PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
"Nowoczesny Nauczyciel
Advertisements

Renata Gogulska Doświadczenia tutorskie z moimi uczniami
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
dydaktyka ogólna WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów i 15 godzin ćwiczeń
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Budowanie wspólnoty uczących się MODUŁ VIII Sesja 8.1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROGRAM.
Zakres Przedział wiekowy Cele Oprogramowanie Opis
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
FREKWENCJI UCZNIÓW W ZSZ NR 30
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
Realizacja praktyk pedagogicznych. Zadanie obejmuje: 30 godzin dydaktycznych zajęć edukacyjnych w przedszkolu i 30 godzin dydaktycznych zajęć edukacyjnych.
Konstruowanie i opracowanie nowatorskiego programu praktyk pedagogicznych Zadanie będzie realizowane w okresie od do roku.
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Warsztaty zawodoznawcze
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
CELE REALIZACJI PROJEKTÓW POWIATOWYCH Pilotaż nowego modelu systemu doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół/przedszkoli Pomoc dyrektorom.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU
Szkoła Podstawowa w Gostkowie w programie szkoła z klasą 2013/2014
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
jako atut i element prestiżu nowoczesnej szkoły”
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie
Raport z ewaluacji wewn ę trznej w Zespole Szkó ł Ogólnokszta ł c ą cych w Pacynie rok szkolny 2011/2012r.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy.
Szkoła Podstawowa im. św. Franciszka z Asyżu w Poskwitowie
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Cel studenckich praktyk pedagogicznych
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Rok szkolny 2012/2013. Każda edycja programu trwa przez cały rok szkolny – od września do czerwca Pomoc w lepszym wykorzystaniu posiadanych zasobów (szkolnych.
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł NR 94 W WARSZAWIE. SUKCES NA MIARĘ MOŻLIWOŚCI I POTRZEB KAŻDEGO UCZNIA BEZPIECZNA I ŻYCZLIWA SZKOŁA.
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu. Plan wystąpienia Cele programu zajęć doradczych i psychologiczno-pedagogicznych Sposoby realizacji celów Zadania programów.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie studentów w treści teoretyczne, niezbędne.
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie:
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
 Projekt systemowy pt. „ Praktyki pedagogiczne gwarantem skutecznego kształcenia przyszłych nauczycieli” jest współfinansowany ze środków europejskich.
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
Dydaktyka ogólna 30 godzin wykładów
III MAŁOPOLSKIE FORUM PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNYCH IWONA JANEK GIMNAZJUM NR IM. B.GŁOWACKIEGO.
teoretyczne podstawy kształcenia 2013/2014
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów. Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie.
Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie studentów w treści teoretyczne, niezbędne.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
Warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 25 godzin ćwiczeń.
Szkoła z klasą 2.0. Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i„Gazetę Wyborczą”. Od.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Czy doradztwo zawodowe w edukacji może zdobyć swoją przedmiotową i podmiotową niezależność? dr Marian Piekarski Politechnika Krakowska Centrum Pedagogiki.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Organizacja pobytu Studentów podczas realizacji praktyki pedagogicznej
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
 12 września 2011 r. – godz spotkanie z Mentorem w szkole (sekretariat)  Praktyki ciągłe: – r.  Praktyki śródroczne: w trakcie.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Przykłady dobrych praktyk
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
podstawy dydaktyki 2018/2019 KONWERSATORIUM WYMIAR GODZIN: 30
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza

Poznań, 27 września 2012 r. Harmonogram realizacji studenckich praktyk pedagogicznych oraz narzędzia do analizy i ewaluacji ich przebiegu dr Renata Dudziak

Studenckie praktyki pedagogiczne Dydaktyczne Psychologiczno- pedagogiczne

Cel praktyk dydaktycznych Nabycie i rozwijanie kompetencji nauczycielskich u studentów-praktykantów; wykształcenie umiejętności planowania, prowadzenia i dokumentowania zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych; nabycie umiejętności prowadzenia zajęć z wykorzystaniem nowoczesnych technologii, m.in. tablicy interaktywnej; poznanie organizacji i funkcjonowania szkół.

Cel praktyk pedagogicznych Zapoznanie studentów z charakterystyką rozwoju psychicznego danej grupy wiekowej; uwrażliwienie i wdrożenie ich do bacznego obserwowania uczniów; wprowadzenie studentów w pedagogiczne obszary pracy nauczyciela, rozwiązywanie problemów wychowawczych; doskonalenie umiejętności komunikowania się z uczniami i ich rodzicami. Psychologiczno -pedagogiczne

Praktyki studenckie Dydaktyczne Psychologiczno- pedagogiczne

Praktyki rotacyjne 1 szkoła 2 szkoła 3 szkoła W każdej szkole po 2 godz. lekcyjne.

Praktyki śródroczne Dydaktyczne: 2 godziny nauczyciel + po 1 godzinie każdy student z grupy.

Praktyki śródroczne 2 godziny - zapoznanie studentów z charakterystyką uczniów szkół ponadgimnazjalnych, także w kontekście doradztwa zawodowego; 4 godziny – obserwacje uczniów na lekcjach w wybranych przez pedagoga klasach 2 godziny przeznaczone na krótką obserwację wskazanego przez pedagoga ucznia 2 godziny przewidziane są na rozmowę z wybranymi uczniami klas pierwszych na temat trudności, jakie napotykają w szkole czy w myśleniu o dalszej edukacji. Materialnym rezultatem praktyk śródrocznych powinna być notatka w studenckim portfolio, relacjonująca nowe wiadomości, umiejętności czy refleksje przyszłych nauczycieli. Psychologiczno-pedagogiczne: 10 godzin.

Praktyki ciągłe Dydaktyczne: 44 godz. = 18 godz. obserwacji lekcji nauczyciela 17 godz. prowadzenie lekcji 6 godz. obserwacji lekcji prowadzonych przez innego praktykanta 3 godz. organizacyjne Pedagogiczne: 10 godz. = obserwacja i wywiad ze wskazanym uczniem

Harmonogram praktyk Szkoła Praktyki rotacyjne Praktyki śródroczne Praktyki ciągłe I LO i XVII LO i LO Mistrz. Sport i XII LO i LO św. M. Magd i II LO i

Harmonogram praktyk Szkoła Praktyki rotacyjne Praktyki śródroczne Praktyki ciągłe I LO i XVII LO i LO Mistrz. Sport i XII LO i LO św. M. Magd i II LO i

Harmonogram praktyk cz.2 Szkoła Praktyki rotacyjne Praktyki śródroczne Praktyki ciągłe Techn. Łączno i VI LO i V LO i VII LO i XXV LO i VIII LO i

Harmonogram praktyk cz.2 Szkoła Praktyki rotacyjne Praktyki śródroczne Praktyki ciągłe Techn. Łączno i VI LO i V LO i VII LO i XXV LO i VIII LO i

Narzędzia do analizy i ewaluacji przebiegu praktyk Dla nauczycieli Ocena: scenariusza zajęć przebiegu lekcji predyspozycji osobowościowych studenta do zawodu nauczyciela

Narzędzia do analizy i ewaluacji przebiegu praktyk Dla pedagogów psychologów szkolnych: wytyczne i narzędzie do oceny analizy przypadku

Narzędzia do analizy i ewaluacji przebiegu praktyk Dla studentów Ocena: wytyczne do analizy przypadku narzędzie do obserwacji przebiegu lekcji wytyczne do portfolio wytyczne do scenariuszy zajęć

Narzędzia do analizy i ewaluacji przebiegu praktyk Dla koordynatorów praktyk Ocena: scenariusza zajęć portfolio

Ewaluacja Rozkład częstości odpowiedzi nauczycieli (N = 12) i studentów (N = 29) na pytanie; czy formularz do obserwacji lekcji był dobrze przygotowany

Ewaluacja Badanie i ocena przebiegu praktyk studenckich Systematyczne ocenianie jakości wdrażanego projektu Forma kontroli oparta na współpracy

Zakres Ankiety Liczba ankiet - nauczyciele pedagodzy Liczba ankiet - studenci Doświadczenia w praktykach sprzed projektu24- Warsztaty Komunikacja interpersonalna1955 Zajęcia terenowe Centra edukacyjne - Gdynia-21 Zajęcia terenowe Palmiarnia-48 Warsztaty Multimedialne środki dydaktyczne-40 Po praktykach w szkole podstawowej2429 Warsztaty Jak prowadzić zajęcia w terenie21- Łącznie:

Zakres Ankiety Liczba ankiet – nauczyciele pedagodzy dyrektorzy Liczba ankiet - studenci Zajęcia terenowe w Chalinie-28 Ankieta sprzętowa48- Zajęcia terenowe we Wrocławiu: ZOO i Humanitarium -52 Po praktykach w szkole gimnazjalnej1227 Po praktykach w szkole podstawowej (drugi cykl)2229 Warsztaty Integrowanie wiedzy przyrodniczej2245 Łącznie: