Egzamin maturalny z języka obcego nowożytnego Nowa forma części ustnej od 2012 roku.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Ustny egzamin maturalny z języka obcego nowożytnego od 2012 roku
Advertisements

Zmiany w egzaminie maturalnym od 2015 r.
Nowa” Matura 2015 Języki obce
ZASADY ORGANIZOWANIA EGZAMINU
ZEBRANIE Z RODZICAMI MATURA 2013.
NOWA MATURA Z JĘZYKA ROSYJSKIEGO
PREZENTACJA CZĘŚCI USTNEJ EGZAMINU MATURALNEGO Z JĘZYKÓW OBCYCH
Matura 2015 Omówienie zmian w arkuszu maturalnym na poziomie podstawowym, rozszerzonym i dwujęzycznym. Matura ustna.
Zagadnienia: Podstawy prawne egzaminu maturalnego Standardy wymagań egzaminacyjnych Struktura egzaminu pisemnego i ustnego z języka obcego nauczanego.
EGZAMIN MATURALNY w 2012 roku
Abitur 2012 Deutsch.
Egzamin gimnazjalny od roku 2012 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
Egzamin maturalny zmiany od 2009 roku. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 września 2008 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków.
EGZAMIN GIMNAZJALNY Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO OD ROKU 2012
1 Egzamin gimnazjalny z języka obcego nowożytnego PUBLICZNE GIMNAZJUM NR 1 IM. JÓZEFA WYBICKIEGO W ZĄBKOWICACH ŚLASKICH.
Nowa podstawa programowa wprowadzona w styczniu 2009 r. niesie ze sobą zmiany formuły egzaminu maturalnego z języka obcego w szkołach ponadgimnazjalnych.
EGZAMIN MATURALNY OD 2012 ROKU OPRACOWANIE NA PODSTAWIE ROZPORZĄDZENIA MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ Z DNIA 30 KWIETNIA 2007R.(z późn. zm.) I KOMUNIKATÓW.
Egzamin maturalny ustny z języka obcego obowiązujący od roku szkolnego 2011/2012 Prezentacja przygotowana na podstawie informacji zawartych w informatorze.
EGZAMIN MATURALNY EGZAMINY OBOWIĄZKOWE CZĘŚĆ USTNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY CZĘŚĆ PISEMNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY MATEMATYKA EGZAMINY.
EGZAMIN MATURALNY EGZAMINY OBOWIĄZKOWE CZĘŚĆ USTNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY JĘZYK MNIEJSZOŚCI NARODOWEJ CZĘŚĆ PISEMNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY.
Zmiany w systemie egzaminów zewnętrznych MATURA od 2007 roku Materiały zebrała i opracowała mgr Barbara Adamiak.
MATURA Podstawa prawna. 2. Egzamin maturalny – cóż to takiego? 3. Deklaracja maturalna. 4. Zwolnienie z egzaminu. 5. Harmonogram egzaminu maturalnego.
Świat domysłów, plotek i projektów – jakich zmian możemy się spodziewać do/ i 2015 roku? Stan na marzec 2013 roku Mariusz Domański.
rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy.
Zmiany w egzaminie maturalnym w roku szkolnym 2011/2012
Nowa podstawa programowa.
Wykorzystywać dyktafony za zgodą nauczyciela do nagrywania lekcji.
Zmiany w egzaminie maturalnym Egzamin maturalny od 2010 r. 1 CZĘŚĆ USTNA przedmioty obowiązkowe: język polski – nie określa się poziomu egzaminu język.
Od roku szkolnego 2014/2015. Co spowodowało, że egzamin maturalny musiał się zmienić ? Zmiana podstawy programowej Zużycie się dotychczasowej formuły.
Ustny egzamin maturalny z języków obcych nowożytnych od roku 2012
Egzamin maturalny w roku szkolnym 2014/2015 dla absolwentów technikum Dębica, 23 września 2014.
EGZAMIN MATURALNY 2015 PODSTAWOWE INFORMACJE. Egzamin maturalny, będący formą oceny poziomu wykształcenia ogólnego, sprawdza w jakim stopniu absolwent.
Opracowała : Kinga Awgul STRUKTURA EGZMINU MATURALNEGO USTNEGO Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO OD 2012 ROKU.
MATURA 2010 Z MATEMATYKI Podstawowe informacje o egzaminie maturalnym z matematyki Prezentację opracowała: Iwona Kowalik.
XIII LO semestr I do r. Wystawienie przewidywanych ocen semestralnych r. Poinformowanie rodziców o przewidywanych ocenach semestralnych.
Nowa formuła sprawdzianu zewnętrznego w klasie VI od 2015 r.
1 Egzamin maturalny i zawodowy w 2015 roku podstawowe informacje Egzamin maturalny i potwierdzający kwalifikacje zawodowe – technik informatyk w 2015 roku.
Informacja o maturze w 2015 roku. Matura od 2015 roku Lista przedmiotów obowiązkowych nie ulega zmianie w porównaniu do obecnie obowiązujących: język.
1 Zasady przeprowadzenia egzaminu maturalnego w roku szkolnym 2014/2015.
Termin sprawdzianu: 1 kwietnia 2015 r. (środa), godz
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego z języków obcych 2008.
Informacje na temat matury z języka polskiego od 2015 roku.
Zmiany w ustnym egzaminie maturalnym z języków obcych od 2012 roku
Egzamin maturalny z języka obcego - poziom podstawowy Renata Malejewska.
Sprawdzian z języka angielskiego w klasie szóstej
INFORMACJE O SPRAWDZIANIE SZÓSTOKLASISTY. Sprawdzian szóstoklasisty jest egzaminem powszechnym i obowiązkowym. W roku 2015 sprawdzian w klasie VI szkoły.
EGZAMIN MATURALNY ’2016 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Sprawdzian szóstoklasisty
Nowa matura – od roku 2015 Informacje ogólne. Przedmioty obowiązkowe Język polski – część pisemna (poz. podst.) + część ustna Język angielski – część.
EGZAMIN MATURALNY Sesja egzaminacyjna w 2016 roku
Egzamin maturalny w 2016 roku.1 Egzamin maturalny w 2016 roku Szkolenie dla maturzystów.
SPRAWDZIAN OD ROKU SZKOLNEGO 2014/15 Odbędzie się 1 kwietnia 2015 roku.
EGZAMIN MATURALNY Z JĘZYKA NIEMIECKIEGO Matura ustna.
Sprawdzian został przeprowadzony 1 kwietnia 2015 r. Uczniowie, którzy z przyczyn losowych lub zdrowotnych nie przystąpili do sprawdzianu tego dnia, pisali.
Struktura egzaminu ustnego z języków obcych (bez określania poziomu) ZadanieCzasPunktacja Rozmowa wstępnaok. 2 minut Zadanie.
2 3 W części ustnej (bez określania poziomu) język polski język obcy nowożytny W części pisemnej język polski (poziom podstawowy) język obcy nowożytny.
Organizacja zajęć w zakresie rozszerzonym w latach szkolnych 2016/17 klasa I 2017/18 klasa II 2018/19 klasa III MATURA.
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Podstawowe informacje o egzaminie ósmoklasisty
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
MATURA 2018.
NOWA MATURA OD ROKU 2016.
Egzamin gimnazjalny z języka obcego nowożytnego
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
MATEMATYKA Egzamin ósmoklaisty
Egzamin ósmoklasisty Język obcy nowożytny.
Organizacja zajęć w zakresie rozszerzonym w latach szkolnych 2018/19 klasa I 2019/20 klasa II 2020/21 klasa III MATURA.
Próbny Egzamin Ósmoklasisty
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego – język obcy nowożytny.
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego
Zapis prezentacji:

Egzamin maturalny z języka obcego nowożytnego Nowa forma części ustnej od 2012 roku

1. Informacje ogólne dotyczące nowej formy części ustnej egzaminu: Nie określa się poziomu egzaminu Cel: ocena sprawności mówienia jako kompetencji komunikacyjnej Czas trwania: 15 minut Nie przewidziano dodatkowego czasu na przygotowanie się zdającego Jest to rozmowa zdającego z osobą egzaminującą Rozmowa ta jest obserwowana przez drugiego nauczyciela Zestaw składa się z 3 zadań wraz z materiałem ikonograficznym do zadań 2 i 3 Polecenia są w j. polskim

2. Przebieg egzaminu Egzamin poprzedzają czynności organizacyjne Egzaminujący witają się ze zdającym i przedstawiają się Zdający losuje zestaw i przystępuje do egzaminu

Rozmowa wstępna Rozmowa wstępna trwa około 2 minut. Egzaminujący zadaje zdającemu kilka pytań związanych z jego życiem i zainteresowaniami Lista pytań do wyboru umieszczona jest wyłącznie w zestawie dla egzaminującego Celem rozmowy jest umożliwienie zdającemu oswojenia się z sytuacją egzaminacyjną

Zadanie 1 Czas trwania: 3 minuty W tym czas na zapoznanie się z poleceniem: 30 sekund Rozmowa z odgrywaniem ról przez zdającego i egzaminującego Role związane są z powszechnymi sytuacjami życiowymi Zdający musi odnieść się do 4 elementów wskazanych w poleceniu oraz rozwinąć swoją wypowiedź Zdający powinien właściwie reagować na wypowiedzi egzaminującego

Zadanie 2 Czas trwania: 4 minuty Brak czasu na zapoznanie się z poleceniem Opis ilustracji: określenie miejsca, osób oraz wykonywanych przez nie czynności Odpowiedź na 3 pytania: pytania związane są z tematyką ilustracji i zamieszczone wyłącznie w zestawie dla egzaminującego 3 pytanie wymaga relacjonowania wydarzeń z przeszłości

Zadanie 3 Czas trwania: 5 minut W tym czas na zapoznanie się z poleceniem i materiałem stymulującym: 1 minuta Wypowiedź na podstawie materiału stymulującego, z którego zdający wybiera 1 element najlepiej spełniający warunki polecenia i uzasadnia swoją decyzję Zdający wyjaśnia, dlaczego odrzuca pozostałe elementy Odpowiedź na 2 pytania związane z tematyką materiału stymulującego i zamieszczone wyłącznie w zestawie dla egzaminującego

Kryteria oceniania wypowiedzi: Sprawność komunikacyjna: od 0 do 6 punktów, oceniana w każdym zadaniu osobno (max 18pkt.) Zakres struktur leksykalno – gramatycznych: od 0 do 4 pkt., oceniany w całej wypowiedzi zdającego Poprawność struktur leksykalno – gramatycznych: od 0 do 4 pkt., oceniana w całej wypowiedzi zdającego Wymowa: od 0 do 2 pkt., oceniana w całej wypowiedzi zdającego Płynność wypowiedzi: od 0 do 2 pkt., oceniana w całej wypowiedzi zdającego

Ocenianie egzaminu ustnego Umiejętności komunikacyjne: 18 pkt., Umiejętności językowe: 12 pkt., Razem: 30 pkt. Zdanie egzaminu: 9 pkt.

Stopień realizacji każdego zadania: W zad. 1: omówienie czterech elementów podanych w poleceniu W zad. 2: opis ilustracji i odpowiedź na trzy pytania W zad. 3: wybór elementu i uzasadnienie wyboru, wyjaśnienie powodów odrzucenia pozostałych elementów oraz odpowiedź na dwa pytania

W ocenie sprawności komunikacyjnej bierze się pod uwagę następujące kwestie: Adekwatność wypowiedzi do tematu i kontekstu rozmowy/zadanego pytania Zakres pomocy ze strony egzaminującego

3. Szczegółowe kryteria oceniania

Sprawność komunikacyjna Tabela A Do ilu dokumentów zdający się odniósł Ile elementów rozwinął p5p4p3p2p 34p3p2p1p 23p2p1p 1 0p 0

zdający nie potrzebuje lub rzadko potrzebuje pomocy ze strony egzaminującego punkty wg tabeli A (dodatkowo w zad 1) oraz wypowiedzi zdającego są adekwatne do tematu i kontekstu rozmowy oraz wypowiedzi zdającego zdający czasami potrzebuje pomocy ze strony egzaminującego punkty wg tabeli A minus 1 (do zera) (dodatkowo w zad 1) oraz /lub wypowiedzi zdającego są częściowo nie adekwatne do tematu i kontekstu rozmowy oraz wypowiedzi zdającego zdający potrzebuje znacznej pomocy ze strony egzaminującego punkty wg tabeli A minus 2 (do zera) (dodatkowo w zad 1) oraz /lub wypowiedzi zdającego są często nie adekwatne do tematu i kontekstu rozmowy oraz wypowiedzi egzaminującego Sprawność komunikacyjna Tabela B

Zakres struktur leksykalno – gramatycznych 4p Szeroki zakres struktur leksykalno-gramatycznych; zdający swobodnie wypowiada się na tematy proste i złożone, formułując wypowiedź na tematy złożone rzadko stosuje słowa oraz struktury wysokim stopniu pospolitości, takie jak: miły, interesujący, fajny 3p zadowalający zakres struktur leksykalno-gramatycznych; zdający swobodnie wypowiada się na tematy proste i złożone, formułując wypowiedź na tematy złożone rzadko stosuje słowa oraz struktury wysokim stopniu pospolitości, takie jak: miły, interesujący, fajny 2p ograniczony zakres struktur leksykalno-gramatycznych; zdający dość swobodnie wypowiada się na tematy proste, tematy bardziej złożone sprawiają mu kłopoty 1p bardzo ograniczony zakres struktur leksykalno-gramatycznych; zdający ma kłopoty z wypowiadaniem się na tematy proste 0p brak wypowiedzi LUB wypowiedź całkowicie niekomunikatywna zdający nie jest w stanie wypowiedzieć się nawet na tematy proste

Poprawność struktur leksykalno – gramatycznych 4p sporadyczne błędy leksykalne gramatyczne nie zakł ó cające komunikacji 3p dość liczne błędy leksykalne i gramatyczne nie zakł ó cające komunikacji lub czasem zakł ó cające komunikację 2p liczne błędy leksykalne i gramatyczne zakł ó cające komunikację 1p bardzo liczne błędy leksykalne i gramatyczne w znacznym stopniu zakł ó cające komunikację 0pbrak wypowiedzi LUB wypowiedź całkowicie niekomunikatywna

2p brak błęd ó w w wymowie LUB błędy w wymowie nie zakł ó cają komunikacji 1p błędy w wymowie czasami zakł ó cają komunikację 0p błędy w wymowie często zakł ó cają komunikację LUB uniemożliwiają zrozumienie komunikatu brak wypowiedzi LUB wypowiedź całkowicie niekomunikatywna 2p w wypowiedzi nie występują pauzy lub występują pauzy, kt ó re czasem są nienaturalne, jednak nie zakł ó cają odbioru komunikatu 1p pauzy w wypowiedzi występują często i są nienaturalne, jednak nie zakł ó cają odbioru komunikatu 0p pauzy w wypowiedzi występują bardzo często i są nienaturalne, zakł ó cają odbi ó r komunikatu brak wypowiedzi LUB wypowiedź całkowicie niekomunikatywna Wymowa Płynność wypowiedzi

Realizacja liczby zadań liczba zadań do kt ó rych przystąpił zdający zakres struktur leksykalno- gramatycznych poprawność struktur leksykalno - gramatycznych wymowa płynność wypowiedzi 2 zadaniamax. 2 punkty 1 zadaniemax. 1 punkt

Wskazówki - jak przygotować uczniów do nowej matury ustnej Ćwiczyć odpowiedzi na pytania personalne związane z życiem i zainteresowaniami ucznia Rozwijać umiejętność reagowania na pytania z zaskoczenia Ćwiczyć rozmowy z podziałem na role w parach zwracając uwagę na autentyczność wypowiedzi (dowolny wybór kolejności i rozwinięcia poszczególnych elementów polecenia) Rozwijać umiejętność spontanicznego prowadzenia konwersacji (bez robienia notatek)

Wskazówki - jak przygotować uczniów do nowej matury ustnej Ćwiczyć schemat opisu ilustracji (miejsce – osoby - czynności) oraz odpowiedzi na pytania (uwzględniając wyrażenie i uzasadnienie własnych opinii oraz relacjonowanie wydarzeń) Rozwijać umiejętność dokonywania i uzasadniania własnych wyborów Poszerzać znajomość struktur leksykalno – gramatycznych Ćwiczyć wymowę i płynność wypowiedzi

Opracowano na podstawie: Informator o egzaminie maturalnym z języka obcego nowożytnego od roku szkolnego 2011/2012, Zestawy do matury ustnej z języka angielskiego, MM Publications 2011 B. Czarnecka – Cicha: Zmiany w egzaminie maturalnym z języków obcych od 2012 roku, Pearson Longman 2011 T. Siuta: Jak przygotować uczniów do matury ustnej? Pearson Longman 2011

Opracowała: Ewa Koproń Dziękuję za uwagę