Narodowa Strategia Spójności

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zasady i problemy koordynacji polityki regionalnej
Advertisements

Lublin, 5 lipca 2006 r..
Wsparcie dla organizacji pozarządowych w ramach Priorytetu V Dobre rządzenie PO KL (Działanie 5.4 Rozwój potencjału trzeciego sektora) Ministerstwo Pracy.
Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie – Instytucja Wdrażająca komponent regionalny Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata
Strategia Wdrażania Priorytetów Regionalnych PO KL w województwie pomorskim Styczeń 2008 r.
Strategia wdrażania komponentu regionalnego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie pomorskim Departament Europejskiego Funduszu.
Informacja nt. krajowego i regionalnych Forów Terytorialnych jako narzędzi kształtowania polityki regionalnej w myśl Krajowej Strategii Rozwoju Regionalnego.
1 Informacja z działań w okresie XII08 – VII09 Agata Wiśniewska Ogólnopolska Federacja Organizacji Pozarządowych Warszawa, 8 lipca 2009 r.
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI
Przygotowanie Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój
Stanowisko Instytucji Koordynującej NSRO w kwestii prezentowania i akceptacji sprawozdań okresowych z PO/RPO przez Komitety Monitorujące KK NSRO, 17.
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski.
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski. 01Ministerstwo Rozwoju RegionalnegoWarszawa, Rozporządzenie Rady (WE) nr 1083/2006 z 11 lipca.
Funkcja kontrolno-sprawdzająca Instytucji Certyfikującej
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Departament Informacji i Promocji Warszawa, 28 czerwca 2007 r. Wytyczne w zakresie informacji i promocji.
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski. 01Ministerstwo Rozwoju RegionalnegoWarszawa, Rozporządzenie Rady (WE) nr 1083/2006 z 11 lipca.
System ewaluacji NPR i NSRO
Założenia działalności Krajowej Instytucji Wspomagającej PO KL na lata Beata Puszczewicz Fundacja Fundusz Współpracy.
1 Sprawozdanie z realizacji Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich II i III kwartał 2004 r.
Plan komunikacji PO KL - założenia
1 ZINTEGROWANA STRATEGIA DZIAŁAŃ PROMOCYJNYCH I SZKOLENIOWYCH INSTYTUCJI ZARZĄDZAJĄCEJ PODSTAWAMI WSPARCIA WSPÓLNOTY W POLSCE NA LATA
Modelowy System Zarządzania Wiedzą w Firmie
Plan działania Wrocław, PLAN DZIAŁANIA – STATUS DOKUMENTU W SYTEMIE REALIZACJI DOPRECYZOWANIE ZAPISÓW PO KL SzOP PD -
INFORMACJA I PROMOCJA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Propozycje uproszczeń systemowych mających na celu usprawnienie.
Katowice, 2 sierpnia 2006 r.. Program Operacyjny Kapitał Ludzki Cel główny PO Kapitał Ludzki wynikający z Narodowych Strategicznych Ram Odniesienia 2007.
PARTNER II System komunikacji oraz przygotowania beneficjentów i projektów finansowanych z Funduszy Strukturalnych w Województwie Śląskim Urząd.
Tomasz Schimanek Konsultacje październik-grudzień 2005 r.
Słowniczek pojęć podstawowych związanych z funkcjonowaniem funduszy UE.
Dokumenty wprowadzające politykę wspólnotową. Zasada programowania oznacza, że instytucje Unii Europejskiej kontrolują i monitorują wykorzystanie środków.
Koncepcje programów operacyjnych na nowy okres programowania
Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego1 Podsumowanie wdrażania Regionalnego.
Plan Komunikacji Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata oraz sprawozdawczość z Planu Komunikacji Jolanta.
SIEĆ ERRIN SIEĆ ERRIN Jakie są zadania sieci ERRIN i jak osiągnąć jej cele 19 października 2006 Latour de Freins - Bruksela.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego
Stan prac nad projektami dokumentów programowych na lata Konferencja w sprawie ustalenia podziału priorytetów środowiskowych między PO Infrastruktura.
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Zmiany instytucjonalne w monitorowaniu polityki rozwoju (KFT i RFT) Zielona Góra, 26 czerwca 2013 r. 1.
Projekt Planu Działania KSOW na lata Sekretariat Regionalny Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Województwa Warmińsko-Mazurskiego Olsztyn, 8 września.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego Wrocław, 10 grudnia 2007r. INSTYTUCJA POŚREDNICZĄCA komponentu.
Czesław Noworol Narodowe Forum Doradztwa Kariery
2010 Aleksandra Herba Przewodnicząca Rady Punktów Konsultacyjnych KSU Prokurent, Zastępca Dyrektora Generalnego Regionalnej Izby Gospodarczej w Katowicach.
Regionalny Program Operacyjny
Informacja w sprawie wniosków o finansowanie lokalnych lotnisk w ramach Regionalnych Programów Operacyjnych Warszawa 26 maja 2006.
I. Działania Stałej konferencji ds. konsultacji funduszy europejskich
Przygotowanie MŚP do realizacji ambitnych projektów i wdrażania innowacji w ramach PO Inteligentny Rozwój.
Sieć Punktów Informacyjnych Funduszy Europejskich
Regionalny Ośrodek Europejskiego Funduszu Społecznego przy Zachodniopomorskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A. w Szczecinie.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego
Departament Rozwoju Obszarów Wiejskich Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Krajowa Sieć Obszarów Wiejskich.
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSIBIURO POMOCY TECHNICZNEJ Plan działania KSOW Plan operacyjny na lata
Tan prac nad Szczegółowym Opisem Osi Priorytetowych RPO WP Stan prac nad Szczegółowym Opisem Osi Priorytetowych RPO WP Adam Hamryszczak.
PLAN EWAULACJI Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Toruń, 15 grudnia 2015 r.
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSIBIURO POMOCY TECHNICZNEJ Krajowa Sieć Obszarów Wiejskich
Projekt Planu Ewaluacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO WM na lata.
Aktualizacja Strategii Komunikacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego Mariusz Frankowski Dyrektor Mazowieckiej Jednostki.
Strategia Komunikacji polityki spójności na lata Marek Kowalski Z-ca Dyrektora Departamentu Zarządzania RPO Lublin, 25 czerwca 2015 r.
Projekt: „Wolontariat wart poznania” współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Lider projektuPartner projektu.
Zasady funkcjonowania Kontraktu Terytorialnego w latach października 2012 r.
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Lesznie Planujesz rozpoczęcie lub rozwój działalności? Chcesz być konkurencyjny na rynku? Masz innowacyjny pomysł.
Organizacja Funduszy Europejskich. Komitet Koordynacyjny NSS Komitet Koordynacyjny Narodowe Strategiczne Ramy Odniesienia i Strategię Rozwoju Kraju.
Zalecenia Komisji Europejskiej w ramach rocznego przeglądu RPO dla Woj. Warmińsko-Mazurskiego Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Emilii.
Dobre praktyki współpracy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego z instytucjami otoczenia biznesu oraz przedsiębiorcami Dr Marcin.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Warunki wstępne (ex ante) stan
Plan działania KSOW Plan operacyjny na lata
Zwiększenie udziału partnerów społecznych w kształtowaniu strategii umiejętności i rozwoju kapitału ludzkiego, w celu lepszego ich dostosowania do.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Zapis prezentacji:

Narodowa Strategia Spójności Informacja i Promocja Aleksandra Sztetyłło-Budzewska Departament Informacji i Promocji Ministerstwo Rozwoju Regionalnego

Strategia komunikacji w przypadku Polski Strategię komunikacji opracowuje Państwo Członkowskie, czyli MRR Strategię akceptuje Komisja Europejska na uwagi czekamy do dwóch miesięcy – brak uwag oznacza akceptację jeśli są uwagi - Państwo Członkowskie ma dwa miesiące na ich wprowadzenie

Schemat dokumentów

Kalendarium od 13 sierpnia 2007 obowiązują wytyczne Ministra Rozwoju Regionalnego w zakresie informacji i promocji w sierpniu rozpoczną się konsultacje wewnętrzne Strategii komunikacji NSS listopadzie przeprowadzono konsultacje w listopadzie Strategia została przekazana Komitetowi Koordynującemu Narodową Strategię Spójności Jeśli zostanie zaakceptowana, przekażemy Strategię Komisji Europejskiej do momentu akceptacji Strategii przez KE działamy na podstawie projektu

Cel Strategii komunikacji (projekt) Celem strategicznym działań informacyjnych i promocyjnych jest wspieranie realizacji celów określonych w Narodowej Strategii Spójności przez zachęcanie potencjalnych beneficjentów do korzystania z Funduszy Europejskich dzięki dostarczaniu im informacji niezbędnych w procesie ubiegania się o środki unijne, motywowanie projektodawców do właściwej realizacji projektów oraz kształtowanie świadomości społeczeństwa w zakresie postępów realizacji Narodowej Strategii Spójności oraz efektów wykorzystywania Funduszy Europejskich w Polsce.

Cele operacyjne Strategii dostarczanie opinii publicznej wiedzy ogólnej w zakresie europejskiej polityki spójności, a w szczególności jej bezpośredniego związku z celami rozwojowymi kraju; budowanie społecznego poparcia i zaangażowania obywateli w realizację celów Narodowej Strategii Spójności; upowszechnianie korzyści płynących z wykorzystywania Funduszy Europejskich, a pośrednio z integracji z Unią Europejską; wsparcie beneficjentów w procesie pozyskiwania środków z Funduszy Europejskich przez profesjonalną informację i motywację; budowa zaufania do instytucji zajmujących się wdrażaniem Funduszy Europejskich przez zapewnienie profesjonalnych kadr oraz przejrzystości działania instytucji i procedur; upowszechnianie mechanizmów współpracy z partnerami społecznymi i gospodarczymi, środowiskami opiniotwórczymi oraz pobudzanie dialogu instytucji zaangażowanych we wdrażanie funduszy z beneficjentami oraz wymiany doświadczeń między nimi; zapewnienie możliwości wymiany doświadczeń i dialogu pomiędzy instytucjami zaangażowanymi w proces wdrażania Funduszy Europejskich.

Grupy docelowe

Najważniejsze kwestie ROZWÓJ, A NIE RETORYKA PIENIĄDZA POWIĄZANIE FE Z CODZIENNYMI SPRAWAMI, DOŁĄCZANIE SIĘ DO INNYCH INICJATYW, AKCJI SPÓJNA WIZUALIZACJA FUNDUSZE EUROPEJSKIE KOORDYNACJA INFORMACJI NA POZIOMIE WOJEWÓDZTW WSPÓŁPRACA W ZAKRESIE INFORMOWANIA ZE WSZYSTKIMI PROGRAMAMI, TAKŻE ROLNYMI ZAPEWNIENIE PRZEJRZYSTOŚCI

Co powinno się znaleźć w Planie komunikacji? komunikacja wewnętrzna polityka szkoleniowa w przypadku programów regionalnych - formy współpracy i wymiany informacji z innymi programami współfinansowanymi z Funduszy Europejskich w przypadku programów ogólnokrajowych – formy współpracy i wymiany informacji na szczeblu regionów

Co powinno się znaleźć w Planie komunikacji? formy utrzymywania i rozwijania kontaktów z grupami docelowymi w tym zwłaszcza mediami, partnerami społecznymi i gospodarczymi, decydentami, wybranymi środowiskami opiniotwórczymi oraz projektodawcami (w tym potencjalnymi beneficjentami) sposób zapewnienia i kontroli wysokiej jakości kontaktów między przedstawicielami FE a interesariuszami (grupami odbiorców, zwłaszcza potencjalnymi beneficjentami i projektodawcami) zasady zbierania, analizowania oraz wykorzystywania informacji zwrotnych zakładane metody wspierania projektodawców w realizacji projektów (zgodnej z wymogami poszczególnych programów) oraz budowy potencjału referencyjnego

Szkolenia IZ PO/RPO zapewniają szkolenia dla właściwych IP oraz IW, w szczególności: dotyczące celów programu i zasad jego realizacji (w tym wytycznych Ministerstwa Rozwoju Regionalnego), z zakresu ogólnej tematyki związanej z realizacją programów np. zarządzania projektami, zamówień publicznych, profesjonalnej obsługi klienta. IZ PO/RPO zapewniają szkolenia dla potencjalnych beneficjentów i beneficjentów danego programu, w szczególności odnośnie celów programu, zasad aplikowania o środki, udziału w przetargach, realizacji i rozliczania projektów. IK zapewnia szkolenia na zasadzie subsydiarności, w szczególności: z zakresu przepisów unijnych, ustaw, rozporządzeń dotyczących funduszy Europejskich oraz horyzontalnych wytycznych Ministerstwa Rozwoju Regionalnego – dla instytucji zaangażowanych w proces realizacji programów europejskich, dla grup nie objętych bezpośrednio szkoleniami koordynowanymi przez IZ PO/RPO, takich jak np. nauczyciele, młodzież, środowiska sportowe, obejmujące tematykę horyzontalną, występującą w więcej niż jednym PO i RPO dla potencjalnych beneficjentów.

Punkty informacyjne IZ zapewnia zainteresowanym możliwość uzyskania informacji na temat danego programu przynajmniej za pośrednictwem poczty elektronicznej oraz telefonicznie. IK NSRO zapewnia zainteresowanym możliwość uzyskania ogólnych informacji na temat funduszy przynajmniej za pośrednictwem poczty elektronicznej oraz telefonicznie. IZ PO mogą tworzyć, zgodnie z kompetencjami, punkty informacyjne na potrzeby beneficjentów poszczególnych programów. IZ RPO zapewniają funkcjonowanie sieci informacyjnej w regionie. Sieć informacyjna powinna mieć zasięg co najmniej taki, aby jeden punkt informacyjny przypadał na obszar jednego subregionu. IK NSRO, w zależności od potrzeb oraz na podstawie uzgodnień z właściwymi IZ, wspiera punkty informacyjne w zakresie promocji ich działalności oraz szkoleń.

Punkty informacyjne System współfinansowania punktów informacyjnych INNA INSTYTUCJA Urzędy Powiatowe MRR Zarząd Województwa RCIE ROEFS KSU/PK Inne Inne PARP