Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Praktyczne wykorzystanie systemu wideokonferencyjnego w dydaktyce

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Praktyczne wykorzystanie systemu wideokonferencyjnego w dydaktyce"— Zapis prezentacji:

1 Praktyczne wykorzystanie systemu wideokonferencyjnego w dydaktyce
Przedstawienie możliwości, jakie otwiera w procesie dydaktycznym nowo wdrożony system wideokonferencyjny w UJ: transmisja wykładu z i do innego uniwersytetu, udział studentów niepełnosprawnych w zajęciach, nagrywanie wykładów, udział zdalny w wykładzie zaproszonych referentów.

2 Narzędzia w nauczaniu zdalnym
1) Synchroniczne (wymagające jednoczesnego uczestnictwa) 2) Asynchroniczne (nie wymagające jednoczesnego uczestnictwa)

3 Przykłady narzędzi asynchronicznych
(Moderowane) forum dyskusyjne Zadania Testy

4 Narzędzia synchroniczne
Wideoczaty Oprogramowanie dla webinarów – wirtualna klasa Systemy wideokonferencyjne

5 Wideoczat a wirtualna klasa
Tablica / prezentacja Osoby Czat

6 Przykłady wirtualnych klas
Adobe Connect BigBlueButton Openmeetings Hangouts

7 Wady wirtualnych klas Potencjalne problemy po stronie użytkownika:
Konfiguracja systemu audio Brak tłumienia echa Problemy z siecią (np. przy połączeniu komórkowym) Konflikty z zainstalowanym oprogramowaniem Brak uprawnień do instalacji/rekonfiguracji komputera Ogólne: Problemy ze wsparciem urządzeń mobilnych (brak Flasha)

8 Skype (Skype for Business) w pakiecie Office365
Maksymalna liczba uczestników 20 osób 250 osób Integracja z Office apps Niezależny od Office Pełna integracja z oprogramowaniem Office365, Outlook i SharePoint Bezpieczeństwo Szyfrowanie Szyfrowanie z poziomem bezpieczenstwa Użytkownik widzi jednocześnie maksymalnie obraz od 5 innych użytkowników

9 Sale UJ wyposażone w system wideokonferencyjny
Sala Portretowa w Auditorium Maximum Aula na Kampusie

10 Łączenie sal i użytkowników mobilnych
Wideokonferencja Aula Kampus Sala Konferencyjna Auditorium Maximum Wykładowca Studenci Pożytki z połączenia kilku sal Komputer osobisty, smartphone lub tablet

11 Pożytki z systemu CISCO TelePresence w sali:
Strumieniowanie wideo Zdalny interaktywny udział osób z zewnątrz Nagrywanie wykładów

12 Zdalny udział - dla kogo? :
Chory lub niepełnosprawny student Zaproszony prelegent (wykładowca, uczestnik konferencji)

13 Zdalny udział - techniczne szczegóły:
Z terminala Wejście na podany adres (opcjonalnie z kodem PIN) Z komputera osobistego lub urządzenia mobilnego przez aplikację Instalacja aplikacji dostępowej Z komputera osobistego przez przeglądarkę Instalacja wtyczki do przeglądarki

14 Nagrywanie oraz transmisja zajęć i wideokonferencji:
Wysokiej jakości dźwięk (mikrofony sufitowe) Możliwość sterowania kamerą: Automatyczne śledzenie Skakanie między predefiniowanymi pozycjami Ręczne Obraz FullHD (ok. 2GB/godzinę, MPEG-4) Możliwość strumieniowania na żywo: Usługa Youtube Live Events Materiał jest automatycznie zapisywany na Youtube Dostęp po linku W przypadku jednorazowego nagrania – kontakt z CZN; w przypadku wielokrotnych nagrań – szkolenie pracownika.

15 Pożytki z połączenia kilku sal:
Wspólne wykłady dla studentów kilku uniwersytetów Transmisja konferencji Interaktywny udział zdalny (w odróżnieniu od pasywnego udziału przy wideostrumieniowaniu)

16 Punkty dostępowe do TelePresence w UJ :
Aula na Kampusie i Sala Portretowa w Auditorium Maximum Terminal w CZN Oprogramowanie telekonferencyjne na wydziałach Połączenia zdalne Inne terminale w UJ

17 Nauczyciel akademicki zdalnym prelegentem podczas zagranicznej konferencji :
Dostęp z terminala (np. w CZN) Dostęp z komputera osobistego

18 Jacek Urbaniec i Andrzej Filip
DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ Jacek Urbaniec i Andrzej Filip


Pobierz ppt "Praktyczne wykorzystanie systemu wideokonferencyjnego w dydaktyce"

Podobne prezentacje


Reklamy Google