Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt jest realizowany przez.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Nowa jakość w edukacji na terenach wiejskich
Advertisements

TEMAT: ZASADY DIAGNOZOWANIA UCZNIÓW ZDOLNYCH
Bezpieczeństwo publiczne-edukacja dla służb mundurowych.
Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
INFORMACJA o stanie wdrożenia modeli i standardów edukacyjnych w przedszkolach i szkołach prowadzonych przez miasto Opole.
AS KOMPETENCJI.
X Liceum OGÓLNOKSZTAŁCĄCE
Podkarpackie Centrum Edukacji Nauczycieli w Rzeszowie
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejski ego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Multimedialni uczniowie.
w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Sokółce
Zajęcia matematyczne Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Smolniku.
Konferencja dla przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego Tworzenie sieci Powiatowych Ośrodków Wspierania Uczniów Zdolnych w województwie małopolskim.
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
SZKOŁA MARZEŃ Program zwiększania szans edukacyjnych i życiowych uczniów szkół wiejskich 1   16.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt realizowany przez Uniwersytet.
INTERBLOK Łukasz Słoniowski Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt Innowacyjny w ramach.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Edukacja z myślą o przyszłości Idee na nowy rok szkolny 2008/09 … i dalej Tarnobrzeg 26 sierpnia 2008r.
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
Działania realizowane w ramach projektu „Matura z matematyki”
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
EWD W SZKOŁACH PONADGIMNAZJALNYCH POWIATU BYTOWSKIEGO
Podniesienie kompetencji nauczycieli z obszarów wiejskich Dolnego Śląska w zakresie innowacyjnych metod nauczania w obszarze ICT i nauk matematyczno-przyrodniczych.
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w gimnazjum Biologia, Chemia, Fizyka, Geografia, Informatyka.
„Kompleksowe umiejętności – gwarantem przyszłości”
Spotkanie z Wójtami, Burmistrzami, Prezydentami i Starostami Małopolski Małopolski Kurator Oświaty Artur Dzigański.
SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY Z FUNDUSZY UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego dr Anna Białek-Jaworska, WNE UW, PTM, 16 grudnia 2011.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Liceum w Psarach przepustką do sukcesu Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Gimnazjum Nr 1 w projekcie „Mały Archimedes”
PROJEKT Projekt, współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Działanie 3.3.4, zwyciężył w konkursie.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Informacja o programie Zostać przedsiębiorczym.
Podstawowe informacje o projekcie ZSKP w projekcie Zadanie Wyjazdy AMW Festiwal Nauki Ekodolina Szymbark Toruń Warszawa Gdańsk – Sobieszewo.
Projekt „Szkoła Kluczowych Kompetencji
„Szkolne Centrum Nauki”
Projekt „Fizyka jest ciekawa” jest realizowany w ramach programu POKL
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt realizowany przez Uniwersytet.
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Zdolni Chętni do pracy UCZNIOWIE PRZYNALEŻĄCY DO SZKOLNYCH ZESPOŁÓW KOMPETENCYJNYCH Joanna Kossowska Uniwersytet Gdański.
SZK – Szkolne Zespoły Kompetencyjne
Uczniowie pierwszej klasy gimnazjum z Zespołu Szkół Gimnazjalnych im. ks.Piotra Sosnowskiego w Bysławiu kompetencja matematyczno – przyrodnicza 96_50_mp_g2.
PO KL sukcesy i wyzwania oraz dobre praktyki w rozwiązywaniu problemów woj. podlaskiego Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament.
Kreatywny Humanista Priorytet IV. Szkolnictwo wyższe i nauka
Program Operacyjny kapitał Ludzki CZŁOWIEK - NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt,, Z FIZYKĄ, MATEMATYKĄ I PRZEDSIĘBIORCZOŚCIĄ ZDOBYWAMY ŚWIAT!!!” jest.
ZAŁOŻENIA I REZULTATY PROJEKTU „KOMPETENTNY E- NAUCZYCIEL”
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO Podnoszenie kompetencji uczniowskich w dziedzinie nauk.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie „ ZACHODNIOPOMORSKIE TALENTY – REGIONALNY SYSTEM STYPENDIALNY” projekt realizowany przez Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie.
Dostępność Internetu a wyniki egzaminów próbnych Dr Jacek Stańdo Politechnika Łódzka.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
Szkoła Kluczowych Kompetencji luty 2009 rok – grudzień 2012 rok. Zespoły Szkół Ponadgimnazjalnych w Lipsku i Siennie.
Edukacja w systemie strategicznego planowania rozwoju województwa pomorskiego Radomir Matczak Departament Rozwoju Regionalnego i Przestrzennego UMWP II.
Nauczanie języka mniejszości narodowej w województwie opolskim.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
EWD gimnazjalne Czym jest metoda edukacyjnej wartości dodanej (EWD)? Efektywność pracy szkoły, przed kilku laty, oceniano jedynie na podstawie wyników.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego w części matematyczno- przyrodniczej z zakresu przedmiotów przyrodniczych w roku szkolnym 2014/2015.
Projekt polsko - słowacki NR SK01-KA _2 "Podróże z liczbami" w ramach programu Erasmus+ edukacja szkolna - partnerstwo strategiczne szkół.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
Projekt edukacyjny „Kompetencje kluczowe”
Powiat Ciechanowski „Doskonalenie szansą na rozwój”
Projekty zrealizowane w ZS1
Strategia wdrażania projektu innowacyjnego pt.: „Umiem się uczyć”
Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Zapis prezentacji:

Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt jest realizowany przez UNIWERSYTET W BIAŁYMSTOKU w partnerstwie z COMBIDATA Poland

PATRONAT Podlaski Kurator Oświaty Warmińsko – Mazurski Kurator Oświaty Pomorski Kurator Oświaty Kujawsko – Pomorski Kurator Oświaty

CEL PROJEKTU rozwój kompetencji kluczowych uczniów gimnazjów w zakresie nauk matematyczno-przyrodniczych i przedsiębiorczości

Uzasadnienie projektu NISKI POZIOM KOMPETENCJI KLUCZOWYCH UCZNIÓW: niezadowalające wyniki egzaminów gimnazjalnych z części matematyczno-przyrodniczej według sprawozdania Centralnej Komisji Egzaminacyjnej z 2008r. uczniowie województw pomorskiego, warmińsko-mazurskiego, kujawsko- pomorskiego uzyskali oceny poniżej średniej krajowej. słabo rozwinięte umiejętności pracy w zespole, rozwiązywania zadań i problemów wymagających analitycznego, logicznego, międzyprzedmiotowego myślenia, stosowania wiedzy w praktyce /Źródło:Sprawozdania CKE, OKE w Łomży i Gdańsku /.

NIECHĘĆ DO MATEMATYKI I KSZTAŁCENIA NA KIERUNKACH ŚCISŁYCH gimnazjaliści niechętnie uczą się matematyki, uważają ją za trudny przedmiot spadek zainteresowania uczniów szkołami technicznymi i studiami wyższymi inżynieryjno-technicznymi. /Źródło: Raport Kapitał intelektualny Polski 2008/.

NISKI POZIOM PRZEDSIĘBIORCZOŚCI UCZNIÓW w szkołach nie podejmuje się treści związanych z funkcjonowaniem firmy, rynkiem i instrumentami finansowymi oraz nie kreuje się postaw aktywnych i przedsiębiorczych /Źródło: Przedsiębiorczość- Edukacja nr 5/2008/.

MAŁA ILOŚĆ PRACY ZESPOŁOWEJ nauczanie w gimnazjach oparte jest o rywalizację i indywidualny sukces jednostek w szkołach brakuje pracy zespołowej /Źródło: Raport diagnoza szkolna 2008r/.

NIEZBĘDNE ZMIANY SPOSOBU NAUCZANIA sposób nauczania w szkołach pomimo zmian programowych w dalszym ciągu opiera się na wiedzy encyklopedycznej dominuje podejście teoretyczne i wiedza książkowa /Źródło:E-mentor nr 3/2007/.

CEL OGÓLNY PROJEKTU: rozwój kompetencji kluczowych uczniów gimnazjów w zakresie nauk matematyczno-przyrodniczych i przedsiębiorczości

CELE SZCZEGÓŁOWE PROJEKTU: rozwój kompetencji matematyczno- przyrodniczej i przedsiębiorczości uczniów w zakresie umożliwiającym kontynuację nauki w szkołach ponadgimnazjalnych, liceach lub technikach, w tym o profilach matematyczno- przyrodniczym uzyskanie przez uczestników zespołów matematyczno- przyrodniczych wysokich ocen na egzaminie gimnazjalnym w części matematyczno- przyrodniczej wzrost zainteresowania uczniów dalszym kształceniem o profilu technicznym, matematyczno- przyrodniczej lub przedsiębiorczości nabycie umiejętności pracy w zespole, stosowania wiedzy w praktyce, analitycznego i logicznego myślenia wzrost wykorzystywania przez uczniów Internetu i e-learningu w procesie samokształcenia

GRUPA DOCELOWA 2559 uczniów gimnazjów 4 województw rozwijanie Kompetencji Kluczowych przez 3 lata szkolne utworzenie ponadregionalnego Szkolnego Ruchu Naukowego koordynowanego przez Uniwersytet w Białymstoku i realizowanego we współpracy z uczelniami wyższymi województw objętych projektem w skład Szkolnego Ruchu Naukowego weszło 200 Szkolnych Zespołów Kompetencyjnych i 16 Uczelnianych Zespołów Badawczych

REZULTATY PROJEKTU -utworzenie Szkolnego Ruchu Naukowego we współpracy 3 uczelni wyższych, -opracowanie Biblioteki Kompetencji obejmującej 120 tematów projektów wraz z konspektami, 120 modułów e-learning (60 kompetencji matematyczno-przyrodniczej i 60 z kompetencji przedsiębiorczość), -opracowanych1000 projektów Szkolnych Zespołów Kompetencyjnych, 48 projektów Uczelnianych Zespołów Badawczych, 216 e-kronik prac zespołów, 32 projektów zrealizowanych w trakcie wakacyjnych obozów naukowych -zrealizowanie w ramach Szkolnych Zespołów Kompetencyjnych: godz. zajęć metodą projektu, 8000 godz. wykładów pokazowych, 24 godz. wykładów na festiwalach naukowych -zorganizowano 6 festiwali naukowych podsumowujących pracę Szkolnych Zespołów Kompetencyjnych -zrealizowano w ramach Uczelnianych Zespołów Badawczych: 2400 godz. zajęć metodą projektu, 60 godz. semestralnych wykładów naukowo-badawczych, 32 jednostki (16 grup x 2 obozy) obozów naukowych -przygotowano portal projektu, a na nim: Newsletter, Baza Wiedzy, FAQ, Forum, Galeria -zrealizowano 400 godz. mentoringu -wykorzystano min.30 modułów e-learning przez min.80% beneficjentów

REZULTATY PROJEKTU -rozwinięcie kompetencji kluczowych w obszarach: matematyczno-przyrodniczym i przedsiębiorczości potwierdzonych badaniami testowymi -uzyskanie przez uczniów z zespołu kompetencji matematyczno-przyrodniczej ocen wyższych od średniej w szkole na egzaminie gimnazjalnym w części matematyczno-przyrodniczej -nabycie umiejętności samokształcenia z wykorzystaniem e-learningu -wzrost zainteresowania kontynuacją nauki na kierunkach o profilu matematyczno-przyrodniczym uczniów z zespołów kompetencji matematyczno-przyrodniczej -rozwinięcie umiejętności pracy zespołowej, stosowania wiedzy w praktyce, analitycznego i logicznego myślenia