Warsztat transgraniczny - wspólne projekty Konferencja 10 grudnia 2012.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt współpracy partnerskiej dofinansowany z
Advertisements

dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
PREZENTACJA PROJEKTU GMINY MIEJSKIEJ NOWA RUDA
Warsztat transgraniczny - wspólne projekty Konferencja 10 grudnia 2012.
Warsztat transgraniczny - wspólne projekty Konferencja 10 grudnia 2012.
- Mobilność szkolnej kadry edukacyjnej Program
Partnerska Współpraca Szkół Językowy Projekt Comeniusa pt. Wpływ kultury narodowej na kształtowanie się relacji rodzinnych w krajach zjednoczonej Europy.
Comenius Regio –
C omenius Partnerskie Projekty Szkół Zadania koordynatora oraz organizacja mobilności Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie.
PROGRAM ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Nowa rola placówek doskonalenia nauczycieli
Budowanie wspólnoty uczących się MODUŁ VIII Sesja 8.1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROGRAM.
Animatorzy społeczni na rzecz osób niepełnosprawnych – aktywizacja środowiska na pograniczu Andrzej Łuszko Szkolna integracja w powiecie Jaworskim.
J. Krzesiński & L. Żukowski & P. Zejer Typ: Festiwal filmowy Produkt (output): I Międzynarodowy Festiwal Amatorskich Filmów Pogranicza Wskaźniki: Prezentacja.
Roman Sowa Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Kielcach
„Inwestuj u nas! Polsko – Ukraiński obszar transgraniczny”
XI Liceum Ogólnokształcące im. K.I.Gałczyńskiego w Kielcach
ZESPÓŁ SZKÓŁ IM. HENRYKA SIENKIEWICZA W GRABOWCU
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
„Wielokulturowość i sztuka szansą transgranicznego malucha“ „Multikulturalismus a umění šancí přeshraničních dětí“
Saksońska Agencja Oświatowa, Oddział Regionalny w Budziszynie
Projekt DE3-COM pod nazwą Kształcenie dla Europy oraz z Europą został dofinansowany w wysokości Partnerzy w projekcie: -Powiat.
Zewnętrzne źródła finansowania projektów o charakterze międzynarodowym Pracownia Projektów Europejskich Świętokrzyskie Centrum Doskonalenia Nauczyciel.
EDUKACJA – PRACA - KARIERA
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
Projekt edukacyjny Realizowany w Zespole Publicznego Gimnazjum i Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Leźnie.
ale (a może przede wszystkim)
Priorytet IX PO KL Podkarpacie stawia na rozwój Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Województwo Podkarpackie.
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
CENTRUM WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ Propozycja projektu US Zielona Góra GRUPA ROBOCZA LUBUSKIE-BRANDENBURGIA – Kostrzyn nad Odrą r.
„Zagraniczne praktyki i standardy pracy czynnikiem poprawy kompetencji zawodowych oraz zwiększenia szans na rynku pracy” Nr projektu: PL1-LEO
Projekt „Nikogo nie zgubić, każdego rozwinąć” - perspektywa partnera realizującego działania i dyrektora szkoły.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Wizyta studyjna w Lizbonie - projekt PL1-ESF Jakość nadzoru pedagogicznego i pracy szkoły w programie Zagraniczna Mobilność szkolnej kadry.
Od przedszkola do Technikum ZAGRANICZNA MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ W RAMACH PROJEKTÓW INSTYTUCJONALNYCH.
Co to jest sieć? To forma pracy, która pozwala dzielić się wiedzą, wymieniać doświadczeniami, wspólnie opracowywać rozwiązania stosowane w szkolnej praktyce.
Projekt Comenius Regio
P ROGRAM : E RASMUS + A KCJA KLUCZOWA : M OBILNOŚĆ EDUKACYJNA A KCJA : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH SIĘ I PRACOWNIKÓW T YP AKCJI : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH.
Program Współpracy Transgranicznej Polska – Białoruś – Ukraina jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej Mikroprojekt nr 7: „Wspólne.
Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim r. Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim.
Program Operacyjny Wiedza – Edukacja – Rozwój Programy mobilnościowe Aleksandra Szyszka.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
TRANSGRANICZNA KONCEPCJA WYKORZYSTANIA MOŻLIWOŚCI PROGRAMU WSPÓŁPRACY INTERREG V A W CELU POPRAWY BEZPIECZEŃSTWA W SZCZECIŃSKIM OBSZARZE METROPOLITARNYM.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
System Wspierania Nauczycieli w Powiecie Bytowskim „Konsorcjum samorządowe” na rzecz edukacji Dariusz Glazik – Naczelnik Wydziału Edukacji, Kultury i Sportu.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2016/2017.
Zarządzanie Oświatą studia II stopnia
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
„Programowanie czas zacząć”
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
KOMPETENCJE I PERSPEKTYWY ZAWODOWE
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Projekty zrealizowane w ZS1
Współpraca szkół w Europie za pośrednictwem technologii informacyjno-komunikacyjnych oraz promowanie doskonalenia zawodowego nauczycieli
Współpraca szkół w Europie za pośrednictwem technologii informacyjno-komunikacyjnych oraz promowanie doskonalenia zawodowego nauczycieli
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
„HOTELARZE Z WODZICZKI – EUROPEJSKI RYNEK PRACY NA WAS CZEKA”
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Zapis prezentacji:

Warsztat transgraniczny - wspólne projekty Konferencja 10 grudnia 2012

Tytuł projektu/ Titel des Projekts: Poznajmy swój język i swoje małe ojczyzny. Porozumienie ponad granicami – program współpracy transgranicznej na pograniczu polsko – niemieckim w obszarze edukacji dwujęzycznej.

CEL PROJEKTU/ Ziel des Projektes: Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych w językach partnerów projektu, przy wykorzystaniu elementów kulturowych, artystycznych i przyrodniczych polsko – niemieckiego pogranicza.

OPIS PROJEKTU/BESCHREIBUNG DES PROJEKTES: Projekt zakłada realizację programu nauczania języka niemieckiego z elementami kulturoznawczymi w grupie docelowej dzieci przedszkolnych i wczesnoszkolnych i kadry nauczycielskiej.

MODUŁY PROJEKTU 1.Wprowadzenie dwujęzyczności do edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej Nawiązanie kontaktu i współpracy z grupami rówieśniczymi z Niemiec oraz cykliczne spotkania uczestników Poznawanie tradycji i zwyczajów mieszkańców pogranicza oraz organizowanie wystaw tematycznych.

Realizowanie tematycznych wycieczek studyjnych Cztery pory roku do partnerów zagranicznych (korzystanie w praktyce z potencjału kulturalnego i przyrodniczego terenów przygranicznych, np. przedstawienia teatralne, seanse filmowe oraz wycieczki do kompleksów przyrodniczych, rozrywkowych, architektonicznych itp.).

2. Kształcenie nauczycieli pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej: Kształcenie kompetencji językowych i kulturowych, Kształcenie w zakresie metod pracy, Organizacja praktyk studenckich i staży.

3. Opracowanie programów dydaktycznych Wymiana doświadczeń nauczycieli, ewaluacja proponowanych i przeprowadzonych programów autorskich.

4. Wsparcie kadryzarządzającej Warsztaty dotyczące wdrażania i realizacji dwujęzyczności w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Wymiana doświadczeń i prezentacja dobrych praktyk Opracowanie modelowego programu współpracy transgranicznej w zakresie edukacji i kultury.

Długofalowe efekty Wzmocnienie świadomości z korzyści płynących ze znajomości języka sąsiada w obszarach nadgranicznych, wzbudzenie zainteresowania oraz budowanie motywacji do nauki języka niemieckiego wśród dzieci na etapie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz wśród ich rodziców.

Długofalowe efekty Nawiązanie bezpośrednich kontaktów transgranicznych i relacji językowo-kulturowych pomiędzy dziećmi, rodzicami, nauczycielami. Wymiana doświadczeń zawodowych nauczycieli (funkcjonowanie placówek, podobieństwa i różnice w systemie edukacji i wychowania po obu stronach granic)

Długofalowe efekty Przełamanie barier emocjonalnych i mentalnych ograniczających wzajemną współpracę oraz zbudowanie porozumienia i więzi międzysąsiedzkich ponad granicami kulturowymi i językowymi. Stworzenie i publikacji kompendium w zakresie dwujęzycznej edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej.

Korzyści dla regionu Zintensyfikowanie procesu budowania klimatu partnerstwa transgranicznego między Polską a Niemcami.

Elementy niezbędne do realizacji projektu. Stworzenie partnerstwa regionalnego i transgranicznego. Urząd Miasta Szczecin, Kuratorium Oświaty w Szczecinie, Powiat Uckermark, Powiat Vorpommern-Greifswald, Przedstawiciele innych placówek wspierania kadry oświatowej. Wypracowanie modelu współpracy instytucjonalnej na pograniczu polsko – niemieckim w zakresie edukacji dwujęzycznej. Zorganizowanie zespołu projektowego.

Dziękujemy za uwagę! Vielen Dank für Ihre Aufmerksamkeit!