STRATEGIE MARKETINGOWE FIRM

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ISTOTA MARKETINGU 1. Początki i przyczyny rozwoju marketingu
Advertisements

Definicja Benchmarking definiowany jest jako „nieprzerwany proces porównywania wyników przedsiębiorstwa, systemów zarządzania, procesów, produktów i usług.
Istota i przesłanki badań marketingowych
CENY W MARKETINGU CENA jest głównym elementem marketingu mix. Jest także ona swoistym narzędziem gry ekonomicznej. Dla sprzedającego- cena jest elementem.
7. Strategie rozwoju przedsiębiorstwa
4. Analiza otoczenia konkurencyjnego przedsiębiorstwa
6. Strategie zarządzania
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
Przedsiębiorcy i rozwój
OFFSET DEFINICJE I DOŚWIADCZENIA Witold Wiśniowski Warszawa.
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Innowacyjność zagadnienia wprowadzające
Marketing – zagadnienie podstawowe wykład nr 1
Marketing międzynarodowy Proces internacjonalizacji firmy
Konferencja 15 czerwca 2010 r. "Ochrona własności przemysłowej skutecznym narzędziem budowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa Konferencja zorganizowana.
Konferencja 15 czerwca 2010 r. "Ochrona własności przemysłowej skutecznym narzędziem budowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa Konferencja zorganizowana.
PROMOCJA, czyli KOMUNIKACJA MARKETINGOWA (1)
MARKETING STRATEGICZNY
Katedra Marketingu Usług
RYNEK W UJĘCIU MARKETINGOWYM
ISTOTA PRODUKTÓW Plan wykładu
Prof. dr hab.. Małgorzata – Piasecka Szkoła Główna Handlowa Warszawa
WYNIKI BADAŃ JAKO PRODUKT RYNKOWY
OUTSOURCING JAKO KONCEPCJA „ODCHUDZENIA” ORGANIZACJI
Rynki konkurencji niedoskonałej
Charakterystyka klastra
Zarządzanie projektami
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
„Template” Prezentacji Inwestorskiej
INTERNET A KONKURENCYJNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTWA
Monopol pełny występuje wówczas, gdy spełnione są następujące warunki:
Promocja oferty przedsiębiorstwa turystycznego
Idea Klastra - korzyści z punktu widzenia przedsiębiorstw
Kluczowe czynniki sukcesu
Decyzje cenowe Przedsiębiorstwa Turystycznego
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
INFORMACJA MARKETINGOWA
Strategia przedsiębiorstwa
Wprowadzanie do podstaw marketingu-mix
„Nie ma nic łatwiejszego niż być zajętym i nic trudniejszego niż być efektywnym” R. Alec Mackenzie.
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
Regionalna Strategia Innowacji dla Mazowsza – (Wstępne) Założenia Dokumentu Strategicznego Konferencja RIS Mazovia 26 kwietnia 2007 Wojciech Dominik Wojciech.
Uniwersytet Gdański, Wydział Zarządzania
Aleksandra Popławska Marta Pawłowska
I - 1 „Zmieniamy Polski Przemysł” RYNEK DYSTRYBUCJI STALI Katowice, 21listopada 2005 r.
Definicja konkurencji, jej formy i narzędzia.
Na czym polega istota i praktyczna użyteczność w CRM modelu „sześciu rynków” Filip Tadaj
TECHNIK HANDLOWIEC.
Opracowanie merytoryczne Joanna Lisowska
MARKETING MIX mgr Agata Wiznerowicz.
Monopol oferenta Założenia modelu:
Franczyza jako strategia rozwoju dla handlu małopowierzchniowego dr hab. prof. ZPSB Aleksandra Grzesiuk Zachodniopomorska Szkoła Biznesu w Szczecinie.
Założenia – BMC#1 Busin ess Mod el Canv as #1 Kluczowe partnerstwa Główne działaniaWartość Relacje z klientamiKlienci Dostawcy mięsaProdukcja Reklamy.
INSTRUMENTY WSPIERANIA PROJEKTÓW INNOWACYJNYCH ARP S.A.
Konferencja Sadownicza Jabłkowe problemy – sposoby rozwiązania Jak producenci mogą poprawić zorganizowanie naszego rynku jabłek Witold Boguta Krajowy Związek.
Firmy globalne. Cechy firmy globalnej Globalne myślenie (konkurowanie) (koncepcja marketingu globalnego) Globalne wykorzystanie zasobów Globalna organizacja.
Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku UE A.M. Zarzycka.
Analiza i ocena konkurencji – tablice diagnostyczne © Krzysztof Podstawka ‘ 2015.
Raport z audytu systemu logistycznego i łańcucha dostaw Firmy X Grudzień 2014 Firma X chce zwiększyć udział w rynku, a bazą konkurencji na której opiera.
Firmy globalne.
ANALIZA SWOT S – strengths – mocne strony W – weaknesses – słabości
LOGISTYKA KRAJOWA I MIĘDZYNARODOWA
Model „pięciu sił” M.Portera
DOFINANSOWANIE DLA FIRM W RAMACH NOWEJ PERSPEKTYWY
ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE
Marketing w Firmie.
Analiza SWOT Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej.
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
Prezentacja biznesplanu
Zapis prezentacji:

STRATEGIE MARKETINGOWE FIRM Strategia w relacji produkt – rynek, Strategia koncentracji, Strategie konkurencji, Strategie marketingu mix

Strategie produkt - rynek Penetracja rynku Rozwój produktu Rozwój rynku Dywersyfikacja RYNEK

Penetracja rynku.... Najpierw należy wykorzystać istniejące rynki i możliwości na nich, Starania o jak największą sprzedaż na istniejącym rynku, Elastyczne stosowanie narzędzi marketingu mix, Strategia ta jest możliwa na stabilnych i rozpoznanych rynkach.

Rozwój rynku.... Poprzez wejście na nowe rynki ze starymi produktami, Jeżeli istnieją nisze rynkowe – to należy je zająć, Jeżeli produkt(usługa) może być dodatkowo wykorzystany- to należy to zrobić, Eksport na rynki zagraniczne – to szansa, którą należy wykorzystać, Przyprowadź analizę szans i zagrożeń na nowym rynku

Rozwój produktu... Na stary rynek wprowadzamy innowacje produktowe, Produkty nowe lub z istotną modernizacją, Nowe funkcje produktu, poszerzona jego użyteczność, nowe cechy ( parametry użytkowe), Nabywców powinniśmy przekonać do nowego lub zmodernizowanego produktu

Dywersyfikacja... To nowy produkt lub usługa na nowy rynek Firma może wyeliminować niesolidnych kooperantów, Jeżeli zasoby firmy pozwalają i mamy know-how( ew.licencje)- TO JEST SZANSA NA PRZYWÓDZTWO RYNKOWE,

Dywersyfikacja może dotyczyć: Produktów lub usług, Rynków Odbiorców, Dostawców, Bazy badawczo-rozwojowej, Techniki i technologii Środków i sposobów finansowania.

Strategia koncentracji na jednej działalności... Specjalizacja na jednym produkcie( usłudze) przynosi korzyści, Następujące firmy pozostały w 1 sektorze:Xerox,Gerber,Polaroid,Pen Coirporation, McDonalds, Holiday Inn, Dzięki specjalizacji lepsze wyniki, niższe koszty jednostkowe, lepszy dobór zasobów

Inne opcje koncentracji poprzez..... Przyspieszenie innowacji produktowych, Wchodzenie na nowe rynki, Poprawa jakości, Wprowadzenie więcej wzorów i rozmiarów produkcji, Rozszerzenie zakresu serwisu i poprawa jego organizacji.

Strategie konkurencji( wg Zd.Pierscionka).: Strategia najniższych cen, Strategia bazująca na jakości produktu, Strategia bazująca na jakości obsługi, Strategia bazująca na renomie firmy.

Najniższe ceny... Gdy potrafimy wygrać konkurencję kosztową, Gdy zero braków i minimalna absencja, Gdy możliwy jest efekt skali produkcji, Gdy produkcja jest realizowana na 2- 3 zmiany.

Jakość, to m.in..: Min. braków i wad ukrytych, ISO 9000 lub TQM, Stała dbałość o badania i rozwój, Licencje i zakup know how, Fuzje strategiczne z partnerami posiadającymi innowacje produktowe.

Jakość obsługi, to m.in..: Zaskakiwanie klienta dodatkową użytecznością, Kompleksowa obsługa życzeń klienta, Przyznawanie się do błędów i ich naprawa (+ ew.rekompensaty poniesionych strat), Dbałość o usługi przed i posprzedażowe.

Dobra renoma firmy to: Dobry system komunikacji marketingowej, Poprawnie ukształtowany public relations, Poprawne stosunki z prasą i innymi mediami, Sprawnie kierowana komórka reklamacji, Nieustanna dbałość o dobry kontakt z klientelą.

Główne instrumenty marketingu mix.. Produkt-o jak najlepszej jakości, stale ulepszany, modyfikowany, ulepszany Cena-nie sztywne- lecz negocjowane, elastyczne, w oparciu o relacje popytowo - podażowe, Dystrybucja-własna lub przez pośredników,dostawy just in time, min. kosztów dostaw, Promocja- agresywna w fazie WE,różnorodne techniki i nośniki promocji.