Kościerzyna, wrzesień 2012r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Gminne forum edukacji finansowej w gminie Żagań”
Advertisements

Wojewódzki program wyrównywania szans i przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu oraz pomocy w realizacji zadań na rzecz zatrudniania osób niepełnosprawnych.
Obowiązująca Strategia Rozwoju Powiatu Goleniowskiego na lata
Miejski obszar funkcjonalny – Puławy
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
Dialog i partnerstwo szansą na rozwój zasobów ludzkich w powiecie kartuskim – edycja II Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII: Promocja integracji.
Strategia Wdrażania Priorytetów Regionalnych PO KL w województwie pomorskim Styczeń 2008 r.
POWIATOWE PROGRAMY NA RZECZ ZATRUDNIENIA I SPÓJNOŚCI SPOŁECZNEJ - partnerska koncepcja wdrażania PO KL w województwie pomorskim POWIATOWE PROGRAMY NA RZECZ.
Strategia wdrażania komponentu regionalnego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie pomorskim Departament Europejskiego Funduszu.
Fundusze europejskie, a rejestry publiczne Gdańsk, dn bezpieczny i skuteczny dostęp do zawartych w nich danych oraz rozwój systemów udostępniania.
System ewaluacji NPR i NSRO
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Dokumenty wprowadzające politykę wspólnotową. Zasada programowania oznacza, że instytucje Unii Europejskiej kontrolują i monitorują wykorzystanie środków.
Inicjatywy lokalne w ramach Priorytetów VI, VII i IX Mrągowo, Szkolenie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Zarząd Powiatu Kościerskiego
Ludność w wieku produkcyjnym Ogółem: , w tym: - Miasto Kościerzyna: Gminy wiejskie:
POTENCJAŁY, PROBLEMY I PROPONOWANE KIERUNKI ROZWOJU POWIATU ŚWIECKIEGO r.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Nowa koncepcja polityki regionalnej państwa Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
Wymiar miejski polityki spójności Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Piotr Siewierski Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Łódź, 7 grudnia 2012.
Rozw ó j Polski Wschodniej. 2 października 2007 r. komisarz ds. polityki regionalnej Danuta Hübner podpisała decyzję Komisji Europejskiej przyjmującą
Lokalna Grupa Działania na terenie 7 Gmin
SPOTKANIA AKTYWIZUJĄCE DLA MIESZKAŃCÓW OBSZARU BRUSY - CHOJNICE – CZERSK – KOŚCIERZYNA – LIPNICA – STARA KISZEWA MAJ/CZERWIEC 2011.
Kujawsko-Pomorski Program na Rzecz Ekonomii Społecznej na lata Zadanie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka
Zmiany instytucjonalne w monitorowaniu polityki rozwoju (KFT i RFT) Zielona Góra, 26 czerwca 2013 r. 1.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
Założenia Powiatu Świeckiego do Strategii Rozwoju Województwa Kujawsko – Pomorskiego do 2020 roku
Skala wsparcia obszarów wiejskich w ramach krajowych i regionalnych programów operacyjnych na lata dr Hanna Jahns Sekretarz Stanu Ministerstwo.
NARZĘDZIA PRZYGOTOWANIA PLANÓW ROZWOJU LOKALNEGO
V Konferencja Ewaluacyjna Warszawa, Ewaluacja jako instrument budowy sprawnego państwa Cele ewaluacji: Ewaluacja polityk publicznych powinna.
Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych Małopolska
Wspieranie sektora pozarządowego w powiecie mławskim cel: ROZWÓJ ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH I AKTYWNOŚCI SPOŁECZNEJ MIESZKAŃCÓW POWIATU MŁAWSKIEGO Spotkanie.
Urząd Miejski w Modliborzycach
Włocławski Obszar funkcjonalny
Zagadnienie prawno-organizacyjne funkcjonowania Obszarów Rozwoju Społeczno-Gospodarczego.
MATERIAŁY DO STRATEGII ROZWOJU MIASTA I GMINY WRONKI na lata
STRATEGIA ROZWOJU GMINY SKARSZEWY NA LATA
Leszno jako centrum aglomeracji i centrum subregionu
STRATEGIA ROZWOJU MIASTA ŚWIDWIN NA LATA
Raport z ewaluacji Strategii Rozwoju Społeczno-Gospodarczego Ziemi Kościerskiej na lata za rok 2013 Lipusz, wrzesień 2014r.
Strategie „sektorowe” (na poziomie województwa) powinny zostać przekształcone w Regionalne Programy Operacyjne.
SPOTKANIE KADRY KIEROWNICZEJ OPS, PCPR I PUP Z TERENU WOJEWÓDZTWA WARMIŃSKO- MAZURSKIEGO Olsztyn, 16. czerwca 2010 ELBLĄSKIE STOWARZYSZENIE WSPIERANIA.
Strategia Rozwoju Kraju aktualizacja Strategii Rozwoju Kraju
„Budowa lub modernizacja dróg lokalnych” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów.
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Jeleniogórskiej Wydział Zarządzania Zintegrowanymi Inwestycjami Terytorialnymi Aglomeracji Jeleniogórskiej.
Tworzenie programów rozwoju obszaru funkcjonalnego Aglomeracji Wałbrzyskiej w duchu partnerstwa, dialogu i debaty między partnerami i interesariuszami.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
1 Zintegrowane Inwestycje Terytorialne (ZIT). 2 Zintegrowane Inwestycje Terytorialne to nowy instrument: - rozwoju terytorialnego, - wdrażania zintegrowanych.
Krajowa Agencja Poszanowania Energii S.A.. Plan Gospodarki Niskoemisyjnej dla miasta: SPOTKANIE Z MIESZKAŃCAMI Miejski Ośrodek Kultury w Józefowie ul.
Harmonogram prac nad RPO WD DziałanieTermin I projekt RPO WD października 2013 r. Konsultacje społeczne28 października - 2 grudnia 2013 r.
 Wymiar terytorialny RPO i SRW,  Zintegrowane podejście do planowania rozwoju regionalnego i lokalnego  Dopasowanie mechanizmów finansowych i zakresów.
Spotkanie informacyjne dotyczące realizacji projektów w ramach Poddziałania Podmioty Ekonomii Społecznej OP 6 Integracja RPO WP Koordynacja.
Nazwa projektodawcy: Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Szczecinku Sp. z o.o. „Wzmocnienie potencjału transportowego Przedsiębiorstwa Komunikacji.
KONFERENCJA DLA PRZEWODNICZĄCYCH GMINNYCH KOMISJI ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW ALKOHOLOWYCH Danuta Janusz Ekspert Wojewódzki ds. Informacji o Narkotykach i.
Zasady funkcjonowania Kontraktu Terytorialnego w latach października 2012 r.
PROGRAM ROZWOJU GMINY CZŁUCHÓW NA LATA
Program ochrony środowiska dla gminy Popielów na lata z perspektywą do roku 2011 Popielów, 2004 FINANSE&ŚRODOWISKO Biuro doradztwa i analiz.
Podsumowanie realizacji celów Strategii Rozwoju Społeczno – Gospodarczego Powiatu Kartuskiego Spotkanie Rady Programowej Strategii Rozwoju Powiatu.
Konsultacje społeczne projektu zaktualizowanej Strategii rozwoju społeczno-gospodarczego Polski Wschodniej do roku 2020 Spotkanie Zespołu Koordynacyjnego.
Przebudowa Etap I - drogi powiatowej 2483P Wierzyce-Czerniejewo
Plan finansowy programu
Projekt strategiczny „Zintegrowane Inwestycje Terytorialne PLUS”
Propozycja zmian Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko- Pomorskiego na lata
Cztery kroki dla alokacji dróg lokalnych w RPO WKP
STRATEGIA ROZWOJU TRANSPORTU OBSZARU FUNKCJONALNEGO
Potrzeby informacyjne ROT WŁ w kontekście monitorowania SRWŁ 2020 i RSI LORIS 2030 Maciej Bąk (BPPWŁ ROT)
Krosno Odrzańskie – miejsce na Twoje inwestycje
Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata
„ROBOCZEGO PROGRAMU DZIAŁAŃ ZIT WrOF”
Zapis prezentacji:

Kościerzyna, wrzesień 2012r. Raport z ewaluacji Strategii Rozwoju Społeczno-Gospodarczego Ziemi Kościerskiej na lata 2010-2025 za rok 2011 Kościerzyna, wrzesień 2012r.

System realizacji i monitoringu Ewaluacja Strategii Rozwoju Społeczno-Gospodarczego Ziemi Kościerskiej na lata 2010-2025 System realizacji i monitoringu Strategii

Ewaluacja Strategii Rozwoju Społeczno-Gospodarczego Ziemi Kościerskiej na lata 2010-2025

Ewaluacja Strategii Rozwoju Społeczno-Gospodarczego Ziemi Kościerskiej na lata 2010-2025 Lp. Nazwa organu Funkcja w systemie realizacji strategii 1 RADA POWIATU KOŚCIERSKIEGO Nadzór nad realizacją Strategii Podejmowanie uchwał w sprawie zmiany treści Strategii 2 ZARZĄD POWIATU KOŚCIERSKIEGO Rozpoczynanie procedury zmiany treści Strategii 3 ZESPÓŁ STRATEGICZNY Decydowanie o bieżących kierunkach działania i realizacji zadań strategicznych 4 ZESPÓŁ MONITORUJĄCY Opiniowanie raportów z realizacji strategii Proponowanie kierunków działań i zmian w Strategii do Zespołu Strategicznego i Zarządu Powiatu Kościerskiego 5 KOORDYNATOR Monitoring i ewaluacja Strategii, koordynacja prac i spotkań, sprawozdawczość

Ewaluacja Strategii Rozwoju Społeczno-Gospodarczego Ziemi Kościerskiej na lata 2010-2025 Zespół Strategiczny W skład Zespołu wchodzą wójtowie i burmistrz gmin z obszaru Powiatu Kościerskiego oraz Starosta Powiatu Kościerskiego, będący jednocześnie Przewodniczącym Zespołu Strategicznego. Zespół Strategiczny to podmiot kluczowy w systemie realizacji Strategii, odpowiedzialny za kierowanie procesem rozwoju obszaru i podejmowanie bieżących (operacyjnych) decyzji o wyborze zadań do realizacji, przydzielania im priorytetów realizacyjnych i zasobów.;

Monitoring realizacji Strategii: Ewaluacja Strategii Rozwoju Społeczno-Gospodarczego Ziemi Kościerskiej na lata 2010-2025 Monitoring realizacji Strategii: w zakresie ilościowym polega na corocznym sporządzaniu przez Koordynatora w III kwartale każdego roku Raportu z monitoringu, który przedstawia się Zespołowi Monitorującemu, który na tej podstawie (o ile uzna to za niezbędne) przygotowuje rekomendacje dla Zarządu Powiatu o potrzebie dokonania zmian w treści Strategii. w zakresie jakościowym monitoring realizacji Strategii określający stopień realizacji celu strategicznego danego priorytetu, mierzony co 5 lat przez Koordynatora w oparciu o dane i badania zewnętrzne i własne.

I Konkurencyjność gospodarcza i atrakcyjność Ewaluacja Strategii Rozwoju Społeczno-Gospodarczego Ziemi Kościerskiej na lata 2010-2025 I Konkurencyjność gospodarcza i atrakcyjność Wskaźniki osiągnięcia celu strategicznego w priorytecie: (1) Liczba podmiotów gospodarczych na 1000 mieszkańców nie mniejsza niż przeciętna w województwie pomorskim Powiat Kościerski 77,29 podmiotów na 1000 mieszkańców Woj. Pomorskie 113,07 podmiotów na 1000 mieszkańców W 2011 r. dynamika powstawania nowych i utrzymania już istniejących podmiotów gospodarczych osłabła zarówno w woj. pomorskim jak i w powiecie kościerskim w stosunku do roku 2010. Jednakże większy spadek liczby podmiotów gospodarczych na 1000 mieszkańców zanotowano w woj. pomorskim o 2 punkty procentowe w stosunku do naszego powiatu.

Wskaźniki osiągnięcia celu strategicznego w priorytecie: Ewaluacja Strategii Rozwoju Społeczno-Gospodarczego Ziemi Kościerskiej na lata 2010-2025 I Konkurencyjność gospodarcza i atrakcyjność Wskaźniki osiągnięcia celu strategicznego w priorytecie: (2) Dobra ocena klimatu dla prowadzenia działalności gospodarczej i inwestowania na terenie Ziemi Kościerskiej przez przedsiębiorców W Powiecie Kościerskim realizowano szereg działań w zakresie wsparcia powstawania nowych przedsiębiorstw, szczególnie z grupy mikroprzedsiębiorców. Zakres działań zwiększył się od zeszłego roku. Wśród nich są: Ulgi w podatku od nieruchomości dla przedsiębiorców tworzących nowe miejsca pracy, Szkolenia i sprawne wdrożenie i obsługa CIDG, Doradztwo w zakresie zakładania działalności gospodarczej Gmina Karsin, Gmina Lipusz i Gmina Liniewo nie wskazała działań w zakresie wsparcia nowych przedsiębiorstw.

II Dostępność komunikacyjna i spójność wewnętrzna Ewaluacja Strategii Rozwoju Społeczno-Gospodarczego Ziemi Kościerskiej na lata 2010-2025 II Dostępność komunikacyjna i spójność wewnętrzna (3) Liczba kursów oraz czas jazdy transportem publicznym do Aglomeracji Trójmiejskiej Z danych otrzymanych z PKS w Kościerzynie wynika, że w 2011 roku zlikwidowano 43 kursy PKS. Na koniec roku 2010 przystanek PKS w Kościerzynie obsługiwał 125 kursów, natomiast na koniec 2011 było ich tylko 82. Transport kolejowy natomiast w tym samym czasie zlikwidował 2 kursy, na koniec 2010 r. było ich 12, natomiast w 2011 r. zostało 10 kursów.

II Dostępność komunikacyjna i spójność wewnętrzna Ewaluacja Strategii Rozwoju Społeczno-Gospodarczego Ziemi Kościerskiej na lata 2010-2025 II Dostępność komunikacyjna i spójność wewnętrzna (4) Dobra ocena wewnętrznej dostępności i spójności komunikacyjnej przez większość mieszkańców Ziemi Kościerskiej i turystów W stosunku do roku 2010, o 6,3 km zwiększyła długość dróg o nawierzchni gruntowej ulepszonej natomiast drogi z nawierzchnią twardą o 4,2 km. W związku z powyższym 10,5 km. dróg gminnych uległa poprawie. W Karsinie w grudniu 2011 r. powstała pierwsza w powiecie kościerskim prywatna linia autobusowa na trasie Czersk – Karsin – Wiele – Olpuch – Kościerzyna, dzięki czemu mieszkańcy gminy Karsin, Stara Kiszewa i Gmina Kościerzyna zyskali większą dostępność komunikacyjną.

II Dostępność komunikacyjna i spójność wewnętrzna Ewaluacja Strategii Rozwoju Społeczno-Gospodarczego Ziemi Kościerskiej na lata 2010-2025 II Dostępność komunikacyjna i spójność wewnętrzna (4) Dobra ocena wewnętrznej dostępności i spójności komunikacyjnej przez większość mieszkańców Ziemi Kościerskiej i turystów (c.d.) W 2011 r. wzrosła liczba wypadków (o 10,6%), wypadków ze skutkiem śmiertelnym (o 75%) oraz liczba zabitych (o 11%).   W ramach infrastruktury turystycznej w 2011 r. wzrosła o 3 liczba przystani kajakowych, o 4 liczba przystani żeglarskich. W badanym roku wzrosła również liczba oznakowanych ścieżek rowerowych i pieszo-rowerowych w sumie o 225 km. Na terenie Powiatu Kościerskiego wskazano 28 kąpielisk tj. o 3 więcej niż w roku 2010.

Ewaluacja Strategii Rozwoju Społeczno-Gospodarczego Ziemi Kościerskiej na lata 2010-2025 III Środowisko i racjonalne wykorzystanie zasobów   (5) Stopień zanieczyszczenia powietrza na terenie Miasta Kościerzyna poniżej ustawowych norm. Wskaźnik poziomu zanieczyszczenia powietrza na terenie miasta Kościerzyna poniżej norm ustawowych został utrzymany. Odnotowano nieznaczny wzrost poziomu zanieczyszczenia Kadmu i Arsenu oraz Niklu w powietrzu w stosunku do roku 2010. W dalszym ciągu stan powietrza mieści się w granicach normowanego poziomu Klasy A.

Ewaluacja Strategii Rozwoju Społeczno-Gospodarczego Ziemi Kościerskiej na lata 2010-2025 III Środowisko i racjonalne wykorzystanie zasobów   (6) Stopień skanalizowania w Powiecie Kościerskim  Drugi wskaźnik „Stopień skanalizowania w Powiecie Kościerskim” weryfikowany był przez wielkość oczyszczalni w RLM. Gmina Miejska Kościerzyna podała za 2011 r. rzeczywistą wielkość oczyszczalni na poziomie 26500 RLM w stosunku do podanej w 2010 r. wielkości projektowej na poziomie 41717 RLM. Jedynie w Gminie Kościerzyna nastąpił wzrost wielkości RLM o 23% w obrębie Wielki Klincz. W pozostałych Gminach bez zmian.

Ewaluacja Strategii Rozwoju Społeczno-Gospodarczego Ziemi Kościerskiej na lata 2010-2025 III Środowisko i racjonalne wykorzystanie zasobów   (7) Dobra ocena stanu środowiska naturalnego i wykorzystania zasobów obszaru przez większość mieszkańców Ziemi Kościerskiej i turystów  W informacji znalazły się zarówno działania „miękkie” tj. porozumienia na rzecz zrównoważonej gospodarki energetycznej, szkolenia i warsztaty, jak i działania inwestycyjne np. montaż instalacji solarnej, projekty termo modernizacyjne, ale również wykorzystujące potencjał turystyczny i gospodarczy Powiatu. Tylko Gmina Nowa Karczma i Gmina Liniewo nie wskazały na realizację działań w tym zakresie.

IV. Zasoby ludzkie i zintegrowane społeczeństwo Ewaluacja Strategii Rozwoju Społeczno-Gospodarczego Ziemi Kościerskiej na lata 2010-2025 IV. Zasoby ludzkie i zintegrowane społeczeństwo (8) Zdawalność egzaminów przez uczniów szkół podstawowych, gimnazjalnych i średnich nie niższa niż przeciętna w województwie pomorskim W 2011 r. wskaźnik został osiągnięty tylko w przypadku trzecich klas szkół gimnazjalnych w testach z języka niemieckiego. Najgorszy wynik odnotowano z j. angielskiego – różnica 3 pkt. procentowych. Pozostałe testy tej grupy wiekowej są bardzo zbliżone do średniej wojewódzkiej. Różnice występują również w wynikach testów szóstych klas szkół podstawowych – 3 punkty procentowe. Zdawalności matury młodzieży z powiatu kościerskiego w roku 2011 została oceniona dużo lepiej niż w roku ubiegłym, jednak również w przypadku tych wyników nie osiągnięto założonego wskaźnika.

IV. Zasoby ludzkie i zintegrowane społeczeństwo Ewaluacja Strategii Rozwoju Społeczno-Gospodarczego Ziemi Kościerskiej na lata 2010-2025 IV. Zasoby ludzkie i zintegrowane społeczeństwo 9) Liczna organizacji pozarządowych na 1000 mieszkańców nie niższa niż przeciętna w województwie pomorskim Powyższy wskaźnik jest nadal niższy w Powiecie Kościerskim niż w woj. Pomorskim. Zdecydowana większość gmin powiatu realizowała działania na rzecz zintegrowanego społeczeństwa w formie: - dotacji dla organizacji pozarządowych, - doradztwa, - szkoleń dla organizacji pozarządowych, - użyczania lokali dla organizacji pozarządowych i grup nieformalnych, - zawiązywania partnerstw w celu w realizacji projektów.

IV. Zasoby ludzkie i zintegrowane społeczeństwo Ewaluacja Strategii Rozwoju Społeczno-Gospodarczego Ziemi Kościerskiej na lata 2010-2025 IV. Zasoby ludzkie i zintegrowane społeczeństwo 9) Liczna organizacji pozarządowych na 1000 mieszkańców nie niższa niż przeciętna w województwie pomorskim W 2011 r. nastąpił kolejny wzrost o 11% środków wydatkowanych na dotacje dla organizacji pozarządowych, realizujących zadania publiczne, co wskazuje na przełamywanie barier przekazywania lokalnej społeczności środków przeznaczonych na działania przypisane do realizacji jednostce samorządu terytorialnego. Gmina Dziemiany jako jedyna nie udzielała wsparcia finansowego dla organizacji pozarządowych ani nie wskazała żadnych działań wspierających oddolne inicjatywy mieszkańców.