DZIAŁALNOŚĆ ORZECZNICZA PORADNI PSYCHOLGICZNO – P EDAGOGICZN EJ W PIOTRKOWIE TRYBUNALSKIM w latach 2007/2008 i 2008/2009 na rzecz dzieci i młodzieży z.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Uczniowie niepełnosprawni w szkołach województwa dolnośląskiego
Advertisements

12 grudnia 2011r. POWIATOWE FORUM EDUKACYJNE. ZESPÓŁ ORZEKAJĄCY Zespół wydaje orzeczenie lub opinię na wniosek rodziców, prawnych opiekunów. Zespół wydaje.
GIMNAZJUM NR 18 im. Noblistów Polskich w Szczecinie
INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3
Prawa dziecka/ucznia niepełnosprawnego wynikające z przepisów prawa oświatowego opracowała: Iwona Kapczyńska.
Prawo rodzica/opiekuna do uzyskiwania informacji na temat nauki szkolnej ucznia oraz do objęcia go pomocą.
ZNACZENIE, PROBLEMY I REGULACJE PRAWNE ORZECZNICTWA
FORMY POMOCY DZIECIOM Z DYSFUNKCJĄ NARZĄDU SŁUCHU NA TERENIE PORADNI PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W PIOTRKOWIE TRYBUNALSKIM OPRACOWANIE: mgr.
Ścieżki edukacyjne uczniów z uszkodzonym słuchem
PORADNIA PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA w Krośnie Odrzańskim
Perspektywy Szkolnictwa Specjalnego (w aspekcie analizy działalności orzeczniczej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 1 i nr 2 w Płocku) Marzenna Czarnecka.
Podyplomowe Studia Surdopedagogiki
Prezentacja przygotowana na konferencję
Ramy prawne i zasady współpracy PPP- P w Ślesinie z dyrektorami
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
ZESPÓŁ WCZESNEGO WSPOMAGANIA ROZWOJU DZIECI
Warto wiedzieć… Pomoc psychologiczno-pedagogiczna.
Procedury i możliwości wykorzystania na terenie szkoły.
Wczesne wspomaganie rozwoju i wczesna interwencja
Poradnie wydają kilka rodzajów orzeczeń
Planowane zmiany w aktach prawnych Październik 2010.
Uczeń niepełnosprawny w szkole ogólnodostępnej Opracowanie: Maria Rusin Kuratorium Oświaty w Rzeszowie.
Rozporządzenie MEN z dnia 18 września 2008r
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu 1) z dnia 11 grudnia 2002 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 5
PLATFORMA BADAŃ ZMYSŁÓW Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 7
WPROWADZENIE W TEMATYKĘ KONFERENCJI DOTYCZĄCEJ
Ścieżki edukacyjne uczniów z uszkodzonym słuchem dr Magdalena Olempska Konferencja nt.: Działalność orzecznicza Specjalistycznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej.
Kuratorium Oświaty w Łodzi Delegatura w Piotrkowie Trybunalskim
NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY
„Dziecko 6-letnie w szkole”
Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Kłobucku ul. Ks
Dostosowanie warunków przeprowadzania egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie dla zdających ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Kuratorium Oświaty w Warszawie Wydział Zwiększania Szans Edukacyjnych
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Nowy kierunek: PEDAGOGIKA SPECJALNA Instytut Pedagogiki Uniwersytet Wrocławski SPECJALNOŚĆ: EDUKACJA I REHABILITACJA OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ.
Zespół Szkół Specjalnych im. Janusza Korczaka ul. BernardaWały Mysłowice.
Informacja na temat wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.
KONFERENCJA „UCZEŃ Z ZABURZENIAMI ZACHOWANIA I EMOCJI”
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
UCZEŃ NIESŁYSZĄCY W SYSTEMIE EDUKACJI
Tytuł: Wspomaganie szkół w zakresie kształcenia uczniów niepełnosprawnych Autor: Agnieszka Mąkowska.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka i jego rodziny
Orzecznictwo w procesie diagnozy FASD Barbara Woszczyna Tomaszowice 2015r.
Poradnia Psychologiczno Pedagogiczna w Świętochłowicach w liczbach Statystyka dotyczy przeprowadzanych w ostatnich trzech latach szkolnych diagnoz oraz.
Wczesne wspomaganie rozwoju i wczesna interwencja
Analiza wykonania budżetu za okres I – X 2015 roku w szkołach i placówkach oświatowych na terenie Dzielnicy Wola Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola.
PORADNIE PSYCHOLOGICZNO - - PEDAGOGICZNE Hanna Śniatała Renata Scholtz.
Ul. Lipska 2, Radom Tel: (48) W Zespole Szkół Specjalnych i Placówek Oświatowych w Radomiu funkcjonują: Zespół Wczesnego Wspomagania.
Specjalistyczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna Doradztwa Zawodowego i dla Dzieci z Wadami Rozwojowymi w Łodzi al. ks. kard. Stefana Wyszyńskiego.
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
Poradnia Psychologiczno Pedagogiczna w Świętochłowicach w liczbach
ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty –Wola m.st. Warszawy
Katarzyna Pawlusek Izabela Juszkiewicz
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m. st
Na wniosek dyrektora przedszkola, szkoły i placówki:
FORUM ŚRODOWISK POMOCOWYCH 18 lutego 2015r.
Zasady działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym publicznych poradni specjalistycznych.
Wspomaganie przedszkoli, szkół i placówek przez Poradnię Psychologiczno – Pedagogiczną w Augustowie – dobre praktyki 1.
Prezentacja instytucji
Kształcenie specjalne
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
SIEĆ WSPARCIA KOORDYNATORÓW POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ System poradnictwa i pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Współpraca na linii przedszkole/szkoła.
Katarzyna Pawlusek Izabela Juszkiewicz
Zapis prezentacji:

DZIAŁALNOŚĆ ORZECZNICZA PORADNI PSYCHOLGICZNO – P EDAGOGICZN EJ W PIOTRKOWIE TRYBUNALSKIM w latach 2007/2008 i 2008/2009 na rzecz dzieci i młodzieży z uszkodzonym narządem wzroku i słuchu

REJON DZIAŁANIA PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W PIOTRKOWIE TRYBUNALSKIM miasto Piotrków Trybunalski oraz 1 1 gmin powiatu piotrkowskiego ziemskiego: Aleksandrów, Czarnocin, Gorzkowice, Grabica, Łęki Szlacheckie, Moszczenica, Ręczno, Rozprza, Sulejów, Wola Krzysztoporska, Wolbórz

Poradnia realizuje zadania dodatkowe zlecone przez Łódzkiego Kuratora Oświaty w zakresie orzecznictwa na rzecz dzieci i młodzieży z dysfunkcjami narządu słuchu, wzroku oraz autystycznych z powiatów: piotrkowskiego, tomaszowskiego, bełchatowskiego, opoczyńskiego, radomszczańskiego

Ogółem, statystycznie pod opieką poradni pozostaje ok dzieci i młodzieży

PRACOWNICY PORADNI Zadania statutowe realizuje 32 pracowników merytorycznych w tym: 11 psychologów 7 logopedów (w tym ze specjalnością w zakresie surdologopedii i neurologopedii ) 14 pedagogów (w tym ze specjalnością w zakresie surdopedagog iki, tyflopedagog iki, oligofrenopedagog iki, rehabilita cji ruchowe j )

ZATRUDNIAMY TEŻ 4 LEKARZY KONSULTANTÓW REALIZUJĄCYCH ZADANIA DLA POTRZEB ORZECZNICTWA pediatrę okulistę neurologa otolaryngologa

Liczba wydanych orzeczeń o potrzebie kształcenia specjalnego na rzecz dzieci z dysfunkcjami wzroku i słuchu, ze sprzężonymi niepełnosprawnościami oraz opinii o wczesnym wspomaganiu rozwoju w latach 2007 / 2008 i 2008 /2009

Orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego dla uczniów 2007/ /2009 Słabo słyszących 2312 Niesłyszących 31 Słabo widzących 1521 Niewidzących 13 Ze sprzężonymi niepełnosprawnościami, w tym z dysfunkcjami słuchu i wzroku 2221

2007 / / 2009 Opinie o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju 3119

Orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego 2007 / / 2009 O gółem Dla dzieci z dysfunkcją słuchu 2633,3%136,6% Dla dzieci z dysfunkcją wzroku 1620,5%2412,1% Dla dzieci z niepełnosprawnością sprzężoną 2228,2%2110,7% Inne 1418%13970,6%

LICZBA WYDANYCH ORZECZEŃ O POTRZEBIE NAUCZANIA INDYWIDUALNEGO 2007 / / 2009 Ogółem Dzieci ze sprzężonymi niepełnosprawnościami, w tym z dysfunkcją wzroku lub słuchu Ogółem Dzieci ze sprzężonymi niepełnosprawnościami, w tym z dysfunkcją wzroku lub słuchu 35892%389113,1% 47 orzeczeń odmownych78 orzeczeń odmownych

OD 2002 ROKU PORADNIA PROWADZI PRZESIEWOWE BADANIA SŁUCHU I WZROKU DZIECI WE WSPÓŁPRACY Z INSYTUTEM FIZJOLOGII I PATOLOGII SŁUCHU W WARSZAWIE

W latach 2002 – 2008 badania prowadzone były w oparciu o: specjalistyczny program komputerowy Słyszę i zestaw słuchawkowy z kalibratorem dźwięków Specjalistyczny program komputerowy Widzę z kalibratorem obrazu

Od 2009 roku badania przesiewowe wzroku i słuchu prowadzone są w oparciu o: specjalistyczny sprzęt pn. Platforma do badań zmysłów

Celem badań jest: ocena stanu słuchu i wzroku dzieci i młodzieży, wczesne wykrycie uszkodzeń słuchu i wzroku u dzieci oraz młodzieży wczesne rozpoczęcie specjalistycznego diagnozowania otolaryngologicznego i okulistycznego, leczenia i rehabilitacji, zapobieganie trudnościom i niepowodzeniom szkolnych

Badania prowadzone są na terenie przedszkoli mających siedzibę w rejonie działania poradni. Termin realizacji badań: luty – maj

Za prawidłową realizację badań odpowiedzialni są pracownicy poradni, przeszkoleni przez Instytut Fizjologii i Patologii Słuchu w Warszawie

Wyniki przesiewowych badań słuchu i wzroku przeprowadzonych w przedszkolach w latach 2007 – 2009

Ogółem w latach 2007 – 2009 pracownicy poradni przeprowadzili u dzieci w wieku przedszkolnym 467 badań profilaktycznych słuchu 388 badań profilaktycznych wzroku

Harmonogram zadań przy wdrażaniu i realizacji przesiewowych badań słuchu i wzroku dzieci Losowe wytypowanie szkół / przedszkoli do badań przesiewowych Uzgodnienie z dyrektorami wybranych placówek zakresu współpracy oraz warunków prowadzenia badań Przekazanie do placówek ulotek informacyjnych dla rodziców Wdrożenie badań

Podsumowanie badań przekazanie rodzicom wszystkich badanych dzieci pisemnej informacji o wynikach badań, przekazanie rodzicom dzieci, u których testy wypadły niepomyślnie, pisemnych informacji dla lekarza otolaryngologa bądź okulisty o potrzebie wykonania pogłębionych badań specjalistycznych, przekazanie dyrektorowi przedszkola / szkoły, pisemnej informacji o liczbie przebadanych dzieci i liczbie skierowanych do dalszej diagnozy otolaryngologicznej i okulistycznej.

Dziękuję za uwagę Prezentację przygotowała Elżbieta Szarapa Dyrektor PPP w Piotrkowie Tryb.