Politechnika Wrocławska, Wydział Elektryczny

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Technologie informatyczne w doskonaleniu kwalifikacji zawodowych
Advertisements

ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r.
ROLĄ SAMORZĄDU JEST INTEGRACJA DZIAŁAŃ I STWORZENIE WARUNKÓW DO BUDOWY SYSTEMU INNOWACJI.
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
„E-podręczniki do kształcenia ogólnego”
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Poradnictwo zawodowe w resorcie edukacji w Polsce
Działania Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wielkopolskim
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
1 ZAŁOŻENIA PROJEKTOWANYCH ZMIAN KSZTAŁCENIE ZAWODOWE I USTAWICZNE.
INTERAKTYWNE ROZWIĄZANIA DLA EDUKACJI
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2011/2012 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2012/2013 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Projektowanie programów studiów
SIEĆ LLL Uniwersytet gdański,
Budowanie wspólnoty uczących się MODUŁ VIII Sesja 8.1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROGRAM.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt jest realizowany przez.
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
System Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia w UMB obejmuje: Uczelniany Zespół do Spraw Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia. Wydziałowe.
„Doskonalenie strategii zarządzania oświatą
Praca metodą projektu edukacyjnego
Podniesienie kompetencji nauczycieli z obszarów wiejskich Dolnego Śląska w zakresie innowacyjnych metod nauczania w obszarze ICT i nauk matematyczno-przyrodniczych.
Jak ubiegać się o pracę Opis warsztatów dla nauczycieli – członków Klubu Przedsiębiorczych Nauczycieli IMPULS.
e-learning – Jak włączyć go w proces dydaktyczny
dr Zbigniew E. Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Zadania Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach w ramach projektu Młodzieżowy Inkubator Przedsiębiorczości.
ePolska Zakopane 2001 Społeczeństwo informacyjne: -Szybka, powszechna i relatywnie tania telekomunikacja. -Komunikacja z wykorzystaniem sieci teleinformatycznych.
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
GIMNAZJUM W PIECKACH Zebranie Rodziców 05. listopada 2010 r
Krajowe Ramy Kwalifikacji w Szkolnictwie Wyższym
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Możliwości wspierania uczniów wybitnie uzdolnionych 5 grudnia 2013 r. Barbara Wikieł.
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
Era-Entera – e-learning dla młodzieży Projekt realizowany w ramach Działania 3.5 Projekty innowacyjne.
Wydział Rolnictwa i Biologii Wydział Zastosowań Informatyki i Matematyki Centrum Informatyczne Centrum Edukacji Multimedialnej Szkoły Głównej Gospodarstwa.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Co to jest spacer edukacyjny?
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Krajowe Ramy Kwalifikacji a przygotowanie nauczycieli Anna Beata Kwiatkowska WMiI UMK, PTI Konferencja Przygotowanie nauczycieli i nauczycieli akademickich.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Projekt polsko - słowacki NR SK01-KA _2 "Podróże z liczbami" w ramach programu Erasmus+ edukacja szkolna - partnerstwo strategiczne szkół.
E-Learning. Co to jest e-learning? E-learning jest to metoda nauczania na odległość z wykorzystaniem technologii komputerowych i Internetu. Pozwala na.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Wrocławskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli INFORMATYKA DLA WSZYSTKICH Konferencja OTWARCIA ROKU SZKOLEGO 2015/2016 dla NAUCZYCYCIELI INFORMATYKI Wrocław.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Praca metodą projektu edukacyjnego
na rzecz cyfryzacji szkół
Zarządzanie Oświatą studia II stopnia
III. Wykorzystanie portalu
Pilotażowe wdrażanie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach Pilotaż skierowany jest do każdej szkoły, która chce.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia
Jak poprawić jakość kształcenia w obszarze Business Informatics
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
Projekt Dolnośląska e-Szkoła (DeS)
III KONFERENCJA NORMALIZACJA W SZKOLE „Edukacja na rynek pracy”
Zapis prezentacji:

Politechnika Wrocławska, Wydział Elektryczny V Konferencja Regionalna Matematyka, fizyka i chemia w szkole i na studiach Platforma zdalnej edukacji, a „tradycyjne formy kształcenia” na kierunkach inżynierskich Wydziału Elektrycznego PWr Doc. Dr inż. Jarosław Szymańda Wydziałowy Koordynator ds. Kształcenia na Odległość Politechnika Wrocławska, Wydział Elektryczny 50 - 370 Wrocław, ul. Wybrzeże Wyspiańskiego 27, E-mail: jaroslaw.szymanda@pwr.wroc.pl

Jakość kształcenia DECYZJA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY NR 2318/2003/WE z dnia 5 grudnia 2003 r. zatwierdzająca wieloletni program na rzecz efektywnego wprowadzania technologii informacyjno- komunikacyjnych w systemach edukacji w Europie (Program eLearning – kształcenie za pomocą mediów elektronicznych) Unia Europejska powinna zwrócić szczególną uwagę na efektywne promowanie wirtualnych campusów w uczelniach, aby w ten sposób uzupełnić działania realizowane w programach obejmujących mobilność w obrębie Unii Europejskiej i z udziałem krajów trzecich należy wzmocnić i uzupełnić istniejące instrumenty oraz rozważyć rolę e-edukacji także w kontekście przygotowywania nowych technologii dla potrzeb kształcenia

Jakość kształcenia poziom skuteczności osiągania celów dydaktycznych jest jednym z najważniejszych elementów wszystkich ośrodków edukacyjnych podstawowy wyznacznik procesu bolońskiego: wysoka jakość kształcenia jest istotą europejskiego systemu edukacyjnego; przy czym za zapewnienie tej jakości odpowiadają przede wszystkim poszczególne ośrodki edukacyjne (szkoły, uczelnie) podejmowane próby stanowią w wielu przypadkach działania o trudnym do przewidzenia ryzyku i stopniu powodzenia

Przestrzenie e-edukacji LCMS -zarządzanie treścią edukacyjną LMS - zarządzanie kompetencjami i umiejętnościami LCS - zarządzanie zdalną wspólpracą

Formy kształcenia Opracowanie na podstawie danych Corporate E-learning, raport firmy WR Hambrecht and Co

Kształcenie na odległość pod pojęciem kształcenia na odległość (e-learning) przyjmuje się wszelkie działania wspierające proces szkoleń i edukacji, wykorzystujące technologie teleinformatyczne, komunikacyjne oraz multimedialne Wyraźne odwoływanie się do technologii infor-matycznych nie uzasadnia jednak utożsamiania tego obszaru nauczania z technikami infor-matycznymi.

Czy ważny jest wybór technologii „e-edukacji” ? Na podstawie własnych doświadczeń i obserwacji środo-wiska akademickiego, postulujemy nabywanie umieję-tności projektowania kursów komplementarnych z wykorzystaniem zasady "prostych kroków" Często w publikacjach "zachęcających" nauczycieli do nowego spojrzenia na swoje "stare i sprawdzone przez lata" opracowania zajęć dydaktycznych, nie proponuje się konkretnych działań i rozwiązań technologicznych Efektem, skądinąd dobrych intencji, są wyjątkowo nieliczenie akceptacje doświadczonych dydaktyków

Czy ważny jest wybór technologii „e-edukacji” ? Podaż zbyt dużej liczby poziomów swobody realizacji (lub modyfikacji) kursu nie odnosi sukcesów, a wręcz odsuwa te działania do bliżej nieokreślonej przyszłości. Doświadczony dydaktyk jako początkujący autor kursu komplementarnego lub zdalnego, przeglądając materia-ły oraz konspekty, pozostaje najczęściej sam ze swoim retorycznym pytaniem: od czego właściwie mam zacząć ? Odpowiadamy twierdząco na postawione pytanie i opowiadamy się za przyjmowaniem konkretnych technologii edukacyjnych – nabywając „krok po kroku” doświadczenie zmierzające w kierunku standardów uogólniających

Projekcja zasobów tradycyjnych W przypadku kursu komplementarnego znaczącej modyfikacji i rozwinięciu podlegają przede wszystkim te elementy, które stanowią istotę kształcenia interaktywnego, uwzględniającego już w projekcie kursu dynamikę planowanych interakcji nie tylko w relacjach nauczyciel-student-nauczyciel, ale również student-student.

Zespoły wirtualne *) projektowanie wirtualne w ramach kursu komplementarnego nabycie umiejętności umożliwiających naukowo umotywowanej diagnozy problemu wykazanie innowacyjności propozycji jego rozwiązania adaptowanie projektów prowadzących do rozwiązania postawionego problemu akceptacja przydziału ról (zadań) w zespole przez każdego członka grupy projektowej _____________________________ *) Szymańda J.M.: Dydaktyczne aspekty projektowania wirtualnego w kształceniu na odległość: XIII ZKwE’08 Poznań, Kwiecień 14-16, 2008 strony: 361-362

Projekcja zasobów tradycyjnych Jednym z wypracowanych rezultatów wynikających z uruchomienia i administracji wydziałowej platformy kształcenia na odległość, jest wprowadzenie pojęcia projekcji zasobów kursów tradycyjnych na aktywności kursów komplementarnych. Scenariusz projekcji obejmuje ścisłe określenie relacji i procentowego udziału poszczególnych zasobów i aktywności w całym kursie. Uwzględnia także dynamikę proponowanych form dydaktycznych.

Projekcja zasobów tradycyjnych Projekcja kursu poprzez moduły aktywności platformy CMS Moodle

Projekcja zasobów tradycyjnych Powiększony fragment tabeli z pierwszej strony formularza

Projekcja zasobów tradycyjnych W scenariuszu kursu komplementarnego przyjęto, że część zajęć dotąd realizowanych w salach i laboratoriach dydaktycznych przy bezpośrednim udziale nauczyciela akademickiego, będzie wydzielona i prowadzona w formie sesji zdalnych z wykorzystaniem (wydziałowej, uczelnianej) platformy edukacyjnej W przypadku każdej formy tradycyjnej, czyli zatwierdzonej i zlecanej według siatki zajęć dydaktycznych dla danego semestru, suma procentowego udziału aktywności po projekcji zasobów zawsze przyjmuje wartość 100% Proponowana forma opisu formalnych zgłoszeń obejmuje również istotne elementy, precyzujące opis m.in. w aspekcie komunikacji, statystyki aktywności m-kursów, ogólnych uwarunkowań technicznych

Podsumowanie Przedstawiona propozycja jest szczególnie ważna w przypadku konieczności sporządzania formalnych zleceń dydaktycznych i późniejszego ich rozliczania. Nauczyciele dokładnie określają formę i organizację kursów komplementarnych, a osoby odpowiedzialne (rady wydziału, dziekani, dyrektorzy) udzielają odpowiedniej zgody na ich realizację i finansowanie. Układ i specyfikacja zadań dla poszczególnych aktywności ujęta w scenariuszu może być również elementem konkretyzującym i wspomagającym autorów w pierwszym etapie projektowania kursu metodą „krok po kroku”.

Dziękuję za uwagę i zapraszam do dyskusji Czy aktualnie funkcjonujące rozwiązania w zakresie określania warunków merytorycznych, organizacyjnych i prawnych uruchamiania innowacyjnych form dydaktycznych w polskich ośrodkach edukacyjnych są wystarczające ? Portal edukacyjny Wydziału Elektrycznego PWr http://eportal.eny.pwr.wroc.pl