JESIEŃ projekt edukacyjny dla klasy III

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Pory Roku.
Advertisements

DAWNO I NIEDAWNO … CZYLI Ś WIETLICOWE WSPOMNIENIA.
Przyjaźnie z przedszkola do szkoły
mgr Krystyna-Lucyna Masłowska
„W KRAINIE BARW I KOLORÓW”
Nadleśnictwo Góra Śląska Idea powstania ś cie ż ki Żadna z aktywności leśników nie ma takiego poparcia zrozumienia w społeczeństwie, jak edukacja i w.
Kolejność wykonywania działań
SCENARIUSZ ZAJĘĆ DLA DZIECI 5- 6 LETNICH Akademia Czystych Rąk Opracowała Joanna Broniarz Szkoła Podstawowa nr 1 w Legnicy.
Jan Brzechwa „Na straganie”
25 PRZYKAZA Ń. 1. Nie dyskutuj z go ś ciem, który ma nad Tob ą pó ł litra przewagi!
Rok 2010/11. W roku szkolnym 2011/12 zostanie przeprowadzony pomiar poziomu wiedzy i umiej ę tno ś ci uczniów. Po pierwszym etapie edukacyjnym (test.
Wyrażenia algebraiczne
SPRAWOZDANIE Z AKCJI JEMY OWOCE I WARZYWA SEZONOWE
JESIEŃ.
„Warzywa i owoce są na 5” Szkoła Podstawowa Nr 12 w Elblągu
Pomagamy zwierzętom przetrwać zimę.
JESIENNE RYMOWANKI Autorzy – uczniowie klasy IIa
Rok 2011 w Ś wietlicy Socjoterapeutycznej w Wyszkowie.
Poetka ludowa na sta ł e zwi ą zana z Ziemi ą Ż u ł awsk ą, tworzy i mieszka w Wiercinach w gminie Nowy Dwór Gda ń ski. Pisze nie tylko wiersze, tworzy.
Warzywa wiosenne ^^.
Cztery Pory Roku ! ! !.
Odpady- wiem jak z nimi postępować
SPÓJRZ I PODZIWIAJ opracowała A.Goebel-Kutela
Jak można nauczyć korzystania z prawdopodobieństwa.
Szko ł a Podstawowa nr 120 im. Konstytucji 3 Maja w Ł odzi, ul. Centralna 40.
„ JEDZ PYSZNIE, ZDROWO, A POCZUJESZ SI Ę CZADOWO” TYDZIE Ń ZDROWIA W SP 28 BYTOM
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 30 im. MARII ZIENTARY-MALEWSKIEJ W OLSZTYNIE ORTOGRAFFITI.
Dziś Twoje urodzinki ! Usiądź wygodnie i oglądaj ! ;D
Nasz ogród. Owoce i warzywa
Goście w lesie. Opracowanie: Zespół Szkolno- Przedszkolny w Hołubli
Publiczny Zespół Szkolno – Gimnazjalny w Dziepółci
PRZYJACIEL LASU.
Targowisko Miejskie w Bobolicach
Przyjacielem lasu jest:
Chcę skuteczniej działać jako nauczyciel. Jak to zrobić ?
Wierszyki dla dzieci.
W ZDROWYM CIELE, ZDROWY DUCH
Wyrażenia Algebraiczne
PROJEKT JABŁKO grupa II Muchomorki
Co w szkole piszczy???. Zaj ę cia ruchowe na boisku szkolnym.
Ś NIADANIE DAJE MOC W dniu 8 listopada 2011 roku uczniowie klasy pierwszej ze Szkoły Podstawowej w Wysocinie uczestniczyli w akcji edukacyjnej pod hasłem.
LASY NIESKAŻONE LUDZĄ RĘKĄ. Lasy w mojej okolicy wyglądają bajkowo. Nie są one zanieczyszczone tak, jak w niektórych miejscowościach. Tutejsza ludność.
Kto jest przyjacielem lasu Aleksandra Koczut Kim s ą przyjaciele lasu? Przyjaciele lasu to przede wszystkim osoby, dbaj ą ce o jego czysto ść i chroni.
Śniadanie daje moc 8 listopada klasy I-III Naszej szkoły przystąpiły do programu,,Śniadanie daje moc’’. 24 dzieci wspólnie z Rodzicami, wychowawcami i.
PRZYJACIELE LASU. KTO JEST PRZYJACIELEM LASU?.
Śniadanie daje moc! Szkoła Podstawowa w Toporowicach
Witaminy.
Lasy w mojej okolicy Na prezentacji zosta ł y przedstawione tereny le ś ne w okolicy miejscowo ś ci Krasowa, powiat Be ł chatów, województwo ł ódzkie.
Projekt edukacyjny - Liście
Sprawozdanie z działalności w roku szkolnym 2012/2013.
POLSKA ZŁOTA JESIEŃ ZADANIE X
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
„Cztery pory roku” PRZYKŁADY WEBQUESTÓW
PROJEKT BADAWCZY „DRZEWO”
SPIS TREŚCI WARSTWOWA BUDOWA LASU WYSOKIE DRZEWA PODSZYT RUNO LEŚNE
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Grupa 3- latki Ul. Hallera 4a Październik. Pierwszy tydzie ń pa ź dziernika po ś wi ę cili ś my warzywom. 3- lztki rozpoznawały warzywa po zapachu a tak.
„Cztery pory roku” PRZYKŁADY WEBQUESTÓW
Wyrażenia algebraiczne
Dary z parku i lasu Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Koordynatorzy: Magdalena Gaweł, Ewa Martu ż alska, Renata Janicka- Szcze ś niak ZS w Iwanowicach Kwiecie ń, 2016r. Sprawozdanie z całorocznego projektu.
 Autorką projektu - A Year with the Bird - Rok z ptakami - jest Rita Stoskiene z Estoni.  Głównym celem projektu jest obserwacja ptaków w ich naturalnym.
Warsztaty przyrodnicze w Leśnym Kompleksie Promocyjnym „Lasy Doliny Baryczy” w Żmigrodzie Uczestnicy warsztatów – uczniowie klasy IIa i IIIa Szkoły Podstawowej.
Poznajemy tajemnice drzew…
Punkt Przedszkolny PAŹDZIERNIK 2017/2018
W poszukiwaniu „Pani Jesieni” Specer na Forty Bema
Wychowawczyni Katarzyna Kinitz
JAN BRZECHWA Milena Stark. Pomidor Pan pomidor wlazł na tyczkę I przedrzeźnia ogrodniczkę. "Jak pan może, Panie pomidorze?!"
Jesień chodzi po lesie (fragm.)
Drzewa Jesienią Imię i nazwisko.
Zapis prezentacji:

JESIEŃ projekt edukacyjny dla klasy III Autorzy projektu: mgr Anna Jędraszka – nauczyciel języka angielskiego mgr Magdalena Saganowska - nauczyciel kształcenia zintegrowanego mgr Irena Wiśniewska – nauczyciel kształcenia zintegrowanego mgr Anna Kamińska – nauczyciel języka polskiego mgr Małgorzata Lech – nauczyciel przyrody

- edukacja polonistyczna Jesienna gra kolorów - edukacja polonistyczna

Jarzębiny, krzaki głogu stoją też w czerwieni, w sznur korali „ Kolorowa  jesień ”   Dzikie wino na ganeczku liściem się rumieni, drży w powietrzu babie lato w jesieni, w jesieni!   Jarzębiny, krzaki głogu stoją też w czerwieni, w sznur korali przystrojone w jesieni, w jesieni!   Z drzew spadają złote liście, aż się w oczach mieni, tyle złota i korali w jesieni, w jesieni!

Jesień złota jest jak koronne klejnoty, Jesień purpurą obrasta płoty, Jesień brązowi się czekoladą, Jesień jest słodką oranżadą. Jesień wielobarwnym kobiercem Okrywa zwiędłych kwiatów serce. „Babie lato" rozwiesza wszędzie, I woła: lata już nie będzie. Na uczcie pełnego zwycięstwa Zagłusza jęk naszego serca, Bo ono dobrze pamięta Gorące morze, góry i dziewczęta. Wtem Jesień ucztować przestanie, Zrzuci swe wielobarwne ubranie, A później straszyć cię będzie W noc, gdy Halloween nadejdzie.

Przebieg zajęć: Wyjaśnienie niezrozumiałych wyrazów Krótkie omówienie tematyki wierszy Wyszukiwanie słów opisujących kolor i wygląd liści Wprowadzenie pojęcia przymiotnik Zwrócenie uwagi na ortograficzny zapis przymiotników

Jesienne zmiany w przyrodzie Edukacja społeczno-przyrodnicza

Kolory jesieni Liście zmieniają barwy z zielonej na: - żółtą - pomarańczową - czerwoną - brązową

Zwierzęta przygotowują się do zimy Niektóre ptaki odlatują do ciepłych krajów. Wiewiórki gromadzą zapasy na zimę. Niedźwiedzie zapadają w sen zimowy. Zające zmieniają kolor futerka.

Jesienne zajęcia ludzi W lasach zbieramy grzyby. Na polach trwają prace orne. W domach robimy przetwory: konfitury, marynaty, sałatki.

„ Drzewo Jesieni” Edukacja plastyczna (malowanie farbami). Praca w grupach czteroosobowych. Pomoce dydaktyczne: 5 arkuszy kartonów formatu A 1, farby, liście klonu.

Przebieg lekcji : Na kartonie formatu A1 czworo dzieci maluje pień drzewa. Następnie każde dziecko maluje liście kolorami jesieni i odbija je na kartonie tworząc koronę jesiennego drzewa. Wspólnie malują tło. Wystawa prac.

MONTHS JANUARY FEBRUARY MARCH APRIL MAY JUNE JULY AUGUST SEPTEMBER OCTOBER NOVEMBER DECEMBER

SEASONS WINTER DECEMBER, JANUARY, FEBRUARY AUTUMN SEPTEMBER, OCTOBER, NOVEMBER SPRING MARCH, APRIL, MAY SUMMER JUNE, JULY, AUGUST

„Jesienny kujawiaczek” Edukacja muzyczna Pomoce dydaktyczne: trójkąty, bębenki, grzechotki, kołatki. Nauka słów piosenki. Wyklaskiwanie rytmu. Akompaniament muzyczny do słów piosenki.

„Jesienny kujawiaczek” 1. Jesienny kujawiaczek na skakance z wiatru skacze, płaszczyk ma w deszczowych kropkach - daj mu uśmiech, gdy go spotkasz!   Ref.: Kujawiak, kujawiaczek... 2. Jesienny kujawiaczek z rudych liści ma kubraczek, czasem gwiżdże, czasem dzwoni bukiet wrzosów trzyma w dłoni.

Rozdzielność mnożenia względem dodawania

Jak obliczyć, ile drzew posadziłem? Posadziłem w sadzie drzewa owocowe. W trzech rzędach rośnie po 4 jabłonie i 3 grusze. Jak obliczyć, ile drzew posadziłem?

Mogę najpierw obliczyć, ile jest wszystkich jabłoni: Są trzy rzędy: W każdym rzędzie rosną 4 jabłonie: Obliczam: 4 + 4 + 4 = 3 · 4 = 12

Później obliczę, ile jest grusz: Są trzy rzędy: W każdym rzędzie rośnie 3 grusze: Obliczam 3 + 3 + 3 = 3 · 3 = 9

Teraz dodam jabłonie i grusze: 12 9 + 21

Zapiszę to w postaci drzewka. 3 4 12 3 9 + 21 A teraz obliczę: 3 · 4 + 3 · 3 12 + 9 = 21 =

DARY JASIENI J. Brzechwa „Na straganie” Na straganie w dzień targowy Takie słyszy się rozmowy: "Może pan się o mnie oprze, Pan tak więdnie, panie koprze." "Cóż się dziwić, mój szczypiorku, Leżę tutaj już od wtorku!" Rzecze na to kalarepka: "Spójrz na rzepę - ta jest krzepka!" Groch po brzuszku rzepę klepie: "Jak tam, rzepo? Coraz lepiej?" "Dzięki, dzięki, panie grochu, Jakoś żyje się po trochu. Lecz pietruszka - z tą jest gorzej: Blada, chuda, spać nie może." "A to feler" - Westchnął seler. Burak stroni od cebuli, A cebula doń się czuli: "Mój Buraku, mój czerwony, Czybyś nie chciał takiej żony?" Burak tylko nos zatyka: "Niech no pani prędzej zmyka, Ja chcę żonę mieć buraczą, Bo przy pani wszyscy płaczą." "A to feler" - Westchnął seler. Naraz słychać głos fasoli: "Gdzie się pani tu gramoli?!"

PRZEBIEG LEKCJI Nazwanie reguły ortograficznej Ćwiczenia kształcące i utrwalające pisownię wyrazów z „rz” i związanych tematycznie z darami jesieni: -układanie wyrazów według kolejności alfabetycznej, -uzupełnianie luk w parach wyrazów, -uzupełnianie luk w tekście, -zagadki ortograficzne. Wyszukanie w tekście nazw darów jesieni

1.Uporządkuj wyrazy według kolejności alfabetycznej, wstawiając je w odpowiednie okienka. gorzej koprze oprze krzepka rzepa Brzuszek rzecze

2.Uzupełnij luki w tekście podanymi w ramce wyrazami Przeczytałam, że wszystkie………………. bogate są w witaminy. Zasiałam więc na swej……………………. Smaczne…………… w język szczypiące. W tym ………………..rośnie …………….., Bo od niej duża krzepa. Dalej plac jest duży Na pękate …………………, A obok małej górki Jest miejsce na …………….. Barwna makówka zaś słucha, Jak rośnie koło niej drobna………… Na koniec dorodne………………….. I czerwonej ………………… krzaczki. rządek, rzepa, ogórki, arbuzy, rzodkiewki, jarzyny, porzeczki, rzeżucha, buraczki, grządka,

Owoce Warzywa - jabłka - marchew - gruszki - pietruszka DARY JESIENI Owoce Warzywa - jabłka - marchew - gruszki - pietruszka - śliwki - buraki - jeżyny - selery

„Warzywa” Edukacja techniczna (praca przestrzenna). Pomoce dydaktyczne: masa solna, farby pędzle Modelowanie z masy solnej warzyw. Malowanie warzyw farbami.

Pogoda jesienią Często wieją wiatry, a więc pamiętaj o kurtce z kapturem. Nieodłącznym dodatkiem może okazać się też parasol i kalosze.

VOCABULARY RAIN WIND FOG CLOUD

VOCABULARY TEMPERATURES + 20º C hot + 10º C warm + 5º C cool - 2º C FROST SUN TEMPERATURES + 20º C hot + 10º C warm + 5º C cool - 2º C cold

CLOTHES What do you wear when it: is cold and windy? is warm or hot? rains?

Zabawy ruchowe przy muzyce Vivaldiego „Cztery pory roku”, „ Jesień”. Edukacja ruchowa Pomoce, których będziesz potrzebować: suche liście, obręcze (dla każdego dziecka jedna obręcz), piłka.

Zabawa ruchowa pt.: „Wiatr i liście ”. Dzieci obracają się (wirują) i opadają (kucają). Zabawa ortofoniczna pt. „Wiatr”. Naśladowanie szumu wiatru na zgłoskach: szszszuuu, szszszeee, szszszaaa, szszszooo, szszszyyy. „Taniec liści”. Improwizacja własna. „Wiewiórki w dziupli”. Dzieci- wiewiórki biegają po lesie na hasło: „Wiewiórki do dziupli” szybko wskakują do obręczy (dziupli). „Grzybobranie” Dzieci chodząc po lesie szukają grzybów , zrywają i wkładają do koszyków ( skłony i wyprosty). „Gramy w piłkę na leśnej polanie”. Dzieci stoją w kole odbijanie piłki tak, aby nie upadła. Powrót do domu po grzybobraniu.

Istnieje też inna możliwość! Najpierw obliczę, ile jest drzew w 1 rzędzie: 4 3 + A teraz ile jest w 3 rzędach: 3 7 21 W zapisie działania muszę jednak pamiętać o nawiasie. Kto wie dlaczego?

NAWIAS WSKAZUJE NAM KOLEJNOŚĆ WYKONYWANIA OBLICZEŃ; NALEŻY PAMIĘTAĆ O TYM, ŻE MNOŻENIE I DZIELENIE ZAWSZE WYKONUJEMY PRZED DODAWANIEM I ODEJMOWANIEM. NASZE OBLICZENIE BEZ NAWIASU BYŁOBY NIEPRAWIDŁOWE: 3 · 3 + 4 = 9 + 4 = 13 3 · (3 + 4) = 3 ·7 = 21