RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
z przeprowadzenia ewaluacji wewnętrznej Gimnazjum nr 1 w Rydułtowach
Advertisements

NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
NOWY NADZÓR PEDAGOGICZNY
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM – NAUKA PRZEZ DZIAŁANIE
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Organizacja nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2010/2011.
Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r
Uwagi i wnioski wynikające z nadzoru pedagogicznego nad szkołami i przedszkolami w roku szkolnym 2008/2009 Słupsk, 26 sierpnia 2009 r. DELEGATURA w Słupsku.
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
Nadzór pedagogiczny dyrektora szkoły/placówki
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W ZESPOLE SZKÓŁ W KOWALEWIE ZA ROK SZKOLNY 2011/2012.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2009/2010 Maków GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE Hanna Głuszek Krystyna Strzemińska.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 23 kwietnia 2004 r. w sprawie szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego, wykazu.
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
Co warto wiedzieć o ewaluacji?
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
SKŁAD ZESPOŁU PLAN PRACY NA ROK SZKOLNY 2011/2012 PROJEKTY EWALUACYJNE.
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
EWALUACJA WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI PROWADZONEJ PRZEZ SZKOŁĘ
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie
Raport z ewaluacji wewnętrznej w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Pacynie rok szkolny 2012/2013r.   „Uczniowie są aktywni ”  
Opracował: Zespół do Ewaluacji Wewnętrznej II
Organizacja nadzoru pedagogicznego Sprawny system przepływu informacji Prawidłowość doboru pracowników do charakteru realizowanych zadań Terminowość zadań
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 12
ZESPÓŁ SZKÓŁ W OSTASZEWIE
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
EWALUACJA WEWNĘTRZNA PROFIL SZKOŁY
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Zmiany ustawy o systemie oświaty
Raport z ewaluacji wewnętrznej przeprowadzonej w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Słabo Widzących i Niewidomych im. Zofii Książek-Bregułowej.
Badając wymaganie „Nauczyciele współpracują w planowaniu i realizowaniu procesów edukacyjnych” stwierdzamy, że cała kadra jest zaangażowana w.
WYNIKI ANKIETY ewaluacyjnej dla nauczyciela: W jaki sposób analiza wyników sprawdzianu wpływa na planowanie i podejmowanie działań przez nauczycieli? kwiecień.
W roku szkolnym podjęliśmy działania, których celem było poprawienie funkcjonowania szkoły. Aby pozyskać potrzebne informacje : - Zwróciliśmy.
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Najważniejsze efekty pracy rok szkolny 2013/2014
„ E-valesco znaczy wzmocnić ” Płock, wrzesień 2013 r.
Planowanie nadzoru pedagogicznego przez dyrektorów szkół i placówek oświatowych Jadwiga Romaniuk.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie ZGODNOŚĆ REALIZACJI WYBRANYCH OBOWIĄZKOWYCH ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH Z RAMOWYMI PLANAMI NAUCZANIA.
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
Jeleniogórski System Wspierania Placówek Oświatowych
Zespół Nauczycieli Przedmiotów Przyrodniczych rok szkolny 2013/2014.
ANKIETA DLA RODZICÓW Rodzice uczniów są ważnym ogniwem w życiu szkoły, dlatego przeprowadzono wśród nich anonimową ankietę, na temat współpracy rodziców.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Zespół ds. ewaluacji rok szkolny 2014/2015
Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Kowalewie
EWALUACJA WEWNĘTRZNA 2012/2013
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
„Zespoły problemowo-zadaniowe w szkole”
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
Zespół Szkół Nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi w Zamościu.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie.
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
RAPORT MIERZNIA JAKOŚCI PRACY W ZESPOLE SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 1 W WĄGROWCU IM. STANISŁAWA MIKOŁAJCZYKA OPRACOWAŁ: ARTUR SUSKI.
Ewaluacja zewnętrzna Zasady informowania o działaniach w ramach pedagogicznego nadzoru zewnętrznego.
Raport z przeprowadzonej ewaluacji wewnętrznej w Szkole Podstawowej nr 1 w Jaworzu rok szkolny 2015/2016 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z.
Szkoła Promująca Zdrowie
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI w Zespole Szkół nr 4 im. Janusza Groszkowskiego w Tychach

Cele i zakres ewaluacji OBSZAR: IV Zarządzanie szkołą lub placówką WYMAGANIA: 4.1 Funkcjonuje współpraca w zespołach   CELE EWALUACJI: Określenie stopnia zaangażowania nauczycieli w pracę zespołową Merytoryczna ocena zespołowej pracy nauczycieli Doskonalenie sprawności zarządzanie szkołą 2017-03-26 Raport ewaluacyjny ZS nr 4 w Tychach

Cele i zakres ewaluacji KRYTERIA SUKCESU: Wymagania na poziomie podstawowym „D”: Nauczyciele pracują zespołowo. Systematycznie analizują efekty swojej pracy. Nauczyciele dokumentują swoja współpracę. Wymagania na poziomie wysokim „B”: Nauczyciele wspólnie planują działania podejmowane w szkole, rozwiązują problemy i doskonalą metody i formy współpracy. 2017-03-26 Raport ewaluacyjny ZS nr 4 w Tychach

Cele i zakres ewaluacji Pytania kluczowe: Jakie zespoły funkcjonują w szkole? Czy tworzone są plany współpracy nauczycieli w grupach zadaniowych? Czy istnieje przepływ informacji pomiędzy nauczycielami? Czy nauczyciele zespołowo rozwiązują problemy, doskonalą metody i formy współpracy? Czy zespoły dokumentują swoją współpracę? 2017-03-26 Raport ewaluacyjny ZS nr 4 w Tychach

Organizacja ewaluacji Wskaźniki Wewnątrzszkolne Metody I Narzędzia Zbierania Danych Terminy, Odpowiedzialni Nauczyciele 1. Jakie zespoły funkcjonują w szkole? 2. Czy tworzone są plany współpracy nauczycieli w grupach zadaniowych? 3. Czy istnieje przepływ informacji pomiędzy nauczycielami? 4. Czy nauczyciele zespołowo rozwiązują problemy, doskonalą metody i formy współpracy? 5. Czy zespoły dokumentują swoją współpracę? Analiza dokumentów szkolnych Analiza planów pracy zespołów Ankieta dla nauczycieli   Analiza sprawozdań z pracy zespołów X.2011 – zespół ds. ewaluacji XII.2011 – zespół ds. ewaluacji I.2012 – zespół ds. ewaluacji 2017-03-26 Raport ewaluacyjny ZS nr 4 w Tychach

Analiza i opracowanie wyników W ZS nr 4 w Tychach funkcjonuje 6 zespołów przedmiotowych: humanistyczny, języków obcych, przedmiotów ścisłych, przedmiotów informatycznych, przedmiotów zawodowych i zespół wychowania fizycznego oraz 14 zespołów zadaniowych: kierowniczy, wychowawczy, ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej, statutowy, ewaluacyjny, ds. organizacji imprez, ds. promocji szkoły, ds. współpracy rodzicami, ds. organizacji egzaminu maturalnego, ds. organizacji egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe, ds., technicznych, ds. uzyskiwania funduszy unijnych, komisja zdrowotna i komisja stypendialna. Współpraca nauczycieli jest planowana i każdy zespół pracuje w oparciu o opracowany na początku roku szkolnego plan działań. Bardziej szczegółowy obraz współpracy zespołowej dają wyniki ankiety przeprowadzonej wśród 33 nauczycieli szkoły. 2017-03-26 Raport ewaluacyjny ZS nr 4 w Tychach

Pytania ankietowe Proszę wymienić zespoły przedmiotowe i zadaniowe, w których Pan(i) działa? Czy współdecydował Pan(i) o harmonogramie działań swoich zespołów? Jak ocenia Pan(i) stopień swojego zaangażowania w realizację zadań swojego zespołu? Jak ocenia Pan(i) zaangażowanie nauczycieli ZS nr4 w pracę zespołów? Jakie formy współpracy były stosowane w Państwa zespołach? W jaki sposób są dokumentowane efekty pracy zespołu, w którym Pan(i) działa? 2017-03-26 Raport ewaluacyjny ZS nr 4 w Tychach

Wyniki ankiety PYTANIE 1 15 nauczycieli wymieniło 1 zespół, w którym działają; 10 podało 2 zespoły; 7 wymieniło 3 zespoły. Tylko jeden nauczyciel nie wymienił żadnego zespołu. PYTANIE 2 20 nauczycieli zdecydowanie stwierdziło, że współdecydowali o działaniach swojego zespołu; 10 przyznało, że raczej tak, 1 że raczej nie. 2 nauczycieli stwierdziło, że nie współdecydowali o harmonogramie działań. PYTANIE 3 Większość (21 osób) angażuje się wysoko; 9 nauczycieli przeciętne; 3 za nisko; 1 osoba przyznała, że jej zaangażowanie w prace jednego z zespołów, do którego przynależy jest zerowe. 2017-03-26 Raport ewaluacyjny ZS nr 4 w Tychach

Wyniki ankiety PYTANIE 4 6 osób uznało, że w prace zespołu są zaangażowani wszyscy nauczyciele. 19 osób zaznaczyło, że angażuje się większość; 5 osób stwierdziło, że mniejszość, a 2 ankietowanych, że tylko pojedyncze osoby. PYTANIE 5 Większość ankietowanych zaznaczyła co najmniej 2 formy współpracy. Najwięcej, bo aż 28 razy wybrano rozmowy indywidualne, 23 razy zebrania i 21 razy praktyczne działania. Inne formy współpracy: wspólne szkolenia oraz wypracowywanie programów naprawczych. PYTANIE 6 Prawie wszyscy ankietowani (29 osób) jako sposób dokumentowania współpracy w zespole podali sprawozdania. 7 ankietowanych wymieniło także protokoły spotkań. Respondenci wymieniali również kronikę szkolną, prezentacje i inne opracowane w ramach współpracy materiały. 2017-03-26 Raport ewaluacyjny ZS nr 4 w Tychach

Wnioski Rodzaje współpracy: zespoły przedmiotowe, zadaniowe, wychowawcze i klasowe. Każdy z zespołów starannie planuje swoje zadania. Główne działania zespołów: uzgadnianie rocznego planu pracy, organizowanie imprez, zajęć pozalekcyjnych, dokonanie wyboru podręczników, planowanie próbnych egzaminów i badanie wyników nauczania, przygotowywanie uczniów do konkursów i zawodów, uzgadnianie tematyki szkoleń wewnętrznych. Nauczyciele współpracują ze sobą w różnorodny sposób: tworzą zespoły przedmiotowe, zadaniowe, zespół wychowawczy i zespoły klasowe. Każdy z zespołów starannie planuje swoje zadania. Główne działania zespołów to uzgadnianie rocznego planu pracy, organizowanie imprez, zajęć pozalekcyjnych, dokonanie wyboru podręczników, planowanie próbnych egzaminów i badanie wyników nauczania, przygotowywanie uczniów do konkursów i zawodów, uzgadnianie tematyki szkoleń wewnętrznych. Większość nauczycieli angażuje się w działalność co najmniej 2 zespołów. Dzielą się oni ze sobą wiedzą i doświadczeniem podczas rozmów indywidualnych i posiedzeń zespołów. Wspólnie rozwiązują problemy, współpracując również z pedagogiem szkolnym, analizują wyniki egzaminów, planują i realizują działania podnoszące kompetencje uczniów. Z prowadzonych analiz wyciągane są wnioski do dalszej pracy i na tej podstawie wprowadzane są zmiany. Nauczyciele doskonalą również metody i formy współpracy poprzez udział w szkoleniach. Współpraca nauczycieli w zespołach jest dokumentowana w formie rocznych planów pracy, semestralnych i rocznych sprawozdań oraz protokołów zebrań. Biorąc pod uwagę duże zaangażowanie nauczycieli we wspólne realizowanie zadań szkoła spełnia wymaganie na poziomie wysokim. 2017-03-26 Raport ewaluacyjny ZS nr 4 w Tychach

Wnioski Większość nauczycieli angażuje się w działalność co najmniej 2 zespołów i: dzielą się ze sobą wiedzą i doświadczeniem, wspólnie rozwiązują problemy; współpracując z pedagogiem szkolnym, analizują wyniki egzaminów, planują i realizują działania podnoszące kompetencje uczniów. Nauczyciele: doskonalą również metody i formy współpracy poprzez udział w szkoleniach, dokumentują współpracę a w formie rocznych planów pracy, semestralnych i rocznych sprawozdań oraz protokołów zebrań, Biorąc pod uwagę duże zaangażowanie nauczycieli we wspólne realizowanie zadań szkoła spełnia wymaganie na poziomie wysokim. Nauczyciele współpracują ze sobą w różnorodny sposób: tworzą zespoły przedmiotowe, zadaniowe, zespół wychowawczy i zespoły klasowe. Każdy z zespołów starannie planuje swoje zadania. Główne działania zespołów to uzgadnianie rocznego planu pracy, organizowanie imprez, zajęć pozalekcyjnych, dokonanie wyboru podręczników, planowanie próbnych egzaminów i badanie wyników nauczania, przygotowywanie uczniów do konkursów i zawodów, uzgadnianie tematyki szkoleń wewnętrznych. Większość nauczycieli angażuje się w działalność co najmniej 2 zespołów. Dzielą się oni ze sobą wiedzą i doświadczeniem podczas rozmów indywidualnych i posiedzeń zespołów. Wspólnie rozwiązują problemy, współpracując również z pedagogiem szkolnym, analizują wyniki egzaminów, planują i realizują działania podnoszące kompetencje uczniów. Z prowadzonych analiz wyciągane są wnioski do dalszej pracy i na tej podstawie wprowadzane są zmiany. Nauczyciele doskonalą również metody i formy współpracy poprzez udział w szkoleniach. Współpraca nauczycieli w zespołach jest dokumentowana w formie rocznych planów pracy, semestralnych i rocznych sprawozdań oraz protokołów zebrań. Biorąc pod uwagę duże zaangażowanie nauczycieli we wspólne realizowanie zadań szkoła spełnia wymaganie na poziomie wysokim. 2017-03-26 Raport ewaluacyjny ZS nr 4 w Tychach