Szkoła SuperBabci i SuperDziadka - na warszawskim Ursynowie 29 sierpnia 2011 r Dzienny Dom Pomocy Społecznej ul. Cybisa 7 Projekt dofinansowany ze środków.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WROCŁAWSKA SIEĆ SZKÓŁ PROMUJĄCYCH ZDROWIE
Advertisements

Projekt realizowany przez Gminę Miejską Kraków przy wsparciu finansowym Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2008 – 2010.
„Na dobry początek – staż”
Kampania społeczna Slajd tytułowy Grażyna Knitter Marianna Palider.
Biuro Polityki Społecznej Urzędu m.st. Warszawy
Działania prowadzone przez Stowarzyszenie ETAP na rzecz seniorów.
SAMODZIELENIE W PRZYSZŁOŚĆ projekt realizowany w ramach działania 1.5 SPO RZL Promocja aktywnej polityki społecznej poprzez wsparcie grup szczególnego.
Sto Pociech dla rodzin Konferencja Polska dla rodziny – rodzina dla Polski Warszawa, 9-10 marca 2010.
AKTYWNOŚĆ-KROK DO PRZODU
PRZYJACIEL RODZINY CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA!
AKTYWIZACJA I INTEGRACJA NARZĘDZIEM PRZECIWDZIAŁANIA WYKLUCZENIU SPOŁECZNEMU OSÓB STARSZYCH W GMINIE ŚREM.
Ożywienie mechanizmów partnerstwa lokalnego poprzez realizację zadań Centrum Aktywności Lokalnej w Gminie Śrem Partnerzy: Gmina Śrem/Ośrodek Pomocy.
ZAANGAŻUJ SIĘ! 8 lutego 2012 WIELOPOKOLENIOWY KLUB WOLONTARIUSZA W LUBLINIE Wolontariat Seniorów.
Projekt Dobra marka - OPS Ursynów budzi do życia.
Raporty Postępów Program Comenius Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Narodowy Plan Działań Na Rzecz Dzieci
Budowanie wspólnoty uczących się MODUŁ VIII Sesja 8.1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROGRAM.
Solidarność międzypokoleniowa a aktywność społeczna osób starszych.
Akademia Orange - łączy nas kultura program edukacyjny.
1 Akademia Orange dla bibliotek. 2 Akademia Orange dla bibliotek wprowadzenie Na mocy porozumienia w sprawie utworzenia programu internetyzacji polskich.
 Seniorzy w akcji Partner.
JAKI JEST CEL MOJEGO DZIAŁANIA W AZS? JAKI JEST CEL DZIAŁANIA MOJEGO KLUBU? DLACZEGO AZS A NIE INNA ORGANIZACJA? KTÓRY Z CELÓW DZIAŁANIA ORGANIZACJI JEST.
Fundacja Inicjatyw Badawczo- Szkoleniowych WSP TWP w Warszawie Ul. Drawska Warszawa Tel w Fundacja.
Zdrowie: To nie tylko brak choroby, lecz pełny dobrostan społeczny, psychiczny i biologiczny Światowa Organizacja Zdrowia.
4 maja- 3 września 2009 Gmina Szczawin Kościelny.
Fundusze unijne dla organizacji pozarządowych w latach Przykłady dobrych praktyk projektowych Opracował:
Rodzice i nauczyciele; płaszczyzna porozumienia
KU SAMODZIELNOŚCI – PRACA SYSTEMOWA Z RODZINĄ ZAGROŻONĄ WYKLUCZENIEM SPOŁECZNYM SPOTKANIE INTEGRACYJNE W RADWANOWICACH r. NIEPEŁNOSPRAWNI.
Klub Aktywni 50+ zaangażowanie w sekcje tematyczne i działania wolontarystyczne Poznań, STOWARZYSZENIE WZAJEMNEJ POMOCY FLANDRIA.
Strategia rozwoju SBP na lata Sprawozdanie Maria Burchard ZG SBP.
Razem dla Północnego Mazowsza Założenia oraz cele projektu.
NOWE KOMPETENCJE – NOWE ŻYCIE. PROGRAM AKTYWIZACJI ZAWODOWEJ I SPOŁECZNEJ OSÓB DŁUGOTRWALE POZOSTAJĄCYCH BEZ PRACY W GMINIE KLUCZBORK KLUB,,LUBIĘ BYĆ MAMĄ
Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych w ramach rządowego programu ograniczania przestępczości i aspołecznych zachowań Razem bezpieczniej.
Celem utworzenia Klubu Integracji Społecznej jest konieczność zapobiegania i minimalizowania zagrożeń związanych ze skutkami wykluczenia społecznego oraz.
dr Walentyna Wnuk Dolnośląska Rada ds. Seniorów
Reforma edukacji Zmiana programowa Informacje dla rodziców.
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
Wolontariat 50+. Pomorskie razem w działaniu! Monika Popow Fundacja Inicjatyw Społecznych Się Zrobi!
Program na rzecz poprawy warunków życia społecznego i zawodowego osób niepełnosprawnych w województwie podlaskim na lata Prezentacja założeń,
w praktyce pedagogicznej
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Internet pośrednikiem w zdobywaniu przez młodzież funduszy na rozwiązywanie problemów idealizacje marzeń Budowanie społeczeństwa informacyjnego w Częstochowie.
Współpraca Rad Osiedli i organizacji pozarządowych szansą na realizację projektów unijnych.
Szkoła SuperBabci i SuperDziadka na warszawskim Ursynowie Hanna Nowakowska Wirtualny Uniwersytet Trzeciego Wieku 17 wrzesień 2014 r.
Szkoła Promująca Zdrowie
 Przygotowanie dzieci do podjęcia nauki w szkole oraz wspieranie indywidualnego potencjału rozwojowego każdego wychowanka.  Dbanie o rozwój intelektualny.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
AKTYWNOŚCI SENIORALNE Fundacja Inicjatyw Społeczno – Kulturalnych FORUM LIDER LOKALNEJ KOALICJI NA RZECZ STAREGO PRZEDMIEŚCIA I GŁÓWNEGO MIASTA Fundacja.
Europejski Fundusz Społeczny Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII: „Promocja integracji społecznej” Działanie 7.1: „Rozwój i upowszechnianie.
Projekty ogólnomiejskie: realizowane i planowane do realizacji Katowice,
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
„Zdrowie, aktywność i integracja międzypokoleniowa”
„Pamiętajcie, że za absurdem kryje się sens i znaczenie. Miejcie świadomość, że liczy się każdy uczynek i każde słowo ma w sobie moc… Musicie budować.
Śląska Sieć Szkół Promujących Zdrowie. Postawa prawna edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia Podstawę prawną programów z zakresu edukacji prozdrowotnej.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 im. H. Ch. Andersena to szkoła przyjazna Dzieciom i ich Rodzicom Jesteśmy Szkołą Odkrywców Talentów (pierwszą w Radomiu),
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
Spotkanie z Komisją Polityki Społecznej i Prorodzinnej Sejmiku Województwa Mazowieckiego.
Monika Bełdowska, Centrum Wolontariatu w Warszawie Konferencja MCPS
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Realizowany przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Iławie Projekt „Masz Okazję – Pomóż Sobie”
Sieć Szkół Promujących Zdrowie. W styczniu 2015 roku przystąpiliśmy do programu Lubelskiej Sieci Szkół Promujących Zdrowie. Nasza szkoła od wielu lat.
 promowanie rozwoju lokalnego Lublina i województwa lubelskiego,  budowa społeczeństwa obywatelskiego,  przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu osób.
- AKTYWIZACJA SPOŁECZNA I ZAWODOWA GRUP ZAGROŻONYCH WYKLUCZENIEM SPOŁECZNYM Z TERENU GMINY PRZESMYKI.
m.st. Warszawa | Działania m.st. Warszawy na rzecz społeczności LGBT+
Wyzwania rozwojowe Gdańsk 2030+
Centra Inicjatyw Lokalnych w Poznaniu
Szkoła Promująca Zdrowie
BEZPIECZNA SZKOŁA+ 20 marca 2018 r..
Zapis prezentacji:

Szkoła SuperBabci i SuperDziadka - na warszawskim Ursynowie 29 sierpnia 2011 r Dzienny Dom Pomocy Społecznej ul. Cybisa 7 Projekt dofinansowany ze środków Programu Operacyjnego Fundusz Inicjatyw Obywatelskich

Plan prezentacji informacja o Fundacji na Rzecz Kobiet JA KOBIETA działania portalu społecznościowego jak powstał projekt ? dlaczego taki projekt jest potrzebny w Polsce ? cele projektu zaproszenie do uczestnictwa w szkoleniach i warsztatach

Fundacja na Rzecz Kobiet JA KOBIETA Fundacja działa od 1995 roku, formalnie 2003 r. misja (m.in.): działanie na rzecz aktywności i rozwoju osobowego kobiet, umacnianie własnej godności i poczucia wartości. promocja zdrowia i propagowanie aktywnego stylu życia, celem zachowania zdrowia psychicznego i fizycznego jak najdłużej. podnoszenie świadomości – promowanie wartości, zasad i praktyk podkreślających równość w społeczeństwie. zwalczanie przejawów społecznego wykluczenia oraz przeciwdziałanie wszelkim zachowaniom dyskryminacji, w tym ze względu na płeć, wiek, rasę, religię, kulturę. Od marca 2005 r. do czerwca 2011 r. była Koordynatorem FORUM50+ Seniorzy XXI wieku !, nieformalnej płaszczyzny 25 organizacji pozarządowych działających z i na rzecz osób starszych w Polsce. Prowadzi portal Zrealizowała i realizuje projekty krajowe i międzynarodowe (kilkadziesiąt)

Misja portalu zmiana wizerunku osób dojrzałych w Polsce propagowanie aktywnego stylu życia zachęcanie do współpracy przeciwdziałanie dyskryminacji ze względu na wiek i płeć przeciwstawienie się wykluczeniu społecznemu; odkłamanie stereotypów przypisanych osobom dojrzałym

Potrzeba realizacji projektu polscy dziadkowie w porównaniu do ich europejskich rówieśników aktywnie angażują w wychowanie wnuków to właśnie ta pomoc dziadków umożliwia młodym matkom podjęcie pracy po urlopie macierzyńskim rodziców nie stać na opiekunkę a infrastruktura żłobków jest słabo rozwinięta badania – 60% badanych zawdzięcza dziadkom bycie kochanym, 50% historia rodziny, silna wola, patriotyzm (CBOS 2011)

Potrzeba realizacji projektu inwestowanie w więzi międzypokoleniowe - dziadkowie, rodzice, wnuki ma znaczenie dla przyszłości całej rodziny model rodziny się zmienia – rozwody, adopcje emigracja zarobkowa, późne powroty z pracy do domu nowe oczekiwania co do edukacji dzieci – nowoczesne zabawki, bajki, muzyka opiekunami dzieci przed i po szkole są dziadkowie

Potrzeba realizacji projektu (badania) W wyniku badania w ramach akcji "Mama wraca do pracy" z marca 2011 r. z udziałem 23 tys. matek dzieci poniżej trzeciego roku życia ustalono, że 44 % dzieci pracujących mam zostaje z dziadkami, ale aż 46 % mam nie wróciło do pracy po urodzeniu dziecka. W tym kontekście bezsporna staje się konieczność szkoleń i podnoszenie kwalifikacji przez opiekunów małych dzieci w tym oczywiście ich własnych dziadków. Mamy wracające do pracy mogą liczyć na wsparcie bliskich. Aż 85% mam otrzymuje wsparcie od partnera/męża, a 57% od swojej mamy. Mamom pomaga też często ich ojciec (27%) lub teściowa (26%). Ponad 1/6 mam może liczyć na wsparcie innych osób, a co dziesiątej mamie pomaga teść lub opiekunka. Źródło: wraca-do-pracy/ wraca-do-pracy/

Początki projektu Szkoła SuperBabci i SuperDziadka założenia opracowane przez dr Zofię Zaorską wybitnego pedagoga i gerontologa, założycielkę Klanzy, autorkę książki Dodać życia do lat przetestowane w ramach programu zrealizowanego w Lublinie – grant Seniorzy w Akcji Towarzystwa Inicjatyw Kulturalnych ę projekt realizowany w Białymstoku, Koszalinie i Lublinie strona

Z pamiętników SuperBabci i SuperDziadka Co dała mi ta szkoła? Szkoła pomogła mi zrozumieć, jak duża jest rola babci w rodzinie. Dała mi możliwość poznania wielu zabaw, piosenek, wierszyków, przybliżyła sztukę opowiadania, uwrażliwiła na tematy związane z psychologia dziecka. Szkoła pozwoliła mi poznać nowych ludzi i funkcjonować w nowej grupie społecznej przez okres jej trwania. Wytworzyła także większą mobilizację do życia i zwiększyła aktywność – należało nie tylko wyjść z domu, ale także przygotować się do zajęć. Teraz wiem jak organizować zabawy i zajęcia z dziećmi, żeby dzieci się nie nudziły. Odważniej niż kiedyś podejmuję działania integracyjne z innymi dziećmi. Czuję się spokojniejsza i pewniejsza jako babcia, zawsze mogę skonsultować problem z innymi babciami- koleżankami ze szkoły. Sprawniej niż kiedyś posługuję się Internetem.

Ogólne cele projektu Szkoła SuperBabci i SuperDziadka przeprowadzenie nowatorskich warsztatów psychologicznych, pedagogicznych i twórczych adresowanych do babć i dziadków wsparcie dziadków w wychowaniu wnuków wzmacnianie więzi międzypokoleniowych i komunikacji w rodzinie pomoc w rozwiązanie wielu problemów dotyczących dziecka i rodziny, umiejętność organizacji czasu dzieciom, dostarczenie wiedzy jak stać się atrakcyjnym partnerem dla wnuków

Ogólne cele projektu Szkoła SuperBabci i SuperDziadka cd Wychowywać to dawać świadectwo prawdzie, dobru i pięknu – Janusz Korczak Warsztaty to forma zajęć prowadzonych metodami aktywizującymi wszystkich uczestników grupy. Mają oni możliwość wypowiadania swoich opinii, odczuć, wykorzystania własnych doświadczeń w pracy nad zadaniami zaproponowanymi przez prowadzącego. Jego rolą jest wybór tematu, metod, dbałości o dobrą atmosferę współpracy oraz uzupełnienie wiedzy uczestników wynikających ze współczesnych badań nad rozwojem dziecka.

Cele szczegółowe projektu Szkoła SuperBabci i SuperDziadka Cel nr 1 wsparcie babć i dziadków w wychowaniu wnuków aktualizacja wiedzy na temat rozwoju dziecka i jego potrzebach emocjonalnych i edukacyjnych – zachęcanie dziecka do współpracy, zachęcanie do samodzielności pomoc w pierwszych latach podejmowania nauki w szkole komunikacja w rodzinie ułatwiająca współpracę Cel nr 2 promocja i rozwój wolontariatu Zajęcia plastyczne, bajkoterapia, zajęcia ze sztuki opowieści i organizacji zabaw

Cele szczegółowe projektu Szkoła SuperBabci i SuperDziadka Cel nr 3 zwiększenie umiejętności korzystania z Internetu Zajęcia komputerowe z zakresu obsługi stron internetowych, upowszechnianie projektu przez SuperBabcie i SuperDziadków Cel nr 4 rozbudzenie troski o własne zdrowie, wygląd, sprawność fizyczną zajęcia terenowe – 3 dniowy wyjazd do Janowa k. Lublina nowe techniki aktywności i dbałości o własne zdrowie (zdrowe odżywanie, zajęcia w basenie, spacery z kijkami Nordic Walkinig)

Partnerzy Dzielnica Ursynów Dzienny Dom Pomocy Społecznej ul. Cybisa 7 OGRODY ZMIAN Seniorzy w Akcji Forum 50+ Seniorzy XXI wieku ! portal Projekt dofinansowany ze środków Programu Operacyjnego Fundusz Inicjatyw Obywatelskich

DZIĘKUJEMY Zapraszamy do działania