Projektowanie programów studiów

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
Advertisements

Krajowe Ramy Kwalifikacji dla szkolnictwa wyższego
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim Marta Kicińska-Habior
Programy studiów doktoranckich w świetle nowych regulacji prawnych Agata Wroczyńska i Paweł Stępień Uniwersytet Warszawski 2 października 2012 r.
Mały Senat 23 listopada 2011 Marta Kicińska-Habior.
Uniwersytet Warszawski
Określanie liczby punktów ECTS Sposoby wyznaczania sumarycznych wskaźników ilościowych charakteryzujących program
Tworzenie programów kształcenia zgodnie z wymogami KRK – Spotkanie dyskusyjne
Profil Praktyczny na Wydziale Filologicznym UG
System Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia w UMB obejmuje: Uczelniany Zespół do Spraw Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia. Wydziałowe.
PROGRAM UNIWERSYTETU PRZYRODNICZEGO WE WROCŁAWIU
Gospodarka finansowa przedsiębiorstwa
Podstawowe terminy. Ustawa z dnia 27 lipca 2005 r. wraz z późniejszymi zmianami Rozporządzenie ministra nauki i szkolnictwa wyższego z dnia 5 października.
Wojciech Dziemianowicz
Wprowadzanie opisu przedmiotu po stronie USOSweb (według sylabusa zgodnego z załącznikiem 1 do Zarządzenia nr 11 Rektora UW z dnia 19 lutego 2010) DAK.
Opis programów studiów i przedmiotów akademickich w języku efektów uczenia się Warsztat Boloński Uniwersytet Zielonogórski 12 kwietnia 2010 Ryszard RASIŃSKI,
Cele i zadania UZZJK zgodnie z Uchwałą Senatu 32/2012 z dnia 25 października 2012r.
Spotkanie dla Dziekanów i Prodziekanów Zasady kształcenia obowiązujące w Uniwersytecie Medycznym w Łodzi od roku akademickiego 2012/ Prorektor ds.
Badanie losów absolwentów
Jakość kształcenia w roku akademickim 2012/13
Krajowe Ramy Kwalifikacji. Harmonogram prac Do 28 lutego 2012 – każdy Instytut, w ramach prac Zespołu ds. Jakości Kształcenia, opracowuje opis efektów.
DOSKONALENIE PROGRAMÓW KSZTAŁCENIA WARSZTATY 8 maj 2013.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
RAPORT WYDZIAŁ TEOLOGICZNY Rada ds. Jakości Kształcenia Badanie jakości kształcenia na UAM 2011/2012 Grudzień 2012 Samoocena wydziałowa 1.
Krajowe Ramy Kwalifikacji w Szkolnictwie Wyższym
Sprzeczności i „niewykonalne” zapisy
Zasady uzupełniania opisu przedmiotu, programu przedmiotu (sylabusa) oraz ogólnouczelniana procedura weryfikacji efektów kształcenia.
Seminarium Dobre praktyki w organizacji studiów I stopnia Wydział Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechnika Gdańska Prof. dr hab. inż. Alicja.
Organizacja i czasu trwania studiów dwustopniowych w zakresie nauk technicznych Prof. Antoni Tajduś Dwustopniowy system kształcenia, a wymiana międzynarodowa.
Kształcenie inżynierów z perspektywy AGH
Projekt Kwalifikacja jakości w Uniwersytecie Nr POKL /11 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu.
Pisanie i modyfikowanie programów, pisanie innowacji i projektów edukacyjnych w edukacji wczesnoszkolnej Joanna Dembowa.
Projekt Kwalifikacja jakości w Uniwersytecie Nr POKL /11 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu.
Możliwości wspierania uczniów wybitnie uzdolnionych 5 grudnia 2013 r. Barbara Wikieł.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na III roku studiów I stopnia Kierunek: Biologia Przeznaczony dla studentów, którzy w roku 2013/14.
Operacja Sukces to unikatowy w skali kraju projekt finansowany z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej mający na celu reformę programu studiów na.
Wpływ akredytacji instytucjonalnej PKA na budowę i funkcjonowanie systemu zapewniania jakości kształcenia na Wydziale Nauk Ekonomicznych UW dr Katarzyna.
Wydział Nauk Geograficznych i Geologicznych
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na I roku studiów II stopnia Kierunek: Biologia – nauczanie biologii Przeznaczony dla studentów,
Koncepcja przyznawania punktacji ECTS dla studiów podyplomowych organizowanych przez UEP.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów II stopnia Kierunek: Biologia Przeznaczony dla studentów, którzy w roku 2013/14.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów II stopnia Kierunek: Biologia – nauczanie biologii Przeznaczony dla studentów,
Prognozowanie rozwoju dydaktyki w szkole wyższej
Studia doktoranckie w Procesie Bolońskim Katarzyna Martowska Zespół Ekspertów Bolońskich UKSW, Warszawa,
Wewnętrzny system zapewnienia jakości kształcenia a zmiany w ustawie o szkolnictwie wyższym dr hab. Joanna M. Moczydłowska Szkolenie wewnętrzne Uczelniana.
Dostosowanie programów kształcenia i profili do nowych przepisów
Spotkanie z pracownikami I r. Nowe programy nauczania (KRK)
Wnioski z warsztatu Wprowadzenie na uczelnie Recognition of Prior Learning (RPL) – podejście praktyczne (III konferencja w ramach Programu doskonalenia.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na III roku studiów I stopnia Kierunek: Bioinformatyka Przeznaczony dla studentów, którzy w roku.
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim 7czerwca 2011 Marta Kicińska-Habior.
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2015 / 2016.
MODUŁ ORGANIZACYJNY – MENEDŻER BIZNESU M ODUŁ M ENEDŻER BIZNESU.
Analiza wyników ankiet studenckich za rok 2014/2015 ( semestr zimowy)
Przygotowywanie programu kształcenia zgodnie z wymaganiami wynikającymi z Krajowych Ram Kwalifikacji dla Szkolnictwa Wyższego na przykładzie kierunku Gospodarka.
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GEOGRAFIA II st. Studia stacjonarne 2014.
Sylabusy przedmiotów w systemie USOS Informacje dotyczące wprowadzania sylabusów w roku akademickim 2015/16
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GOSPODARKA PRZESTZRENNA II st. Studia stacjonarne 2014.
Komentarz Ankietę przeprowadzono wśród studentów ostatniego roku studiów stacjonarnych II stopnia kierunku Oceanografia wszystkich uruchomionych.
OCENA INSTYTUCJONALNA W ŚWIETLE AKTUALNYCH KRYTERIÓW OCENY JAKOŚCI Stanisław Kondracki Ekspert Polskiej Komisji akredytacyjnej Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny.
System oświatowy w Irlandii kierowany jest centralnie przez Ministerstwo Edukacji Narodowej. Sprawuje ono nadzór, decyduje o zmianach, w jego gestii są.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na III roku studiów I stopnia Kierunek: Biologia Przeznaczony dla studentów, którzy w roku 2013/14.
studia I stopnia, profil praktyczny studia inżynierskie
Materiały dla nauczyciela Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo
Raport roczny 2014/2015 z działania Uczelnianego Systemu Jakości Kształcenia AWF we Wrocławiu Akademia Wychowania Fizycznego we Wrocławiu Komisja Jakości.
W SZKOLNICTWIE WYŻSZYM
Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia
W SZKOLNICTWIE WYŻSZYM
Spotkanie opiekuna roku ze studentami
WZORY NOWEJ DOKUMENTACJI PROGRAMÓW STUDIÓW dla cykli rozpoczynających się od r.a. 2019/2020 Szczecin, 25 stycznia 2019 r.
ABSOLWENT, PRACODAWCA I WYKŁADOWCA – TRZY STANY JEDNA OSOBA
Zapis prezentacji:

Projektowanie programów studiów Marek Frankowicz Szkolenie dla pracowników Uniwersytetu Rzeszowskiego Rzeszów, 18.12.2012

Modyfikacja już realizowanego programu Dwie sytuacje Modyfikacja już realizowanego programu Porównanie z KRK Porównanie z wzorcami międzynarodowymi Tworzenie nowego programu Program realizowany już w innych uczelniach Całkowicie nowy program (nowy pomysł na program)

Misja/wizja/strategia Należy jasno pokazać, że Nasz program studiów jest zgodny z misją uczelni Wpisuje się w realizację strategii uczelni Przyczynia się do rozwoju uczelni

Wejście / wyjście Należy w miarę dokładnie określić profil potencjalnego kandydata na dany kierunek studiów Studia I stopnia Maturzyści Osoby czynne zawodowo Absolwenci innych studiów Należy w miarę dokładnie określić możliwości pracy bądź dalszego kształcenia dla absolwentów danego kierunku studiów Kontynuacja tych samych studiów na studiach II stopnia Podjęcie studiów II stopnia na innym kierunku Podjęcie pracy zawodowej

Wejście / wyjście Należy w miarę dokładnie określić profil potencjalnego kandydata na dany kierunek studiów Studia I stopnia Maturzyści Osoby czynne zawodowo Absolwenci innych studiów Należy w miarę dokładnie określić możliwości pracy bądź dalszego kształcenia dla absolwentów danego kierunku studiów Kontynuacja tych samych studiów na studiach II stopnia Podjęcie studiów II stopnia na innym kierunku Podjęcie pracy zawodowej

Wejście / wyjście Należy w miarę dokładnie określić profil potencjalnego kandydata na dany kierunek studiów Studia II stopnia Absolwenci studiów I stopnia danego kierunku Absolwenci studiów I stopnia innego kierunku Osoby czynne zawodowo Należy w miarę dokładnie określić możliwości pracy bądź dalszego kształcenia dla absolwentów danego kierunku studiów Kontynuacja tych samych studiów na studiach III stopnia Podjęcie studiów I, II lub III stopnia na innym kierunku Podjęcie pracy zawodowej

Efekty kształcenia Należy realistycznie określić efekty kształcenia („sylwetkę absolwenta”) dla danego kierunku studiów, biorąc pod uwagę, jakich kandydatów przyjmujemy Z tego, jak je określimy, będziemy rozliczani Czy wszyscy nasi absolwenci uzyskają zamierzone efekty kształcenia Sposób weryfikacji efektów kształcenia Przydatność efektów kształcenia w życiu osobistym i zawodowym UWAGA: ZDARZA SIĘ, ŻE PRZEPISY WEWNĄTRZUCZELNIANE UTRUDNIAJĄ, A NAWET UNIEMOŻLIWIAJĄ REALIZACJĘ ZAPISANYCH W PROGRAMIE STUDIÓW EFEKTÓW KSZTAŁCENIA. W takich przypadkach pytania typu ‘jak to zrobić’ należy kierować do władz uczelni, a nie do Ministerstwa, PKA czy ekspertów bolońskich

§ 5. 1. Program studiów dla kierunku studiów, poziomu i profilu kształcenia określa: 1) formę studiów (stacjonarne lub niestacjonarne); 2) liczbę semestrów i liczbę punktów ECTS konieczną dla uzyskania kwalifikacji odpowiadających poziomowi studiów; 3) moduły kształcenia — zajęcia lub grupy zajęć — wraz z przypisaniem do każdego modułu zakładanych efektów kształcenia oraz liczby punktów ECTS; 4) sposoby weryfikacji zakładanych efektów kształcenia osiąganych przez studenta;

Efekty kształcenia: Taksonomia Benjamina Blooma Znajomość faktów: zdefiniować, wymienić, uporządkować, opisać… Rozumienie: opisać, objaśnić, zinterpretować, wybrać… Zastosowanie: wybrać, zastosować, znaleźć, przewidzieć, rozwiązać, naszkicować, sporządzić… Analiza: przeanalizować, skrytykować, zbadać, porównać, … Synteza: zaproponować, podsumować, zorganizować, … Ocena: podsumować, ocenić, przewidzieć, oszacować…

Wskaźniki ilościowe Łączna liczba punktów ECTS, którą student musi uzyskać na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich Łączna liczba punktów ECTS, którą student musi uzyskać w ramach zajęć z zakresu nauk podstawowych, do których odnoszą się efekty kształcenia dla określonego kierunku studiów Łączna liczba punktów ECTS, którą student musi uzyskać w ramach zajęć o charakterze praktycznym, w tym zajęć laboratoryjnych i projektowych Minimalna liczba punktów ECTS, którą student musi zdobyć, realizując moduły kształcenia oferowane w formie zajęć ogólnouczelnianych lub na innym kierunku studiów Minimalna liczba punktów ECTS, którą student musi zdobyć na zajęciach z wychowania fizycznego Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje realizując moduły kształcenia podlegające wyborowi W przypadku programu studiów międzyobszarowych: procentowy udział punktów ECTS dla każdego z tych obszarów

Sylabus Dwie zasady Charakter: baza danych Struktura Zupełność (wszystkie dane/informacje, które mogą być użyteczne) Prostota (nie mnożyć bytów ponad potrzebę) Charakter: baza danych Różne grupy docelowe (kandydaci na studia, studenci, pracodawcy, wykładowcy, PKA…) będą miały zróżnicowany dostęp do informacji Struktura Informacje techniczne (sekretariat) nazwa kursu, semestr, liczba godzin, kierownik kursu/modułu,,, Informacje merytoryczne (kierownik kursu/modułu) treści kształcenia, efekty kształcenia, metody dydaktyczne, ocenianie, literatura… Informacje dla PKA (ustalenia na poziomie uczelni, ściąga) bilans punktów ECTS, wskaźniki ilościowe Informacje jakościowe opinia studentów, opinia pracodawców, wprowadzane zmiany…