PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r.
Advertisements

DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
PRAKTYKA CZYNI MISTRZA!
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
"Nowoczesny Nauczyciel
Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Średzkim Program Operacyjny Kapitał.
WIELKOPOLSKA – BRANDENBURGIA
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
dydaktyka ogólna WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów i 15 godzin ćwiczeń
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Szkoła nie musi być zamknięta. Realizacja polityki oświatowej w Opolu. Centrum Nauk Przyrodniczych przy PG nr 6, jako przykład zagospodarowania budynku.
Kwalifikacje nauczycieli Rok szkolny 2009/
Budowanie wspólnoty uczących się MODUŁ VIII Sesja 8.1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROGRAM.
Oferta szkoleniowa Ośrodka rok szkolny 2009/10 semestr letni Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
Realizacja praktyk pedagogicznych. Zadanie obejmuje: 30 godzin dydaktycznych zajęć edukacyjnych w przedszkolu i 30 godzin dydaktycznych zajęć edukacyjnych.
Źródło dofinansowania projektu: Europejski Fundusz Społeczny
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
Projekt Szkoła z klasą 2.0 Edycja 2011/2012. Cele projektu Celem Programu jest promowanie wykorzystywania w nauczaniu nowoczesnych technologii informacyjno.
Rozpoznawanie predyspozycji i zainteresowań – gwarancją życiowego sukcesu Konferencja otwarcia projektu współfinansowanego ze środków EFS w.
CELE REALIZACJI PROJEKTÓW POWIATOWYCH Pilotaż nowego modelu systemu doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół/przedszkoli Pomoc dyrektorom.
SPECJALNOŚĆ NAUCZYCIELSKA NA STUDIACH I i II STOPNIA FILOLOGIA POLSKA OFERTA.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
POKL /12. GRUPA DOCELOWA Do udziału w projekcie zapraszamy nauczycieli kształcenia zawodowego zamieszkałych lub zatrudnionych na terenie.
Zadania Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach w ramach projektu Młodzieżowy Inkubator Przedsiębiorczości.
Podstawowe informacje o projekcie ZSKP w projekcie Zadanie Wyjazdy AMW Festiwal Nauki Ekodolina Szymbark Toruń Warszawa Gdańsk – Sobieszewo.
Zespół Szkół Łączności
ZZDZ jest pozarządową organizacją oświatową skupiającą aż 24 Zakłady Doskonalenia Zawodowego.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Sieć współpracy i samokształcenia jako forma uczenia się liderów WDN WIDEOKONFERENCJA Liderzy WDN 17 luty 2014 r.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Nauka kluczem do sukcesu program rozwojowy liceów ogólnokształcących Miasta Opola.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
CZŁOWIEK NAJLEPSZA INWESTYCJA ! Seminarium podsumowujące projekt Barbara Pietrzak - Koordynator Projektu Małkinia Górna, 28 maja 2014 r.
 Projekt systemowy pt. „ Praktyki pedagogiczne gwarantem skutecznego kształcenia przyszłych nauczycieli” jest współfinansowany ze środków europejskich.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Co to jest sieć? To forma pracy, która pozwala dzielić się wiedzą, wymieniać doświadczeniami, wspólnie opracowywać rozwiązania stosowane w szkolnej praktyce.
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie studentów w treści teoretyczne, niezbędne.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
Wielkopolska Konferencja dla Nauczycieli pt.: Akcja KŁADKA
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Warszawski System Doradztwa Zawodowego jako forma wsparcia karier uczniów w obliczu współczesnej rzeczywistości Kraków, r.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim r. Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Organizacja pobytu Studentów podczas realizacji praktyki pedagogicznej
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Człowiek najlepsza inwestycja Konferencja inaugurująca projekt ”Większa wiedza – Skuteczna praktyka - Doskonalenie kadr oświaty powiatu zgierskiego” 11.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Rola placówek doskonalenia nauczycieli, poradni psychologiczno-pedagogicznych i bibliotek pedagogicznych we wspomaganiu rozwoju szkół. 1.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Konferencja współfinansowan a ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Kompleksowy Program Rozwoju Szkolnictwa Zawodowego.
„Programowanie czas zacząć”
Pedagogika, studia II stopnia
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
PROJEKTY POWER
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza

Poznań, 27 września 2012 r.

oraz role i zadania jego uczestników Podstawowe założenia Projektu „Szkoła i Uniwersytet – wspólne działania na rzecz podniesienia jakości studenckich praktyk pedagogicznych” oraz role i zadania jego uczestników Poznań, 27 września 2012 r.

Zakładamy w Projekcie jak najlepsze przygotowanie studentów do pracy nauczyciela w oparciu o dobrze zorganizowaną współpracę naszego Wydziału ze Szkołami. Celem ogólnym projektu jest wprowadzenie do rzeczywistości szkolnej nowego modelu praktyk pedagogicznych, skutecznego w kształceniu kreatywnego i refleksyjnego nauczyciela-wychowawcy.

Cel ogólny zostanie spełniony poprzez realizację następujących celów szczegółowych: 1. Utworzenie sieci szkół partnerskich współpracujących z Wydziałem Biologii Uniwersytetu im. A. Mickiewicza oraz zorganizowanie zespołu stałych współpracowników; 2. Stworzenie i wprowadzenie systemu podnoszenia kwalifikacji nauczycieli - opiekunów praktyk pedagogicznych; 3. Podniesienie jakości praktyk pedagogicznych poprzez wypracowanie form i metod prowadzenia zajęć zapewniających wykształcenie kreatywnego i refleksyjnego nauczyciela-wychowawcy mogącego sprostać wyzwaniom współczesnej dydaktyki;

4. Opracowanie, wdrożenie i dostosowanie organizacji studenckich praktyk pedagogicznych do nowych wymagań szkolnych i możliwości szkół wyższych zapewniającej spójny program praktyk pedagogiczno-psychologicznych i dydaktycznych, uwzględniającej wielostopniowy system kształcenia szkolnego i akademickiego; 5. Umożliwienie systematycznej ewaluacji przebiegu praktyk oraz analizy ich efektów poprzez opracowanie i wprowadzenie odpowiednich narzędzi.

Grupy docelowe projektu Dyrektorzy szkół Nauczyciele Pedagodzy Studenci Pracownicy Uniwersyteccy Grupy sterujące

Studenci kierunku biologia przygotowujący się do wykonywania zawodu nauczyciela przyrody i biologii na WB UAM w Poznaniu Od roku 2009/10 na kierunku biologia kształcenie przyszłych nauczycieli odbywa się w ramach specjalizacji nauczycielskiej. Program studiów zakłada przygotowanie studentów do nauczania dwóch przedmiotów: biologii i przyrody. Uczestnikami projektu są studenci tej specjalizacji, którzy rozpoczęli studia w latach 2009/2010 oraz 2010/2011.

Praktyka prowadzi do doskonałości zawodowej Zajęcia teoretyczne Psychologia Pedagogika Dydaktyka Zajęcia praktyczne Ćwiczenia z dydaktyki biologii i przyrody obejmujące pierwsze wizyty w szkołach. Praktyki ciągłe Student samodzielnie trafia do szkoły, gdzie pod opieką Dyrektora, Nauczyciela i Pedagoga realizuje miesięczny cykl pracy.

Praktyka prowadzi do doskonałości zawodowej Szkoły Podstawowe 12 szkół z Poznania 2 cykle praktyk: rotacyjne, śródroczne, ciągłe Gimnazja Szkoły Ponadgimnazjalne

Kadra pedagogiczna szkół, które współpracują z WB w zakresie prowadzenia praktyk Kadra pedagogiczna wytypowana do uczestnictwa w projekcie złożona jest z nauczycieli posiadających stopień awansu zawodowego nauczyciela mianowanego lub dyplomowanego; 72 Nauczycieli (12 nauczycieli przyrody, 24 nauczycieli biologii, 36 pedagogów), zaangażowani do pracy w projekcie są zatrudnieni w 36 szkołach - 12 szkłach podstawowych, 12 gimnazjalnych i 12 ponadgimnazjalnych; W projekcie nauczyciele będą pełnić rolę 'mistrzów' dla studentów chcących podjąć pracę w tym zawodzie. 

Kadra pedagogiczna pracująca ze studentami Kadra pedagogiczna pracująca w Grupie Sterującej 12 nauczycieli przyrody ze szkół SP 12 pedagogów/ psychologów ze szkół SP 12 dyrektorów ze szkół SP 12 nauczycieli biologii ze szkół G 12 pedagogów/ psychologów ze szkół G 12 dyrektorów ze szkół G 12 nauczycieli biologii ze szkół PG 12 pedagogów/ psychologów ze szkół PG 12 dyrektorów ze szkół PG

Szkoły współpracujące z WB w zakresie prowadzenia praktyk przez studentów kierunku biologia przygotowujących się do wykonywania zawodu nauczyciela biologii i przyrody 12 szkół podstawowych 12 szkół gimnazjalnych 12 szkół ponad-gimnazjalnych Studia I stopnia - licencjackie Studia II stopnia - magisterskie

ZESPÓŁ PROJEKTU

Beneficjentem projektu „Szkoła i Uniwersytet – wspólne działania na rzecz podniesienia jakości studenckich praktyk pedagogicznych” jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Osobą uprawnioną do podejmowania decyzji wiążących w jego imieniu jest Prorektor, prof. UAM dr hab. Jacek Witkoś. Partnerami w Projekcie są: Miasto Poznań, w którego imieniu do wiążących decyzji uprawniony jest Pełnomocnik Prezydenta Miasta Poznania Do Spraw Funduszy Europejskich, Piotr Wiśniewski, oraz Poznańskie Stowarzyszenie Oświatowe, reprezentowane przez Wiceprezesa Leszka Ciesielskiego.

Skład zespołu Kierownik projektu - prof. dr hab. Bogdan Jackowiak Dziekan Wydziału Biologii Asystent kierownika projektu - mgr Magdalena Dylewska Koordynatorzy programowi – dr Agnieszka Cieszyńska, dr Eliza Rybska Specjalista ds. promocji - dr Barbara Nagengast Specjalista ds. monitoringu i ewaluacji - dr Renata Dudziak Specjalista ds. finansów - mgr inż. Róża Janusz Specjalista ds. zamówień publicznych - prof. dr hab. Jerzy Błoszyk, Prodziekan Wydziału Biologii Administrator strony www projektu - mgr Rafał Bajaczyk

Role i zadania wyznaczone poszczególnym uczestnikom projektu

Zadania powierzane nauczycielom – opiekunom praktyk Rola „mistrzów” dla studentów – praktykantów; Przeprowadzenie lekcji „pokazowych” w ramach wszystkich rodzajów praktyk; Opieka merytoryczna nad 3 studentami – praktykantami podczas praktyk ciągłych; Ocena studenckich scenariuszy lekcji, ich przebiegu i portfolio; Ewaluacja praktyk przeprowadzana na bieżąco po każdych praktykach (na stronie internetowej projektu); Ewaluacja projektu; Udział w konferencjach i warsztatach.

Zadania powierzone pedagogom/psychologom szkolnym Rola opiekuna i doradcy w części psychologiczno-pedagogicznej praktyk; Przeprowadzenie pogadanek dla studentów o najczęściej spotykanych problemach, sytuacjach trudnych w danej grupie wiekowej; Opieka merytoryczna nad studentem w części praktyk – psychologiczno-pedagogicznej; Ocena studenckich portfolio – analiza przypadku; Ewaluacja praktyk (na bieżąco – po każdych praktykach); Ewaluacja projektu; Udział w konferencjach (3).

Zadania powierzane dyrektorom szkół Umożliwienie studentom przeprowadzenia praktyk w kierowanej przez nich szkole; Uczestnictwo w konferencjach; Ewaluacja projektu; Praca w Grupie Sterującej projektem. W zakresie zarządzania strategicznego Kierownik projektu współdziała z Grupą Sterującą, w której skład wejdzie 6 przedstawicieli szkół partnerskich, którzy będą pełnić te funkcje w sposób rotacyjny.

Zadania powierzane studentom - praktykantom Rzetelne uczestnictwo w projekcie i praca pedagogiczna; Uczestnictwo w konferencjach i warsztatach; Odbycie praktyk rotacyjnych, śródrocznych i ciągłych na 3 poziomach kształcenia (SP, G, PG); Dokumentowanie praktyk - scenariusze zajęć, analizy przypadków, portfolio z praktyk psychologiczno-pedagogicznych oraz dydaktycznych na każdym poziomie nauczania; Ewaluacja praktyk i projektu.

Zadania powierzane Zespołowi Projektu Koordynowanie prac nad projektem; Inicjowanie współpracy pomiędzy uczestnikami projektu; Organizowanie konferencji i warsztatów dla beneficjentów projektu; Dostarczenie narzędzi do ewaluacji praktyk i projektu oraz ich analiza statystyczne; Prezentowanie uczestnikom projektu wyników ewaluacji i podsumowania projektu; Stały kontakt z beneficjentami za pośrednictwem m. in. strony internetowej.

Korzyści dla beneficjentów projektu

Korzyści dla szkół Doposażenie klasopracowni przyrodniczej w każdej szkole w sprzęt o wartości 10 tys zł.

Korzyści dla Nauczycieli Podnoszenie wiedzy i umiejętności podczas konferencji i warsztatów; Zapoznanie się z podstawami nauczania zdalnego za pośrednictwem platformy Moodle; Sieć współpracy z innymi szkołami i pracownikami UAM (forum, pytanie do eksperta itp. dostępne na stronie www.siup.amu.edu.pl) – możliwość wymiany poglądów, dzielenia się swoimi pomysłami, dokonaniami szkolnymi, publikacje w BPP; Wynagrodzenie finansowe zależne od wkładu pracy.

Warsztaty dla Nauczycieli odbyły się trzykrotnie 25-26 września 2010 r., Ośrodek Leśny w Puszczykowie – warsztaty z komunikacji interpersonalnej. Prowadzący - dr Maciej Błaszak i dr Łukasz Przybylski. Program warsztatów obejmował 4 zasadnicze części: I. Informacja, wiedza, mózg, edukacja. II – Negocjacje, III – Przywództwo, IV – Być wysłuchanym z uwagą i szacunkiem. Być zrozumianym. 17-18 września 2011 roku, Centrum szkoleniowe Dymaczewo Nowe, Prowadzący: dr hab. Zbigniew Celka, dr Marek Kasprowicz, dr Bartłomiej Gołdyn i dr Sławomir Cerbin. Tematem przewodnim zajęć było zagadnienie: „Jak prowadzić zajęcia terenowe nie mając poczucia straconego czasu?”. Dodatkowo dr Zbigniew Celka przygotował dla uczestników warsztatów prelekcję na temat „Impresje botaniczne i kulturowe z Ukrainy”. 16 i 17 czerwca 2012 roku na terenie Lednickiego Parku Krajobrazowego nauczyciele zapoznali się np. z możliwościami zastosowania narzędzi nawigacyjnych w badaniach środowiska przyrodniczego oraz z przykładami prowadzenia zintegrowanych zajęć terenowych. Prowadzącymi zajęcia byli: dr hab. Zbigniew Celka, dr Tomasz Joniak, dr Maciej Nowak. Na terenie Lednickiego Parku Krajobrazowego, w dniach 16 i 17 czerwca 2012 roku odbyły się warsztaty dla nauczycieli przyrody i biologii realizujących projekt POKL "Szkoła i Uniwersytet - wspólne działania na rzecz podniesienia jakości studenckich praktyk pedagogicznych". Nauczyciele zapoznali się np. z możliwościami zastosowania narzędzi nawigacyjnych w badaniach środowiska przyrodniczego oraz z przykładami prowadzenia zintegrowanych zajęć terenowych.

Korzyści dla pedagogów Sieć współpracy z innymi szkołami i pracownikami UAM (forum, pytanie do eksperta itp. dostępne na stronie www.siup.amu.edu.pl) – możliwość wymiany poglądów, dzielenia się swoimi pomysłami, dokonaniami szkolnymi, publikacje w BPP; Wynagrodzenie finansowe zależne od wkładu pracy.

Korzyści dla studentów Możliwość doskonalenia swoich umiejętności pedagogicznych w warunkach szkolnych pod okiem mistrzów (więcej godz. spędzanych w szkole w porównaniu do poprzedniego modelu – są praktyki rotacyjne – obserwacja nauczycieli); Podnoszenie wiedzy i umiejętności na konferencjach i warsztatach organizowanych podczas realizacji Projektu; Szczegółowa i miarodajna ewaluacja dokonań pedagogicznych umożliwiająca rozwój zawodowy; Doskonalenie warsztatu pracy – lekcje przeprowadzane w środowisku pozaszkolnym, lekcje z zastosowaniem nowoczesnych technologii kształcenia (np. produkcja własnych środków dydaktycznych), wyodrębnione praktyki psychologiczno-pedagogiczne – (poznanie kłopotów przed jakimi mogą stanąć jako przyszli nauczyciele).

Warsztaty dla Studentów zorganizowano trzkrotnie 22-24 października 2010 r., Ośrodek Leśny w Puszczykowie – warsztaty z komunikacji interpersonalnej. Prowadzący i zakres tematyczny taki, jak na warsztatach dla nauczycieli. 26-27 marca i 2-3 kwietnia 2011r. w Hotelu Szablewski w Dymaczewie Nowym odbyły się warsztaty “Multimedialne środki dydaktyczne - reżyseria i kompozycja filmów, obróbka cyfrowych obrazów, programy komputerowe”, dotyczyły one nowoczesnych metod nauczania z wykorzystaniem nowoczesnych środków dydaktycznych. 8-10 czerwca 2012r. Odbyły się warsztaty dotyczące integrowania wiedzy przyrodniczej pod kątem nauczania przyrody na poziomie szkoły ponadgimnazjalnej, prowadzone przez fizyka, chemika, pedagoga i biologa artystę.

Zajęcia w środowisku pozaszkolnym i Festiwale Nauki 3.11.2010 r. 29 Studentów II roku Nauczania Biologii i Przyrody wraz z opiekunami pojechało do Gdyni i odwiedziło Akwarium Gdyńskie MIR oraz Pomorski Park Naukowo – Techniczny (Muzeum interaktywne Experyment). 30 marca 2011 r. ci sami studenci wykorzystując zdobyte doświadczenia podczas Festiwalu Nauki zaprezentowali zaprojektowane i wykonane przez siebie interaktywne środki dydaktyczne. 22.01.2011 do 05.02.2011roku studenci NBiP - podzieleni na 6 grup - odwiedzali Palmiarnię w Poznaniu zapoznając się przy okazji z możliwościami edukacyjnymi tej placówki. W czerwcu 2011 roku (również grupami) studenci odwiedzali ZOO w Poznaniu, organizując tam m. in. gry dydaktyczne, czy zajęcia z entomologii na przykładzie motyli oraz projektując scenariusze zajęć w poznańskim ZOO.

Zajęcia w środowisku pozaszkolnym i Festiwale Nauki W dniach 15.10. 2011 oraz 19.10.2011 roku Studenci odwiedzili Ośrodek Edukacji Przyrodniczej w Chalinie 13.01.2012 r. w ramach “Nocy Biologów” kilkoro studentów biorących udział w Projekcie poprowadziło przygotowane przez siebie konkursy tj. „Zwierzęta, które lubią ciemności” oraz “Zmysły” przygotowane dla uczniów szkół podstawowych. 28.03.2012 r. w ramach XV Poznańskiego Festiwalu Nauki i Sztuki studenci II roku Nauczania Biologii i Przyrody przygotowali ofertę edukacyjną w postaci rozmaitych biur detektywistycznych. Przeprowadzono łącznie 8 warsztatów, w trakcie których uczestnicy mogli rozwiązywać zagadki kryminalne. Niecodziennym przeżyciem dla Studentów było poprowadzenie zajęć dla dzieci niesłyszących. 27 i 28 kwietnia 2012 r. pojechaliśmy do Wrocławia, gdzie zwiedzaliśmy tamtejszy Ogród Zoologiczny oraz Ogrody Doświadczeń - Humanitarium,  znajdujące się na terenie Kampusu Wrocławskiego Centrum Badań EIT+.

Konferencje w ramach projektu SIUP Konferencja inauguracyjna odbyła się w dniu 20 września 2010r. Konferencja ewaluacyjna odbyła się w dniu 30 września 2011 r. Konferencja oceniająca pierwszy etap projektu 12 czerwca 2012r.

Biuletyn

Poznań, 27 września 2012r.