16 stycznia 20141 System udostępniania publikacji dydaktycznych eTornister _____________________________________.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października.
Advertisements

E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
e-Tornister _____________________________________
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
System dystrybucji treści elektronicznych
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Realizacja projektu w roku szkolnym 2011/2012 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2012/2013 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
9 stycznia System udostępniania publikacji dydaktycznych Zadania organu prowadzącego Etapy wdrażania Wady i zalety Nad czym pracujemy? e-Tornister.
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
Biblioteka jako szkolne centrum informacji multimedialnej jest miejscem gromadzenia i udostępniania różnych materiałów/mediów dydaktycznych uczniom, ich.
Przyszłością edukacji. W dniu 10 stycznia 2012 r. odbyła się II debata szkolna pt. "Interaktywna szkoła - przyszłością edukacji". Debata zrealizowana.
Projekt Szkoła z klasą 2.0 Edycja 2011/2012. Cele projektu Celem Programu jest promowanie wykorzystywania w nauczaniu nowoczesnych technologii informacyjno.
Technologia Informacyjno-Komunikacyjna
Biblioteka Miejskiego Zespołu Szkół nr 4 im
Nowoczesne technologie w edukacji Andrzej Matuła
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Rok szkolny 2012/2013 Nasza szkoła rozpoczęła udział w programie Szkoła z klasą 2.0. Jednym.
Co to jest TIK?.
Fundacja Regionalnej Agencji Promocji Zatrudnienia Przedsiębiorstwo Telekomunikacyjne Optoland S.A Biuro Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego w.
Przygotowanie nauczycieli do prowadzenia zajęć edukacyjnych w ramach projektu Wstęp – zapoznanie z celami, uwarunkowaniami, realizacją i oczekiwanymi efektami.
SZKOLNA PLATFORMA EDUKACYJNA (SPE) to profesjonalne narzędzie służące do za­rządzania i wspomagania procesu kształcenia poprzez wykorzystanie nowoczesnych.
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
Wyrównywanie szans edukacyjnych Gimnazjum nr 12 w Tychach.
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Rok szkolny 2012/2013. Każda edycja programu trwa przez cały rok szkolny – od września do czerwca Pomoc w lepszym wykorzystaniu posiadanych zasobów (szkolnych.
SZKOŁA GIMNAZJUM NR 8 BYTOM
Udział szkoły w programie Szkoła z klasą 2.0, prowadzonym przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą pod honorowym patronatem Ministra Edukacji.
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
Debata szkolna nad Kodeksem 2.0 I Liceum Ogólnokształcące im. Henryka Sienkiewicza w Świebodzinie 11 grudnia 2013.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Debata szkolna
TARGI
Bezpieczeństwo w sieci
Wyrównywanie szans edukacyjnych Zespół Szkół nr 2 w Tychach.
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
Z KLASĄ ..
IBUK Libra WIRTUALNA CZYTELNIA
Czym jest Fronter? Gdańsk, wrzesień 2014
TIK w pracy nauczyciela
 Program prowadzony od 2002 roku  Przeznaczony dla wszystkich poziomów i typów szkół  Zachęcający do lepszego wykorzystania w uczeniu technologii informacyjno.
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
-opis polskiej szkoły nowych czasów..  Podczas lekcji można korzystać z tablicy interaktywnej, komputerów i innych urządzeń elektronicznych tylko w celach.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
Szkoła z klasą 2.0. Co to Szkoła z klasą 2.0? Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej.
W naszej szkole każdy uczeń mający trudności w nauce bądź pragnący bardziej pobudzić i rozwinąć swoje zainteresowania znajdzie coś dla siebie. Nauka przy.
KODEKS 2.0 TECHNIKI INFORMACYJNO KOMUNIKACYJNE. KOMUNIKACJA Z RODZICAMI I UCZNIAMI ZA POMOCĄ TELEFONU KOMÓRKOWEGO I POCZTY ELEKTRONICZNEJ.
Ogólnopolski Program Szkoła z Klasą 2.0. To trzecia edycji Ogólnopolskiego programu Szkoła z Klasą 2.0. Nasza szkoła od samego początku bierze udział.
Zasada 1 Ucz i ucz się z TIK. Jak sensownie wykorzystać TIK w szkole i w domu dla uczenia się?
Biblioteka szkolna we współczesnym świecie
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
Rok szkolny 2015/ Razem raźniej! 2. Kradzież nie popłaca! 3. Stop plagiatom! 4. Dorośli z nami! 5. Korzystamy z TIK! 6. Uwaga – obcy w sieci!
m.in.: dlatego, że szkoła posiada:  monitoring wewnętrzny w szatni i na korytarzach,  monitoring zewnętrzny na dziedzińcu szkolnym,  imienne identyfikatory.
DEBATA SZKOLNA 20 grudnia 2010 Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu.
Cyfrowa szkoła. O wykorzystywaniu technologii informacyjno-komunikacyjnych w szkołach powszechnych - na przykładzie projektu opracowania i udostępnienia.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego E-podręczniki i e-materiały* do kształcenia ogólnego nie zastąpienie,
Propozycja cyfrowej edukacji w Chrześcijańskiej Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi „Uczeń”
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
ANKIETA aktywność czytelnicza uczniów Społecznego Gimnazjum w Czersku
Przyszłością edukacji
Sopocka Akademia Tenisowa
IBUK Libra WIRTUALNA CZYTELNIA
Zapis prezentacji:

16 stycznia System udostępniania publikacji dydaktycznych eTornister _____________________________________

16 stycznia 2014eTornister2 Inicjator projektu Jarosław Urbaniak Prezydent Ostrowa Wielkopolskiego ___________________________ przy współudziale CTI Centrum Transferu Innowacji w Ostrowie Wielkopolskim __________________________

16 stycznia 2014eTornister3 Koordynator i uczestnik projektu: __________________________________________ 9 lat na rynku zaawansowanych technologii, ze specjalnym uwzględnieniem rozwiązań mobilnych. Dostawca oprogramowania i urządzeń do projektu. Twórca dedykowanych systemów zarządzania i udostępniania treści cyfrowych na urządzenia mobilne.

16 stycznia 2014eTornister4 Współuczestnik projektu: __________________________________________ 21 lat pracy dla polskiej edukacji. Wydawca łączący doświadczenie i tradycję oraz nowoczesne technologie w nauczaniu. Jedyny dostawca systemu edukacyjnego obejmującego m.in. e-booki, e-dziennik NASZE OCENY, platformę e-learningową WIRTUALNE LEKCJE, oprogramowanie ułatwiające zarządzanie szkołą.

16 stycznia 2014eTornister5 Współuczestnik projektu: __________________________________________ Pionier we wprowadzaniu na polski rynek najnowszych rozwiązań technologicznych. Dynamicznie rozwija kolejne technologie transmisji danych (HSDPA, HSPA+, CDMA, LTE). Jako pierwszy operator na polskim rynku, Polkomtel SA otworzył dla swoich klientów internetowy ośrodek z audiobookami, e-bookami i e-prasą.

16 stycznia 2014eTornister6 Geneza projektu _________________________ Kontrola sanepidu w 2009 roku wykazała, że uczniowskie tornistry są cięższe średnio o 2 kg, niż powinny na każdym etapie edukacji szkolnej, u uczniów w każdym wieku. Dużą rolę w powodzeniu stosowania komputera w procesie edukacyjnym u dzieci odgrywa walor nowości oraz postrzeganie sprzętu komputerowego jako sprzętu dla dorosłych. Komputer wywołuje pozytywną motywację do uczenia się, sprzyja zainteresowaniu nauką, pobudza aktywność własną itp.

16 stycznia 2014eTornister7 Opis projektu _________________________ Głównym założeniem projektu jest wprowadzenie usługi bezprzewodowego udostępniania uczniom publikacji dydaktycznych. W ramach projektu z platformy korzystają uczniowie klas I czterech gimnazjów z Ostrowa Wielkopolskiego. Uczniowie otrzymali czytniki elektroniczne z dostępem do podręczników oraz lektur. W sumie w projekcie bierze udział: 645 uczniów, 40 nauczycieli.

16 stycznia 2014eTornister8 Czytniki _________________________

16 stycznia 2014eTornister9 Jak to działa? _________________________ System działa w oparciu o serwer centralny, którego zadaniem będzie udostępnianie publikacji elektronicznych na czytniki. Czytniki elektroniczne posiadają zainstalowaną aplikację mobilną, za pomocą której uczniowie mogą przeglądać publikacje elektroniczne oraz łączyć się z serwerem w celu uzupełnienia treści. Aplikacja zabezpiecza treść publikacji przed kopiowaniem. Serwer centralny wykorzystuje dedykowane łącza transmisyjne (APN) do komunikacji z czytnikami.

16 stycznia 2014eTornister10 Schemat działania systemu ___________________________________________

16 stycznia 2014eTornister11 ________________________ Proces nauki Uczniowie klas pierwszych, czyli 645 osób, mają do dyspozycji czytniki z wgranymi podręcznikami do: matematyki, języka polskiego, plastyki, muzyki wraz z ćwiczeniami oraz ze wszystkimi lekturami. Na czytniku można także zapisywać nuty, notatki lub przypisy. Nowoczesne urządzenia stosowane w ostrowskich gimnazjach, to z pewnością duże ułatwienie dla uczniów, nie tylko odciążają kręgosłup, ale i skupiają w sobie cały materiał szkolny. Lekcje z wykorzystaniem e – tornistra w ostrowskich gimnazjach klas I odbywają się od końca października 2011 roku.

16 stycznia 2014eTornister12 ________________________________ Praca z czytnikami

16 stycznia 2014eTornister13 ________________________ Proces nauki Lekcje z wykorzystaniem e – tornistrów cieszą się dużym zainteresowaniem przede wszystkim ze strony uczniów. Walorem jest fakt, że elektroniczne podręczniki są bezpieczne dla wzroku – każde z urządzeń wyposażone jest w ekran, który jednak nie świeci i nie szkodzi oczom.

16 stycznia 2014eTornister14 Nowoczesna technologia e-papier ____________________________________________________

16 stycznia 2014eTornister15 ________________________ Proces nauki Nauczyciele są coraz bardziej zadowoleni z zajęć przeprowadzanych z wykorzystaniem e - tornistra. Coraz częściej też korzystają z jego możliwości, m.in. zapisują na nich prezentacje tak, aby uczniowie mogli je przeglądać w domu i w ten sposób przygotować się do następnych lekcji.

16 stycznia 2014eTornister16 Aplikacja eTornister ________________________________

16 stycznia 2014eTornister17 Aplikacja eTornister _________________________________ Przegląd publikacji dydaktycznych pogrupowanych w kategorie: - podręczniki szkolne, - zeszyty ćwiczeń, - lektury szkolne. Zaawansowane funkcje odczytu publikacji to m.in.: -Idź do strony, dzięki której uczeń może otworzyć daną treść cyfrową na żądanej stronie. -Wyszukaj w treści, która pozwala uczniowi wyświetlić stronę pozycji wydawniczej zawierającą szukany tekst.

16 stycznia 2014 eTornister 18 Aplikacja eTornister _________________________________ Zapamiętaj miejsce, które ostatnio czytałem, dzięki której po otwarciu książki zostanie automatycznie wyświetlona ostatnio czytana strona. Zmiana rozmiaru czcionki, powiększanie obrazu, zmiana orientacji strony. Dodawanie zakładek, adnotacji, odręcznych szkiców. Internet: Wikipedia w języku polskim i angielskim. Słownik obcojęzyczny Ling.pl Encyklopedia PWN.pl Strony internetowe szkół gimnazjalnych

16 stycznia 2014 eTornister 19 Statystyki __________________ Badania przeprowadzono 8 i 9 lutego 2012 r.

16 stycznia 2014 eTornister 20 Statystyki __________________ Badania przeprowadzono 19 i 20 lutego 2012 r.

16 stycznia 2014 eTornister 21 Statystyki __________________ Badania przeprowadzono 8 i 9 lutego 2012 r.

16 stycznia 2014 eTornister 22 Statystyki __________________ Badania przeprowadzono 8 i 9 lutego 2012 r.

16 stycznia 2014 eTornister 23 Statystyki __________________ Ferie zimowe serwis urządzeń r. Początek rojektu r. Dane statystyczne zebrane z tabletów podczas ferii zimowych - luty 2012 r.

16 stycznia 2014eTornister24 Ekran startowy systemu urządzeniaEkran startowy aplikacji eTornister Czytniki _________________________

16 stycznia 2014eTornister25 Otwieranie publikacjiPublikacja otwarta do czytania Czytniki _________________________

16 stycznia 2014eTornister26 Wikipedia w języku angielskimWikipedia w języku polskim Czytniki _________________________

16 stycznia 2014eTornister27 Dodatkowe narzędziaZakładka Strony WWW Czytniki _________________________

16 stycznia 2014eTornister28 ________________________ Przyszłość edukacji Nauka z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych: laptopy, tablety, smartfony, urządzenia wielofunkcyjne. A także: nauka z wykorzystaniem e-środowiska. Młodzież jest jak przyrośnięta do sieci, żyje w avatarze a polska szkoła udaje, że Internet nie istnieje. źródło: Aleksandra Pezda Koniec epoki kredy.

16 stycznia 2014eTornister29 źródło: Aleksandra Pezda Koniec epoki kredy ________________________ Przyszłość edukacji

16 stycznia 2014eTornister30 Planujemy kontynuację projektu w kolejnych rocznikach. Prowadzimy rozmowy z wydawnictwami w celu pozyskania nowych materiałów dydaktycznych w formie elektronicznej. Czynimy starania, aby od strony technicznej urządzenia pracowały szybciej, sprawniej, skuteczniej. Pracujemy nad optymalną konfiguracją powiązanych urządzeń tak, aby łączność z Internetem była szybka i ciągła. Jest to konieczne do sprawnego pobierania publikacji z sieci. ________________________ Przyszłość projektu

16 stycznia 2014 eTornister 31 Polskie szkolnictwo a cyfryzacja __________________________________________________ Ministerstwo Edukacji Narodowej -Podręczniki mają obowiązkowo ukazywać się także w formie elektronicznej. -Nowe przepisy umożliwią również wydawcom uzupełnienie oferty o elektroniczne formy już używanych w szkołach podręczników. -Obecnie trwają konsultacje społeczne nad nowelizacją rozporządzenia w sprawie dopuszczenia w szkołach e-podręczników.

16 stycznia 2014 eTornister 32 Polskie szkolnictwo a cyfryzacja ___________________________________________________ Polska Agencja Prasowa -Minister Edukacji Krystyna Szumilas podejmuje działania pilotażowe związane z cyfryzacją szkół. -Celem jest ograniczenie wydatków rodziców na książki, zmniejszenie wagi tornistrów oraz unowocześnienie metod nauczania w szkole.

16 stycznia 2014 eTornister 33 Polskie szkolnictwo a cyfryzacja ___________________________________________________ Gazeta Wyborcza -Ceny nośników elektronicznych są coraz niższe i będą ciągle spadać. -Wydawcy chcą, żeby szkoły zamawiały dla każdego swojego ucznia licencję na podręcznik, który potem udostępnią online. Ostrów Wielkopolski ma jednak w tym temacie inne doświadczenia.

16 stycznia 2014eTornister34 Dziękuję Państwu za uwagę.