Logopeda: mgr Arleta Jasińska

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt POKL współfinansowany ze środków UE w ramach EFS
Advertisements

Przesiewowe badanie logopedyczne uczniów z klas I wrzesień 2012r
REALIZUJĄC PROJEKT, CHCIELIŚMY OSIĄGNĄĆ CELE: ZAKTYWIZOWANIE UCZNIÓW ZAGROŻONYCH NIEUZYSKANIEM PROMOCJI DO NASTĘPNEJ KLASY; STWORZENIE WARUNKÓW DO ROZWOJU.
Indywidualne zajęcia rewalidacyjne dla uczniów niepełnosprawnych (z orzeczeniami poradni psychologiczno-pedagogicznych o potrzebie kształcenia specjalnego)
Kącik Logopedyczny.
Metoda kierowanego nauczania
Trudności w nauce czytania i pisania u dzieci z wadą wymowy
Podstawy Pomocy Psychologicznej
FORMY POMOCY DZIECIOM Z DYSFUNKCJĄ NARZĄDU SŁUCHU NA TERENIE PORADNI PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W PIOTRKOWIE TRYBUNALSKIM OPRACOWANIE: mgr.
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
Zaburzenia wymowy.
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH W RAMACH PRACY Z DZIEĆMI
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH W RAMACH PRACY Z DZIEĆMI O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH Logopeda: mgr Arleta Jasińska.
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH W RAMACH PRACY Z DZIEĆMI O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH Terapeuta: mgr Jolanta Sikora.
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Pracują w grupach 2,3,4,5 osobowych.
System pomocy dziecku z trud-nościami w czytaniu i pisaniu
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Nr 1 w Kaliszu
Szkoła Podstawowa w Restarzewie
JAK ROZWIJA SIĘ MOWA? Proces rozwoju mowy przebiega etapami i trwa kilka lat. Zanim dziecko nauczy się wyrażać swoje myśli, musi przejść wiele etapów,
Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego - Grupa 6 „Zajęcia dodatkowe dziś- szansą na lepsze jutro” Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH SZKOŁA PODSTAWOWA NR 45 W BYTOMIU.
NAJWAŻNIEJSZE POJĘCIA
Czy Twoje dziecko dobrze słyszy?
KONSTRUOWANIE PROGRAMÓW NAPRAWCZYCH DLA PIĘCIOLATKÓW
Rozwój kompetencji językowych uczniów z uszkodzonym słuchem Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Sprawozdanie z realizacji projektu „Indywidualizacja nauczania i wychowania uczniów klas I-III SP z gminy Charsznica” w szkole podstawowej im. Mikołaja.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 5
logopedyczny-prezentacja
Program terapeutyczny
Metoda Dobrego Startu Prof. Marty Bogdanowicz
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Chcę pomóc swojemu dziecku osiągnąć sukces w szkole
„Dziecko 6-letnie w szkole”
SKALA GOTOWOŚCI SZKOLNEJ
Moje dziecko idzie do szkoły
Zajęcia z zakresu logopedii szkolnej
Szkolny gabinet logopedyczny
Głoska GŁOSKA –najmniejszy element dźwiękowej formy wypowiedzi charakteryzujący się stałym zespołem cech: artykulacyjnych, tzn. związanych z położeniem/
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA DZIECKA 6 LETNIEGO W ASPEKCIE ROZWOJU MOWY
INNOWACJA PEDAGOGICZNA
Najczęściej spotykane wady wymowy u dzieci w wieku
Prawidłowy rozwój mowy gwarancją sukcesu w szkole
Zespół Administracyjny Oświaty ul. Akademicka Słubice Tel
Szkoła Podstawowa nr 7 im. Janusza Korczaka Giżycku
WADA WYMOWY.
Normy rozwoju mowy.
Fonetyka i fonologia.
Zajęcia logopedyczne w Szkole Podstawowej im. W. Witosa w Górkach
Działalność Poradni Psychologiczno-pedagogicznej nr 1 w Gdańsku
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Zapraszam do obejrzenia prezentacji.
ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE W ZESPOLE SZKÓŁ NR 1 W HUMNISKACH
Dziecko w gabinecie logopedycznym – zarys terapii logopedycznej
Wspieranie szkół i przedszkoli przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną w Krotoszynie Karina Bratborska Krotoszyn, dnia 25 lutego/7 marca 2014 r.
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka i jego rodziny
O dojrzałości szkolnej kilka słów. Dojrzałość szkolna to gotowość dziecka do rozpoczęcia nauki, przyjęcia nowych obowiązków i wejścia w nowe środowisko.
TERAPIA PEDAGOGICZNA.
Logopedia w szkole.
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
EUROPEJSKI DZIEŃ LOGOPEDY Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Zakopanem Zespół Szkoły Podstawowej i Gimnazjum w Sierockiem Sierockie, r.
SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY NR 4 (dla Dzieci Niesłyszących) Łódź ul. Krzywickiego 20
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
„S PRÓBUJMY MÓWIĆ POPRAWNIE ” Program profilaktyki logopedycznej.
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
Wady wymowy.
Terapia Pedagogiczna Terapia pedagogiczna jest realizowana w formie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, to specjalistyczne działania mające na celu pomoc.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Wykonanie: Amelia Kowalczyk
Zapis prezentacji:

Logopeda: mgr Arleta Jasińska WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH W RAMACH PRACY Z DZIEĆMI O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH Logopeda: mgr Arleta Jasińska

100- wyrazowy Test Artykulacyjny Uczniowie naszej szkoły mają zapewnioną opiekę logopedyczną. Co roku we wrześniu przeprowadzana jest przesiewowa diagnoza, w wyniku której około 30 uczniów zostaje objętych terapią logopedyczną.

Zajęcia prowadzone są systematycznie w oparciu o indywidualne programy reedukacji logopedycznej. W zajęciach mogą uczestniczyć rodzice, którzy otrzymują wskazówki do dalszej pracy w domu.

Praca podczas zajęć skupia się przede wszystkim na: ćwiczeniach oddechowych, ćwiczeniach głosowych, ćwiczeniach usprawniających narządy mowy,

ćwiczeniach artykulacyjnych, ćwiczeniach analizy i syntezy wzrokowej i słuchowej, ćwiczeniach wzbogacających słownictwo.

Metody pracy - metoda słuchowa (polega na uwrażliwianiu słuchu pacjenta na brzmienie prawidłowej głoski, zwracaniu uwagi na dostrzeganie różnic pomiędzy prawidłowym brzmieniem danej głoski, a dźwiękiem nieprawidłowym wytwarzanym przez pacjenta), - metoda wzrokowa (polega na obserwowaniu ułożenia narządów artykulacyjnych w lustrze, na rysunkach, labiogramach itp., demonstrowanie przez logopedę prawidłowego ułożenia narządów artykulacyjnych podczas mówienia), - metoda fonetyczna (polega na wykorzystaniu istniejącego już dźwięku i przekształcaniu go w dźwięk, który chcemy osiągnąć), - metoda mechaniczna (polega na stosowaniu ingerencji, mechanicznym ułożeniu narządów artykulacyjnych pacjenta np. ułożenie języka przy pomocy szpatułki, palca lub sondy do realizacji danej głoski), - metoda dotyku i czucia skórnego dłoni (polega na uświadomieniu pacjentowi, że brzmienie niektórych głosek można wyczuć np. poprzez czucie wydychanego powietrza na skórze dłoni, wyczucie drgań więzadeł głosowych na szyi w okolicach krtani itp.).

Dzieci z naszej szkoły mają możliwość pracy z profesjonalnymi programami logopedycznymi: LogoObrazki ( terapia wymowy i różnicowanie głosek sz, ż, cz, dż, s, z, c, dz, ś, ż, ć, dź oraz wspomaganie nauki czytania i pisania; ćwiczenia spostrzegawczości i koncentracji uwagi). Logopedyczne zabawy (multimedialny pakiet logopedyczny)-część I- sz, ż, cz, dż; część II- s, z, c, dz oraz część III- j, l, r.

Dodatkowo w zajęciach wykorzystywane są programy dla dzieci najmłodszych: "Dyktanda z piratami", "Klik uczy czytać", „Porusz umysł”, "Bolek i Lolek na tropach ortografii.

W terapii wykorzystywane są różnorodne pomoce dydaktyczne

Pedagogizacja Oddziaływania terapeutyczne powinny odbywać się w gabinecie logopedycznym oraz w domu rodzinnym ucznia. W październiku każdego roku szkolnego przeprowadzana jest pedagogizacja rodziców z klas I-III na temat „Wady wymowy” w postaci prezentacji multimedialnej.

Współpraca z przedszkolami W marcu każdego roku szkolnego przeprowadzana jest pedagogizacja rodziców grup sześcioletnich. Mini wykład połączony jest z prezentacją multimedialną .Spotkania te uświadamiają rodzicom jak ważna jest prawidłowa komunikacja i mobilizują rodziców do podjęcia terapii przed rozpoczęciem edukacji dzieci w szkole.