Krzysztof Durnaś Szkoła Podstawowa nr 35 w Łodzi

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Europejski Dom Spotkań we Lwowie:
Advertisements

Jarosław Komża KOMŻA KONSULTING
Projekt realizowany przez Gminę Miejską Kraków przy wsparciu finansowym Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2008 – 2010.
Wojewódzki program wyrównywania szans i przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu oraz pomocy w realizacji zadań na rzecz zatrudniania osób niepełnosprawnych.
Wydział Edukacji i Spraw Społecznych
OSTROWIEC ŚWIĘTOKRZYSKI MIASTEM WSZYSTKICH MIESZKAŃCÓW
B UDOWANIE KOMPETENCJI DO WSPÓŁPRACY MIĘDZYSAMORZĄDOWEJ I MIĘDZYSEKTOROWEJ JAKO NARZĘDZI ROZWOJU LOKALNEGO I REGIONALNEGO Budowanie partnerstw- perspektywa.
Rozwój społeczności lokalnych
MIEJSKI OŚRODEK POMOCY RODZINIE W KONINIE
Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3
LOKALNY SYSTEM POMOCY DZIECKU I RODZINIE w dzielnicy Gdańsk Stogi (1999 – 2009) Mężczyźni i kobiety wszystkich narodowości uznają, że ludzkość powinna.
USTAWA Z DNIA 29 lipca 2005r. O PRZECIWDZIAŁANIU PRZEMOCY W RODZINIE Cele uregulowań prawnych: rozwój profilaktyki jako formy działań zapobiegających.
SZKOŁA MARZEŃ Program zwiększania szans edukacyjnych i życiowych uczniów szkół wiejskich 1   16.
DZIAŁANIA WOJEWODY MAŁOPOLSKIEGO W ZAKRESIE PRZECIWDZIAŁANIA PRZEMOCY W RODZINIE JERZY SZCZEPANIEC Wydział Polityki Społecznej.
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
Jestem aktywny i aktywizuję innych
Współpraca partnerska na rzecz integracji społecznej
Instytucje wspierające proces wychowawczy nauczyciela wychowawcy ośrodka wychowawczego Anna Ozga.
Liderzy PAFW to program Polsko- Amerykańskiej Fundacji Wolności realizowany przez Stowarzyszenie Szkoła Liderów.
STRATEGIA ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 29 IM
„Nowy system doskonalenia nauczycieli w powiecie pułtuskim”
CELE REALIZACJI PROJEKTÓW POWIATOWYCH Pilotaż nowego modelu systemu doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół/przedszkoli Pomoc dyrektorom.
Mój program dla STO STRATEGICZNE KIERUNKI DZIAŁAŃ NA LATA dr Anna Okońska-Walkowicz Prezes SKT nr 64 STO Kandydat na Prezesa Zarządu Głównego.
Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie Instytucja Wdrażająca Program Operacyjny Kapitał Ludzki w województwie małopolskim Powiat Nowotarski Wnioskodawca.
Opracował J. Stryjkowski
Zespół Interdyscyplinarny do spraw Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie w Bartoszycach Bartoszyce, r.
Projekt Planu Działania KSOW na lata Sekretariat Regionalny Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Województwa Warmińsko-Mazurskiego Olsztyn, 8 września.
Projekt DE3-COM pod nazwą Kształcenie dla Europy oraz z Europą został dofinansowany w wysokości Partnerzy w projekcie: -Powiat.
Przemoc w rodzinie Bieżące refleksje wynikające z praktyki
Instytut Spraw Publicznych
IV Suwalska Kampania Białej Wstążki 25 XI – 10 XII 2013r. Patronat Kampanii Prezydent Miasta Suwałk Starosta Suwalski Koordynacja Kampanii Komenda Miejska.
Osiągnięcie przez szkoły i placówki warunków do pełnej realizacji kształcenia ogólnotechnicznego, zawodowego i wychowania komunikacyjnego. Cele szczegółowe:
ZESPÓŁ SZKÓŁ W OSTASZEWIE
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Wyniki całościowej ewaluacji zewnętrznej w ZS nr1 im
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
Rola wspomagania na etapie diagnozowania, planowania, monitorowania i ewaluacji potrzeb szkoły/placówki. Suwałki, r.
MISJA Wspieranie wszelkich przedsięwzięć służących skutecznemu działaniu na rzecz zatrudnienia poprzez wykorzystanie lokalnych zasobów poradnictwa zawodowego,
Zespół Szkół w Słupnie Szkołą Promującą Zdrowie
BEZPIECZNA SZKOŁA Profilaktyka jako element przeciwdziałania negatywnym zjawiskom wśród dzieci i młodzieży.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego Instytut Spraw Publicznych (Instytut Spraw Publicznych UJ został.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Współpraca Rad Osiedli i organizacji pozarządowych szansą na realizację projektów unijnych.
Projekt Comenius Regio
Świętokrzyskie Centrum Kielce, ul. Żelazna 22 Świętokrzyskie Centrum Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej.
Małe dziecko w systemie edukacji
„Od przedszkola do technikum” Stowarzyszenie Otwartych Drzwi w Lublińcu Europejski Fundusz Społeczny - Program Operacyjny Kapitał Ludzki Zagraniczna mobilność.
Biblioteka pedagogiczna – sieci współpracy jako forma wspomagania szkoły DBP we Wrocławiu Szkolenie WDN Wrocław, Beata Malentowicz.
Współpraca Miasta Białegostoku z organizacjami pozarządowymi
O NAS Stowarzyszenie Wsparcie Społeczne "Ja-Ty-My" jest organizacją pozarządową działającą od 2002 r. Powstało w wyniku doświadczeń ze współpracy z Community.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
„BEZPIECZNY GISZOWIEC” PROGRAM PROFILAKTYCZNY Katowice 2008.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Konferencja nt. Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku a potrzeby rynku pracy Białystok, 17 czerwca 2010 r. Uczestnicy projektu:  Instytut Badań.
Włączanie dzieci z niepełnosprawnościami w przedszkolu Anna Florek Społeczne Przedszkole Integracyjne Warszawa.
Lider Projektu: 2 Partner projektu: Projekt „SZKOŁA SUKCESU” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Beneficjent:
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
Program Edukacja dla Doliny Baryczy. EDUKACJA DLA DOLINY BARYCZY Projekt edukacji regionalnej i przyrodniczej realizowany od stycznia 2014 do czerwca.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
KIM JESTEŚMY? WIELKOPOLSKA RADA KOORDYNACYJNA
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Szkoła z mocą zmieniania świata!
Wyniki egzaminów maturalnych
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Zapis prezentacji:

Krzysztof Durnaś Szkoła Podstawowa nr 35 w Łodzi Współpraca szkoły z instytucjami działającymi na rzecz pomocy dziecku i rodzinie – przykłady dobrych praktyk. Szkoła otwarta na społeczność lokalną. Krzysztof Durnaś Szkoła Podstawowa nr 35 w Łodzi

Dlaczego ? „Potrzebne jest przygotowanie nowego typu przywódców. Liderów, którzy wiedzą, jak ważne są doświadczenia współpracy i wiedza na temat środowiska, w którym pracują, dla odpowiedniego zaprojektowania procesu uczenia się. Kierując instytucją edukacyjną, nie można bowiem ignorować kontekstu kulturowego, systemu wartości i przekonań czy międzyludzkich interakcji, gdyż prowadzi to do tworzenia modeli, które nie funkcjonują w realnym świecie.” Grzegorz Mazurkiewicz: Przywództwo edukacyjne w: Sedno. Magazyn dyrektora szkoły 5/2009

Współpracować –wzajemnie odnosić korzyści. Nie pytaj, co środowisko może zrobić dla szkoły, ale co Ty możesz zrobić dla środowiska…

Z dobrych praktyk - metodyka działania… Zdiagnozować środowisko Rozpoznać potrzeby Określić możliwości – przygotować zespół Ocenić kapitał ludzki Przygotować (przeszkolić) – zespół Ocenić bazę lokalową Wyniki diagnozy warunkują nasze działania

Współpraca z Centrum Służby Rodzinie w Łodzi Przygotowywanie nauczycieli do umiejętnego diagnozowania współczesnych problemów środowiska lokalnego np. problem przemocy

Współpraca z partnerami „administracyjnymi” Radą Osiedla, Spółdzielnią Mieszkaniową RSM Bawełna Punkt konsultacyjny Rady Osiedla dla mieszkańców (w trakcie zebrań) Integrowanie społeczności lokalnej (wigilie, festyny) Współpraca z lokalnymi mediami Wymiana informacji

Współpraca: z Międzynarodowym Zakonem Rycerskim św Współpraca: z Międzynarodowym Zakonem Rycerskim św. Jerzego w Polsce oraz z lokalną parafią Pomoc najbiedniejszym - dożywianie Pozyskiwanie środków na wypoczynek dzieci z grup ryzyka Pomoc prawników

Współpraca z instytucjami publicznymi – interdyscyplinarność rozwiązywania problemów. Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 1, Przedszkola, Sąsiednie szkoły, Straż Miejska, Policja, Kuratorzy, Sąd,

Realizacja projektów z partnerami lokalnymi BBB – Bałuty Bliżej Brukseli Od przedszkolaka do europoślaka. Partnerzy: instytucje doskonalenia nauczycieli szkoły podstawowe, gimnazjum, liceum lokalne media Europosłowie z regionu

Realizacja projektów z partnerami lokalnymi Akademia Kulturalnego Pasażera Część merytoryczna zajęć prowadzonych w Muzeum Komunikacji

Współpraca z absolwentami i byłymi nauczycielami szkoły

Efekty współpracy Poziom zadowolenia szkoły ze współpracy ze społecznością lokalną jest mierzony współczynnikiem -wybitych szyb w okresie jednego tygodnia.

Efekty współpracy

Efekty współpracy Powstanie stowarzyszenia przyjaciół szkoły. Pozyskiwanie funduszy na potrzeby szkoły. Troska o wspólne dobro – zwalczanie znieczulicy społecznej. (nadzór budowlany z Naszej Klasy)

Dlaczego warto ? Uczymy postaw społecznych przez działanie Budujemy społeczeństwo obywatelskie Odczarowujemy negatywny wizerunek szkoły