Dobry start w edukację – indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkół podstawowych w Gminie Międzyrzecz.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„ Człowiek – najlepsza inwestycja” Projekt pn
Advertisements

Pomoc psychologiczno –pedagogiczna w szkole ponadgimnazjalnej
„ZAGRAJMY O SUKCES” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Człowiek – Najlepsza inwestycja
Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 września 2011 r. z wyjątkami
Procedury współpracy gimnazjów z Biurem Projektu e-Akademia Przyszłości. Warszawa r.
"Badacz i humanista-wrocławski gimnazjalista - dostosowanie oferty edukacyjnej wrocławskich gimnazjów do potrzeb ich uczniów w kontekście przygotowania.
„Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I – III szkół podstawowych” Projekt realizowany w ramach projektów systemowych MEN i beneficjentów.
INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
INDYWIDUALIZACJA PROCESU NAUCZANIA I WYCHOWANIA
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
RODZICE W SZKOLE umocowania prawne.
Proces rekrutacyjny Rekrutacja placówek oraz uczestników/czek będzie prowadzona w Biurze Projektu, które mieści się we Wrocławskim Centrum Doskonalenia.
KARTA INDYWIDUALNYCH POTRZEB UCZNIA, oraz PLAN DZIAŁAŃ WSPIERAJĄCYCH
Projekt „Edukacja ku Przyszłości”
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
„Dajmy dzieciom skrzydła
Sześciolatek w szkole ZESPÓŁ SZKÓŁ W TUŁAWKACH. Zagadnienia: I. Działania organizacyjne związane z przyjęciem sześciolatków do szkoły II. Wzbogacenie.
opr. Janusz Pleskot Wydział Edukacji i Sportu Urzędu Miasta Torunia
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
CZŁOWIEK NAJLEPSZA INWESTYCJA cel projektu cele szczegółowe zapewnienie każdemu dziecku realizującemu I etap edukacyjny w szkołach podstawowych.
Planowane zmiany w aktach prawnych Październik 2010.
Wydatek współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego człowiek - najlepsza inwestycja Warszawa, wrzesień 2012r. ZAŁOŻENIA.
Szkoła Podstawowa im. św. Franciszka z Asyżu w Poskwitowie
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
Podsumowanie realizacji projektu Czym skorupka za młodu nasiąknie… Indywidualizacja procesu nauczania w klasach I, II, III szkół podstawowych w Gminie.
PROJEKT AKTYWNY W SZKOLE –
KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze Jelenia Góra r.
Zasady rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych
Wstęp Dlaczego zmieniły się zasady rekrutacji do przedszkoli i szkół publicznych? Od dnia 18 stycznia 2014 roku obowiązuje znowelizowana ustawa o systemie.
Zasady rekrutacji dzieci tworzy się na podstawie: Ustawa z dnia 06 grudnia 2013 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw. TERMINY.
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
INDYWIDUALIZACJA PROCESU NAUCZANIA I WYCHOWANIA UCZNIÓW
Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkoły podstawowej w kontekście wdrażania nowej podstawy kształcenia ogólnego Projekt.
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
REFORMA SYSTEMU POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „KIERUNEK –SUKCES” Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Zespół Administracyjny Oświaty ul. Akademicka Słubice Tel
RODZICE W SZKOLE.
Projekt „Wiedza to sukces” realizowany w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki Działanie Aleja Najświętszej.
Harmonogram działań KANDYDATA do samorządowego gimnazjum w ramach elektronicznej rekrutacji na rok szkolny 2015/2016 Szkolenie dla Rodziców uczniów Szkoła.
WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
ZASADY REKRUTACJI DO SZKO Ł Y PONADGIMNAZJLNEJ. Zasady rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych są regulowane zarządzeniem nr Wielkopolskiego.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
Możliwości rozwoju szkolnictwa zawodowego i edukacji przedszkolnej RPO WŚ
PROJEKT „AKTYWNIE W BIZNES” KWIECIEŃ 2012 – MARZEC 2013 ORGANIZATOR: STOWARZYSZENIE „AKTYWNOŚĆ KOBIET NA DOLNYM ŚLĄSKU” PARTNER FINANSUJĄCY: WAŁBRZYSKA.
Projekt Partnerski, pn. Rodzina w Centrum Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Oś Priorytetowa 9 Solidarne.
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
Projekt edukacyjny „Kompetencje kluczowe”
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego w 2018 roku
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r
Konkursy przedmiotowe organizowane dla uczniów szkół podstawowych i uczniów dotychczasowych gimnazjów i klas dotychczasowych gimnazjów województwa wielkopolskiego.
Na wniosek dyrektora przedszkola, szkoły i placówki:
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 9 sierpnia 2017 r
REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NA ROK SZKOLNY 2018/2019
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Sposoby dostosowania warunków i form przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty i egzaminu gimnazjalnego Opracowane na podstawie Komunikatu dyrektora Centralnej.
Kształcenie specjalne
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

Dobry start w edukację – indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkół podstawowych w Gminie Międzyrzecz

Ilekroć w regulaminie jest mowa o: Projekcie – rozumie się przez to projekt pn. Dobry start w edukację – indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkół podstawowych w Gminie Międzyrzecz, Zespole ds. realizacji projektu (zwanego dalej Zespołem)- oznacza to organ sprawujący nadzór nad realizacją Projektu, w którego skład wchodzą: Koordynator Projektu, Asystent Koordynatora Projektu, księgowa GZO oraz 5 Szkolnych Koordynatorów Projektu - osoby wytypowane przez dyrektorów danej placówki oświatowej w odniesieniu do części projektu realizowanego dla uczniów z danej szkoły biorącej udział w projekcie, Komisji Rekrutacyjnej- oznacza to organ odpowiedzialny za przeprowadzenie rekrutacji spośród zgłoszonych uczniów na uczestników projektu. Komisję powołuje dyrektor danej szkoły w odniesieniu do części projektu realizowanego dla uczniów z danej szkoły biorącej udział w projekcie Uczniu – rozumie się przez to ucznia/uczennicę klasy I, II, III szkoły podstawowej prowadzonej przez Gminę Międzyrzecz. Wszelkie oświadczenia woli beneficjenta ostatecznego składają w jego imieniu rodzice/prawni opiekunowie.

Uczestniku – rozumie się przez to ucznia/uczennicę klasy I, II, III szkoły podstawowej prowadzonej przez Gminę Międzyrzecz, korzystających ze wsparcia w postaci bezpłatnego udziału w zajęciach dodatkowych będących przedmiotem projektu, Rodzicu – rozumie się przez to również prawnego opiekuna uczestnika. PO KL – rozumie się przez to Program Operacyjny Kapitał Ludzki, EFS – Europejski Fundusz Społeczny, Beneficjentem Projektu jest Gmina Międzyrzecz. Informacje o projekcie zostaną zamieszczone na stronie Gminy Międzyrzecz (www.miedzyrzecz.pl) oraz na stronach internetowych szkół podstawowych Gminy Międzyrzecz, oraz na tablicach informacyjnych na zewnątrz obiektów instytucji, w których realizowany jest projekt a także na drzwiach pomieszczeń, w których realizowane będą zajęcia opisane w projekcie.

Uczestnikami projektu są uczniowie i uczennice klas I-III szkół podstawowych podlegających administracyjnie organowi prowadzącemu w Międzyrzeczu. W Projekcie weźmie udział 376 uczniów (179 uczennic i 197 uczniów), w tym: Szkoła Podstawowa nr 3 im. Powstańców Wielkopolskich (SP 3) : 119 uczniów Szkoła Podstawowa Nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi im. Szarych Szeregów (SP 2): 143 uczniów Zespół Edukacyjny Szkoła Podstawowa Nr 4 (SP 4): 56 uczniów Szkoła Podstawowa w Bukowcu (SP Bukowiec): 21 uczniów Szkoła Podstawowa w Kaławie (SP Kaława): 37 uczniów.

Głównym celem projektu jest : wsparcie w okresie realizacji projektu (1.09.2012-31.08.2013) indywidualnego rozwoju uczniów klas I-III szkół podstawowych funkcjonujących w Gminie Międzyrzecz, dostosowanego do zdiagnozowanych potrzeb edukacyjnych tych uczniów oraz ich możliwości psychofizycznych. Cel główny jest komplementarny z celami szczegółowymi : Stworzenie warunków w szkołach objętych wsparciem, umożliwiających i wspomagających indywidualną pracę nauczyciela z uczniami poprzez doposażenie bazy szkół podstawowych w niezbędne materiały dydaktyczne w okresie do końca realizacji projektu. Zapewnienie każdemu dziecku z klas I-III szkół podstawowych Gminy Międzyrzecz, objętemu wsparciem w ramach projektu, oferty edukacyjno-wychowawczo-profilaktycznej zgodnej z jego indywidualnymi potrzebami i możliwościami edukacyjnymi i rozwojowymi, w okresie do końca realizacji projektu. Zminimalizowanie specyficznych trudności w uczeniu się u 50% uczniów klas I-III szkół podstawowych w Gminie Międzyrzecz w okresie realizacji projektu dotyczącego indywidualizacji.

Projekt obejmuje następujące formy zajęć dodatkowych: Zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym zagrożonych ryzykiem dysleksji, Zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych, Zajęcia dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy, Zajęcia dla dzieci, które mają trudności w komunikacji społecznej, Zajęcia dla dzieci z wadami postawy, Zajęcia rozwijające zainteresowania matematyczno-przyrodnicze, Zajęcia rozwijające uzdolnienia artystyczne,

Udział ucznia/uczennicy w Projekcie rozpoczyna się od momentu podpisania przez rodzica/opiekuna prawnego Deklaracji uczestnictwa w projekcie systemowym, oświadczenia uczestnika projektu o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych oraz oświadczenie rodzica/opiekuna prawnego uczestnika projektu Odmowa wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych przez rodzica/opiekuna prawnego jest jednoznaczna z brakiem możliwości udziału ucznia/uczennicy w zajęciach realizowanych w ramach projektu. O rezygnacji uczestnika z udziału w projekcie, nauczyciel prowadzący zajęcia niezwłocznie powiadamia szkolnego koordynatora. W tym przypadku na podstawie decyzji zespołu rekrutacyjnego na wolne miejsce zostaje zakwalifikowana osoba z listy rezerwowej.

Uczeń - uczestnik projektu ma przede wszystkim prawo do : bezpłatnego udziału w projekcie, bezpłatnego otrzymania materiałów (np. zeszytów długopisów), rezygnacji z udziału w zajęciach, spowodowanej ważnym względem osobistym lub zdrowotnym. Uczestnik zobowiązany jest w szczególności do : dążenia do osiągnięcia zakładanych w projekcie rezultatów, udziału w minimum 80% zajęć, do których został zakwalifikowany, wypełniania ankiet, testów oraz innych materiałów dokumentujących przebieg zajęć, dbania o przydzielone pomoce dydaktyczne.

Rodzic/opiekun prawny uczestnika/czki zobowiązany jest do: zapoznania się z treścią niniejszego regulaminu, złożenia kompletu wymaganych dokumentów rekrutacyjnych, dbania o regularne uczęszczanie dziecka na zajęcia dodatkowe zgodnie z podanym harmonogramem, udzielania instytucjom zaangażowanym we wdrażanie działania 9.1 poddziałania 9.1.2 wszelkich informacji związanych z uczestnictwem dziecka w projekcie, pisemnego usprawiedliwienia (załącznik nr 4) wszystkich nieobecności dziecka wraz z podaniem przyczyny absencji u osoby prowadzącej zajęcia w terminie nie dłuższym niż 14 dni od daty ich zdarzenia, bieżącego informowania o wszystkich zdarzeniach mogących zakłócić dalszy udział dziecka w projekcie, udzielenia informacji w drodze ankiet, rozmów telefonicznych o wynikach nauczania i zachowaniu swojego dziecka. Rodzic/opiekun prawny ma prawo do wglądu i modyfikacji podanych danych osobowych udostępnionych na potrzeby projektu, informacji o postępach ucznia oraz konsultacji z nauczycielami prowadzącymi zajęcia dodatkowe

Rodzic : wypełnia deklarację uczestnictwa w Projekcie tym samym wyraża zgodę na udział swojego dziecka w Projekcie. potwierdza dane rodzica/ opiekuna prawnego wypełnia oświadczenie uczestnika Projektu o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych wyraża zgodę na gromadzenie, przetwarzanie i przekazywanie danych w celu realizacji Projektu

Dziękuję Państwu za cierpliwość i uwagę.