Public Relations Piotr Bańczyk Mateusz Eichner

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt realizowany przez Gminę Miejską Kraków przy wsparciu finansowym Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2008 – 2010.
Advertisements

„Kluczowa rola gminy w aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych”
SPORT PR PREZENTACJA AGENCJI, ZAKRES USŁUG.
FUNKCJONOWANIE I ROLA BIURA KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ W SAMORZĄDZIE TERYTORIALNYM ANTONI STYRCZULA.
Rozwój społeczności lokalnych
Model partnerstwa na rzecz innowacyjności
Współpraca międzysektorowa na rzecz CSR: formy, korzyści
WIELKOPOLSKI OŚRODEK EKONOMII SPOŁECZNEJ PRZY STOWARZYSZENIU NA RZECZ SPÓŁDZIELNI SOCJALNYCH.
Sytuacja w województwie: zatrudnienie, edukacja, integracja społeczna, przedsiębiorczość.
AKTYWIZACJA I INTEGRACJA NARZĘDZIEM PRZECIWDZIAŁANIA WYKLUCZENIU SPOŁECZNEMU OSÓB STARSZYCH W GMINIE ŚREM.
Ożywienie mechanizmów partnerstwa lokalnego poprzez realizację zadań Centrum Aktywności Lokalnej w Gminie Śrem Partnerzy: Gmina Śrem/Ośrodek Pomocy.
Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Leśny Krąg Naturalna Przedsiębiorczość w Leśnym Kręgu.
Instytucjonalne aspekty współpracy Budowanie kompetencji do współpracy między-samorządowej i międzysektorowej jako narzędzi rozwoju lokalnego i regionalnego.
Dla nas ważny jest TWÓJ potencjał…
Jedyna taka sieć w Europie Sieć Regionalnych Ośrodków EFS Mirella Szeremeta Krajowy Ośrodek EFS Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości 4 grudnia 2007r.
Inicjatywy lokalne w ramach Priorytetów VI, VII i IX Mrągowo, Szkolenie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Regionalny Ośrodek EFS w Olsztynie prowadzony jest przez Elbląskie Stowarzyszenie Wspierania Inicjatyw Pozarządowych ul. Staromiejska 16/7, Olsztyn.
PROMOCJA, czyli KOMUNIKACJA MARKETINGOWA (1)
Miejska Biblioteka Publiczna w Olsztynie
Centra Organizacji Pozarządowych
Promocja destynacji turystycznej za granicą
Charakterystyka klastra
Fundacja Inicjatyw Badawczo- Szkoleniowych WSP TWP w Warszawie Ul. Drawska Warszawa Tel w Fundacja.
Slajd początkowy z animacją, animacja uruchamia się automatycznie po włączeniu tryby prezentacji 1 1.
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Centrum Edukacji Obywatelskiej Młody Obywatel Ścieżka III-WOLONTARIAT Projekt III-KAMPANIA NA RZECZ ZAANGAŻOWANIA SPOŁECZNEGO.
Razem dla Północnego Mazowsza Założenia oraz cele projektu.
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
PROMES - PROMOCJA EKONOMII SPOŁECZNEJ II Ogólnopolskie Spotkania Ekonomii Społecznej Warszawa, października 2007 r. Inicjatywa Wspólnotowa EQUAL.
Pilotażowy Program LEADER+ Wsparcie tworzenia Lokalnej Grupy Działania i opracowania Zintegrowanej Strategii Rozwoju Obszarów Wiejskich w Dolinie Pilicy.
Pozyskiwanie środków na promocję produktów regionalnych Bożena Pietras-Goc FUNDACJA PARTNERSTWO DLA ŚRODOWISKA.
SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTW. PROGRAM OPRERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet VIII Regionalne kadry gospodarki Działanie 8.1 Rozwój pracowników.
Konferencja Projektu Razem-inicjatywy w zakresie ekonomii społecznej współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
EUROPEJSKA KARTA SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO
Budowa struktur dla właściwego przekazu i odbioru informacji
Budujemy współpracę na Mazowszu – od organizacji do federacji Projekt współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY Z NOWYMI KRAJAMI CZŁONKOWSKIMI UNII EUROPEJSKIEJ EKONOMIA SPOŁECZNA.
Stowarzyszenie Gmin RP Euroregion Bałtyk Produkty i usługi kulturalne
1 Priorytet 2 Rozwój społeczności lokalnej na obszarze pogranicza INTERREG IIIA Czechy – Polska.
Zamojskie Centrum Dialogu Społecznego
WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt.
Młodzieżowa Rada Gminy
Jak robić to efektywnie?
I n s t y t u t W s p ó ł p r a c y i P a r t n e r s t w a L o k a l n e g o MODEL PARTNERSTWA LOKALNEGO.
MŁODZIEŻOWE RADY GMINY – tworzenie i funkcjonowanie Szkolenie w ramach projektów Obywatel PRO Dramowi Obywatele.
Ośrodek Pomocy Społecznej w Śremie Projekt „Kompleksowe formy reintegracji społeczno-zawodowej w środowisku lokalnym” współfinansowany przez Unię Europejską.
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
Model współpracy administracji publicznej i organizacji pozarządowych
Opracowanie: Piotr Dereszewski. „…uniwersalna funkcja kreowania i oferowania wartości (użyteczności) dla innych w celu osiągnięcia pożądanych przez organizację.
Świętokrzyskie Centrum Kielce, ul. Żelazna 22 Świętokrzyskie Centrum Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej.
Strategie e-marketingu i e-komunikacji JST
SPOTKANIE KADRY KIEROWNICZEJ OPS, PCPR I PUP Z TERENU WOJEWÓDZTWA WARMIŃSKO- MAZURSKIEGO Olsztyn, 16. czerwca 2010 ELBLĄSKIE STOWARZYSZENIE WSPIERANIA.
TECHNIK HANDLOWIEC.
Anna Gałązka, Monika Chaba, Jarosław Hawrysz,
Finansowanie podmiotów reintegracyjnych w perspektywie finansowej Katowice r. Śląski Kongres Centrów i Klubów Integracji Społecznej.
Pomorski System Wsparcia i Współpracy Organizacji Pozarządowych cele, narzędzie.
Planowane działania informacyjne i promocyjne na 2016 rok Mariusz Frankowski Dyrektor Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych.
Mgr Wiznerowicz PROMOCJA.
O NAS Stowarzyszenie Wsparcie Społeczne "Ja-Ty-My" jest organizacją pozarządową działającą od 2002 r. Powstało w wyniku doświadczeń ze współpracy z Community.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Regranting – Bon na aktywność Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej Programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich Zadanie „Pomorski aktywator społeczny –
Spotkanie informacyjne dotyczące realizacji projektów w ramach Poddziałania Podmioty Ekonomii Społecznej OP 6 Integracja RPO WP Koordynacja.
Budowa Lubuskiego Systemu Innowacji , Żary Współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Program Operacyjny Współpracy.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
WOLONTARIAT PRACOWNICZY SZANSA DLA NGO I BIZNESU.
Lokalna Strategia Rozwoju jako źródło funduszy wspierających włączenie społeczne na przykładzie Torunia Miejskie LGD.
Ekonomia społeczna – istota problemu
MARKETING INTERNETOWY
KIM JESTEŚMY? WIELKOPOLSKA RADA KOORDYNACYJNA
Mazowiecka Marka Ekonomii Społecznej
Zapis prezentacji:

Public Relations Piotr Bańczyk Mateusz Eichner w organizacjach pozarządowych Dobre praktyki współpracy NGO i samorządu w oparciu o platformę informatyczną. Piotr Bańczyk Mateusz Eichner Centrum Społecznego Rozwoju

Kierunki działania organizacji pozarządowych Przeciwdziałanie bezrobociu Wyrównywanie szans, aktywizacja młodzieży

Kierunki działania organizacji pozarządowych Wspieranie sektora MŚP Propagowanie Społecznej Odpowiedzialności Biznesu Budowanie lokalnego partnerstwa na rzecz regionu

Czym jest partnerstwo? „Osoby fizyczne i organizacje reprezentujące sektor publiczny, pozarządowy oraz biznes, które angażują się w dobrowolne, wzajemnie korzystne oraz innowacyjne relacje odpowiadając na potrzeby społeczne poprzez łączenie własnych zasobów i kompetencji…” (The Copenhagen Center)

Model Partnerstwa Lokalnego – jedna z metod budowania partnerstwa Ośrodki szkoleniowe Biura Pośrednictwa Pracy Władze lokalne Izby Handlowe, Rzemiosło Firmy Związki zawodowe 1. Lokalne Ożywienie Gospodarcze Agencje Rozwoju Organizacje pozarządowe 2. Pomoc osobom zwalnianym i bezrobotnym 3. Wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw Ośrodki Pomocy Społecznej Radni gmin, powiatu, województwa Lokalne media PUP, WUP

Marketing organizacji pozarządowych Produkt – usługa, wynika z celów statutowych Plan marketingowy – cele statutowe, wynikają z misji, cele są oficjalne i nieoficjalne Public relations – wizerunek i świadomość istnienia organizacji w społeczności lokalnej, komunikacja Dystrybucja – jak łatwy jest dostęp do organizacji, w jakim miejscu się znajduje Reklama – czy i jak organizacja się reklamuje, jakie media wykorzystuje

Po co w ogóle promocja? To, że Ty i członkowie Twojej organizacji uważają, że jest ona potrzebna i szczytne są cele, które realizuje nie oznacza wcale, że inni muszą myśleć tak samo. Promocja służy temu aby ich o tym przekonać. Jeśli społeczność lokalna, samorząd, biznes zaufa Twojej organizacji, zyska ona to czego potrzebuje. Najpierw jednak musi się o niej dowiedzieć.

Cele promocji

Co daje nam PR? Budowanie i wzmacnianie pozytywnego wizerunku organizacji Dostarczanie informacji na temat działalności organizacji Zwiększenie popytu na świadczone przez organizację usługi Zwiększenie szansy na utrzymanie obecnych i pozyskanie nowych członków, pracowników i wolontariuszy Zwiększenie szansy na pozyskanie środków finansowych Zwiększenie szansy na efektywną współpracę w obrębie sektora Łatwiejszy dostęp do mediów Zaistnienie w świadomości środowisk opiniotwórczych oraz władzy – szansa na budowanie partnerstwa Ukazanie wartości inicjatyw obywatelskich

Grupy docelowe Klienci – aktualni i potencjalni – osoby i organizacje Sektor pozarządowy – inne organizacje Sponsorzy – istniejący i potencjalni – grantodawcy, administracja publiczna, przedsiębiorcy, darczyńcy prywatni Mass-media – zależne od zakresu podejmowanych działań Władza – wszystkie szczeble administracji – organy prawodawcze i wykonawcze Społeczność lokalna Środowiska opiniotwórcze Opinia publiczna Opinia wewnętrzna (członkowie, pracownicy, wolontariusze)

Działania PR wobec klientów Spotkania Dni otwarte Mailingi Inicjowanie działań grup samopomocowych

Działania PR wobec innych organizacji Spotkania Mailingi Inicjowanie i podejmowanie współpracy Szkolenia

Działania PR wobec sponsorów Prezentacja Podziękowania Rozliczenia dotacji Zaproszenia

Działania PR wobec mediów Materiały prasowe Organizowanie spotkań, konferencji prasowych Aranżowanie wywiadów Inspirowanie tematów artykułów Odpowiadanie na pytania

Narzędzia PR Materiały informacyjno – promocyjne Kontakty bezpośrednie Kontakty z mediami

Materiały informacyjno-promocyjne Ulotka, broszura, folder etc. Prezentacja Oferta szkoleniowa Informacja na stronie internetowej Publikacje Kaseta VHS, płyta DVD etc. Mailing

Kontakty bezpośrednie Spotkania informacyjne Spotkania prezentacje Seminaria, konferencje Grupy dyskusyjne Dni otwarte

Kontakty z mediami Inspirowanie tematów artykułów Materiały prasowe Wywiady Audycje Konferencje prasowe Briefingi Monitoring

Podstawowe elementy PR organizacji Logo – oddaje tożsamość organizacji i dobrze ją wyróżnia Druki, materiały informacyjne i reklamowe – spójna szata graficzna – wszystko stanowi całość pod względem formy i treści Współpraca z mediami – opracowany plan kontaktów z mediami, lista regularnie współpracujących dziennikarzy Imprezy specjalne – stały program imprez o charakterze lub z elementami PR Grupy docelowe – kilka wybranych, dobrze zidentyfikowanych grup, na których skupia się większość wysiłków PR Kwalifikacje i doświadczenie osób odpowiedzialnych za PR – profesjonalizm Program PR – całość zaplanowanych działań

Komunikat prasowy - charakterystyka Nadawca – logo i pełna nazwa organizacji – papier firmowy Data Tytuł – możliwie najkrótszy, informacyjny a zarazem atrakcyjny Informacja – aktualna, zwarta, podająca fakty i ewentualnie krótki komentarz do nich Notka o organizacji – krótka informacja przedstawiająca główne obszary działania autora komunikatu Informacja o osobie do kontaktu – w celu uzyskania dodatkowych informacji. Osoba ta musi być dostępna dla dziennikarzy w momencie otrzymania od nich komunikatu

Komunikat prasowy - konstrukcja Zbudowany na zasadzie odwróconej piramidy: Pierwsze akapity zawierają odpowiedzi na pytania: kto, co, gdzie, kiedy, dlaczego i jak. Kolejne akapity stanowią rozwinięci treści i zawierają: kontekst opisywanej sprawy, cytaty, informacje statystyczne, biograficzne etc. Należy pamiętać o stosowaniu podtytułów i używaniu krótkich zdań. Cechą charakterystyczną komunikatu prasowego jest zwięzłość.

Dziennikarzowi potrzeba Czegoś nowego Czegoś, co można pokazać (sfotografować) Czegoś dotyczącego wielu osób Czegoś o kolorycie lokalnym Czegoś niezwykłego, oryginalnego Czegoś dotyczącego znanej osobistości lub z nią związanego Czegoś wiążącego się z konfliktem Czegoś, co przychodzi w odpowiednim czasie

Struktura zespołu promocji Na przykładzie Zespołu Promocji i Informacji Hufca ZHP Ziemi Mikołowskiej

Portal ludzi zaangażowanych społecznie WWW.SPOLECZNICY.PL Portal ludzi zaangażowanych społecznie

WWW.SPOLECZNICY.PL Celem projektu jest włączenie młodzieży w naszym regionie w tworzenie lokalnego portalu internetowego W ramach projektu młodzież zapozna się z działalnością i rolą organizacji pozarządowych w powiecie Utworzony zostanie i przeszkolony zespół młodych dziennikarzy

WWW.SPOLECZNICY.PL Przewidujemy utworzenie następujących działów: Organizacje Pozarządowe Kultura Gospodarka Samorząd Pomoc Społeczna

Kontakt Centrum Społecznego Rozwoju ul. Kościelna 4a, 43-170 Łaziska Górne Tel./Fax.: (32) 738 90 27 Kom.: +48 501 652 157 E-mail: biuro@csr.biz.pl http://www.csr.biz.pl

Centrum Społecznego Rozwoju Jesteśmy grupą młodych, aktywnych ludzi, których połączyła wspólna idea. Tworzymy organizację typu non - profit, składającą się ze studentów i absolwentów różnych kierunków, których wyróżnia interdyscyplinarność w podejściu zarówno do problemów społecznych, jak i do biznesu oraz zaangażowanie w rozwój naszego regionu. Łączymy zarządzanie, psychologię, public relations, marketing i ekonomię w jedno eklektyczne podejście do rozwiązywania problemów. Naszą maksymą nie jest maksymalizacja zysku lecz maksymalizacja oddziaływania.

Centrum Społecznego Rozwoju Centrum Społecznego Rozwoju realizuje projekty związane z biznesem, edukacją, kulturą oraz pomocą społeczną i psychologiczną. Odbywa się to w ramach projektów: Silesia Consulting Group http://consulting.csr.biz.pl consulting@csr.biz.pl Klub Pomocy Koleżeńskiej „Praca” http://www.klub-praca.w.pl klub_praca@op.pl Młodzieżowy Klub Filmowy http://www.csr.biz.pl -> projekty -> mkf mkf_laziska@interia.pl