Białystok, 9 lutego 2011 r. XII Białostockie Forum Szkół Współpracujmy – razem łatwiej.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października.
Advertisements

NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
Małopolskie Partnerstwo na rzecz Kształcenia Ustawicznego – platformą współpracy na rzecz rozwoju i promocji kształcenia przez całe życie Luty 2010.
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
Kierunki zmian w kształcemiu zawodowym.
Kształcenie dorosłych w Małopolsce - zamierzenia Województwa Małopolskiego Spotkanie w dniach 4-5 kwietnia 2013 WARSZAWA.
Konferencja dla przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego Tworzenie sieci Powiatowych Ośrodków Wspierania Uczniów Zdolnych w województwie małopolskim.
Poradnictwo zawodowe w resorcie edukacji w Polsce
MINISTERSTWO EDUKACJI NARODOWEJ Departament Funduszy Strukturalnych Program Operacyjny Kapitał Ludzki na lata Plan Działania na lata
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
Prawa dziecka/ucznia niepełnosprawnego wynikające z przepisów prawa oświatowego opracowała: Iwona Kapczyńska.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Edukacja z myślą o przyszłości Idee na nowy rok szkolny 2008/09 … i dalej Tarnobrzeg 26 sierpnia 2008r.
NADZÓR PEDAGOGICZNY PODLASKIEGO KURATORA OŚWIATY W ROKU SZKOLNYM 2010/2011.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Nowa rola placówek doskonalenia nauczycieli
Możliwości finansowania sektora edukacji ze środków PO Kapitał Ludzki w woj. lubelskim Konrad Konefał
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
„Za każdym rogiem czyha kilka nowych kierunków…”
Perspektywa uczenia się przez całe życie 3 marca 2011.
Perspektywa uczenia się przez całe życie poziom krajowy i regionalny 18 marca 2011.
Wykorzystanie funduszy unijnych w kontekście głównych wyzwań polityki oświatowej Data Warszawa, 8 grudnia 2010 rok.
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
1 20 stycznia 2011 r., Warszawa Możliwości i efekty projektów unijnych wspierających pracę przedszkoli, szkół i placówek oświatowych.
ZMIENIAMY OŚWIATĘ fundusze europejskie na edukację Warszawa, 14 listopada 2012 r.
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 26 sierpnia 2008 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
Departament Funduszy Strukturalnych Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Projekty systemowe i konkursowe, realizowane.
Konferencja dla beneficjentów realizujących projekty w ramach Priorytetu III PO KL Konferencja dla beneficjentów realizujących projekty w ramach Priorytetu.
Województwa Pomorskiego 2020 a jakość edukacji w regionie
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
PO KL sukcesy i wyzwania oraz dobre praktyki w rozwiązywaniu problemów woj. podlaskiego Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament.
Warszawa, 14/15 listopada 2012 r. EFS dla oświaty w województwie lubelskim Agnieszka Pidek-Klepacz Zespół Zarządzania Komponentem Regionalnym PO KL Departamentu.
Zmiany ustawy o systemie oświaty
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Witold Woźniak Gronowo, 28 października 2014 Doświadczenia we wdrażaniu nowej podstawy programowej kształcenia zawodowego.
Rola polityki rynku pracy w rozwijaniu kształcenia zawodowego.
ŁCDNiKP 824/rz Akredytacje Łódzkiego Kuratora Oświaty dla placówki doskonalenia i pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego Certyfikat ISO 9001 (od 2002)
Formalno-prawne aspekty dostosowania kształcenia zawodowego do potrzeb rynku pracy Zielona Góra,18 kwietnia 2013 r.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
Możliwości rozwoju szkolnictwa zawodowego i edukacji przedszkolnej RPO WŚ
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
DZIAŁANIA KURATORIUM OŚWIATY W LUBLINIE W RAMACH SZKOŁY ZAWODOWCÓW NA RZECZ ROZWOJU SZKOLNICTWA ZAWODOWEGO W WOJEWÓDZTWIE LUBELSKIM ROK SZKOLNY 2014 /
Edukacja normalizacyjna i zadaniowa w kontekście relacji „Szkoła – rynek pracy” Donata Andrzejczak Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli I Kształcenia.
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2017/2018.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2016/2017.
Doradztwo zawodowe w szkołach
Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych
Centrum Kształcenia Ustawicznego w Ostrowcu Świętokrzyskim
Pedagogika, studia II stopnia
Zmiany w prawie oświatowym
Wdrażanie nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego.
Projekty zrealizowane w ZS1
wspomaganie pracy przedszkoli, szkół i placówek
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Reforma szkolnictwa zawodowego (szkoły dla młodzieży)
Zapis prezentacji:

Białystok, 9 lutego 2011 r. XII Białostockie Forum Szkół Współpracujmy – razem łatwiej

22 Perspektywa uczenia się przez całe życie –PLLL – nowe podejście do edukacji (kształcenia i szkolenia) –Kształcenie i szkolenie przenika się z uczeniem się pozaformalnym i nieformalnym –Uczenie się pozaformalne i nieformalne jest wszechobecne

Kompetencje kluczowe w uczeniu się przez całe życie 1.Porozumiewanie się w języku ojczystym 2.Porozumiewanie się w językach obcych 3.Kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne 4.Kompetencje informatyczne 5.Umiejętność uczenia się 6.Kompetencje społeczne i obywatelskie 7.Inicjatywność i przedsiębiorczość 8.Świadomość i ekspresja kulturalna Perspektywa uczenia się przez całe życie

4 5/7 1 poziom efektów uczenia się 55/65 40/50 24/25 18/19 70/90 rok życia 2 poziom 7 poziom 6 poziom 5 poziom 4 poziom 3 poziom 8 poziom edukacja formalna edukacja organizowana poza formalną uczenie się nieformalne 3 tradycyjna przestrzeń edukacyjna tradycyjna przestrzeń edukacyjna obejmuje co najwyżej 1/4 całej przestrzeni uczenia się i edukacji Tradycyjne podejście do edukacji – uczenie się redukowane do kształcenia i szkolenia formalnego w młodości; edukacja dorosłych oparta jest na modelu szkoły i jako taka nie motywuje ich do uczenia się; taka zredukowana edukacja jest także mało skuteczna wobec osób najmłodszych i najstarszych

Perspektywa uczenia się przez całe życie 5 5/7 1 poziom efektów uczenia się 55/65 40/50 24/25 18/19 70/90 rok życia 2 poziom 7 poziom 6 poziom 5 poziom 4 poziom 3 poziom 8 poziom edukacja formalna edukacja organizowana poza formalną uczenie się nieformalne 3 nowa przestrzeń edukacyjna Nowe podejście do edukacji – szkolenie pozaformalne, uczenie się w pracy, w organizacjach obywateli, dla własnych potrzeb jest wszechobecne; ponadto, jest doceniane na równi z uczeniem się formalnym; każdy, nawet mały uczeń, może i powinien uczyć innych

Perspektywa uczenia się przez całe życie 6 Wszystkie strategie rozwoju dotyczą m.in. uczenia się i jego efektów – kompetencji i kwalifikacji Kompetencje – faktyczne efekty uczenia się Krajowy system kwalifikacji – efekt działań państwa na rzecz rozwoju kwalifikacji 1. Strategia innowacyjności i efektywności gospodarki 2. Strategia rozwoju kapitału ludzkiego 3. Strategia rozwoju transportu 4. Bezpieczeństwo energetyczne i środowisko 5. Sprawne państwo 6. Strategia rozwoju kapitału społecznego 7. Krajowa strategia rozwoju regionalnego 8. Strategia Bezpieczeństwa Narodowego RP 9. Strategia zrównoważonego rozwoju wsi, rolnictwa i rybactwa Uczenie się w różnych miejscach, formach, okresach życia Kwalifikacje – kompetencje ocenione i zaświadczone przez właściwe instytucje Perspektywa ma zapewnić spójność podejścia do uczenia się, kompetencji i kwalifikacji LLL

Perspektywa uczenia się przez całe życie 7 obejmowanie polityką LLL wszystkich osób w każdym wieku rozwijanie partnerstwa na rzecz LLL Wdrażanie w Polsce zasad polityki LLL uzgodnionej w UE Wdrażanie w Polsce zasad polityki LLL uzgodnionej w UE uznawanie wartości różnych form uczenia się ocenianie i uznawanie kompetencji (nadawanie kwalifikacji) niezależnie od miejsca, sposobu i czasu uczenia się ułatwianie nowego modelu kariery – dostosowanego do szybszych zmian w gospodarce i społeczeństwie postawienie osoby uczącej się w centrum zainteresowania polityki, w tym zindywidualizowanie kształcenia i szkolenia skuteczne inwestowanie w uczenie się

8 Perspektywa uczenia się przez całe życie 1.Kreatywność i innowacyjność osób 5. Środowisko pracy i zaangażowania społecznego sprzyjające upowszechnieniu uczenia się dorosłych 3. Różnorodna i dostępna oferta form wczesnej opieki i edukacji 4. Kształcenie i szkolenie dopasowane do potrzeb gospodarki i zmian na rynku pracy 2. Przejrzysty i spójny krajowy system kwalifikacji Dzieci i młodzież dobrze przygotowane do uczenia się przez całe życie oraz osoby dorosłe poszerzające i uzupełniające swoje kompetencje i kwalifikacje odpowiednio do stojących przed nimi wyzwań w życiu zawodowym, społecznym i osobistym Cele opera- cyjne Cel główny

Nowa podstawa programowa wymagania ogólne, wymagania szczegółowe Kontynuacja przedszkola 2 klasa SP 2 klasa Gimnazjum

10 Plan zmian rozpisany na lata szkolne Rok szkolnyZreformowane nauczanie w klasach 2009/2010I SPI Gimnazjum 2010/2011II SPII Gimnazjum 2011/2012III SP III Gimnazjum egzamin gimnazjalny dostosowany do nowej podstawy programowej 2012/2013IVSPI LI TI ZSZ 2013/2014V SPII LII TII ZSZ 2014/2015 VI SP sprawdzian dostosowany do nowej podstawy programowej III L matura dostosowana do nowej podstawy programowej III TIII ZSZ 2015/2016IV T SP – szkoła podstawowa, L – liceum, T – technikum, ZSZ – zasadnicza szkoła zawodowa

11 Kalendarium zmian w systemie egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe Rok szkolnyEgzaminy potwierdzające kwalifikacje zawodowe 2011/2012Egzaminy na dotychczasowych zasadach 2012/2013 Egzaminy na dotychczasowych zasadach Potwierdzanie wyodrębnionych kwalifikacji 2013/2014 Egzaminy na dotychczasowych zasadach Potwierdzanie wyodrębnionych kwalifikacji 2014/2015 Egzaminy na dotychczasowych zasadach Potwierdzanie wyodrębnionych kwalifikacji 2015/2016 Egzaminy na dotychczasowych zasadach Potwierdzanie wyodrębnionych kwalifikacji 2016/2017Potwierdzanie wyodrębnionych kwalifikacji 2017/2018Potwierdzanie wyodrębnionych kwalifikacji

szkoła podstawowa gimnazjumliceum, technikum sprawdzian egzamin po gimnazjum matura: obowiązkowa dodatkowa

szkoła podstawowa gimnazjumliceum, technikum Trzykrotny pomiar język polski matematyka język obcy zadania zamknięte + wypowiedź pisemna na zadany temat zadania zamknięte + wymagające przedst. toku rozumowania zadania zamknięte + krótka wypowiedź pisemna

14 Edukacja na poziomie podstawowym razem z edukacją przedszkolną Szkoła podstawowa Przedszkole Punkt przed. Oddz. przed. Oddz. przed. Przedszkole Punkt przed. Punkt przed. Dyrektor zarządzający, koordynator ds. specjalnych potrzeb Obwód szkoły podstawowej

15 Edukacja licealna razem z edukacją na poziomie gimnazjalnym Liceum ogólnokształcące Gimnazjum Dyrektor zarządzający, koordynator ds. doradztwa edukacyjno -zawodowego Gmina 1 Gmina 3 Gmina 2

Kształcenie zawodowe razem z edukacją dorosłych Technikum Zasadnicza szkoła zawodowa Szkoła kształcenia ogólnego dorosłych Kurs zawodowy 2 Kurs zawodowy 4 Ośrodek kształcenia zawodowego Specjalistyczna kadra nauczycieli zawodu Centrum branżowe (zespół lub grupa szkół i placówek) Szkoła policealna Współpracujący pracodawcy i uczelnie Kurs zawodowy 3 Kurs zawodowy 1

Stan aktualny – jednostki zajmujące się jakością polskiej edukacji Publiczne placówki doskonalenia nauczycieli o zasięgu ogólnokrajowym (organem prowadzącym jest MEN); państwowe jednostki budżetowe, finansowane z budżetu MEN Państwowe jednostki budżetowe finansowane z budżetu MEN Poradnie psychologiczno -pedagogiczne – zadanie powiatowe Kuratoria Oświaty (16) 72 siedziby – miasta wojewódzkie oraz delegatury i oddziały zamiejscowe Placówki doskonalenia nauczycieli i biblioteki pedagogiczne – wojewódzkie, powiatowe Państwowe jednostki budżetowe finansowane z budżetu wojewody

Zarządzanie jakością w polskiej edukacji – stan docelowy Szkoły uzupełniające za granicą Krajowy Ośrodek Rozwoju Edukacji 16 Regionalnych Ośrodków Jakości Edukacji Ośrodek Rozwoju Polskiej Edukacji za Granicą Sieć centrów rozwoju edukacji Krajowy Ośrodek Jakości Edukacji Sieć centrów informacji edukacyjno-zawodowej Ministerstwo Edukacji Narodowej

Krajowy i regionalne ośrodki jakości edukacji Zadaniem Krajowego Ośrodka Jakości Edukacji będzie przygotowanie i organizacja systemu egzaminów zewnętrznych oraz nadzoru pedagogicznego Pozostałe zadania obecnych kuratoriów oświaty wykonywane będą przez urzędy wojewódzkie Krajowemu Ośrodkowi Jakości Edukacji będzie podlegać 16 regionalnych ośrodków jakości edukacji (8 z nich powstanie na bazie okręgowych komisji egzaminacyjnych, pozostałe powstaną na bazie kuratoriów) Regionalni Inspektorzy Jakości Edukacji będą mieli zastępców odpowiedzialnych za organizację na terenie swojego województwa (we współpracy z ROJE) systemu egzaminów zewnętrznych oraz zastępców odpowiedzialnych za koordynowanie zadań nadzoru pedagogicznego W zależności od liczby szkół na danym regionie powołanych będzie od 1 do 3 zastępców odpowiedzialnych za nadzór pedagogiczny na terenie poszczególnych części województwa

Nowe rodzaje placówek wspierających system edukacji Centra Informacji Edukacyjno-Zawodowej (CIEZ) Centra Rozwoju Edukacji (CRE)

Centrum informacji edukacyjno-zawodowej jest zadaniem samorządu województwa; jest utworzone w celu gromadzenia i udostępniania danych o ofercie edukacyjnej regionu, a także kierowania dzieci i młodzieży do młodzieżowych ośrodków wychowawczych i młodzieżowych ośrodków socjoterapii; zbiera i udostępnia wszystkim zainteresowanym z całego regionu szczegółowe informacje dotyczące oferty i potencjału: –centrów kształcenia zawodowego i ustawicznego, –centrów rozwoju edukacji, –ośrodków specjalnych (jak MOS, MOW, SOSW, OREW), –placówek umożliwiających rozwijanie zainteresowań i uzdolnień dzieci i młodzieży; ma za zadanie analizować, na ile specjalistyczna oferta edukacyjna odpowiada potrzebom regionu i proponować rekomendacje dla marszałka o ewentualnym inspirowaniu i wspieraniu zmian w sieci kształcenia zawodowego, ustawicznego, specjalnego oraz w sieci centrów rozwoju edukacji.

Placówka doskonalenia nauczycieli Poradnia psychologiczno -pedagogiczna Biblioteka pedagogiczna SZKOŁA Centrum rozwoju edukacji

Centra Rozwoju Edukacji ich zadaniem będzie KOMPLEKSOWE WSPIERANIE SZKOŁY Centrum rozwoju edukacji mają być swoistym zespołem placówek łączącym zadania z zakresu pracy ośrodków doskonalenia nauczycieli, poradni pedagogiczno-psychologicznych oraz bibliotek pedagogicznych

Zadania CRE DIAGNOZA PLANOWANIE ZMIAN WDRAŻANIE ZMIAN DOSTARCZANIE NARZĘDZI OCENA EFEKTÓW SZKOŁA WNIOSKI

Centrum rozwoju edukacji jest wspierane przez Krajowy Ośrodek Rozwoju Edukacji; zapewnia pomoc psychologiczno-pedagogiczną uczniom, rodzicom i nauczycielom szkoły; w przypadku objęcia opieką publicznych szkół podstawowych wspomaga również dzieci młodsze z rejonu szkoły nieuczęszczające do przedszkola; organizuje współpracę, wymianę doświadczeń nauczycieli, dyrektorów i szkół; zapewnia nauczycielom, dostęp do informacji pedagogicznej, w tym do pedagogicznych zasobów bibliotecznych; oferuje wspomaganie nauczycieli i dyrektora szkoły w obszarach tego wymagających; posiada sieć zewnętrznych współpracowników; zapewnia wykwalifikowaną kadrę.

OKE Ministerstwo JST Informacje o uczniu, wyniki egzaminu maturalnego Informacje o ukończonej szkole System rekrutacji Informacje o nauczycielach na potrzeby obsługi ekonomiczno-administracyjnej Informacje o uczniach ubiegających się o przyjęcie do szkół ponadgimnazjalnych prowadzonych przez JST Informacje o nauczycielach ubiegających się o status egzaminatora Informacje o kwalifikacjach, zajmowanych funkcjach nauczycieli na potrzeby listy ekspertów i rzeczoznawców Lista ekspertów i rzeczoznawców Informacje o szkole, osoby prowadzące, oferta dydaktyczna Wyniki egzaminów, kwalifikacje nauczycieli Informacje o przyjęciach na studia Schemat SIO

Zakres danych w SIO Szkoły i Placówki Oświatowe Dane identyfikacyjne Rejestr Szkół i Placówek Oświatowych (RSPO) Dane opisujące funkcjonowanie szkół i placówek oświatowych Dane dziedzinowe szkół i placówek oświatowych Dane o uczniach Dane o nauczycielach

Pozyskiwanie danych osobowych z bazy danych SIO Na mocy ustawy Szkoły i placówki oświatowe – dane ucznia na potrzeby dokumentacji przebiegu nauczania Art. 53, pkt 1 Szkoły i placówki oświatowe – dane ucznia w zakresie zapewnienia kontynuacji nauczania języka obcego Art. 53, pkt 2, lit. a Okręgowe komisje egzaminacyjne – dane ucznia w związku z organizacją sprawdzianu i egzaminów Art. 55, ust. 1 Jednostki zatrudniające nauczyciela – w związku z zatrudnieniem nauczyciela (dane z PESEL) Art. 58 oraz 60 Za zgodą osoby, której dane dotyczą Szkoły i placówki oświatowe – dane ucznia w zakresie organizowania kształcenia specjalnego Art. 53, pkt 2, lit. b oraz art. 54 Jednostki samorządu terytorialnego – dane ucznia w związku z organizowaniem przyjmowania uczniów do szkół ponad-gimnazjalnych Art. 57 Uczelnie – dane ucznia do celów rekrutacji na studia wyższe Art. 62 Jednostki zatrudniające nauczyciela – w związku z zatrudnieniem nauczyciela Art. 58 oraz 60 Pozyskiwanie danych

Harmonogram SIO II

30 Konkursy w 2011 r. Poddziałanie Modernizacja treści i metod kształcenia Opracowanie i pilotażowe wdrożenie innowacyjnych programów, materiałów dydaktycznych i metod kształcenia dotyczących m.in. kształcenia w zakresie nauk matematycznych, przyrodniczych i technicznych oraz przedsiębiorczości. Kwota zł. Kryteria wyboru konkursu znajdują się w Planie Działania dla Priorytetu III na 2011 r. Mamy: 40 projektów w ramach konkursu innowacyjnego, którego głównym celem jest opracowanie i pilotażowe wdrożenie innowacyjnych programów dotyczących m. in. kształcenia w zakresie nauk matematycznych, przyrodniczych i technicznych oraz przedsiębiorczości Co nowego w Priorytecie III 2011 r.?

Konkursy w 2011 r. Poddziałanie Upowszechnienie uczenia się przez całe życie Opracowanie i pilotażowe wdrożenie programów doskonalenia zawodowego w przedsiębiorstwach dla nauczycieli kształcenia zawodowego. Kwota zł. Kryteria wyboru konkursu znajdują się w Planie Działania dla Priorytetu III na 2011 r. Mamy: ponad 900 nauczycieli przedmiotów zawodowych i instruktorów praktycznej nauki zawodu, którzy odbędą staże zawodowe w przedsiębiorstwach (II edycje konkursu): łącznie 18 projektów konkursowych (druga edycja w trakcie kontraktacji).

Co nowego w Priorytecie III 2011 r.? Konkursy w 2011 r. Poddziałanie Efektywny system kształcenia i doskonalenia nauczycieli kontynuowany będzie konkurs "Przygotowanie wybranych szkół do realizacji praktyk przez studentów przygotowywanych do wykonywania zawodu nauczyciela". Kwota: zł. Kryteria wyboru konkursu znajdują się w Planie Działania dla Priorytetu III na 2011 r. Mamy: ok studentów przygotowywanych do wykonywania zawodu nauczyciela odbędzie praktyki w 286 szkołach i placówkach; podpisanych 14 umów, kolejne w trakcie kontraktacji,

Opracowania dostępne na stronie internetowej: w dziale Promocja i Informacja

Opracowania dostępne na stronie internetowej: w dziale Aktualności/Pliki do pobrania

Dziękuję za uwagę

Wynagrodzenia Średnie wynagrodzenie nauczyciel stażysta nauczyciel kontraktowy nauczyciel mianowany nauczyciel dyplomowany 2001 r. od r. od do r r r r r r Od 1 stycznia 2009 r Od 1 września 2009 r Od 1 stycznia 2010 r Od 1 września 2010 r Od 1 stycznia 2011 r Od 1 września 2011 r