Realizacja Programu działania SBP na lata 2009-2013. Sprawozdanie z działalności Stowarzyszenia w okresie 31 maja 2009 – 2 września 2011 Marzena Przybysz.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Program działania Krajowego Stowarzyszenia Pielęgniarek Medycyny Szkolnej r.
Advertisements

Projekt realizowany przez Gminę Miejską Kraków przy wsparciu finansowym Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2008 – 2010.
Wojewódzki program wyrównywania szans i przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu oraz pomocy w realizacji zadań na rzecz zatrudniania osób niepełnosprawnych.
Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
Wewnętrzny system zapewniania jakości KSZTAŁCENIA
Tworzenie i rozwijanie standardów jakości usług instytucji pomocy i integracji społecznej Agnieszka Krawczyk Wspólnota Robocza Związków Organizacji Socjalnych.
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
Małopolskie Partnerstwo na rzecz Kształcenia Ustawicznego – platformą współpracy na rzecz rozwoju i promocji kształcenia przez całe życie Luty 2010.
Wizyty Studyjne Anna Kowalczyk Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Wioletta Lipińska Warszawa, 8 czerwca 2010 r.
Jolanta Ruszel – Esebua 15 grudzień 2010
Międzynarodowa Konferencja Związku Miast: Bogatynia- Hradek-Zittau Mechatronika-Kształcenie Zittau 17 kwietnia 2008 r. Związek Miast Bogatynia- Hradek-Zittau.
Rola FORUM w realizacji projektu Tworzenie i rozwijanie standardów jakości usług instytucji pomocy i integracji społecznej.
Poradnictwo zawodowe w resorcie edukacji w Polsce
Grażyna Lewandowicz-Nosal IKiCz, Biblioteka Narodowa
1 Sprawozdanie z realizacji Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich II i III kwartał 2004 r.
Internet w pracy bibliotekarza
Pozytywne doświadczenia współpracy organizacji pozarządowych z samorządem miasta Przemyśla Konferencja inaugurująca Działalność Powiatowych Rad Organizacji.
Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce Promocja projektu -obowiązujące zasady, planowane działania, rola Partnerów Kraków, 26 sierpnia 2010 r.
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
SIEĆ LLL Uniwersytet gdański,
Wrocław, dn. 20 maja 2011 r. Obchody Europejskiego Roku Wolontariatu 2011 na Dolnym Śląsku Wydział Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi UMWD Komisja.
WSPÓŁPRACA FINANSOWA I POZAFINANSOWA SAMORZĄDU WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO Z ORGANIZACJAMI POZARZĄDOWYMI.
Realizacja w okresie styczeń 2012 – grudzień 2013 Budżet: 3,9 mln zł + VAT Perspektywa
Ogólnopolska Federacja Stowarzyszeń Uniwersytetów Trzeciego Wieku KRAKÓW
Pragmatyka zawodowa – czy wspólna dla wszystkich grup bibliotekarzy?
ANALIZA FUNKCJONOWANIA BIBLIOTEK ZAŁOŻENIA PROJEKTU AFB
Roman Sowa Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Kielcach
Katarzyna Ślaska Biblioteka Narodowa
Lobbing Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich na rzecz bibliotekarzy i bibliotek Elżbieta Stefańczyk – przewodnicząca SBP 1.
Warsztaty szkoleniowe Regionalnego Komitetu Sterującego ds. Regionalnej Strategii Innowacyjności Województwa Warmińsko-Mazurskiego Gabriela Zenkner-Kłujszo.
1 Projekt realizowany przez Wojewódzki Urząd Pracy w Katowicach w ramach Priorytetu VI PO KL Rynek pracy otwarty dla wszystkich Okres realizacji:
„Doskonalenie strategii zarządzania oświatą
Co robi Zarząd Główny SPCh dla każdego członka Stowarzyszenia? Prace ZG na rzecz profesjonalnej pozycji SPCh:
Organizator Rola i zadania dyrektora w tworzeniu nowoczesnej biblioteki szkolnej Z doświadczeń zarządzania SCI w Suchej Beskidzkiej. Ewa Kawończyk.
Projekt finansowany z budżetu województwa Dolnośląskiego
Kujawsko-Pomorski Program na Rzecz Ekonomii Społecznej na lata Zadanie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
Zmiany instytucjonalne w monitorowaniu polityki rozwoju (KFT i RFT) Zielona Góra, 26 czerwca 2013 r. 1.
Projekt Planu Działania KSOW na lata Sekretariat Regionalny Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Województwa Warmińsko-Mazurskiego Olsztyn, 8 września.
Strategia rozwoju SBP na lata Sprawozdanie Maria Burchard ZG SBP.
Punkt Kontaktowy Polskich Regionów na Ukrainie Projekt finansowany przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych w ramach dotacji na realizację zadań w zakresie.
WEKTOR ZMIAN – Koszaliński Program Wspierania Wychodzenia z Bezdomności Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII – Promocja Integracji Społecznej.
Warszawa, 23 listopada 2007 r. Ocena działalności bibliotek węgierskich wnioski i problemy Ilona HEGYKÖZI Dyrektor Biblioteki Naukowej Bibliotekarstwa,
Plan rozwoju Biblioteki Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi Centrum Badań i Rozwoju Kształcenia WSHE.
BIBLIOTEKI SZKOLNE Aktualna sytuacja prawna próby likwidowania bibliotek szkolnych i zastępowania ich filiami bibliotek publicznych (Związek Gmin.
Program na rzecz poprawy warunków życia społecznego i zawodowego osób niepełnosprawnych w województwie podlaskim na lata Prezentacja założeń,
Zamojskie Centrum Dialogu Społecznego
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Organizacja wspomagania szkół
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.
Program Błękitnej Tarczy-nowa inicjatywa na rzecz bezpieczeństwa zbiorów i użytkowników bibliotek naukowych Krzysztof SAŁACIŃSKI Zastępca Dyrektora Biura.
Świętokrzyskie Centrum Kielce, ul. Żelazna 22 Świętokrzyskie Centrum Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej.
SPOTKANIE KADRY KIEROWNICZEJ OPS, PCPR I PUP Z TERENU WOJEWÓDZTWA WARMIŃSKO- MAZURSKIEGO Olsztyn, 16. czerwca 2010 ELBLĄSKIE STOWARZYSZENIE WSPIERANIA.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
OGÓLNOPOLSKIE FORUM PORADNICTWA ZAWODOWEGO. 2000r. – powstanie Forum przy Biurze Koordynacji Kształcenia Kadr Cel – stworzenie spójnych rozwiązań podzielonego.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Działania Opolskiego Kuratora Oświaty na rzecz poprawy bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w woj. opolskim w roku szkolnym 2014/2015. Plany na rok szkolny.
SPRAWOZDANIE ZA ROK 2014 Biblioteka Politechniki Krakowskiej SPRAWOZDANIE ZA ROK 2014 (stan na 31 grudnia 2014 r.)
Spotkanie z Komisją Polityki Społecznej i Prorodzinnej Sejmiku Województwa Mazowieckiego.
Spotkanie informacyjne dotyczące realizacji projektów w ramach Poddziałania Podmioty Ekonomii Społecznej OP 6 Integracja RPO WP Koordynacja.
Roczny Program Współpracy Miasta Poznania z Organizacjami Pozarządowymi na 2015 rok.
DZIAŁANIA KURATORIUM OŚWIATY W LUBLINIE W RAMACH SZKOŁY ZAWODOWCÓW NA RZECZ ROZWOJU SZKOLNICTWA ZAWODOWEGO W WOJEWÓDZTWIE LUBELSKIM ROK SZKOLNY 2014 /
udział w międzynarodowych targach przygotowanie plansz, prezentacji, które umożliwią szybkie i efektowne zaprezentowanie miasta.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Konsultacje społeczne projektu
Oddziału Wielkopolskiego
ISO 14001:2015 Spotkanie otwarte Stowarzyszenia Polskie Forum Zarządzania Bezpieczeństwem i Higieną Pracy ISO Biuro Usług Doskonalenia Zarządzania.
SEKCJA DIAGNOSTÓW.
Zapis prezentacji:

Realizacja Programu działania SBP na lata Sprawozdanie z działalności Stowarzyszenia w okresie 31 maja 2009 – 2 września 2011 Marzena Przybysz

Działania organizacyjne 16 okręgów 8087 członków (początek kadencji 8456 – aktualizacja liczby członków w poszczególnych ogniwach). Najliczniejsze okręgi: – wielkopolski członków, – mazowiecki członków. Najmniejsza liczba osób - okręg świętokrzyski – 142 członków. Struktury terenowe: 58 Oddziałów i 304 Koła.

Działania organizacyjne 10 posiedzeń Zarządu Głównego 16 posiedzeń Prezydium ZG Przyjęto łącznie 32 uchwały

Działało 14 sekcji, komisji i zespołów ZG SBP: Komisja ds. Edukacji Informacyjnej Komisja Nowych Technologii Komisja Ochrony i Konserwacji Zbiorów Komisja Odznaczeń i Wyróżnień Komisja Opracowania Rzeczowego Zbiorów Komisja Zarządzania i Marketingu Sekcja Bibliotek Muzycznych Sekcja Bibliotek Naukowych Sekcja Bibliotek Niepaństwowych Szkół Wyższych Sekcja Bibliotek Pedagogicznych i Szkolnych Sekcja Bibliotek Publicznych Sekcja Czytelnictwa Chorych i Niepełnosprawnych Sekcja Fonotek Zespół do Spraw Bibliografii Regionalnej Rada Programowa Wydawnictwa SBP Zespoły robocze

Realizacja Strategii SBP 25 projektów ujętych w 5 celach strategicznych i 15 szczegółowych: – Cel I: Uzyskanie przez Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich realnego wpływu na kształtowanie polityki i praktyki bibliotecznej w Polsce – Cel II: Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich ważnym (strategicznym) partnerem w tworzeniu społeczeństwa wiedzy – Cel III: Zwiększenie roli Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich w działaniach na rzecz integracji środowiska – Cel IV: Zwiększenie dostępu do różnych nowoczesnych form kształcenia i doskonalenia zawodowego dla każdego bibliotekarza – Cel V: Zwiększenie prestiżu społecznego zawodu bibliotekarza

Realizacja Strategii SBP Do realizacji poszczególnych zadań szczegółowych, finansowanych przez FRSI, powołane zostały przez ZG zespoły problemowe: – Zespół ds. nowelizacji ustawy o bibliotekach – Zespół ds. opracowania koncepcji zautomatyzowanego systemu wypożyczeń międzybibliotecznych – Zespół ds. opracowania wskaźników funkcjonowania bibliotek publicznych i pedagogicznych – Zespół bibliotekarzy-praktyków uczestniczących w realizacji zadania dot. priorytetów kształcenia bibliotekarzy – Zespół ds. opracowania jednolitej pragmatyki zawodowej

Działania programowe stymulowanie tworzenia uregulowań prawnych determinujących rozwój bibliotek i pozycję zawodu bibliotekarza, opracowanie i upowszechnianie standardów w dziedzinie bibliotekarstwa, poprawa komunikacji zewnętrznej (środowiskowej) i wewnętrznej, inicjowanie i podejmowanie przedsięwzięć oraz lobbing na rzecz rozwoju czytelnictwa, integracja środowiska bibliotekarskiego, wspieranie edukacji bibliotekarzy i pracowników informacji naukowej, umacnianie pozycji Stowarzyszenia na arenie międzynarodowej, udział w programach edukacji kulturalnej i zachowania dziedzictwa kulturowego oraz innych przedsięwzięciach służących upowszechnianiu kulturotwórczej roli bibliotek.

Prace legislacyjne oraz zwiększające świadomość prawną członków SBP Przygotowanie tekstu nowej ustawy o bibliotekach wraz z uzasadnieniem. Prace nad nowelizacją ustawy o egzemplarzu obowiązkowym Cykl warsztatów na temat aspektów prawnych funkcjonowania bibliotek.

Badanie efektywności bibliotek publicznych, pedagogicznych Opracowanie 28 wskaźników funkcjonalności dla bibliotek publicznych. Badania w bibliotekach publicznych miejskich (Wrocław, Szczecin), bibliotekach wojewódzkich (Wrocław, Szczecin) oraz bibliotekach pełniących rolę wojewódzkich i miejskich (Białystok, Bydgoszcz, Gorzów Wielkopolski, Rzeszów, Toruń). Seminarium skierowane głównie do przedstawicieli bibliotek testujących wskaźniki funkcjonalności. Rozmowy z Polskim Komitetem Normalizacyjnym w sprawie ustanowienia normy ISO:11620

Badanie stanu wykształcenia, dokształcania, statusu bibliotekarza oraz pragmatyki zawodowej ustalenie praktyk związanych ze stosowaniem pragmatyki zawodowej bibliotekarzy w warunkach zróżnicowania, obowiązujących w tym zakresie aktów prawnych na podstawie badań Badania dotyczyły: – stażu pracy w danej bibliotece, w tym na określonym stanowisku, – posiadanych kwalifikacji i wykształcenia, – struktury stanowisk w bibliotece i systemu awansowania, – retencji zasobów ludzkich w bibliotece

Badanie stanu wykształcenia, dokształcania, statusu bibliotekarza oraz pragmatyki zawodowej Opracowanie założeń modelowej listy wymagań niezbędnych do wykonywania zawodu bibliotekarza

Kierunki kształcenia bibliotekarzy oraz badanie ich potrzeb w tym zakresie Opracowanie wstępnej listy priorytetów w zakresie kształcenia bibliotekarzy Badania potrzeb pracowników bibliotek i informacji naukowej w zakresie kształcenia i doskonalenia zawodowego oraz integracji zawodowej, 2010 r. w bibliotekach publicznych, w trzech województwach. Raport umieszczony na portalu sbp.pl Badanie potrzeb pracowników bibliotek pedagogicznych i naukowych, 2011 r.

Opracowanie koncepcji zautomatyzowanego systemu wypożyczeń międzybibliotecznych Koncepcja została zatwierdzona na posiedzeniu Prezydium ZG SBP, które po jej zatwierdzeniu określiło dalsze etapy prac wdrożeniowych, w tym działania rzecznicze.

Budowa nowego portalu SBP Uruchomienie portalu: 20 grudnia 2010 roku Statystyki w okresie kwiecień-czerwiec: – odwiedzin, unikalnych użytkowników, 5300 zarejestrowanych użytkowników, odsłon, 211 zamówień w sklepie Sklep internetowy Newsletter (obecnie ponad 500 odbiorców)

Kształtowanie nowoczesnego wizerunku SBP cykl szkoleń dla struktur Stowarzyszenia opracowanie nowych logotypów SBP przygotowanie księgi znaku oraz identyfikacji wizualnej prowadzenia kampanii na rzecz pozyskiwania nowych członków i instytucji wspierających opracowanie materiałów reklamowych kampania 1% na rzecz SBP

Promocja czytelnictwa i upowszechnianie dobrych praktyk bibliotecznych VII i VIII edycja – w obu edycjach zgłoszono prawie 50 programów 2011 rok, nowość – nagroda FRSI Komu po drodze?

Promocja czytelnictwa i upowszechnianie dobrych praktyk bibliotecznych Laureaci VII edycji: I nagroda: Miejska Biblioteka Publiczna w Jaśle II nagroda: Miejska Biblioteka Publiczna w Żorach III nagroda: Miejska Biblioteka Publiczna w Białej Podlaskiej

Mistrz Promocji Czytelnictwa liczba zgłoszonych bibliotek: – II edycja – 100 – III edycja - 61 Wyniki konkursu 2010 I nagroda: Miejska Biblioteka Publiczna we Wrocławiu II nagroda: Miejska Biblioteka Publiczna w Jastrzębiu Zdroju III nagroda: Wojewódzka i Miejska Biblioteka Publiczna w Bydgoszczy

Inne konkursy Nagroda Naukowa im. A. Łysakowskiego Nagroda Młodych SBP im. Prof. M. Dembowskiej

Inne konkursy Bibliotekarz Roku 2010: Barbara Kuprel, kierownik Oddziału dla Dzieci i Młodzieży Biblioteki Publicznej w Mońkach Konkurs fotograficzny – Z książką w plecaku

Działalność edukacyjno-szkoleniowa 40 konferencji, seminariów, warsztatów w 2010 roku uczestniczyło w nich ok bibliotekarzy i pracowników informacji naukowej

Forum Młodych Bibliotekarzy 2009 r. - IV - Kraków: Inicjatywy młodych w tworzeniu biblioteki globalnej wioski: ludzie i technologie 2010 r. - V – Lublin: Jakość bibliotek w naszych rękach VI Poznań: OtwarciBibliotekarze.eu.

Działalność wydawnicza 40 publikacji zwartych Nowa seria wydawnicza SBP Digitalizacja czasopism Digitalizacja serii Nauka – Dydaktyka – Praktyka Spacerownik po Europie Dodatki tematyczne do Bibliotekarza i Poradnika Bibliotekarza

Współpraca międzynarodowa przystąpienie do EBLIDA (2010) udział w – kongresach IFLA – posiedzeniach LIBER, EBLIDA, IAML – międzynarodowych seminariach (Bruksela, Kreta, Moskwa, Dublin, Sankt Petersburg, Malaga) – wyjazd edukacyjny członków SBP do bibliotek Saksonii i Turyngii – polsko-niemieckie warsztaty dot. niekonwencjonalnych metod wspierania czytelnictwa – spotkanie z PALA, bibliotekarzami ukraińskimi

Inne formy współpracy współpraca z władzami: w posiedzeniach Senackiej i Sejmowej Komisji Kultury i Środków Przekazu, Krajowej Rady Bibliotecznej, Rady Pozarządowych Organizacji Kulturalnych i in. wyrażanie opinii środowiskowych dot. różnych zagadnień bibliotekarstwa: ustawa o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej, stawka VAT, strategia kapitału społecznego, utrzymanie poziomu dotacji na zakupy biblioteczne i in.

Inne formy współpracy z organizacjami z obszaru książki i czytelnictwa: FRSI, Komitet Porozumiewawczy Bibliotekarzy, Księgarzy i Wydawców, Krajowa Rada Biblioteczna, Konferencje Dyrektorów Bibliotek, organizatorami targów książki, Koalicja na rzecz promocji czytelnictwa i bibliotek Republika Książki, biblioteki różnego typu, Wydawnictwo Świat Książki

Marzena Przybysz Sekretarz Generalny SBP