Promocja destynacji turystycznej za granicą

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Założenia teoretyczne budowy sieciowych produktów turystyki wiejskiej oraz proces ich komercjalizacji Tworzenie wspólnej oferty turystycznej pod hasłem:
Advertisements

Lubuska Regionalna Organizacja Turystyczna LOTur
Marketing usług transportowych
Norweski Mechanizm Finansowy
Śląski System Informacji Turystycznej
Raport z badań społecznego odbioru prowadzonych działań inwestycyjnych opracowany na zlecenie Gminy Zabrze oraz Zabrzańskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów.
© Copyright Krzysztof B. Matusiak 2010 W YZWANIA INTERNACJONALIZACJI POLSKICH OŚRODKÓW INNOWACJI I PRZEDSIĘBIORCZOŚCI Wyzwania internacjonalizacji – doświadczenia.
PRODUKT TURYSTYCZNY: zaprogramowany na sukces
Partnerska Współpraca Szkół Językowy Projekt Comeniusa pt. Wpływ kultury narodowej na kształtowanie się relacji rodzinnych w krajach zjednoczonej Europy.
Magdalena Dul Winnice jako specyficzny produkt turystyczny Polski - metody promocji   PRACA DYPLOMOWA MAGISTERSKA Promotor: Prof. nadzw. dr hab. inż.
Niestandardowe techniki badań marketingowych.
Przedmiot: Zarządzanie przedsiębiorstwem turystycznym
badania rynku turystycznego
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Dla nas ważny jest TWÓJ potencjał…
Promocja jako element marketingu mix
PROMOCJA, czyli KOMUNIKACJA MARKETINGOWA (1)
Katedra Marketingu Usług
Promocja destynacji turystycznej za granicą
Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Spółdzielczość w ujęciu ekonomicznym. SILNE STRONY -1 Wysoka jakość z elementami dziedzictwa narodowego Cena adekwatna do jakości Wyroby unikatowe Wyroby.
Województwo pomorskie –
Empatia empatia.
Promocja jako element marketingu mix
Marketing elektroniczny w turystyce
Technik Obsługi Turystycznej
Cele przedsiębiorstwa i plan marketingowy
Norbert Kubiak Łukasz Łapanowski Aleksandra Nike Bartłomiej Stawski.
Internet w procesie komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem
„Narzędzia promocji miejscowości na przykładzie miasta Suwałki”
Kampania wizerunkowa Polski przed
Prezentacja Agencji. Jesteś ambitny, pragniesz odnieść sukces, cenisz solidność i szanujesz swój czas Agencja Miami Design jest dla Ciebie Twoja Firma.
` PREZENTACJA FIRMY 1.
PROMOCJA TURYSTYKI WIEJSKIEJ W POLSCE DOŚWIADCZENIA I WYZWANIA
Promocja oferty przedsiębiorstwa turystycznego
Kierunki promocji ZHP Adam Piwek Do kogo - jaki przekaz?
Technik Organizacji Reklamy
Mass media, publikatory
Budowa struktur dla właściwego przekazu i odbioru informacji
PROMOCJA OFERTY PRZEDSIĘBIORSTWA TURYSTYCZNEGO
Oferta czystość na wyciągnięcie ręki.
Strategia Promocji.
Stowarzyszenie Gmin RP Euroregion Bałtyk Produkty i usługi kulturalne
Technik Organizacji Reklamy
Promocja marki Szlaku Jana III Sobieskiego
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
Przygotowanie MŚP do realizacji ambitnych projektów i wdrażania innowacji w ramach PO Inteligentny Rozwój.
WSPÓŁPRACA Z MEDIAMI W ROKU SZKOLNYM 2013/2014 NAJWAŻNIEJSZE WYDARZENIA SZKOLNE.
Wspieramy budowanie marki
Marketing usług agroturystycznych
Opracowanie: Piotr Dereszewski. „…uniwersalna funkcja kreowania i oferowania wartości (użyteczności) dla innych w celu osiągnięcia pożądanych przez organizację.
Szanowni Państwo! Właśnie rozpoczęliście biznes i nie wiecie jak wypromować swoją firmę. Może Wasza firma ma już swoje miejsce na rynku, ale potrzebuje.
Zagrożenia niesione przez współczesne środki przekazu (massmedia)
TECHNIK HANDLOWIEC.
Strategia Marketingowa i Handlowa KW SA
Konferencja Gdańsk - PODR
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
Mgr Wiznerowicz PROMOCJA.
Specjalność INNOWACYJNY BINZES Katedra Informatyki Ekonomicznej Katedra Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego Katowice,
Strategia komunikacji Cel główny: Wzmocnienie pozycji konkurencyjnej Polski na międzynarodowym rynku usług turystycznych Cel komunikacyjny: budowa szerokiego.
OCZEKIWANIA I MOŻLIWOŚCI WSPÓŁPRACY POMIĘDZY BRANŻĄ TURYSTYCZNĄ I POT W ZAKRESIE PROMOCJI NA WYBRANYCH RYNKACH Warszawa
Ewa Dziedzic Katedra Turystyki SGH Potrzeby i luki informacyjne u podmiotów zarządzających turystyką.
OPINIE MIESZKAŃCÓW CZĘSTOCHOWY NA TEMAT ROZWOJU I PROMOCJI MIASTA JAKO CENTRUM TURYSTYCZNEGO Dr hab. Felicjan Bylok (kierownik badań) Dr Leszek Cichobłaziński.
udział w międzynarodowych targach przygotowanie plansz, prezentacji, które umożliwią szybkie i efektowne zaprezentowanie miasta.
Wizerunek firmy na konkurencyjnym rynku pracy - Nowe formy rekrutacji 1 Martyna Ładkowska Agencja Pracy i Doradztwa Personalnego JOBHOUSE.
PREZENTACJA SPECJALNOŚCI ORGANIZATOR PRZEDSIĘWZIĘĆ TURYSTYCZNYCH (OPT)
SEGMENTACJA RYNKU.
Reklama audiowizualna. Definicja reklamy Reklama jest najbardziej popularnym środkiem komunikowania się firm z odbiorcą. Jest istotnym elementem marketingu.
Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach.
Zapis prezentacji:

Promocja destynacji turystycznej za granicą Przykład miasta Gdańska – z zastosowaniem projektów 3D Barbara MARCISZEWSKA Krzysztof MARCISZEWSKI

Cel prezentacji Porównanie aktualnie wykorzystywanych form promocji turystycznej z potencjalnie dostępnymi kreatywnymi sposobami prezentacji destynacji turystycznej Ukazanie potrzeby zastosowania nowoczesnych form artystycznego wyrazu jako instrumentu promocji destynacji turystycznej

Potencjalne środki promocji destynacji turystycznej za granicą Dostępne formy Reklama Propaganda Sprzedaż osobista Promocja uzupełniająca Dominujące formy: Sprzedaż osobista (w biurze) Propaganda Reklama

Środki reklamy Wykorzystywane Prasa Radio Telewizja Przesyłki pocztowe Plakaty Filmy Upominki firmowe Internet Rzadko wykorzystywane Prasa, radio, telewizja w kraju generującym popyt turystyczny Prezentacje ‘w ruchu’ w krajach-potencjalnych rynkach docelowych sprzedaży oferty turystycznej Promocja wizualna przy okazji różnych wydarzeń

Reklama niewykorzystywana Dynamiczne projekty eksponujące wartości zawarte w produktach turystycznych w krajach generujących popyt Banery zlokalizowane w krajach, z których mogą przyjeżdżać turyści

Propaganda turystyczna Wykorzystywana Konferencje prasowe Wywiady w środkach masowego przekazu Przyjazdy studyjne Targi i wystawy Seminaria i relacje prasowe Rzadko wykorzystywana Pokazy filmowe Sponsorowanie imprez Organizowanie monograficznych imprez poświęconych danemu regionowi turystycznemu

Propaganda turystyczna – formy niewykorzystywane w Polsce Indywidualizacja oferty dla określonego profilu odbiorcy Stymulowanie decyzji nabywczych poprzez propagowanie funkcji produktów, doświadczeń turystów (zamiast samych atrakcji) Indywidualizacja form propagandy na rynkach nie opanowanych Propaganda poprzez wspólne przedsięwzięcia międzynarodowe dwustronne z krajem generującym popyt

Sprzedaż osobista – formy rzadko wykorzystywane Indywidualny kontakt z potencjalnym klientem-turystą (telefoniczny, emailowy) Indywidualny kontakt przedstawiciela firmy turystycznej na danym obszarze (zaproszenie do biura?) Materiały informacyjne w biurach podróży w językach obcych (dla turystów mogących przekazać je we własnym kraju) Rozwój zróżnicowanych pakietów turystycznych w ofercie (dywersyfikacja)

Negatywne konsekwencje obecnego stanu promocji Ograniczony zasięg przekazu promocyjnego, który częściej dociera do mieszkańców danego regionu niż potencjalnych turystów Brak możliwości zaspokojenia zróżnicowanych oczekiwań turystów (z różnych krajów) Brak zaplanowanego procesu kształtowania wizerunku destynacji turystycznej na potencjalnym rynku docelowym (poszczególne rynki nie są jednakowe pod względem percepcji klientów)

Negatywne …cd Niepełna spójność przekazu promocyjnego z rzeczywistymi wartościami destynacji turystycznej (niebezpieczeństwo kształtowania fałszywego wizerunku); Katalogi, ulotki a nawet filmy dokumentujące atrakcje turystyczne nie oddają klimatu potencjalnych przeżyć turystów i ich różnorodności zależnej od kreowanych produktów turystycznych

Zalety komunikacji promocyjnej z wykorzystaniem projektów 3D Możliwość wizualizacji potencjalnych funkcji produktów, np.sylwetka turysty przed turnusem w ośrodku SPA i (symulowana), po tym pobycie Możliwość różnicowania przekazu informacyjnego w kontekście wykorzystania tych samych komponentów atrakcyjności turystycznej

Zalety…cd. Możliwość ukazania różnych produktów turystycznych opartych na tych samych atrakcjach Możliwość synchronizacji charakteru hasła promocyjnego z ‘obrazem’ funkcji produktu turystycznego Kreowanie nieoczekiwanych emocji u odbiorców przekazu promocyjnego (niekonwencjonalny przekaz) Możliwość „stopniowania” i różnicowania przekazu poprzez wizualizację

Efekty eksperymentu: pierwsze wrażenie dot. wizualizacji Neptun (animacja nieskończona, nie ukierunkowana na konkretne atrakcje) Zaciekawienie Zdziwienie Chęć do działania Zmieszanie i ciekawość Ciekawe Fajna animacja ale…(propozycja wydłużenia) Smutne - brak dźwięku

Efekty eksperymentu…cd Neptun (animacja ukierunkowana na atrakcje Gdańska) Wrażenie miłe, wesołe Nowoczesne miasto Gdańsk Szokujący Niezwyczajność, fascynacja Ciemny kolor –smutek Skojarzenie z aktywnym wypoczynkiem Trzeba uchwycić sedno przekazu (brak słów?) Postać Neptuna lepsza w odbiorze

Funkcje przekazu poprzez projekty 3D Pobudzanie wyobraźni potencjalnego turysty w odniesieniu do możliwych korzyści z pobytu turystycznego (w tym przeżyć, emocji) Atrakcyjność przekazu pod względem treści i formy (zaangażowanie sztuki) Uatrakcyjnienie przekazu przez Internet

Funkcje…cd. Atrakcyjność formy przekazu i oddziaływanie na wyobraźnię potencjalnych turystów poza destynacją promowaną zwiększa szanse indywidualnych zapytań i decyzji nabywczych Hasła promocyjne połączone z wizualizacją funkcji produktów turystycznych prowokują do zainteresowania się destynacją turystyczną

Czy można promocję Polski rozwinąć? Tak, w Polsce Tak, za granicą

Wyzwania dla współczesnej promocji Polski [turystycznej?] Badania marketingowe na rynkach zagranicznych (badania w kraju nie rozwiązują problemu) Promocja nie instytucjonalna lecz produktów obszaru turystycznego Kształtowanie pozytywnych emocji w czasie promocji (m.in.poprzez stosowanie nowoczesnych technik multimedialnych) Oddziaływanie na wyobraźnię turystów poprzez wyrażanie w nowoczesnych technikach potencjalnych korzyści z pakietu turystycznego

Wyzwania….cd. Dobór treści (haseł) promocyjnych kojarzonych z funkcjami produktów (a nie ich struktury) Oddziaływanie promocyjne powinno być starannie zaadresowane a nie zunifikowane aby skutecznie stymulowało decyzje nabywcze Rynek docelowy (zagraniczny) określony jako priorytetowy powinien być ciągle badany nowoczesne techniki multimedialne powinny być stosowane jako katalizatory komunikacji między oferentem a wymagającym konsumentem

Wyzwania …c.d Komunikacja poprzez powiązania inter-sektorowe (w szczególności za pośrednictwem sztuk wizualnych) powinna nie tylko zaspokajać ale i KREOWAĆ POTRZEBY TURYSTÓW Narzędzia promocyjne powinny „nadążać” za modą i kreować efekty w reakcjach turystów -co najmniej tak samo pozytywne jak przeżycia i emocje podczas pobytu turystycznego

Wybór haseł promocyjnych Nowe hasła promocyjne na rynkach zagranicznych muszą być zsynchronizowane z wizualizacją produktów Hasła należy wyrazić w języku danego kraju generującego popyt turystyczny

Dziękujemy za uwagę i zapraszamy do obejrzenia przykładu wizualizacji 3D dla atrakcji Gdańska