Mobilne Centra Informacji Zawodowej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Advertisements

Targi Edukacyjne – Festiwal Zawodów w Małopolsce
Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Kraków
Poradnictwo zawodowe świadczone przez Wojewódzki Urząd Pracy w Zielonej Górze stan aktualny i projekty na przyszłość.
Granty rozwojowe dla szkół -
Warmińsko-Mazurski Pakt na Rzecz Rozwoju Poradnictwa Zawodowego
Seminarium System aktywizacji zawodowej kobiet – kobieta pracująca Grudzień 2006.
Kształcenie dorosłych w Małopolsce - zamierzenia Województwa Małopolskiego Spotkanie w dniach 4-5 kwietnia 2013 WARSZAWA.
Departament Rynku Pracy
Poradnictwo zawodowe w resorcie edukacji w Polsce
Działania Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wielkopolskim
Oferta programowa prezentowana podczas OTK.
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
1 Sprawozdanie z realizacji Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich II i III kwartał 2004 r.
Projekt Dobra marka - OPS Ursynów budzi do życia.
PODSTAWA PRAWNA DZIAŁAŃ
Jedyna taka sieć w Europie Sieć Regionalnych Ośrodków EFS Mirella Szeremeta Krajowy Ośrodek EFS Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości 4 grudnia 2007r.
Wojciech Kreft ECORYS Polska Konferencja - Zamek Książ System Informacji Branżowej narzędziem pomocy w planowaniu kariery i aktywności zawodowej.
Czy Rezolucja Rady Unii Europejskiej
Migracje zarobkowe i ich wpływ na lokalny rozwój i rynek pracy – możliwości i wyzwania dla instytucji rynku pracy Lublin, 14 listopada 2007 r.
dla młodzieży uczącej się
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 6 w ŁODZI,
Młodzieżowe Centrum Kariery oraz Punkt Pośrednictwa Pracy
MOBILNE CENTRUM INFORMACJI ZAWODOWEJ w Koninie
17-23 października 2011 r.. To specjalista, który wspiera proces podejmowania decyzji zawodowych oraz pomaga w poszukiwaniu pracy. To specjalista, który.
„Kompleksowe umiejętności – gwarantem przyszłości”
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Doradztwo zawodowe dla młodzieży jako system profesjonalnego przygotowania do wejścia na rynek pracy mgr Mirosław Górczyński /psycholog, doradca.
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY (SzOK)
L IFE COACHING – WSPARCIE MŁODZIEŻY ZAGROŻONEJ WYKLUCZENIEM SPOŁECZNYM Jachranka, wrzesień 2012.
GMINNE CENTRUM INFORMACJI - Szansa ul. Chrobrego 40/41 62 – 200 Gniezno Tel. (0 61) (0 61) E.
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
Mazowiecka Wojewódzka Komenda Ochotniczych Hufców Pracy Ochotniczych Hufców Pracy.
Rola doradcy zawodowego w aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych
Przez niemal pięć lat – od 1 maja 2009 r. do końca grudnia 2013 r. – Ochotnicze Hufce Pracy realizują projekt współfinansowany przez Unię Europejską w.
Instytucje rynku pracy. Ich oferta
Program eCentra - propozycja Bartosz Mioduszewski.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
POWIATOWY URZĄD PRACY W TYCHACH
Współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROJEKT : NOWA JAKOŚĆ – NOWE MOŻLIWOŚCI IV.
ROLA SPZ WE WSPARCIU DORADCÓW ZAWODOWYCH PRACUJĄCYCH W INNYCH PLACÓWKACH Prezenter EWA JAGODZIŃSKA PSYCHOLOG – DORADCA ZAWODOWY SPZ LUBLIN.
Platforma Programowa OHP dla Szkoły w województwie świętokrzyskim – 2005 rok.
MISJA Wspieranie wszelkich przedsięwzięć służących skutecznemu działaniu na rzecz zatrudnienia poprzez wykorzystanie lokalnych zasobów poradnictwa zawodowego,
INFORMACJA EDUKACYJNA I ZAWODOWA W SZKOLE
Program na rzecz poprawy warunków życia społecznego i zawodowego osób niepełnosprawnych w województwie podlaskim na lata Prezentacja założeń,
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Poradnictwo zawodowe dla osób bezrobotnych oraz uczniów szkół ponadgimnazjalnych Cieszyn, r.
Ochotnicze Hufce Pracy to wyspecjalizowana państwowa jednostka budżetowa nadzorowana przez ministra właściwego do spraw pracy, realizująca zadania państwa.
Współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROJEKT : “NOWA JAKOŚĆ – NOWE MOŻLIWOŚCI IV”
BRANŻOWA INFORMACJA ZAWODOWA (konspekt webinarium)
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Czy doradztwo zawodowe w edukacji może zdobyć swoją przedmiotową i podmiotową niezależność? dr Marian Piekarski Politechnika Krakowska Centrum Pedagogiki.
Centrum w Ostrołęce Centrum w Ciechanowie Centrum w Płocku Centrum w Radomiu Centrum w Siedlcach Centrum w Warszawie - poradnictwo zawodowe - pośrednictwo.
Projekt OHP Równi na rynku pracy w ramach programu „Gwarancje dla młodzieży” Współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
PORADNICTWO ZAWODOWE we FRANCJI
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
POMORSKA WOJEWÓDZKA KOMENDA OCHOTNICZYCH HUFCÓW PRACY W GDAŃSKU DZIAŁALNOŚĆOCHOTNICZYCH HUFCÓW PRACY.
Jak przenieść diagnozę ujętą w koncepcji dotyczącej szkolnictwa zawodowego do wniosku o dofinansowanie w ramach Poddziałania Konkurs numer: RPPM IZ /16.
Realizowany przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Iławie Projekt „Masz Okazję – Pomóż Sobie”
Biuro Funduszy Europejskich Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego  Priorytet 1: Rozbudowa.
tel/fax: (34) ul.Jasnogórska 15/ Częstochowa Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Powiatowy Urząd Pracy Powiatowy Urząd Pracy w Zgorzelcu w Zgorzelcu Centrum Informacji i Aktywizacji Zawodowej i Aktywizacji Zawodowej.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
„Bliżej rynku pracy – Zintegrowany System Doradztwa Edukacyjno-Zawodowego ZIT WOF”
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
Zapis prezentacji:

Mobilne Centra Informacji Zawodowej Ochotnicze Hufce Pracy Komenda Główna OHP Centralny Ośrodek Metodyczny Informacji Zawodowej Mobilne Centra Informacji Zawodowej Warszawa 2004r.

Mobilne Centra Informacji Zawodowej OHP Centralny Ośrodek Metodyczny Informacji Zawodowej

Cele funkcjonowania sieci Mobilnych Centrów Informacji Zawodowej Zbudowanie ogólnopolskiego systemu informacji zawodowej i poradnictwa zawodowego dla młodzieży, Zwiększenie dostępu do usług informacji i poradnictwa zawodowego dla młodzieży mieszkającej z dala od większych miast, Wyposażenie młodzieży mieszkającej w małych miejscowościach w informację, wiedzę i w umiejętności radzenia sobie w sytuacji dynamicznych zmian społecznych i gospodarczych.

Zadania OHP wynikające z Rządowego Programu Aktywizacji Zawodowej Absolwentów Pierwsza Praca Wzmocnienie kompleksowego poradnictwa, Objęcie pomocą młodzieży mało aktywnej, wywodzącej się z rodzin biednych i niewydolnych wychowawczo, Zapobieganie zjawisku „wczesnego wypadania” młodzieży z systemu edukacji, Zapewnienie pomocy młodym ludziom, nie spełniającym obowiązku szkolnego i nie podejmującym żadnej pracy zawodowej, Powiązanie edukacji z rynkiem pracy, w tym objęcie przygotowaniem zawodowym osób z najniższymi kwalifikacjami.

Zakres usług Mobilnych Centrów Informacji Zawodowej Prowadzenie indywidualnego i grupowego poradnictwa zawodowego w formie stacjonarnej i mobilnej, Udostępnianie w różnej formie aktualnej informacji edukacyjno - zawodowej, Świadczenie wyspecjalizowanych usług w zakresie planowania kariery zawodowej, Prowadzenie zajęć grupowych dla młodzieży z zakresu orientacji zawodowej, przygotowania do wejścia na rynek pracy, umiejętności poszukiwania pracy, przygotowujących do samozatrudnienia, Multiplikacja nowych narzędzi i metod informacji i poradnictwa zawodowego, Współpraca z urzędami pracy, placówkami oświatowymi, jednostkami administracji samorządowej i partnerami funkcjonującymi na rynku pracy.

Adresaci usług Mobilnych Centrów Informacji Zawodowej Główną grupą docelową działań Mobilnych Centrów Informacji Zawodowej jest młodzież w wieku 15 - 25 lat. 1) młodzież zaniedbana, o zmniejszonych szansach życiowych, pochodząca ze środowisk niedostosowanych społecznie i wymagająca oddziaływań wychowawczych, 2) uczniowie szkół ponadgimnazjalnych i studenci, 3) absolwenci szkół ponadgimnazjalnych zagrożeni bezrobociem i bezrobotni, 4) Szkolne Ośrodki Kariery (SzOK).

Makro korzyści z utworzenia Mobilnych Centrów Informacji Zawodowej Obniżenie kosztów społecznych i finansowych poprzez lepsze dopasowanie ludzi do zawodów, Dopasowanie kompetencji absolwentów do potrzeb rynku pracy, Wzrost mobilności zawodowej i wyrównanie szans na rynku pracy, Ukierunkowanie i wsparcie samozatrudnienia, Przygotowanie młodzieży do wejścia na rynek pracy, Współpraca z Urzędami Pracy i Centrami Informacji i Planowania Kariery Zawodowej w zakresie specjalistycznej obsługi młodzieży.

Zgodność działań MCIZ z zaleceniami Unii Europejskiej Założenia zawarte w Memorandum on Lifelong Learning dotyczące stworzenia systemu edukacji ustawicznej zgodnie z ustaleniami szczytu lizbońskiego UE podkreślają konieczność wsparcia edukacji przez system profesjonalnego poradnictwa zawodowego. Sieć Mobilnych Centrów Informacji Zawodowej jest reakcją na konieczność zbudowania systemu informacji zawodowej odpowiadającego standardom Unii Europejskiej. Czynniki warunkujące skuteczność poradnictwa zawodowego w krajach Unii Europejskiej uwzględnione w koncepcji Mobilnych Centrów Informacji Zawodowej: konkretne i jasne usytuowanie prawne, podnoszenie kwalifikacji kadry doradców zawodowych i standardów usług, aktualna i rzetelna informacja zawodowa.

Zgodność działalności MCIZ z polityką państwa Cele MCIZ są zgodne z celami operacyjnymi wymienionymi w Sektorowym Programie Operacyjnym - Rozwój Zasobów Ludzkich: Upowszechnienie systemu doradztwa zawodowego i informacji zawodowej, Ułatwienie startu zawodowego absolwentom szkół, a tym samym zmniejszenie liczby bezrobotnych, Poprawa poziomu przygotowania zawodowego i mobilności zawodowej grup szczególnego ryzyka, Wyrobienie nawyku korzystania z informacji i porad zawodowych wśród osób z grup narażonych na marginalizację społeczną.

Zadania Mobilnych Centrów Informacji Zawodowej Udzielanie indywidualnych porad i informacji zawodowych, Prowadzenie grupowych porad zawodowych i informacji zawodowej dla młodzieży uczącej się, absolwentów, młodzieży poszukującej pracy, Zapewnienie dostępu do wykonywania specjalistycznych badań predyspozycji zawodowych, Gromadzenie i upowszechnianie informacji zawodowych opracowywanych i wydawanych przez Centrum Metodyczne Informacji Zawodowej, Organizowanie cyklicznych seminariów i szkoleń dla szkolnych doradców zawodowych, Pomoc pracodawcom w doborze kandydatów do pracy wymagający szczególnych predyspozycji psychofizycznych.

Korzyści dla młodzieży Nabycie umiejętności aktywnego, elastycznego planowania rozwoju zawodowego, Zapobieganie wykluczeniu społecznemu, Zdobycie wiedzy i umiejętności płynnego przejścia z edukacji na rynek pracy, Praktyczne przygotowanie młodzieży poprzez przekazanie niezbędnych umiejętności i wiedzy do kształcenia się przez całe życie, Zdobycie umiejętności dopasowania swojego potencjału do potrzeb rynku pracy, Znalezienie zatrudnienia lub rozwinięcie własnej działalności gospodarczej, Dostęp do odpowiednich zasobów informacji i diagnostycznych narzędzi psychologicznych.

Wykaz zasobów informacji edukacyjno-zawodowej dla Mobilnego Centrum Informacji Zawodowej

Ogólne działania w ramach tworzenia MCIZ Adaptacja i wyposażenie pomieszczeń w urządzenia biurowe, Doskonalenie umiejętności kadry (studia podyplomowe, szkolenia, kursy), Opracowanie narzędzi i metod do planowania kariery oraz poradnictwa zawodowego, Opracowanie multimedialnego oprogramowania, Przygotowanie pakietu informacji zawodowej, Wyposażenie w specjalistyczne materiały dydaktyczno-merytoryczne (przewodniki, teczki, filmy zawodoznawcze), Zakup nowoczesnego sprzętu multimedialnego, Zabezpieczenie mobilności MCIZ, Wdrożenie e-learningu jako metody szkoleń kadry i młodzieży.

Formy szkolenia kadry MCIZ Studia podyplomowe z zakresu doradztwa zawodowego dla 80 osób wytypowanych z całego kraju, System szkoleń warsztatowych z zakresu najnowszych metod stosowanych w poradnictwie zawodowym w kraju i w Europie, Opracowanie multimedialnych materiałów szkoleniowych w formie programów komputerowych, prezentacji multimedialnych, Przygotowanie koncepcji i założeń do budowy nowatorskiego systemu szkoleń e-learning’owych, Zorganizowanie Międzynarodowego Seminarium Szkoleniowego z udziałem gości zagranicznych (listopad 2004r.), Przygotowanie, opracowanie i wydanie Multimedialnego Podręcznika Światowego Poradnictwa Zawodowego.

Rozwój i przyszłość Mobilnych Centrów Informacji Zawodowej I etap Utworzenie Mobilnych Centrów Informacji Zawodowej w ramach tworzenia ogólnopolskiego systemu informacji i poradnictwa zawodowego (1 Centralny Ośrodek Metodyczny Informacji Zawodowej i 49 Mobilnych Centrów Informacji Zawodowej). II etap Powstanie zintegrowanej sieci, świadczących profesjonalne poradnictwo - Młodzieżowych Centrów Kariery. /Tworzenie sieci Młodzieżowych Centrów Kariery będzie realizowane w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego w SPO-RZL/

Centralny Ośrodek Metodyczny Informacji Zawodowej (COMIZ)

MCIZ służą pomocą młodzieży stojącej przed wyborem lub zmianą zawodu

Mobilne Centra Informacji Zawodowej OHP

Mobilne Centra Informacji Zawodowej OHP

MCIZ oferują nowoczesną multimedialną informację: Z nami sukces jest możliwy!

Mobilne Centra Informacji Zawodowej OHP NASZA OFERTA JEST BEZPŁATNA !

Mobilne Centra Informacji Zawodowej OHP oferują: NASZE USŁUGI SĄ BEZPŁATNE !

Mobilne Centra Informacji Zawodowej OHP Z nami sukces jest możliwy!

Działalność Mobilnych Centrów Informacji Zawodowej oparta jest o: