Dział Wsparcia Instytucji Pośredniczących, FFW

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju – „małe projekty”
Advertisements

1 Zatrudnianie personelu do projektu Reguła proporcjonalności Kwalifikowalność uczestników.
XV Ogólnopolskie Forum Gospodarcze Małych i Średnich Przedsiębiorstw
WNIOSEK O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA
Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka
Wniosek o płatność Karolina Bakalarska Olsztyn,
Zmiany w projektach w ramach PO KL
Kwalifikowalność kosztów w ramach środka 4.1 Rozwój obszarów zależnych od rybactwa Adam Futymski.
Raportowanie, monitorowanie oraz przepływy finansowe Szwajcarsko-Polski Program Współpracy Muszyna opracowanie JEMS Architekci.
1 Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych Dla rozwoju Mazowsza Konferencja współfinansowana przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu.
Wsparcie promocji i rozwoju markowych produktów wniosek o płatność w ramach Działania 5.5 RPO WK-P. Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko Pomorskiego.
Ryczałtowa metoda rozliczania kosztów ogólnych w ramach projektów w Działaniu 1.4 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, Dział Finansowy.
Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Propozycje uproszczeń systemowych mających na celu usprawnienie.
Wniosek o płatność. Terminy składania wniosków o płatność: Pierwszy wniosek o płatność: 3 miesiące, licząc od daty podpisania umowy Kolejne wnioski o.
Wniosek o płatność. Terminy składania wniosków o płatność: Pierwszy wniosek o płatność: 3 miesiące, licząc od daty podpisania umowy Kolejne wnioski o.
Opis dokumentów finansowych
Rozliczenia Monitoring oraz Kwalifikowalność wydatków dla Działania 1.1 RPOWŚ Kielce r.
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Wydział Finansów i Budżetu MUW.
Wymagania w zakresie sporządzania załączników
Wymagania w zakresie sporządzania załączników do wniosku beneficjenta o płatność w ramach priorytetu 1, 3 i 4 ZPORR Białystok, 29 czerwca 2005 r.
Warmińsko – Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie Biuro Zarządzania Funduszami Europejskimi PRIORYTET 3 ZPORR Rozwój lokalny Działanie 3.1: Obszary wiejskie;
ROZLICZENIE JEDNORAZOWEJ DOTACJI NA ROZWÓJ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego1Wrocław, 21 październik 2008 r. Umowa.
1. Obowiązki beneficjenta wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu Wrocław, lipiec 2009.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
Kierownik Wydziału ds. Funduszy UE
WNIOSEK O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA
Załączniki do wniosku o płatność Toruń, 12 kwietnia 2006 r.
Procedury finansowe Toruń, grudzień 2005 r.. Wniosek o płatność podstawą ubiegania się o refundację poniesionych wydatków Wzór określony Rozporządzeniem.
1 PROGRAM WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ Rzeczpospolita Polska – Republika Słowacka 2007 – 2013 Szkolenie z zakresu realizacji i raportowania mikroprojektów.
1 PROGRAM WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ Rzeczpospolita Polska – Republika Słowacka 2007 – 2013 Szkolenie z zakresu realizacji i raportowania mikroprojektów.
Fundacja Programów Pomocy dla Rolnictwa 20 listopada 2012 roku 20 listopada 2012 roku Seminarium informacyjno-promocyjne dla Beneficjentów działania 111.
Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko
UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI EUROPEJSKI FUNDUSZ ROZWOJU REGIONALNEGO Anna Lewandowska r. 1 Ministerstwo Środowiska Departament Ekonomiczny.
Rozliczanie projektów o dofinansowanie
Wnioski o płatność i zaliczki w ramach RPO WP
Kwalifikowalność wydatków
Fundusz Wsparcia Inicjatyw Lokalnych, Międzyregionalnych i Transgranicznych w Euroregionie Niemen Szkolenie dla beneficjentów Dokumentowanie wydatków projektu.
Kraków, listopad 2005r. Oddział Weryfikacji i Potwierdzania Płatności Realizacja wniosków o płatność
Szkolenie dla beneficjentów dotacji
Oddział Weryfikacji i Potwierdzania Płatności Kraków, maj 2006r.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego1Wrocław, 26 marca 2008 r. Wzór Umowy.
KONTROLA PROJEKTÓW 1.4 NCBR.
„Zasady poprawnego rozliczania projektów w ramach Programu Operacyjnego RYBY ” Pisz, r.
Rozliczanie operacji PROW Stęszew 6 listopada 2012r Ireneusz Witkowski.
Program Erasmus Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie Umowa Mobilność 2012 r. Warszawa,
Wprowadzanie zmian do umów z Beneficjentami Działania 8.2 PO IG
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Wydział Finansów i Budżetu MUW.
WNIOSEK O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
PROGRAM WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ POLSKA-BIAŁORUŚ-UKRAINA Projekty parasolowe RAPORTOWANIE Rzeszów, r.
Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego
Finansowanie projektów z EFS w ramach Działań 1.1, 1.5, 1.6 SPO RZL Departament Wdrażania EFS Ministerstwo Gospodarki i Pracy.
PROCEDURA SKŁADANIA WNIOSKU O PŁATNOŚC Z EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU ROZWOJU REGIONALNEGO W RAMACH PROGRAMU INTERREG IIIA CZECHY - POLSKA USTROŃ - 28.X.2005.
Fundacja Programów Pomocy dla Rolnictwa 12 grudnia 2013 roku 12 grudnia 2013 roku ROZLICZENIA KOSZTÓW w ramach działania Szkolenia zawodowe dla osób zatrudnionych.
Zasady prawidłowego rozliczania otrzymanego wsparcia w ramach „ Z pracy do pracy” POKL /14.
Program „Maluch 2014” moduł 3 Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach 1 lipca 2014 r.
Zasady finansowania w Programie Operacyjnym Wiedza Edukacja Rozwój
Fundusz Współpracy 1 Jachranka, 25 stycznia 2005 Inicjatywa Wspólnotowa EQUAL WNIOSEK O PŁATNOŚĆ.
Najczęściej popełniane błędy we wnioskach o płatność Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Emilii Plater 1, Olsztyn Tel. (0-89)
Małopolskie Centrum Przedsiębiorczości Rozliczanie projektów w ramach schematu 2.2 A – wydatkowanie zaliczki 24 października 2013 r. Fundusze europejskie.
Zamykanie projektu realizowanego w ramach V Priorytetu POIiŚ Wola Ducka, 4 września 2013 r.
01 Departament Wdrażania RPO Kwalifikowalność wydatków Departament Wdrażania RPO.
Zasady finansowania w Programie Operacyjnym Wiedza Edukacja Rozwój Departament Funduszy Europejskich i e-Zdrowia Ministerstwo Zdrowia Warszawa, 16 czerwca.
Rozliczanie wydatków we wnioskach o płatność
Wnioski o płatność- informacje potrzebne do rozliczenia operacji w ramach PROW (rozwój przedsiębiorczości) „Europejski Fundusz Rolny na Rzecz.
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie” Rozliczenie projektu.
Praktyczne aspekty dotyczące rozliczania wniosków o płatność
Omówienie zasad sporządzania sprawozdania/rozliczanie wydatków
WPROWADZANIE ZMIAN W PROJEKCIE
Zapis prezentacji:

Dział Wsparcia Instytucji Pośredniczących, FFW Weryfikacja dokumentów księgowych w miejscu u Beneficjenta przez Fundację „Fundusz Współpracy” Dział Wsparcia Instytucji Pośredniczących, FFW

Fundacja „Fundusz współpracy”: powołana w 1990 r. przez Skarb Państwa m.in. w celu przyjmowania i dystrybucji środków pieniężnych i rzeczowych pochodzących z Unii Europejskiej, innych instytucji międzynarodowych oraz zagranicznych instytucji rządowych i prywatnych: Przykładowe programy: Wsparcie Instytucji Pośredniczących/Instytucji Zarządzającej we wdrażaniu Programów UE (MRR/ MEN/NCBiR, OPI, WWPE), Programy Europejskiej Współpracy Terytorialnej na lata 2007-2013, Krajowa Instytucja Wspomagająca POKL, Inicjatywa Wspólnotowa EQUAL w roli Krajowej Struktury Wsparcia, Fundusz dla Organizacji Pozarządowych, ReferNet, PHARE, Institution Building, Transition Facility, Counterpart Funds, Europass, Agrolinnia, FAOW, Leonardo da Vinci, SIP/SME, Euro-Info.

Zasady weryfikacji: Regulamin wykonywania zadań, załącznik do umowy pomiędzy NCBR a FFW: Terminy i obowiązki FFW Zasady doboru próby do weryfikacji Wzór raportu z weryfikacji

Zasady weryfikacji: weryfikacja dokumentów finansowych przez pracowników FFW (pisemne upoważnienie), weryfikacja odbywa się nie później niż 3 miesiące od momentu zatwierdzenia wniosku lub w innym ustalonym terminie, grupa ryzyka i wnioski końcowe – weryfikowane są przed zaakceptowaniem, informacja o terminie weryfikacji nie później niż dwa dni robocze przed planowaną weryfikacją,

Zasady weryfikacji: dobór próby od 10% do 30 % dokumentacji finansowej danej kategorii, zwiększenie próby, gdy poziom nieprawidłowości w próbie przekroczy 10%, w okresie 2 pierwszych kwartałów realizacji umowy weryfikacji podlega 100% dokumentów, do próby wybierane są wszystkie faktury zaliczkowe,

Zasady weryfikacji: zobowiązanie do współpracy w celu wyjaśnienia kwestii wymagających doprecyzowania, zlecanie Beneficjentom dokonywania poprawek lub uzupełnień w przypadku stwierdzenia braków lub błędów w dokumentach, które nie skutkują uznaniem wydatku za niekwalifikowalny.

Podczas weryfikacji dokumentów potwierdzających poniesione wydatki sprawdzeniu podlegają w szczególności następujące kwestie: czy dane w tabeli 11 zgadzają się z dokumentami potwierdzającymi poniesione wydatki, czy Beneficjent posiada wszystkie wymagane dokumenty (kopie umów, faktur, list płac, umów o pracę, umów cywilnoprawnych, rachunków, przelewów itp.), czy dokumenty zostały prawidłowo opisane,

czy prace/usługi/dostawy, w związku z realizacją których wydatek został poniesiony, zostały faktycznie wykonane (weryfikacja na podstawie dokumentów), w przypadku kopii dokumentów – czy zostały poświadczone za zgodność z oryginałem przez upoważnioną osobę, czy wydatki zostały poniesione w terminie kwalifikowalności wydatków, określonym w umowie o dofinansowanie,

czy poniesione wydatki są zgodne z Wytycznymi w zakresie kwalifikowania wydatków oraz harmonogramem rzeczowo-finansowym, czy wydatek jest bezpośrednio związany z projektem i niezbędny do jego realizacji i został poniesiony w związku z realizacją projektu, aktualne oświadczenia o kwalifikowalności VAT (wszystkich konsorcjantów).

Jakie dokumenty należy przygotować na potrzeby weryfikacji

Dokumenty ogóle polityka rachunkowości, umowa o dofinansowanie wraz z harmonogramem rzeczowo-finansowym obowiązującym dla weryfikowanych wniosków, aktualne oświadczenia wszystkich konsorcjantów o kwalifikowalności VAT, wraz z informacją o strukturze VAT (jeśli dotyczy), upoważnienie do potwierdzania dokumentów za zgodność z oryginałem (jeśli dotyczy),

Zakupy towarów i usług faktura, faktura zaliczkowa, faktura wewnętrzna, rachunek, lub inne dokumenty księgowe o równoważnej wartości dowodowej, umowa (jeśli dotyczy), protokół odbioru, zdawczo-odbiorczy, częściowy (jeśli dotyczy), OT (jeśli dotyczy), potwierdzenie zapłaty (wyciąg bankowy, potwierdzenie przelewu), w przypadku dokumentów opłaconych gotówką stosowna informacja powinna znaleźć się na dokumencie.

Wynagrodzenia – umowy o pracę regulamin wynagradzania, premiowania, umowy o pracę, aneksy, oddelegowania lub inne dokumenty wskazujące na stawkę wynagrodzenia oraz fakt wykonywania zadań w projekcie, karty czasu pracy (jeśli dotyczą) indywidualne i zbiorcze, lista płac, dokumenty potwierdzające dokonanie odpisu na ZFŚS (jeśli dotyczy), sposób kalkulacji kwoty kwalifikowalnej, jeśli nie wynika z wymienionych powyżej dokumentów,

Wynagrodzenia – umowy o pracę cd. potwierdzenie zapłaty wynagrodzeń netto oraz potrąceń z wynagrodzeń netto (jeśli dotyczy np. dodatkowe ubezpieczenie medyczne), wyciągi bankowe, potwierdzenia przelewów, KW, potwierdzenie zapłaty składek ZUS i podatków wraz z oświadczeniami, jaka część dotyczy projektu, w przypadku płatności zbiorczych dla całego Beneficjenta.

Wynagrodzenia – umowy cywilnoprawne umowa o dzieło lub zlecenie, rachunek, protokół odbioru pracy (jeśli nie ma adnotacji o odbiorze na rachunku), lista płac lub kalkulacja jeżeli na rachunku nie zostały wyszczególnione poszczególne składniki wynagrodzeń (składki i podatki), potwierdzenie zapłaty wynagrodzeń netto (wyciągi bankowe, KW), potwierdzenie zapłaty składek ZUS i podatków wraz z oświadczeniami, jaka część dotyczy projektu, w przypadku płatności zbiorczych dla całego beneficjenta.

UWAGA Z przedstawionych dokumentów w sposób czytelny powinny wynikać wszystkie składniki wynagrodzeń, które są brane pod uwagę przy wyliczaniu wynagrodzenia do projektu, a także sposób kalkulacji kwoty kwalifikowalnej.

Amortyzacja plan amortyzacji, karty amortyzacji, dowód przeksięgowania kosztów amortyzacji do projektu oświadczenie, że wydatki poniesione na zakup amortyzowanych środków trwałych nie zostały zgłoszone jako wydatki kwalifikowalne, ani też nie były współfinansowane z publicznych środków krajowych ani wspólnotowych w ciągu 7 lat poprzedzających datę ujęcia kosztów w projekcie.

Koszty ogólne w przypadku gdy nie obowiązuje ryczałt faktura, rachunek, wyciąg bankowy, rozliczenie delegacji, nota obciążeniowa / wewnętrzna wyłącznie z dokumentami źródłowymi, (i inne) metodologia przyporządkowania kosztów ogólnych do projektu (jeśli dotyczy), potwierdzenie zapłaty.

Inne koszty inne dokumenty np.: rozliczenie delegacji wraz z załącznikami, dokument SAD, list przewozowy, wyciąg bankowy, zgłoszenie patentowe, potwierdzenie zapłaty

Beneficjent może zostać poproszony o przedstawienie dodatkowych dokumentów np. sprawozdania z podróży służbowej, listy obecności na konferencji, certyfikatu ukończenia szkolenia, artykułu prasowego, opinii audytora, umowy zabezpieczenia itp. w celu potwierdzenia związku wydatku z realizowanym projektem.

Dziękujemy