E-learning jako element warsztatu informacyjnego współczesnej biblioteki Joanna Rudna Biblioteka WydziałuTechniki Morskiej ZUT.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Platformy e-learningowe Krzysztof Andrelczyk IS, WIMiIP, III rok
Advertisements

Podstawowe pojęcia e-learningu
ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r.
Katarzyna Szypuła-Sajon
Wybrane platformy e-learningowe
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
VI Konferencja DZB, Głogów - Bądzów, X.2012 r.
Technologia informacyjna według MENiS
Nowe technologie w nowoczesnej uczelni
E-nauczanie, czyli platforma edukacyjna.
(na podstawie badań ankietowych)
dr Dariusz Kajewski Instytut Fizyki Uniwersytet Śląski w Katowicach
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
Technologie informacyjne w kształceniu na Politechnice Gdańskiej Wykład 3 Platformy, narzędzia, zasoby Dr inż. Anna Grabowska
Wyszukiwanie informacji
Biblioteka Pedagogiczna w Kazimierzy Wielkiej
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
Wyrównywanie szans edukacyjnych Szkoła Podstawowa w Stróżach.
Biblioteka Pedagogiczna w Chełmie Wydział Zbiorów Specjalnych
DISTANCE LEARNING CZYLI NAUCZANIE NA ODLEGŁOŚĆ
E-Uczelnia ATH Moodle dr inż. Jarosław Janusz.
MOODLE Platforma do zdalnej komunikacji dla Kierunku Ekonomia informacje dla Studentów Studentów I Roku Ciechanów, 2013 rok.
INNOWACJA W LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Rok szkolny 2012/2013 Nasza szkoła rozpoczęła udział w programie Szkoła z klasą 2.0. Jednym.
e-learning – Jak włączyć go w proces dydaktyczny
SZKOLENIE E – LEARNINGOWE WOJEWÓDZKI OŚRODEK SZKOLENIA W KRAKOWIE Kraków 2007 rok.
ABC e-learningu.
Co to jest TIK?.
Autor prezentacji: Grażyna Bochenkiewicz RODN „WOM” w Częstochowie
Istota i zastosowanie platformy e-learningowej Moodle
Fundacja Regionalnej Agencji Promocji Zatrudnienia Przedsiębiorstwo Telekomunikacyjne Optoland S.A Biuro Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego w.
II Ogólnopolska Konferencja Instruktorska Dobre Praktyki w Kształceniu Kadry Wojciech Konieczny Czy e znaczy źle? 19 marca 2011.
Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych im. Józefa Nojego w Czarnkowie.
Piotr Karpiński 0,5 min. “Dzień dobry, nazywam się Piotr Karpiński
Platforma MOODLE jako narzędzie zdalnej edukacji
Systemy informatyczne w zarządzaniu e-learning
USŁUGI ELEKTRONICZNE Informatyka Zakres podstawowy 1 Zebrał i opracował : Maciej Belcarz 9.
E-learning? Prosta sprawa!
K REOWANIE E-LEARNING W E DUKACJI S ZKOŁY W YŻSZEJ W S YSTEMIE M OODLE dr inż. Zbigniew Lis dr Zbigniew E. Zieliński
Rok szkolny 2012/2013. Każda edycja programu trwa przez cały rok szkolny – od września do czerwca Pomoc w lepszym wykorzystaniu posiadanych zasobów (szkolnych.
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
Przedmiot: Technologia informacyjna Autor: Olga Łodyga
POLSKA AKADEMIA OTWARTA Rozpoczęcie roku akademickiego 2007/2008.
TARGI
Wprowadzenie o obsługi platformy e-learningowej
Wyrównywanie szans edukacyjnych Zespół Szkół nr 2 w Tychach.
E-learning (kurs dla uczniów)
Szkoła z klasą 2.0 Tworzenie kodeksu 2.0.
Nauczanie na odległość na platformie „moodle”
Agnieszka Tamul Maria Otuszewska Klasa 1d
Korzystając z materiałów kopiowanych z Internetu, zawsze podajemy ich źródło oraz autora.
PRZYSPOSOBIENIE BIBLIOTECZNE ON-LINE Z doświadczeń e-learningu na Uniwersytecie Warszawskim Maria Wilkin, Marcin Skład Centrum Otwartej i Multimedialnej.
Dr inż. Ilona Pawełoszek Katedra Informatyki Ekonomicznej Konsultacje: Wtorek – 12.00Budynek DS4 pok. 25 Piątek –
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
KODEKS 2.0 Gimnazjum Gminy Oleśnica im. Szarych Szeregów.
HISTORIA Ludzie od dawnych czasów próbowali się ze sobą porozumiewać. Nauczyli oni się komunikować ze sobą za pomocą przeróżnych środków: od wyrazu twarzy,
E-learning narzędziem wspomagającym nauczanie
Marcin Wojnowski.  To największa ogólnoświatowa sieć komputerowa. Łączy miliony ludzi na całym globie ziemskim. Dzięki internetowi stała się możliwa.
Zespół środków, czyli urządzeń (np. komputer, sieci komputerowe czy media), narzędzi (oprogramowanie) oraz innych technologii, które służą wszechstronnemu.
„ Platforma edukacji zdalnej ”. Czym jest edukacja zdalna? "Nauczanie na odległość jest to metoda prowadzenia procesu dydaktycznego w warunkach, gdy nauczyciele.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" PIOTR TKACZ Studium e-Learningu Wyższej Szkoły Zarządzania Ochroną Pracy w Katowicach.
Rok szkolny 2015/ Razem raźniej! 2. Kradzież nie popłaca! 3. Stop plagiatom! 4. Dorośli z nami! 5. Korzystamy z TIK! 6. Uwaga – obcy w sieci!
E-Learning. Co to jest e-learning? E-learning jest to metoda nauczania na odległość z wykorzystaniem technologii komputerowych i Internetu. Pozwala na.
1 Nawigacja w Internecie Ewa Półtorak Zakład Kształcenia na Odległość Instytut Języków Romańskich i Translatoryki Uniwersytetu Śląskiego.
Technologie informacyjno-komunikacyjne – wszelkie działania związane z  produkcją i wykorzystaniem urządzeń telekomunikacyjnych i informatycznych oraz.
Edytor wzorów matematycznych dla platformy e-learningowej Moodle
Praktyczne wykorzystanie systemu wideokonferencyjnego w dydaktyce
Dr inż. Ilona Pawełoszek Katedra Informatyki Ekonomicznej
Projekt Kim będziesz?.
Zapis prezentacji:

E-learning jako element warsztatu informacyjnego współczesnej biblioteki Joanna Rudna Biblioteka WydziałuTechniki Morskiej ZUT

Definicja Szkolenie na odległość (ang.Distans Learning) to interaktywna metoda prowadzenia procesu dydaktycznego na dystans w oparciu o dostępne media elektroniczne takie jak: internet – globalna sieć komputerowa, intranet, extranet – lokalna sieć komputerowa, przekazy satelitarne, techniki audio/wideo, CD-romy.

Synchroniczność i asynchroniczność ROZWIĄZANIA ASYNCHRONICZNE oznaczają, że wymiana informacji pomiędzy nauczycielem i studentem nie odbywa się w czasie rzeczywistym. Asynchroniczność pociąga za sobą brak kontaktu studenta z nauczycielem „na żywo”. ROZWIĄZANIA SYNCHRONICZNE zwane są rozwiązaniami „czasu rzeczywistego” wykorzystują narzędzia pozwalające uczestnikom kursu oraz nauczycielowi komunikować się swobodnie, tak jakby znajdowali się w jednym pomieszczeniu.

Zalety e-learningu Redukcja kosztów kształcenia np.honorarium nauczyciela prowadzącego kurs, wynajem pomieszczeń, Oszczędność czasu – kursanci uczą się w dogodnym dla nich terminie nie tracąc czasu na dojazdy, brak dezorganizacji pracy i nauki związanej z koniecznością zgromadzenia większej ilości osób w jednym miejscu, Monitoring wyników nauczania dzięki testom weryfikującym przyswojoną wiedzę, Dowolna liczba osób szkolonych jednocześnie, Indywidualizacja zajęć, stała możliwość powrotu do treści szkolenia i ugruntowania nabytej wiedzy, Jednolity przekaz niezależny od kondycji fizycznej i psychicznej prowadzącego szkolenie, Urozmaicenie form przekazu treści i stała możliwość jej aktualizacji.

Podział kursów według kategorii Platforma e-learningu Biblioteki Uniwersytetu Wrocławskiego i Biblioteki Politechniki Warszawskiej

Streszczenia kursów Platforma e-learningu Biblioteki Uniwersytetu Wrocławskiego i Biblioteki Politechniki Warszawskiej

Platforma e-learningu Biblioteki Uniwersytetu Wrocławskiego Menu lekcji Platforma e-learningu Biblioteki Uniwersytetu Wrocławskiego

Podstawowe informacje o bibliotece Platforma e-learningu Biblioteki Uniwersytetu Wrocławskiego i Biblioteki Politechniki Warszawskiej

Platforma e-learningu Biblioteki Uniwersytetu Wrocławskiego Zapisy do biblioteki Platforma e-learningu Biblioteki Uniwersytetu Wrocławskiego

Wyszukiwanie w katalogu tradycyjnym Platforma e-learningu Biblioteki Uniwersytetu Wrocławskiego

Wyszukiwanie w katalogu on-line Platforma e-learningu Biblioteki Politechniki Warszawskiej

Wyszukiwanie w katalogu zdigitalizowanym Platforma e-learningu Biblioteki Uniwersytetu Wrocławskiego

Sprawdzanie stanu konta Platforma e-learningu Biblioteki Politechniki Warszawskiej

Sprawdzian wiadomości Platforma e-learningu Biblioteki Uniwersytetu Wrocławskiego

Informacja naukowa - strategie wyszukiwawcze Platforma e-learningu Biblioteki Uniwersytetu Wrocławskiego

Informacja naukowa – zarządzanie danymi bibliograficznymi Platforma e-learningu Biblioteki Politechniki Warszawskiej

Informacja naukowa – wykaz e-źródeł Platforma e-learningu Biblioteki Politechniki Warszawskiej

Instrukcja konfiguracji dostępu Platforma e-learningu Biblioteki Uniwersytetu Wrocławskiego

System Moodle Moodle jest aplikacją internetową stworzoną z myślą o prowadzeniu zajęć dydaktycznych w formie kształcenia na odległość. Nazwa pochodzi od Modular Objekt-Oriented Dynamic Learning Environment czyli modularne zorientowane obiektowo dynamiczne środowisko nauczania. Dostęp do platformy edukacyjnej odbywa się za pomocą przeglądarki internetowej np. Internet Explorer czy Mozilla

Schemat komunikacji wewnątrz platformy Moodle Źródło: Platforma Moodle jako narzędzie zdalnej edukacji

Etapy ścieżki edukacyjnej Platforma e-learningu Biblioteki Uniwersytetu Wrocławskiego

Etapy procesu dydaktycznego przy zastosowaniu platformy Moodle PUBLIKOWANIE MATERIAŁÓW DYDAKTYCZNYCH DLA STUDENTÓW: folder sieciowy zawierający: pliki tekstowe, zdjęcia, pliki audio, wideo, animacje KOMUNIKACJA ZE STUDENTAMI : - fora dyskusyjne - czaty - wiadomości e-mail - qickmail - blogi PRACA W GRUPACH: - podział studentów na grupy - wspólna praca zespołu nad jednym dokumentem - wspólne opracowywanie słownika pojęć - warsztaty – wymiana poglądów SPRAWDZANIE WIEDZY: -testy -quizy -automatyczne sprawdzanie zadań -dziennik elektroniczny

Kurs obsługi Moodle Platforma e-learningu Biblioteki Pedagogicznej KPCEN we Włocławku

Aspekty poddane badaniom ankietowym PROBLEMY ZWIĄZANE Z DYDAKTYKĄ -obsługa narzędzi platformy e-learningowej -nawigacja po e-kursie -korzystanie z materiałów dydaktycznych -komunikacja z prowadzącym i grupą przez platformę PROBLEMY TECHNICZNO-PSYCHOLOGICZNE -zawieszanie programu (komputera) -dostępność sieci internetowej -długotrwałe przebywanie przy komputerze -przełamanie lęku przed korzystaniem z platformy

Źródło: badania własne Instytutu Informacji Naukowej i Bibliotekoznawstwa Uniwersytetu Jagielońskiego maj/czerwiec 2009

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ