Edukacyjna Wartość Dodana

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
"Od szkoły potrzebującej pomocy do szkoły wspierającej"
Advertisements

Analiza porównawcza wyników egzaminu gimnazjalnego i sprawdzianu
Wyniki sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego i maturalnego w 2009 r. uczni ó w szk ó ł prowadzonych przez Gminę Miejską Mielec.
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
Wpływ domu rodzinnego na sukcesy edukacyjne uczniów
Edukacja z myślą o przyszłości Idee na nowy rok szkolny 2008/09 … i dalej Tarnobrzeg 26 sierpnia 2008r.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
LOGO ZESPÓŁ SZKÓŁ W LATOSZYNIE Realizacja zadań oświatowych szkoły w roku szkolnym 2010/2011.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
WYNIKI EGZAMINÓW ZEWNĘTRZNYCH2010 Narada z dyrektorami szkół i placówek r.
DLACZEGO WARTO ZAPISAĆ DZIECKO DO NASZEJ SZKOŁY
Wyniki sprawdzianu po klasie VI Tarnów Wyniki tarnowskich szkół – komentarz. Poniżej publikujemy wyniki sprawdzianu po klasie szóstej tarnowskich.
Zestawienie wyników egzaminu
Badanie poziomu wiedzy uczniów gimnazjum klas I-III z podziałem na część humanistyczną i część matematyczno-przyrodniczą wrzesień 2010.
EWD W SZKOŁACH PONADGIMNAZJALNYCH POWIATU BYTOWSKIEGO
Analiza wyników egzaminów zewnętrznych absolwentów roku 2011 w Gimnazjum Nr 2 w Ciechanowie z wykorzystaniem metody EWD w ewaluacji wewnątrzkolnej. Opracowanie:
Statystyka szkolna wskaźniki efektywności nauczania
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2009/2010 Maków GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE Hanna Głuszek Krystyna Strzemińska.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2 Rozwój systemu egzaminów zewnętrznych Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Analiza porównawcza ZESPOŁÓW SZKÓŁ W POWIECIE EŁCKIM.
Szkolny organizator rozwoju edukacji (SORE)
Spotkanie z Wójtami, Burmistrzami, Prezydentami i Starostami Małopolski Małopolski Kurator Oświaty Artur Dzigański.
Wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego w 2013r
Analiza osiągnięć III LO w Krakowie na tle innych liceów krakowskich.
Edukacyjna Wartość Dodana- EWD
Zespół Szkół z Oddziałami Integracyjnymi w Pustkowie.
Porównanie średniej arytmetycznej części humanistycznej 2011.
Agata Szuta I Małopolski Wicekurator Oświaty
WYNIKI OGÓLNOPOLSKIEGO BADANIA UMIEJĘTNOŚCI TRZECIOKLASISTY, SPRAWDZIANU, EGZAMINU GIMNAZJALNEGO I MATURALNEGO W 2013 ROKU UCZNIÓW SZKÓŁ PROWADZONYCH.
ZESPÓŁ SZKÓŁ W OSTASZEWIE
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Warlubie, r.. Wyniki egzaminów gimnazjalnych szkół powiatu świeckiego w roku 2011 w kontekście wyników kraju, województwa i innych powiatów.
Od 2006 roku zespół EWD udostępnia szkołom tzw. kalkulator EWD oraz materiały szkoleniowe pozwalające placówkom prowadzić analizy EWD w ramach ewaluacji.
Edukacyjna Wartość Dodana czyli EWD
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2
Wykorzystanie EWD w ewaluacji wewnętrznej szkoły
Liceum Ogólnokształcące im. Jana Kochanowskiego w Zwoleniu
OCENA EFEKTYWNOŚCI NAUCZANIA z zastosowaniem metody edukacyjnej wartości dodanej OCENA EFEKTYWNOŚCI NAUCZANIA z zastosowaniem metody edukacyjnej wartości.
Zaproszenie do Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli Dyrektor kluczem do sukcesu szkoły Kielce, wrzesień 2014.
W roku szkolnym podjęliśmy działania, których celem było poprawienie funkcjonowania szkoły. Aby pozyskać potrzebne informacje : - Zwróciliśmy.
Egzamin gimnazjalny Wyniki egzaminów w Gimnazjum nr 14 w Olsztynie Edukacyjna wartość w naszej szkole Opracował mgr K.Gremblewski.
Obiektywny wskaźnik wyników egzaminów gimnazjalnych WSKAŹNIK EDUKACYJNA WARTOŚĆ DODANA DLA GIMNAZJUM NR 3 Źródło danych Instytut Badań Edukacyjnych
Edukacyjna wartość dodana i Edukacyjna wartość dodana i Obszar humanistyczny: język polski, historia i wiedza o.
WYNIKI EGZAMINU GIMNAZJALNEGO W GIMNAZJUM NR 5 W PRZEMYŚLU NA PRZESTRZENI LAT Kolejne slajdy prezentują porównanie wyników egzaminu gimnazjalnego osiągniętych.
EWD Gimnazjum w Wieliczce Ilona Dziuba Ilona Dziuba grudzień 2012r.
Wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego w 2014r. uczniów szkó ł w gminie Mas ł ów.
Warto ustalić, w jakich warunkach przebiegało uczenie się i nauczanie, czyli przeanalizować czynniki, które w znaczący sposób mogły wpłynąć na poziom.
Opracowanie: Miejski Zarząd Oświaty, październik 2014r. Wyniki egzaminów zewnętrznych za rok szkolny 2010/2011.
EWD III Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika w Kaliszu I II III IV V.
LUBELSKA OŚWIATA W LICZBACH Rok szkolny 2008/2009.
Renata Toboła. Trzyletnie wskaźniki EWD Część humanistyczna egzaminu gimnazjalnego Lata Wyniki egzaminu coraz niższe, poniżej średniej kraju.
Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych za poprzedni rok szkolny, w tym o wynikach sprawdzianu i egzaminów.
EWD gimnazjalne Czym jest metoda edukacyjnej wartości dodanej (EWD)? Efektywność pracy szkoły, przed kilku laty, oceniano jedynie na podstawie wyników.
Wyznaczanie stopnia spełniania przez uczniów wymagań programowych ewaluacja pracy szkoły monitorowanie procesów edukacyjnych.
Egzamin gimnazjalny Na podstawie § 32 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
Wyniki egzaminu gimnazjalnego w Społecznym Gimnazjum w Rybniku.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
Lepszy wynik na egzaminie = wymarzona szkoła (satysfakcja i zadowolenie)
Wyniki egzaminu maturalnego 2006 Maria Krystyna Szmigel OKE Kraków_2006.
Szkoła sukcesu ! 1.Zdawalność egzaminu maturalnego w 100% ! 2.Należymy do szkół znajdujących się na wysokich miejscach w rankingach ! 3.EWD od lat w.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Sprawozdanie za rok szkolny 2014/2015. Wyniki ogólne- Egzamin 2015 Język polski Historia i wiedza o społeczeństwie Matematyka Przedmioty przyrodnicze.
Zmiany podstawy programowej – perspektywa 2009 roku
EWD 2016 Język polski.
Historia i wiedza o społeczeństwie
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
Gimnazjum nr 1 im. Stanisława Wyspiańskiego
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Zapis prezentacji:

Edukacyjna Wartość Dodana Analiza dla Gimnazjum w Baranowie

Co to jest metoda edukacyjnej wartości dodanej (EWD)? Metoda EWD to zestaw technik statystycznych pozwalających zmierzyć wkład szkoły w wyniki nauczania. Wkład ten nazywamy edukacyjną wartością dodaną. EWD jest miarą efektywności nauczania w danej szkole. Czym nie jest metoda EWD? Metoda EWD nie jest celem, a jedynie środkiem. W polskiej praktyce oświatowej widać skłonność do zacierania różnic między celami i środkami służącymi do ich osiągania. Metoda EWD nie dostarcza miary jakości edukacji. Edukacja to więcej niż nauczanie, jakość to więcej niż efektywność. Jakość nauczania można opisać przez formułę: jakość nauczania = wartość celów * efektywność w ich osiąganiu Nawet najwyższa efektywność nie zapewnia jakości. Jeżeli cele nauczania mają wątpliwą wartość (rozwojową, społeczną), to „efekt mnożnikowy” sprawia, że nawet przy wysokiej efektywności, jakość jest niska. Metoda EWD nie „dodaje wartości” wynikom testów egzaminacyjnych. Najbardziej wyrafinowane analizy nie zmienią faktu, że im rzetelniejsze i bardziej trafne testy, tym miary EWD zbudowane na ich wynikach są lepsze. Dlaczego wyniki egzaminów końcowych nie są wystarczającą miarą efektywności nauczania? Wyniki egzaminacyjne uczniów zależą od wielu czynników indywidualnych, środowiskowych i szkolnych. Duża ich część znajduje się poza możliwością skutecznej kontroli przez szkołę (np. środowisko rodzinne, wrodzony komponent zdolności). Jeżeli tak, to nieprzetworzone wyniki egzaminacyjne mogą być w wielu wypadkach fałszywymi sygnałami efektywności. Do czego może służyć metoda EWD? Można wskazać trzy podstawowe zastosowania metody EWD: Zachęcanie szkół do doskonalenia nauczania – ewaluacja wewnątrzszkolna Rozliczanie i wspieranie rozwoju szkół – ewaluacja zewnętrzna Dostarczanie informacji dla rodziców/uczniów przydatnych przy wyborze szkoły

Dlaczego w ewaluacji szkoły należy uwzględniać zarówno wynik egzaminacyjny jak i wskaźnik EWD? Są to miary komplementarne, łącznie dają pełniejszy obraz szkoły. Jednoczesne ich uwzględnienie pozwala wyróżnić 5 głównych typów gimnazjów: Szkoły neutralne. Gimnazja, w których notujemy zarówno średni w skali kraju poziom wyników egzaminacyjnych, jak i przeciętną efektywność. Szkoły sukcesu. Gimnazja o wysokich wynikach egzaminacyjnych i wysokiej efektywności nauczania. Szkoły wspierające. Gimnazja o niskich wynikach egzaminacyjnych, ale wysokiej efektywności. Szkoły wymagające pomocy. Gimnazja o niskich wynikach egzaminacyjnych i niskiej efektywności nauczania. Szkoły niewykorzystanych możliwości. Gimnazja o wysokich wynikach egzaminacyjnych oraz niskiej efektywności nauczania.

Szkoła neutralna: EWD – w pobliżu „zera”, wyniki egz. - przeciętne

Szkoła wspierająca: EWD – dodatnia, wyniki egz. – poniżej przeciętnych

Szkoła sukcesu: EWD – dodatnia, wynik egz. – powyżej przeciętnej

Szkoła wymagająca pomocy: EWD – ujemna, Wyniki egz Szkoła wymagająca pomocy: EWD – ujemna, Wyniki egz. – poniżej przeciętnych

Szkoła niewykorzystanych możliwości: EWD – ujemna, wyniki egzaminów – powyżej przeciętnych

Gimnazjum w Baranowie Część humanistyczna Pozycja szkoły ze względu na trzyletnie wskaźniki wyniku końcowego i edukacyjnej wartości dodanej. Wskaźniki obliczone na podstawie wyników egzaminacyjnych z lat 2006-2008.

Gimnazjum w Baranowie Część matematyczno - przyrodnicza Pozycja szkoły ze względu na trzyletnie wskaźniki wyniku końcowego i edukacyjnej wartości dodanej. Wskaźniki obliczone na podstawie wyników egzaminacyjnych z lat 2006-2008

Wiecej szczegółów na stronie: www. cke.scholaris.pl