Konferencja Krajowego Forum Szerokopasmowego

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Na dobry początek – staż”
Advertisements

Norweski Mechanizm Finansowy
B UDOWANIE KOMPETENCJI DO WSPÓŁPRACY MIĘDZYSAMORZĄDOWEJ I MIĘDZYSEKTOROWEJ JAKO NARZĘDZI ROZWOJU LOKALNEGO I REGIONALNEGO Budowanie partnerstw- perspektywa.
Raport z badań społecznego odbioru prowadzonych działań inwestycyjnych opracowany na zlecenie Gminy Zabrze oraz Zabrzańskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów.
Zaangażowanie jednostek samorządowych i urzędów pracy w działania na rzecz rozwoju ekonomii społecznej KRZYSZTOF MARGOL.
Coaching dla innowacyjnych firm
2011 Konkurs Nowoczesny HR Warszawa, 28 marca 2011.
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski. 02Ministerstwo Rozwoju RegionalnegoWarszawa, Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, 2007.
INFORMACJA I PROMOCJA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
Partnerstwo jako dobra podstawa do opracowania i wdrażania projektów w ramach PO KL OLSZTYN, 7 MAJA 2008 KRZYSZTOF MARGOL.
Oferta Krajowej Izby Gospodarczej - instytucji otoczenia biznesu w zakresie wsparcia operacyjnego MSP 23 listopada 2011.
Spotkanie informacyjne dla potencjalnych Beneficjentów Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki KONKURSY PILOTAŻOWE ogłoszone przez Wojewódzki Urząd Pracy.
Narodowa Strategia Spójności
Jedyna taka sieć w Europie Sieć Regionalnych Ośrodków EFS Mirella Szeremeta Krajowy Ośrodek EFS Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości 4 grudnia 2007r.
Inicjatywy lokalne w ramach Priorytetów VI, VII i IX Mrągowo, Szkolenie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Szkolenia dla budowy Społeczeństwa Informacyjnego Regionu Łódzkiego Szkolenia dla budowy Społeczeństwa Informacyjnego Województwa Łódzkiego Paweł A. Nowak.
WYZWANIA STRATEGICZNE REGIONALNEGO SYSTEMU INNOWACJI Śląskie Forum Innowacji 2011 Innowacyjny Śląsk.
PROJEKT 1.19 ZINTEGROWANY SYSTEM WSPARCIA EKONOMII SPOŁECZNEJ POŻYCZKI DLA PRZEDSIĘBIORSTW EKONOMII SPOŁECZNEJ - ROLA DORADCY BIZNESOWEGO OWES W SYSTEMIE.
Departament Społeczeństwa Informacyjnego
Komplementarność + POKL RPO Olsztyn, 2 i 9 marca 2012 r. Last Minute – ostatnia szansa! O dotacjach unijnych na kilka sposobów" =
Internet na obszarach wiejskich szanse i możliwości Bartosz Margol Biuro Programów Wiejskich Fundusz Współpracy.
Celem utworzenia Klubu Integracji Społecznej jest konieczność zapobiegania i minimalizowania zagrożeń związanych ze skutkami wykluczenia społecznego oraz.
Możliwość finansowania przedsięwzięć telekomunikacyjnych z funduszy unijnych na lata Szczecin, 20 października 2009 r. Krzysztof Kozakowski Biuro.
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
Polskie Gminy w Nowoczesnej Europie Warszawa, 9 października 2000 r. Dostęp do informacji warunkiem postępu dr hab. Roman Szwed Prezes Zarządu ATM S.A.
Wielkopolskie Regionalny Program Operacyjny 2007 – 2013 Priorytet II Infrastruktura Komunikacyjna Działanie 2.7 Infrastruktura społeczeństwa informacyjnego.
Budowanie mechanizmów partycypacji społecznej w sprawowaniu władzy samorządowej.
– Twój nowy Regionalny Portal Inwestycyjny ! Założenia projektu Special Investment Care – Specjalna Opieka Inwestycyjna.
Jak społeczność lokalna może wykorzystywać możliwości, które daje nam członkostwo w Unii Europejskiej?
Stowarzyszenie Gmin RP Euroregion Bałtyk Produkty i usługi kulturalne
WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt.
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Debata Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym.
Program Leader Instrument zintegrowanego zarządzania rozwojem lokalnym.
Przygotowanie MŚP do realizacji ambitnych projektów i wdrażania innowacji w ramach PO Inteligentny Rozwój.
Strategie e-marketingu i e-komunikacji JST
XX SESJA SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY „Młodzi aktywni?... … czyli co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?”
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Regionalny Ośrodek Europejskiego Funduszu Społecznego przy Zachodniopomorskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A. w Szczecinie.
„Szerokopasmowe Lubelskie” sesja wyjazdowa dla mediów
OGÓLNOPOLSKI SYSTEM WSPARCIA DORADCZEGO DLA SEKTORA PUBLICZNEGO, MIESZKANIOWEGO ORAZ PRZEDSIĘBIORCÓW W ZAKRESIE EFEKTYWNOŚCI ENERGETYCZNEJ ORAZ OZE NA.
Wykluczenie cyfrowe.
Pomorski System Wsparcia i Współpracy Organizacji Pozarządowych cele, narzędzie.
Tan prac nad Szczegółowym Opisem Osi Priorytetowych RPO WP Stan prac nad Szczegółowym Opisem Osi Priorytetowych RPO WP Adam Hamryszczak.
Zarządzanie partnerstwem z wykorzystaniem zasad dotyczących współpracy w zespołach wirtualnych/ rozproszonych. Włodawski Obszar Funkcjonalny Gmina Miejska.
II Kongres Polski Cyfrowej, Warszawa, 3 listopada 2015 r. Możliwości finansowania projektów w zakresie rozwoju kompetencji cyfrowych w Programie Operacyjnym.
Luk Zelderloo, Sekretarz Generalny EASPD Europejskie Stowarzyszenie Świadczeniodawców Usług dla Osób z Niepełnosprawnością
Planowane działania informacyjne i promocyjne na 2016 rok Mariusz Frankowski Dyrektor Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych.
Specjalność INNOWACYJNY BINZES Katedra Informatyki Ekonomicznej Katedra Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego Katowice,
Programy Europejskiej Współpracy Terytorialnej (EWT) dla województwa pomorskiego Ludwik Szakiel Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament.
ŚLĄSKIE CENTRUM PRZEDSIĘBIORCZOŚCI. ALOKACJA: ,00 € MIN. POZIOM DOFINANSOWANIA zł MAX. POZIOM DOFINANSOWANIA zł MAX. 50%
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Ul. Kościuszki 83, Olsztyn Tel. (0-89) , Fax (0-89) Urząd Marszałkowski.
Gdańska Rada Oświatowa Podstawa prawna powołania oraz kompetencje.
Lubelskie Centrum Obsługi Inwestora Spotkanie pracowników PAIiIZ i COI L U B E L S K I E C O I Doświadczenie Lubelskiego COI w pozyskiwaniu funduszy Unii.
Grzegorz Cetner Brzeziny, 15. czerwca 2015 r. Szkolenie: Nowe Lokalne Strategie Rozwoju Od czego zacząć?
WOLONTARIAT PRACOWNICZY SZANSA DLA NGO I BIZNESU.
Wzmacnianie odporności Warszawy na zmiany klimatu Leszek Drogosz, Dyrektor Biura Infrastruktury Urzędu Miasta st. Warszawy.
Lokalna Strategia Rozwoju jako źródło funduszy wspierających włączenie społeczne na przykładzie Torunia Miejskie LGD.
Planowane działania informacyjne i promocyjne na 2017 rok
Paczków dnia r..
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Czym jest PAP? Projekt porusza kwestię partycypacji obywatelskiej młodych ludzi w mieście Poznań. Głównymi tematami projektu będzie zaangażowanie w politykę.
Regionalna Sieć Tematyczna Województwa Warmińsko - Mazurskiego
„Metodologia Zarządzania Cyklem Projektu (PCM) — klucz do sukcesu
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
Postępy w realizacji Strategii komunikacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego.
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Elżbieta Książek Poznański Park Naukowo-Technologiczny s
Zapis prezentacji:

Konferencja Krajowego Forum Szerokopasmowego Promocja szerokopasmowego Internetu Czy to ma sens?

Promocja szerokopasmowego Internetu Czy to ma sens? Sprawdziliśmy Zapytaliśmy Dostępne opracowania i opisy projektów Wyniki monitoringu mediów 17 Urzędników administracji rządowej i JST 4 Przedsiębiorców wdrażających projekty 198 Użytkowników indywidualnych

Struktura działania Miejsca oddziaływania promocyjnego PO IG Akceptacja wniosku MSP przez urząd PO IG RPO RPO RPO MRR Urząd marszałkowski Urząd gminy/powiatu MSP (beneficjent) Użytkownik końcowy Indywidualny i MSP Spółka celowa Spółka celowa Miejsca oddziaływania promocyjnego

Czyje to myśli? Beneficjenci (PRZEDSIĘBIORCY) Urzędy marszałkowskie „Informacja, że będzie światłowód pomoże przygotowywać się do nowych możliwości biznesowych.” „Ludzie myślą, że projekty są tak fajne, że nie trzeba ich promować.” „Władze lokalne nie interesują się ‚rozwojem miasta’ poza okresami wyborczymi.” „Przydałoby się więcej wiedzy, jakie pomysły na biznes można realizować w ramach dotacji” „Niewiedza powoduje, że ludzie się boją.” „Projekty są realizowane i nikt z nich nie będzie korzystał.” „Osoby pracujące przy projektach, nadal nie wiedzą, nad czym pracują.” „Brak promocji powoduje, że nikt się tak naprawdę nie interesuje projektami związanymi z Internetem.” „Brak motywacji urzędników i władz lokalnych w rozwój sieci internetowych”

Czyje to myśli? Urzędy gmin Użytkownicy końcowi (indywidualni) „Po co to wszystko?” „Generalnie brakuje nam fachowców i wiedzy.” „To są drogie rozwiązania.” „Czasem nam się nie chce.” „Internet nie jest mi potrzebny.” „Nie wszystko rozumiemy.” „Boje się.” „To nie nasze kompetencje.” „Nie umiem z tego korzystać.” „Nie mamy na pieniędzy na promocje”

Co nam powiedzieli? ZADANIA MRR Urząd marszałkowski Urząd gminy/ powiatu Beneficjenci (MSP) Planowanie Zarządzanie Finansowanie Promowanie Nauczanie Wskazywanie potrzeb Pośrednictwo Wdrażanie Finansowanie projektów zgłoszonych przez gminy/ powiaty Udostępnianie Zachęcanie beneficjentów i użytkowników końcowych Wdrażanie projektów Stymulowanie podaży Opiniowanie i akceptacja projektów MSP Wskazywanie potrzeb i ich zaspokajanie Przygotowanie projektów i wniosków Wdrażanie projektów Użytkownik Korzystanie, zdobywanie wiedzy, rozwijanie się, dobra zabawa

Co nam powiedzieli? MRR Urząd marszałkowski Urząd gminy/ powiatu CELE MRR Urząd marszałkowski Urząd gminy/ powiatu Beneficjenci (MSP) Zachęcenie jak największej liczby podmiotów do wdrażania Internetu szerokopasmowego. Zachęcenie użytkowników końcowych do korzystania z niego. Pozyskiwanie beneficjentów Zwiększanie liczby realizowanych wniosków Rozdysponowanie puli środków uzyskanych z funduszy Budowanie sieci szkieletowej Pozyskiwanie beneficjentów Rozwój regionu i wzrost jego atrakcyjności Wzrost inwestycji w regionie Budowanie sieci „ostatniej mili” Pozyskiwanie środków Wiedza o możliwościach dofinansowania Pomoc przy składaniu wniosków Okoliczności nawiązywania współpracy z innymi beneficjentami Większe wsparcie urzędów Użytkownik Sprzęt komputerowy, tani dostęp do Internetu, dostęp do wiedzy o Internecie

Co nam powiedzieli? MRR Urząd marszałkowski Urząd gminy/ powiatu POTRZEBY KOMUNIKACYJNE i INFORMACYJNE MRR Urząd marszałkowski Urząd gminy/ powiatu Beneficjenci (MSP) Dotarcie do jak największej liczby beneficjentów. Przekazanie informacji i edukacja dotycząca wniosków. Informacja o konkursach i kolejnych edycjach naboru wniosków Informacja o realizacjach i wdrożeniach Komunikacja kryzysowa Informacja dla beneficjentów Komunikacja potrzeb lokalnej społeczności Stymulowanie zainteresowana dofinansowaniem projektów Uświadomienie potrzeb i możliwości użytkownikom Informacja o naborze wniosków Informacja o nowych możliwościach biznesowych związanych z siecią internetową Informacja o korzyściach związanych z przystąpieniem do programów Użytkownik Rozpoznanie możliwości i korzyści Wpływ Internetu na życie i otoczenie

szerokopasmowego dostępu do Internetu Dwa obszary promocji Beneficjenci Jednostki Samorządu Terytorialnego NGO non-profit PROMOCJA szerokopasmowego dostępu do Internetu MSP Grupy docelowe Działań 8.3 i 8.4 Ogół społeczeństwa Użytkownicy końcowi

szerokopasmowego dostępu do Internetu Zadania promocji Beneficjenci STYMULACJA PODAŻY PROMOCJA szerokopasmowego dostępu do Internetu JAK? STYMULACJA POPYTU Użytkownicy końcowi

szerokopasmowego dostępu do Internetu Zadania promocji Beneficjenci STYMULACJA PODAŻY PROMOCJA szerokopasmowego dostępu do Internetu MOTYWACJA JAK? INFORMACJA EDUKACJA KORZYŚCI MOTYWACJA STYMULACJA POPYTU Użytkownicy końcowi

Zadania promocji TRZEBA JE USZCZEGÓŁOWIĆ! I UPORZĄDKOWAĆ! Zadania promocji wspólne dla grup (poziom ogólnopolski) Beneficjenci Użytkownicy końcowi Budowanie świadomości Wysokiej rangi projektów Zmiany społecznej i powstawania Społeczeństwa Informacyjnego Nowych możliwości Budowanie pozytywnego nastawienia Informacja o dostępności i źródłach wsparcia

Zadania promocji TRZEBA JE USZCZEGÓŁOWIĆ! I UPORZĄDKOWAĆ! Poziom specyficzny dla grup Beneficjenci Użytkownicy końcowi Budowanie świadomości Informacja Edukacja W ZAKRESIE: Korzyści związanych z uczestnictwem Dostępnego wsparcia (dofinansowanie, wiedza, narzędzia, pomoc) Budowanie świadomości Informacja Edukacja W ZAKRESIE: Korzyści związanych z posiadaniem Internetu Zagrożeń związanych z wykluczeniem Korzystania i obsługi

Konferencje, seminaria, szkolenia Kanały komunikacji Beneficjenci Użytkownicy końcowi Poziom ogólnopolski Telewizja Prasa Radio Internet Telewizja Radio Prasa Outdoor Poziom bezpośredni Urzędy Konferencje, seminaria, szkolenia Punkty konsultacyjne Event marketing BTL Działania niestandardowe sklepy spożywcze, przychodnie, szkoły, kościół?

Co jest zatem nadrzędnym celem promocji? ZAANGAŻOWANIE BENEFICJENTÓW! WE WSPÓŁTWORZENIE INFRASTRUKTURY W POSZUKIWANIE MOŻLIOWŚCI ROZWOJU PRZEZ DOFINANSOWANIE ZAANGAŻOWANIE UŻYTKOWNIKÓW! W KONTAKT Z NARZĘDZIAMI INFORMACYJNYMI W AKTYWNE KORZYSTANIE Z INFRASTRUKTURY

3-stopniowa strategia zaangażowania 3. Zaangażowanie i mobilizacja przez korzyści Katalog korzyści wynikających z udziału Przewagi polskiego działania (potrafimy lepiej) Zdefiniowanie ról i wskazanie ich wagi 2. Zbudowanie rangi wydarzenia Mówimy o nim często i dużo Mówią o nim osoby znane, ważne, godne zaufania Porównujemy się do najważniejszych wydarzeń 1. Dotarcie Kanały komunikacji o optymalnym zasięgu Wyrazisty komunikat Spektakularne działania

Chcemy ich zaangażować… A CZY MY ICH ZNAMY? Czy chcą się rozwijać? Czy chcą być nowocześni? Czy chcą tworzyć projekty i budować sieć? Czy wiedzą, co im da szerokopasmowy Internet?

CZY WIEMY O CZYM MARZĄ? CZY ZNAMY ICH STYL ŻYCIA? CZY ZNAMY ICH PREFERENCJE? CZY WIEMY JAKIE MAJĄ PODEJŚCIE DO INNOWACJI? CZY WIEMY JAK KORZYSTAJĄ Z INTERNETU? CZY WIEMY CO LUBIĄ, A CZEGO SIĘ OBAWIAJĄ? CZY WIEMY O CZYM MARZĄ?

Badanie własne: postawy i przekonania Rodzina na pierwszym miejscu Praca jest ważna, bo pozwala żyć Inwestycja w rozwój nie przekłada się na zyski Niska potrzeba podnoszenia kwalifikacji Zadowoleni jak i niezadowoleni z sytuacji nie widzą sensu rozwijania umiejętności, nie wierzą w zmianę Tylko dobra praca przekłada się na zyski firmy Lęk przed zmianą, nawet jeśli mogła by to być zmiana na lepsze

Badanie własne: postawy i przekonania Społeczeństwo ryzyka – sytuacja permanentnej zmiany w życiu Motywuje obawa przed destrukcją tego, co prywatne Tylko młodzi wysoko waloryzują karierę zawodową Potrzeba potwierdzenia słuszności naszych zachowań u innych „Kij” działa na mniej pewnych siebie i starszych „Marchewka” na wykształconych i młodszych, bez rodzin Emocje działają na mniej wykształconego i krytycznego odbiorcę Perswazja racjonalna trafi do wykształconych i krytycznych

Mapa pojęć Co wiemy? Co można zrobić? Brak ducha „pospolitego ruszenia” Wzbudzić dumę z uczestnictwa Od roboty są eksperci Ludzie tworzą atmosferę działań Ekonomizacja świadomości: liczymy zyski i straty Pokazać prawdziwy cel: przyśpieszenie rozwoju Patriotyzm tak – hasła nie! Pokazać epokową rangę wydarzenia Indywidualna korzyść ważniejsza niż dobro wspólne Stworzyć katalog korzyści Negatywne dziennikarstwo „bad news = good news” Sprowokować dziennikarzy do pozytywnego przekazu

Czym jest zatem promocja szerokopasmowego Internetu? Co? Rzeczywisty przedmiot promocji Dlaczego? Cele i zadania 7 PYTAŃ Dla kogo? Opis grupy docelowej 7 ODPOWIEDZI Jak? Strategia, Kreacja, Narzędzia Gdzie? Obszary promocji Kiedy? Harmonogram Za ile? Realny budżet

…to gdzie pojawią się wyzwania? A jeśli promocja ma sens, bo ułatwia współpracę oraz stymuluje podaż i popyt… …to gdzie pojawią się wyzwania? Grupy docelowe Budżet Wiedza Określenie Poznanie Dotarcie Przekonanie Zaangażowanie Opłacalność Struktura Promocja vs Infrastruktura Kwalifikowalność wydatków O składaniu wniosków O alokacji środków O tym, jak promować Harmonogram budowy sieci Współpraca sektorów prywatnego i publicznego Problemy z wdrażaniem Opóźnienia Konflikty interesów Przepływ informacji Procedury

Promocja Internetu szerokopasmowego ma sens! Dziękuję Państwu za uwagę!