Promocja jako element marketingu mix

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Marketing usług transportowych
Advertisements

Komunikacja społeczna i media – mgr Katarzyna Paliwoda
Istota i przesłanki badań marketingowych
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Marketing – zagadnienie podstawowe wykład nr 1
Promocja jako element marketingu mix
Marketing mix Dr Grażyna Adamczyk.
INFORMAYZACJA PRZEDSIĘBIORSTW
PROMOCJA, czyli KOMUNIKACJA MARKETINGOWA (1)
Katedra Marketingu Usług
SYSTEM INFORMACJI MARKETINGOWEJ
Reklama jest zjawiskiem ściśle związanym z gospodarką rynkową i stanowi jej integralną część.
Promocja destynacji turystycznej za granicą
Promocja destynacji turystycznej za granicą
Reklama prasowa.
Zarządzanie 1. Zarządzanie
Zarządzanie projektami
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
KIERUNEK: ZARZĄDZANIE Instytut Marketingu Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu SPECJALNOŚĆ: PUBLIC RELATIONS.
Agata Blady, Komunikado PR,
Cele przedsiębiorstwa i plan marketingowy
Rynek usług medycznych
Norbert Kubiak Łukasz Łapanowski Aleksandra Nike Bartłomiej Stawski.
Internet w procesie komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem
Narzedzia marketingowe promocji
PROMOCJA TURYSTYKI WIEJSKIEJ W POLSCE DOŚWIADCZENIA I WYZWANIA
Promocja oferty przedsiębiorstwa turystycznego
Szkolenia, Coaching, PR.
Technik Organizacji Reklamy
KIERUNEK: ZARZĄDZANIE
Budowa struktur dla właściwego przekazu i odbioru informacji
PROMOCJA OFERTY PRZEDSIĘBIORSTWA TURYSTYCZNEGO
Strategia Promocji.
Decyzje cenowe Przedsiębiorstwa Turystycznego
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Planowanie przepływów materiałów
Stowarzyszenie Gmin RP Euroregion Bałtyk Produkty i usługi kulturalne
INFORMACJA MARKETINGOWA
Technik Organizacji Reklamy
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie.” Projekt opracowany przez Ministerstwo Rolnictwa.
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
Strategia komunikacji to nic innego, jak przekonywanie kogoś – w zamyśle klienta/ów przy pomocy określonych metod do czegoś, np. do zakupu danej oferty.
Młodzi Przedsiębiorczy – program nauczania Ekonomii w praktyce w szkole ponadgimnazjalnej Produkt i usługa Działania marketingowe Projekt jest współfinansowany.
Opracowanie: Piotr Dereszewski. „…uniwersalna funkcja kreowania i oferowania wartości (użyteczności) dla innych w celu osiągnięcia pożądanych przez organizację.
Strategie promocji.
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
TECHNIK HANDLOWIEC.
Strategia Marketingowa i Handlowa KW SA
Komunikacja marketingowa (promocja)
MARKETING MIX mgr Agata Wiznerowicz.
Budowanie wizerunku Marcin Sobaszek Wałbrzych
KOMUNIKACJA MARKETINGOWA to dialog firmy z otoczeniem rynkowym
Mgr Wiznerowicz PROMOCJA.
TECHNIK ORGANIZACJI REKLAMY
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
BIZNESPLAN OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA
Open space 1 Open space Zespół: Piotr Jaworski, Bartłomiej Kołodziejski,Piotr Kopyra, Paweł Podgórski, Radosław Matrzak, Michał Pindor.
Fundusz Wsparcia Inicjatyw Lokalnych, Międzyregionalnych i Transgranicznych w Euroregionie Niemen Szkolenie dla beneficjentów w zakresie promocji i informacji.
Segmentacja rynku.
TECHNIK ORGANIZACJI REKLAMY Rysujemy, wymyślamy. Burzę mózgów w głowie mamy ;)
Istota i znaczenie marketingu. Plan wykładu 1.Fazy ewolucji orientacji przedsiębiorstwa 2.Pojęcie marketingu ▫ rozumienie tradycyjne /historyczne/ ▫ rozumienie.
Wizerunek firmy na konkurencyjnym rynku pracy - Nowe formy rekrutacji 1 Martyna Ładkowska Agencja Pracy i Doradztwa Personalnego JOBHOUSE.
ZKM przypomnienie.
Marketing. Pojęcie i struktura usług.
SEGMENTACJA RYNKU.
Reklama audiowizualna. Definicja reklamy Reklama jest najbardziej popularnym środkiem komunikowania się firm z odbiorcą. Jest istotnym elementem marketingu.
Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach.
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
MARKETING INTERNETOWY
Zapis prezentacji:

Promocja jako element marketingu mix

Promocja Zespół działań i środków, poprzez które przedsiębiorstwo przekazuje na rynek informacje dotyczące produktu lub firmy , kształtuje potrzeby nabywców, pobudza oraz ukierunkowuje popyt

Promocja Działanie mające na celu pobudzenie skłonności do zakupu za pomocą procesu komunikowania się z nabywcami Sztuka pozyskiwania nabywców Komunikowanie się z konsumentem

Promocja Proces komunikacji marketingowej

Promocja Funkcja informacyjna Funkcje promocji Funkcja informacyjna Jest niezbędnym warunkiem orientacji marketingowej. Przyczynia się do przełamania bariery nieznajomości rynku poprzez dostarczenie nabywcom informacji dotyczących produktu wprowadzanego na rynek czy tez samej firmy

Promocja Funkcja pobudzająca Funkcje promocji Funkcja pobudzająca Zamierzenie wywołania określonych zachowań rynkowych nabywcy poprzez dostarczenie potencjalnym nabywcom przesłanek decyzyjnych (racjonalnych i emocjonalnych), umożliwiających oceny różnych wariantów zakupu, właściwego wyboru z punktu widzenia potrzeb i preferencji.

Promocja Funkcja konkurencyjna Funkcje promocji Funkcja konkurencyjna Tworzenie zestawu poza cenowych instrumentów rywalizacji na rynku.

Promocja Elementy promocji Oddziaływanie masowe Oddziaływanie interpersonalne Reklama Public relations Promocja sprzedaży Sprzedaż osobista

MIX PROMOCYJNY Masowa Opłaty za czas lub powierzchnię Element promocji Masowa bądź interpersonalna Płatność Zalety Wady Reklama Masowa Opłaty za czas lub powierzchnię Dociera do szerokiej rzeszy odbiorców Wysokie koszty bezwzględne Sprzedaż osobista Interpersonalna Opłaty dla sprzedawców w formie pensji lub prowizji Przekonująca, możliwość doboru odbiorców Kosztowna w przeliczeniu na jedną prezentację Public relations Brak płatności na rzecz mediów Wiarygodne źródło informacji dla klienta Trudna współpraca z mediami Promocja sprzedaży Szeroki zakres opłat w zależności od formy promocji Bardzo elastyczna Łatwa do powielenia

Promocja Reklama Każda płatna forma bezosobowej komunikacji marketingowej na temat organizacji, produktu, usługi lub idei przez zidentyfikowanego nadawcę.

Promocja Typy reklam Reklama produktu Pionierskie (informujące) Konkurencyjne (lub perswazyjne) Przypominające

Proces decyzyjny w reklamie Promocja Proces decyzyjny w reklamie Ustalenie budżetu; Zaprojektowanie reklamy; Wybór właściwych mediów; Rozplanowanie emisji reklamy w czasie.

Proces decyzyjny w reklamie Promocja Proces decyzyjny w reklamie Rodzaje mediów: Telewizja, Radio, Czasopisma, Gazety, Poczta, Outdoor, Media miejsca.

Telewizja Radio Czasopisma MEDIUM MOCNE STRONY SŁABE STRONY Dociera do szerokiej grupy widzów, wykorzystuje obraz, druk, dźwięk i efekty ruchu. Wysoki koszt przygotowania i emitowania reklam, krótki czas oddziaływania przekazu. Radio Może docierać do wybranej grupy słuchaczy, reklamy mogą być dostarczane szybko. Brak efektu wizualnego, krótki czas oddziaływania przekazu. Czasopisma Może docierać do wybranej grupy czytelników, bogactwo kolorów, długi czas oddziaływania reklam. Długi czas potrzebny na zamieszczenie reklamy, ograniczona kontrola miejsca reklamy.

Gazety Poczta Billboardy Doskonałe pokrycia rynków lokalnych, reklamy mogą być często zamieszczane i zmieniane, mogą tez być lepiej zapamiętywane, szybka reakcja konsumenta, niski koszt. Reklamy konkurują o uwagę z innymi informacjami w gazecie, nie ma możliwości miejsca kontroli reklamy na stronie, krótki czas życia reklamy, trudno wybrać docelowych odbiorców. Poczta Najlepiej trafia do wybranej grupy odbiorców, bardzo elastyczna, reklama może być łatwo zapamiętana. Względnie wysoki koszt, odbiorcy często traktują takie listy jak śmiecie. Billboardy Niski koszt, nastawienie na rynek lokalny, duża widoczność, możliwość powtórnych kontaktów. Przekaz musi być krótki i jasny, niska selektywność odbiorców, krytykowana ze względu na zagrożenie dla ruchu drogowego.

Proces decyzyjny w reklamie Promocja Proces decyzyjny w reklamie Rozplanowanie emisji reklamy w czasie: Reguły: Obrót nabywców, Częstotliwość zakupów, Wskaźnik zapominania Rozkład czasowy emisji reklam w czasie Ciągły Seryjny Pulsacyjny

Proces decyzyjny w reklamie Promocja Proces decyzyjny w reklamie Wdrażanie Wykonywanie programu reklamowego Testowanie wstępne reklamy; Przeprowadzenie reklamy.

Proces decyzyjny w reklamie Promocja Proces decyzyjny w reklamie Kontrolowanie Ocena programu reklamowego Testowanie ex post; Przeprowadzenie stosownych zmian.

NARZĘDZIA PROMOCJI Promocja Narzędzia promocji

Promocja Promocja sprzedaży Krótkoterminowe eksponowanie oferowanej wartości jako zachęta do zakupu produktu. Odbywa się zazwyczaj w miejscu sprzedaży

Promocja Sprzedaż osobista Dwustronny przepływ informacji pomiędzy nadawcą a sprzedawcą, mający na celu oddziaływanie na indywidualną bądź grupową decyzję zakupu

Narzędzia promocji

Narzędzia promocji

Promocja Public relations Forma komunikacji kierownictwa organizacji, której celem jest oddziaływanie na odczucia lub przekonania klientów, potencjalnych klientów, akcjonariuszy, dostawców, pracowników i innych grup docelowych, dotyczące organizacji, jej produktów lub usług.

Promocja Public relations Dwukierunkowa komunikacja lub interes publiczny Rozpowszechnianie informacji oraz poszukiwanie informacji zwrotnych od publiczności; Działanie w swoim interesie i interesie publiczności; Ciągły dialog z klientami.

Promocja Public relations Szczegółowe funkcje PR Doradzanie nt. każdego kontaktu organizacji; Informowanie zarządu o wpływie opinii publicznej i szkolenie w zakresie sposobów radzenia sobie z opinią publiczną; Dostarczanie informacji zarządowi nt. trendów i zachowań konsumenckich; Pomoc w tworzeniu strategii;

Promocja Public relations Szczegółowe funkcje PR Planowanie i organizacja kampanii; Badanie opinii i zachowań, analiza danych źródłowych; Monitorowanie trendów opinii dotyczących rynków; Pomoc w kształtowaniu opinii i zachowań; Wewnętrzna koordynacja i kontakty;

Narzędzia Public relations Promocja Narzędzia Public relations Informacje prasowe na temat produktu; Tematyczne informacje prasowe; Informacje prasowe zawierające oświadczenia zarządu; Prasowe artykuły tematyczne; Teczka prasowa; Wydarzenia specjalne; Wycieczki do firmy; Media Tours; Wywiady; Konferencje prasowe;

Narzędzia Public relations Promocja Narzędzia Public relations Targi, wystawy i pokazy branżowe; Seminaria prasowe; Śniadania lub obiady dla mediów; Biuletyny; Taśmy wideo, płyty i informacje prasowe na nich zawarte; Pozyskanie osobistości; Wsparcie dla produktu; Materiały rożne; Sponsoring; Marketing społeczny.