SYSTEM EWIDENCJI PRZEDSIĘWZIĘĆ PLANOWANYCH DO REALIZACJI W OKRESIE PROGRAMOWANIA 2007-2013 - pierwsze podsumowania ( www.rpo.umwd.pl ) www.rpo.umwd.pl.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Fundusze strukturalne UE. 2 Fundusze unijne na lata – nowy plan Marshala Wraz z wejściem do Unii Europejskiej 1 maja 2004 r. Polska stała się
Advertisements

FUNDUSZE UE Warszawa, maj 2008.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007 – 2013 w Małopolsce
Miejski obszar funkcjonalny – Puławy
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego
Polityka rozwoju obszarów wiejskich na lata /5
POLITYKA ENERGETYCZNA W WOJEWÓDZTWIE ŁÓDZKIM Łódź, 28 marca 2008 r. POLITYKA ENERGETYCZNA W WOJEWÓDZTWIE ŁÓDZKIM Urząd Marszałkowski w Łodzi Łódź, 28 marca.
Narzędzia polityki regionalnej i strukturalnej UE
1. 2 Możliwości finansowania rozwoju nowoczesnych technologii edukacyjnych ze środków UE w latach 2007 – 2013 Marek Szczepański Zastępca Prezesa PSDB.
Założenia Programu Operacyjnego dotyczącego Polski Wschodniej na lata Warszawa 09 stycznia 2013 r.
Wojewoda Kujawsko-Pomorski OPINIA WOJEWODY KUJAWSKO-POMORSKIEGO na temat zgodności celów Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego.
Rozwój odnawialnych źródeł energii w programach na lata
Polityka regionalna Unii Europejskiej szansa i wyzwanie dla Polski
Konferencja informacyjna na temat na temat konkursu dotacji dla partnerstw samorządowych w ramach Programu Regionalnego MF EOG Warszawa 28 stycznia.
Narodowa Strategia Spójności
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Krajowa Strategia Rozwoju Regionalnego
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Tomasz Schimanek Konsultacje październik-grudzień 2005 r.
Od pomysłu do realizacji projektu - procedury. 2. Jakie są źródła finansowania naszego projektu?
Dokumenty wprowadzające politykę wspólnotową. Zasada programowania oznacza, że instytucje Unii Europejskiej kontrolują i monitorują wykorzystanie środków.
MOŻLIWOŚCI POZYSKANIA ŚRODKÓW NA BADANIA NAUKOWE POLSKO-NORWESKI FUNDUSZ BADAŃ NAUKOWYCH PROGRAMY WSPÓŁPRACY TERYTORIALNEJ.
Budowa społeczeństwa informacyjnego w Województwie Podkarpackim
Koncepcje programów operacyjnych na nowy okres programowania
Prorektor ds. Współpracy z Zagranicą i Rozwoju Uczelni prof. dr hab. Roman Kołacz AKADEMIA ROLNICZA WE WROCŁAWIU Wrocław, ul. C.K. Norwida 25/27.
TURYSTYKA. Program spotkania Przedmioty wsparcia, możliwości uzyskania dofinansowania ze środków Unii Europejskiej w ramach PIW INTERREG IIIA.
BEZPIECZEŃSTWO. Program spotkania Przedmioty wsparcia, możliwości uzyskania dofinansowania ze środków Unii Europejskiej w ramach PIW INTERREG.
Wydział Funduszy Europejskich i Polityki Regionalnej KONSULTACJE NARODOWEJ STRATEGII SPÓJNOŚCI 2007 – 2013 I REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO NA LATA.
1 Fundusze strukturalne Unii Europejskiej w latach
1 MOŻLIWOŚCI FINANSOWANIA INICJATYW KLASTROWYCH W RAMACH REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA OPOLSKIEGO NA LATA 2007 – dr Rafał Klimek.
PROGNOZA ODDZIAŁYWANIA NA ŚRODOWISKO PROJEKTU STRATEGII ROZWOJU WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO- POMORSKIEGO NA LATA
Konsultacje społeczne projektu strategii
AKTUALIZACJA STRATEGII ROZWOJU WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY WOJEWODZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO NA LATA Toruń,
Projekt Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego, Biuro.
1 Regionalny Program Operacyjny Województwa Podlaskiego na lata projekt Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament Polityki Regionalnej.
Innowacyjność w programach Unii Europejskiej i Polski
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Nowa koncepcja polityki regionalnej państwa Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
Projekty zgłoszone do Funduszu Spójności z Dolnego Śląska – ich rola w kształtowaniu polityki regionalnej Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki.
Stan prac nad projektami dokumentów programowych na lata Konferencja w sprawie ustalenia podziału priorytetów środowiskowych między PO Infrastruktura.
Łódzkiego Obszaru Metropolitalnego w kontekście aktualizacji
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
Narodowy Plan Rozwoju – stan prac
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki KOMPONENT REGIONALNY Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego Wrocław,
Projekt Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego Oddział Programowania Strategicznego.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego
1 Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego na lata
System „Ewidencji Projektów”
1 Wsparcie przedsiębiorczości z funduszy strukturalnych w latach 2007 – 2013 Tomasz Nowakowski Ministerstwo Rozwoju Regionalnego.
Małe projekty Szkolenie dla beneficjentów 28 marca 2014 r. Omówienie dokumentów.
Wsparcie dla rozwoju technologii
MATERIAŁY DO STRATEGII ROZWOJU MIASTA I GMINY WRONKI na lata
STRATEGIA ROZWOJU MIASTA ŚWIDWIN NA LATA
1. U SŁUGI D ORADZTWA W Z AKRESIE U SŁUG I D OTACJI I NWESTYCYJNYCH Narodowa Strategia Spójności (d. Narodowe Strategiczne Ramy Odniesienia)
Zrównoważony rozwój Małopolski w kontekście współpracy z Unią Europejską Witold Śmiałek Prezes Zarządu MARR S.A.
ZAŁOŻENIA STRATEGII ZAOPATRZENIA W WODĘ WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO dr Krzysztof Wrana – Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, Katedra Badań Strategicznych i.
Dr Maciej Zathey Dyrektor departamentu Rozwoju Regionalnego Wrocław, 20 kwietnia 2011 Strategia Rozwoju Województwa Dolnośląskiego do 2020 Założenia do.
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
Pilotażowy Program Leader+ w Polsce.  Narodowy Plan Rozwoju  Sektorowy Program Operacyjny „Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz.
P RZEDSIĘBIORCZOŚĆ W KONTEKŚCIE WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ - TERAŹNIEJSZOŚĆ I PRZYSZŁOŚĆ P RZEDSIĘBIORCZOŚĆ W KONTEKŚCIE WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ - TERAŹNIEJSZOŚĆ.
PROGRAM ROZWOJU GMINY CZŁUCHÓW NA LATA
1 Wprowadzenie Dostępne środki z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności w latach
Biuro Funduszy Europejskich Europejski Fundusz Społeczny dla szkół ponadgimnazjalnych Marta Krause Biuro Funduszy Europejskich Urząd Miasta Poznania 12.
Alternatywny slajd początkowy – logo bez animacji
Konsultacje społeczne projektu
Zapis prezentacji:

SYSTEM EWIDENCJI PRZEDSIĘWZIĘĆ PLANOWANYCH DO REALIZACJI W OKRESIE PROGRAMOWANIA pierwsze podsumowania ( ) Wrocław, Sławomir Sobieszek Sławomir Sobieszek Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego

Najważniejsze cele sytemu: sprawdzenie założeń Strategii Rozwoju Województwa Dolnośląskiego z oczekiwaniami potencjalnych wnioskodawców; sprawdzenie założeń Strategii Rozwoju Województwa Dolnośląskiego z oczekiwaniami potencjalnych wnioskodawców; zebranie propozycji potencjalnych beneficjentów, rodzajów projektów, wskaźników monitoringu, itp. pod potrzeby Regionalnego Programu Operacyjnego i sektorowych programów operacyjnych finansowanych z funduszy strukturalnych dla okresu programowania ; zebranie propozycji potencjalnych beneficjentów, rodzajów projektów, wskaźników monitoringu, itp. pod potrzeby Regionalnego Programu Operacyjnego i sektorowych programów operacyjnych finansowanych z funduszy strukturalnych dla okresu programowania ; pozyskanie informacji, które mogą posłużyć do dalszych analiz związanych z oczekiwaniami podmiotów z terenu województwa dolnośląskiego. pozyskanie informacji, które mogą posłużyć do dalszych analiz związanych z oczekiwaniami podmiotów z terenu województwa dolnośląskiego. Zgłaszanie propozycji: I etap: do ; II etap do

Karta przedsięwzięcia: A. A.Tytuł przedsięwzięcia B. B.Dane jednostki zgłaszającej przedsięwzięcie B.1. Typ/charakter jednostki zgłaszającej przedsięwzięcie, B.2. Nazwa jednostki zgłaszającej przedsięwzięcie B.3. Adres jednostki zgłaszającej przedsięwzięcie B.4. Dane osoby koordynującej przedsięwzięcie C. Zgodność przedsięwzięcia z aktualizowaną Strategią Rozwoju Województwa Dolnośląskiego do roku 2020 (SRWD) C.1. Sfera C.2. Priorytet C.3. Działanie

D. Charakterystyka przedsięwzięcia D.1. Uzasadnienie potrzeby realizacji przedsięwzięcia D.2. Krótki opis przedsięwzięcia D.3. Czy przedsięwzięcie zawiera się w opracowaniach strategicznych o charakterze lokalnym D.4. Planowane produkty wynikające z realizacji przedsięwzięcia D.5. Planowane rezultaty wynikające z realizacji przedsięwzięcia D.6. Przewidywany okres realizacji przedsięwzięcia D.7. Przewidywany plan finansowy przedsięwzięcia D.7.a. Harmonogram finansowania przedsięwzięcia w rozbiciu na poszczególne lata programowania D.7.b. Źródła finansowania przedsięwzięcia w rozbiciu na poszczególne lata programowania

D.8. Stopień gotowości przedsięwzięcia do realizacji D.8.1. Czy przedsięwzięcie jest wyłącznie na etapie pomysłu? D.8.2. Czy przedsięwzięcie jest zgodne z dokumentami dotyczącymi zagospodarowania przestrzennego? D.8.3. Czy na potrzeby przedsięwzięcia została opracowana dokumentacja wstępna? D.8.4. Czy przedsięwzięcie posiada pełną dokumentację techniczną? D.8.5. Czy jednostka zgłaszająca przedsięwzięcie posiada prawo do dysponowania nieruchomością na cele realizacji przedsięwzięcia? D.8.6. Czy przedsięwzięcie posiada zabezpieczenie środków finansowych? D.9. Znaczenie przedsięwzięcia dla jednostki zgłaszającej D.10. Stopień ważności przedsięwzięcia w stosunku do innych przedsięwzięć wprowadzonych przez jednostkę zgłaszającą do Systemu ewidencji przedsięwzięć planowanych do realizacji w okresie programowania 2007 – 2013

D.11. Wpływ przedsięwzięcia na realizację polityk horyzontalnych Unii Europejskiej D Jaki wpływ ma przedsięwzięcie na politykę równości szans? D Jaki wpływ ma przedsięwzięcie na politykę ochrony środowiska? D Jaki wpływ ma przedsięwzięcie na rozwój społeczeństwa informacyjnego? E. Okoliczności istotne dla realizacji przedsięwzięcia E.1. Czy przedsięwzięcie jest częścią projektu zintegrowanego? E.2. Czy w realizację przedsięwzięcia będzie zaangażowanych kilka podmiotów? E.3. Doświadczenia wnioskodawcy w realizacji podobnych projektów i o podobnej skali E.4. Inne okoliczności istotne dla realizacji przedsięwzięcia

Strategia Rozwoju Województwa Dolnośląskiego do 2020 r.: Dolny Śląsk europejskim regionem węzłowym Cel nadrzędny SRWD do 2020 r.: Podniesienie poziomu życia mieszkańców Dolnego Śląska oraz poprawa konkurencyjności regionu przy respektowaniu zasad zrównoważonego rozwoju Cel gospodarczy: Zbudowanie konkurencyjnej i innowacyjnej gospodarki Dolnego Śląska Cel przestrzenny: Zwiększenie spójności przestrzennej i infrastrukturalnej regionu i jego integracja z europejskimi obszarami wzrostu Cel społeczny: Rozwijanie solidarności społecznej oraz postaw obywatelskich, twórczych i otwartych na świat

Podsumowanie I etapu: Zgłoszono do r propozycje przedsięwzięć: 1. Sfera gospodarcza1. Sfera gospodarcza Sfera przestrzenna2. Sfera przestrzenna Sfera społeczna3. Sfera społeczna – 315 Sfera gospodarcza (74) - priorytety: 1.1 Podniesienie atrakcyjności inwestycyjnej Dolnego Śląska.1.1 Podniesienie atrakcyjności inwestycyjnej Dolnego Śląska. – 35 (w tym 28 w działaniu Tworzenie obszarów oraz ośrodków wzrostu i rozwoju) 1.2 Budowa gospodarki opartej na wiedzy (GOW).1.2 Budowa gospodarki opartej na wiedzy (GOW). –20 (w tym 14 w działaniu dotyczącym rozwijania nowoczesnych technik i technologii oraz umiejętności ich wykorzystania) 1.3 Wspieranie aktywności gospodarczej na Dolnym Śląsku.1.3 Wspieranie aktywności gospodarczej na Dolnym Śląsku. – 19 ( w tym 8 w działaniu Wspieranie rozwoju MŚP, a 6 w działaniu dotyczącym wspierania potencjału turystycznego i uzdrowiskowego)

Sfera przestrzenna (674) - priorytety: 2.1 Poprawa spójności przestrzennej regionu.2.1 Poprawa spójności przestrzennej regionu. – 223 (w tym 179 w działaniu Kształtowanie układów komunikacyjnych sprzyjających zrównoważonemu rozwojowi…) 2.2 Zrównoważony rozwój obszarów wiejskich.2.2 Zrównoważony rozwój obszarów wiejskich. – 226 (w tym 139 w działaniu Podnoszenie poziomu życia ludności wiejskiej) 2.3 Poprawa ładu przestrzennego, harmonijności struktur przestrzen.2.3 Poprawa ładu przestrzennego, harmonijności struktur przestrzen. –81 (w tym 44 w działaniu Kształtowanie atrakcyjnych form różnorodnych zespołów zabudowy, a 37 propozycji do Ochrona dziedzictwa kulturowego) 2.4 Zapewnienie bezpieczeństwa ekolog. społeczeństwa i gospodarki.2.4 Zapewnienie bezpieczeństwa ekolog. społeczeństwa i gospodarki. – 131 (w tym 52 w działaniu dotyczącym poprawy jakości wód powierzchniowych i podziemnych a 25 propozycji do działania związanego z ochroną przeciwpowodziową) 2.5 Zapewnienie bezpieczeństwa energetycznego regionu.2.5 Zapewnienie bezpieczeństwa energetycznego regionu. – 13 (w tym 7 w działaniu dotyczącego systemów grzewczych oraz alternatywnych źródeł ciepła)

Sfera społeczna (315) - priorytety: 3.1 Integracja społeczna i przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu.3.1 Integracja społeczna i przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu Umacnianie społeczeństwa obywatelskiego, rozwój kultury.3.2 Umacnianie społeczeństwa obywatelskiego, rozwój kultury. – 53 (w tym 32 w działaniu Optymalizacja infrastruktury kulturalnej, zwiększenie aktywności społecznej w obszarze kultury) 3.3 Poprawa jakości i efektywności systemu edukacji i badań.3.3 Poprawa jakości i efektywności systemu edukacji i badań. – 60 (w tym 16 w działaniu Zwiększenie liczby studiujących na kierunkach matematyczno-przyrodniczych i technicznych) 3.4 Stałe podnoszenie stanu bezpieczeństwa i zdrowia mieszkańców województwa.3.4 Stałe podnoszenie stanu bezpieczeństwa i zdrowia mieszkańców województwa. – 131 (w tym 87 w działaniu Zapewnienie dostępu do specjalistycznych świadczeń zdrowotnych …) 3.5 Aktywna polityka rynku pracy oraz wzmocnienie rozwoju zasobów ludzkich.3.5 Aktywna polityka rynku pracy oraz wzmocnienie rozwoju zasobów ludzkich. - 10

Najważniejsze wnioski z I etapu: 1. 1.Jednostki zgłaszającej przedsięwzięcie: Dominują projekty zgłaszane przez jednostki samorządu terytorialnego (przede wszystkim gminy) oraz ich podmioty organizacyjne – projekty związane z infrastrukturą. W drugiej kolejności przedsięwzięcia zgłaszane przez szkoły wyższe – projekty zgłoszone do wszystkich sfer. Mała liczba zgłoszeń ze strony tzw. trzeciego sektora, np. organizacji pozarządowych. 2. Zgodność przedsięwzięcia z aktualizowaną Strategią Rozwoju Województwa Dolnośląskiego Dominują projekty zgłoszone do sfery przestrzennej (infrastruktura). Przedsięwzięcia tego samego rodzaju (np. dotyczące budowy i modernizacji dróg) w różnych sferach i priorytetach i działaniach SRWD.

Najważniejsze wnioski z I etapu: 3. Ogólna charakterystyka przedsięwzięć : Dominują projekty infrastrukturalne, przede wszystkim drogowe, w drugiej kolejności związane z ochroną środowiska (kanalizacje, wodociągi i oczyszczalnie ścieków – obszary wiejskie). Duża grupa projektów związanych z ochrona zdrowia. Nieliczne projekty związane z rozwojem gospodarczym (szczególnie widoczny brak projektów bezpośrednio wspierających przedsiębiorców). Małą liczba przedsięwzięć związanych z innowacyjnością i nowymi technologiami. Duża ilość projektów infrastrukturalnych, ale o nie dużej wartości. Brak przedsięwzięć zgłaszanych przez związki, konsorcja, itd (praktycznie brak projektów zgłaszanych wspólnie przez kilka podmiotów). Większość projektów ma charakter lokalny, mała skala oddziaływania.

Najważniejsze wnioski z I etapu: 4. Charakterystyka przedsięwzięć pod względem możliwości dofinansowania z funduszy strukturalnych: Dominują projekty możliwe do dofinansowania z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Niewielka liczba tzw. projektów miękkich możliwych do dofinansowania z Europejskiego Funduszu Społecznego. Część zgłoszonych przedsięwzięć nie dotyczy obszarów wsparcia funduszy strukturalnych – brak możliwości dofinansowania lub potrzeba modyfikacji projektów. Na chwilę obecną brak dużych projektów które wymagają bezpośrednich negocjacji z Komisją Europejską (dla projektów dotyczących ochrony środowiska – ponad 25 mln euro, dla pozostałych 50 mln euro) Kilka projektów mogących być realizowanych z Funduszu Spójności (np. dotyczących ochrony środowiska – ponad 5 mln euro)