..
DOFINANSOWANIE DLA FIRM W RAMACH NOWEJ PERSPEKTYWY
Potrzeby informacyjne ROT WŁ w kontekście monitorowania SRWŁ 2020 i RSI LORIS 2030 Maciej Bąk (BPPWŁ ROT)
CEL Rozwijanie, propagowanie inicjatyw, postaw, działań sprzyjających rozwojowi szkolnemu i pozaszkolnemu dzieci i młodzieży Organizowanie czasu pozaszkolnego.
{ Wsparcie informacyjne dla zarządzania strategicznego Tereshkun Volodymyr.
Analiza SWOT Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej.
Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach.
Mazowiecka Marka Ekonomii Społecznej
Zapis prezentacji:

stosowania marketingu Specyficzne obszary stosowania marketingu

Elementy systemu marketingu OTOCZENIE DALSZE OTOCZENIE BLIŻSZE Zarząd firmy Marketing zewnętrzny Marketing wewnętrzny Współpracownicy Marketing interakcyjny Klienci

Główne założenia marketingu wewnętrznego: każda organizacja ma swój rynek wewnętrzny, każdy pracownik jest klientem wewnętrznym firmy, na rynku wewnętrznym istnieje co najmniej dwóch oferentów (pracodawca i ludzie realizujący cele firmy), rynek wewnętrzny żyje własnym życiem, przemieszczając role, zadania, funkcje klientów (tylko pracodawca jest własnym klientem), pomiędzy oferentami usług istnieje stała wymiana transakcyjna („coś za coś”), istnieją wewnętrzne warunki pozwalające realizować wymianę usług (produktów), na wewnętrzny rynek pracy oddziałuje otoczenie społeczne i warunki zewnętrzne, rynek wewnętrzny ustala swoje prawa i zasady funkcjonowania.

Otoczenie gospodarcze Gospodarka globalna Zjawiska demograficzne Mikrootoczenie klienci konkurencja dostawcy Środowisko naturalne Technologia Realia społeczno- gospodarcze Realia polityczno- prawne

Organizacja non-profit to organizacja, która prowadząc swoją działalność skupia się na wspieraniu prywatnego lub publicznego dobra, nie kierując się osiągnięciem zysku. Najczęściej jest to stowarzyszenie, które samodzielnie określa swoje cele, programy działania i struktury organizacyjne oraz uchwala akty wewnętrzne dotyczące działalności, której podstawą jest praca społeczna członków. Wszystkie środki finansowe organizacji są przeznaczane na realizację celów statutowych.

National Geographic Society - towarzystwo geograficzne założone 27 stycznia 1888 roku w Stanach Zjednoczonych, jedna z największych światowych organizacji naukowo-edukacyjnych typu non-profit. Okładka numeru National Geographic ze stycznia 1915r Celem jest zaprezentowanie szerokiej publiczności ogólnej wiedzy o geografii i świecie.

Zakres wiedzy, jaką towarzystwo upowszechnia i badań, jakie finansuje obejmuje, oprócz geografii i innych nauk przyrodniczych, również ochronę środowiska i historię, w tym historię cywilizacji.

Marketing społeczny - zasada światłego marketingu, zgodnie z którą firma powinna podejmować decyzje marketingowe, biorąc pod uwagę pragnienia i długofalowe interesy konsumentów, wymogi firmy oraz interesy społeczeństwa w długim okresie. Plakat z ludźmi stojącymi nad wykopanym dołem trumiennym i spoglądającymi w dół, to część kampanii „Cemetery” z maja 2006 roku, zorganizowanej na rzecz walki z rakiem. Kreacja jest na tyle jednoznaczna, że zrezygnowano z hasła.

Sponsoring to działania finansowe i gospodarcze firmy na rzecz osób lub organizacji, wspierające różne, społecznie akceptowane dziedziny życia, niezależne od firmy i nie związane bezpośrednio z jej normalnymi interesami. Sponsor uzyskuje w zamian możliwość wykorzystywania skojarzeń z działalnością wspieranych podmiotów dla osiągnięcia specyficznych celów marketingowych lub komunikacyjnych.

Przykładowe cele sponsoringu: Wzmacnianie lub zmiana wizerunku firmy Wzmacnianie motywacji pracowników Przyciąganie uwagi mediów Tworzenie więzi ze społecznością lokalną

Ze względu na przedmiot sponsoringu możemy wyróżnić: sponsoring sportu: wspieranie wydarzeń, imprez sportowych, długotrwałe finansowanie klubów sportowych czy wybranych sportowców; sponsoring kultury: wydarzenia artystyczne, koncerty, wystawy, wernisaże, wystawy, filmy, sztuki teatralne; sponsoring społeczny: wspieranie akcji społecznych, wsparcie rzeczowe w ramach pomocy osobom potrzebującym bądź instytucjom, które zajmują się takimi osobami. Ten rodzaj sponsoringu względnie rzadko znajduje swoje odbicie w mediach. Posiada on dużą zaletę – pozwala podkreślić firmie swoją odpowiedzialność społeczną. sponsoring nauki: nagrody i stypendia dla najlepszych studentów, fundowanie stażów, finansowe wspieranie ośrodków naukowych; sponsoring ekologiczny: wspieranie organizacji i ruchów ekologicznych; sponsoring medialny: finansowanie audycji, programów, filmów, prognozy pogody.

sukces sponsorowanego dobre widowisko sukces sponsora sukces sponsorowanego sukces sponsorowanego dobra opinia o nim

Reklama społeczna to reklama mająca na celu wywołanie zmian społecznie pożądanych. Jest stosowana w celu wywołania społecznie pożądanych postaw lub zachowań. Jej cechą charakterystyczną jest odwołanie się do negatywnych wrażeń i emocji, które maja skłonić odbiorcę do zmiany zachowań.

Do dziś Fundacja objęła swoją pomocą 8512 małych pacjentów i wsparła finansowo 943 szpitali i ośrodków medycznych w całym kraju, które zostały wyremontowane lub wyposażone w nowoczesny sprzęt medyczny. W sumie na cele statutowe Fundacja przekazała dotąd 124 702 517,20 złotych.

CELE STATUTOWE FUNDACJI: Fundację „Mimo Wszystko” Anna Dymna zarejestrowała 26 września 2003r CELE STATUTOWE FUNDACJI: pomoc na rzecz osób niepełnosprawnych, ze szczególnym uwzględnieniem osób niepełnosprawnych intelektualnie, promocja i organizacja wolontariatu, działalność charytatywna, ochrona i promocja zdrowia, działanie na rzecz osób niepełnosprawnych, nauka, edukacja, oświata i wychowanie

Marketing międzynarodowy polega na traktowaniu każdego kraju jako odrębnego rynku krajowego. Do każdego z takich rynków firma dopasowuje oddzielną strategię marketingową i oddzielny marketing-mix, wychodząc z założenia, że konsumenci w każdym kraju różną się od siebie. Podobieństwa między rynkami poszczególnych krajów nie są wykorzystywane w strategiach działania (strategia adaptacji)

ARCADIS jest jedną z największych firm doradczych i inżynierskich na świecie. Firma jest obecna na rynkach Europy, USA, Ameryki Południowej i Azji. Zatrudnia około 14 tysięcy pracowników. Osiąga ponad 1,7 mld euro przychodu

Marketing globalny jest stosowany przez firmy, których działalność dotyczy nie poszczególnych krajów, ale całego świata. Firmy globalne przyjmują zasadę, że wszyscy nabywcy tego samego produktu na całym świecie są bardzo podobni. Dlatego opracowują jedną strategię marketingową dla wszystkich rynków (strategia standaryzowana).

Napoje marki Coca-Cola dostępne w Polsce: Coca-Cola – również w wersjach Coca-Cola Light, Cherry Coke oraz Coca-Cola Zero Fanta Sprite Kinley Tonic Lift Napoje niegazowane: Soki: Cappy Nestea Wody mineralne i źródlane: Kropla Beskidu Vita Napoje izotoniczne: Powerade oraz Powerade Aqua Plus Napoje energetyczne: Burn Kawy mrożone: Illy caffe

Eastman Kodak - jeden z największych koncernów na świecie zajmujących się produkcją szeroko rozumianego sprzętu fotograficznego i filmowego.

Marketing międzynarodowy Cecha Marketing międzynarodowy Marketing globalny Cel działania Dążenie do osiągnięcia przewagi konkurencyjnej w każdym kraju Dążenie do osiągnięcia przewagi konkurencyjnej w skali światowej Oferta asortymentowa Dostosowana do wymogów konkretnego rynku- różne produkty w różnych krajach W pełni standaryzowana- we wszystkich krajach takie same produkty Miejsce podejmowania decyzji Wszystkie decyzje podejmowane są w filii na terenie jednego kraju Wszystkie decyzje podejmowane w centrali odpowiadającej za kilka lub kilkanaście krajów Umiejscowienie działań marketingowych Wszystkie działania marketingowe są realizowane w każdym kraju od początku Część działań marketingowych jest wspólna dla wielu krajów, realizowana przez jedną filię Działania konkurencyjne Podejmowanie działań w skali jednego kraju Podejmowanie działań w skali światowej (te same działania w tym samym czasie w różnych krajach)

Merchandising oznacza takie rozlokowanie produktów w sklepie, które ułatwia i uprzyjemnia klientom poruszanie się po nim, poszukiwanie i wybór produktów oraz ich transport aż do momentu zapłaty i zapakowania zakupów.

Zalety merchandisingu: pozyskiwanie nowych miejsc ekspozycji, wspieranie sprzedaży, zachowanie stałego wyglądu stoiska (przyzwyczajenie klienta do stanu: ten sam towar w tym samym miejscu), możliwość uzyskania opinii klientów na temat produktów, kontakt z kierownikiem stoiska.

Stoiska wystawiennicze