PODSUMOWANIE RUCHU INNOWACYJNEGO w roku szkolnym 2007/2008.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Technologie informatyczne w doskonaleniu kwalifikacji zawodowych
Advertisements

Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
INFORMACJA o stanie wdrożenia modeli i standardów edukacyjnych w przedszkolach i szkołach prowadzonych przez miasto Opole.
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
Konferencja dla przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego Tworzenie sieci Powiatowych Ośrodków Wspierania Uczniów Zdolnych w województwie małopolskim.
Poradnictwo zawodowe w resorcie edukacji w Polsce
SZKOŁA MARZEŃ Program zwiększania szans edukacyjnych i życiowych uczniów szkół wiejskich 1   16.
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Istnieje coś rzadszego od talentu - talent do tego, by dostrzec talent. … Elbert Hubbart.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
CELE REALIZACJI PROJEKTÓW POWIATOWYCH Pilotaż nowego modelu systemu doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół/przedszkoli Pomoc dyrektorom.
OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU
Opracował J. Stryjkowski
ZMIENIAMY OŚWIATĘ fundusze europejskie na edukację Warszawa, 14 listopada 2012 r.
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Modernizacja Kształcenia Zawodowego Projekty systemowe KOWEZiU Od 2008 roku w KOWEZiU realizowane są projekty systemowe…
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
Departament Funduszy Strukturalnych Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Projekty systemowe i konkursowe, realizowane.
Osiągnięcie przez szkoły i placówki warunków do pełnej realizacji kształcenia ogólnotechnicznego, zawodowego i wychowania komunikacyjnego. Cele szczegółowe:
Program eCentra - propozycja Bartosz Mioduszewski.
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
ale (a może przede wszystkim)
MISJA Wspieranie wszelkich przedsięwzięć służących skutecznemu działaniu na rzecz zatrudnienia poprzez wykorzystanie lokalnych zasobów poradnictwa zawodowego,
PO KL sukcesy i wyzwania oraz dobre praktyki w rozwiązywaniu problemów woj. podlaskiego Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament.
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
studia trzeciego stopnia (doktoranckie) studia drugiego stopnia (magisterskie) stacjonarne i niestacjonarne studia pierwszego stopnia (inżynierskie)
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Technologia kształcenia zawodowego 6. Kształcenie modułowe1 6. Idea, organizacja i technologia kształcenia modułowego 1. Podstawy teoretyczne, założenia.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim r. Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Działania Opolskiego Kuratora Oświaty na rzecz poprawy bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w woj. opolskim w roku szkolnym 2014/2015. Plany na rok szkolny.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Jak przenieść diagnozę ujętą w koncepcji dotyczącej szkolnictwa zawodowego do wniosku o dofinansowanie w ramach Poddziałania Konkurs numer: RPPM IZ /16.
DZIAŁANIA KURATORIUM OŚWIATY W LUBLINIE W RAMACH SZKOŁY ZAWODOWCÓW NA RZECZ ROZWOJU SZKOLNICTWA ZAWODOWEGO W WOJEWÓDZTWIE LUBELSKIM ROK SZKOLNY 2014 /
Spotkanie SORE z Radą Pedagogiczną 1. Założenia programu 2.
Edukacja normalizacyjna i zadaniowa w kontekście relacji „Szkoła – rynek pracy” Donata Andrzejczak Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli I Kształcenia.
Zespół Szkół Techniczno-Informatycznych im. Jana Nowaka - Jeziorańskiego.
Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 3 im. Jana Pawła II III Liceum Ogólnokształcące ul. Oświęcimska 90, , Ruda Śląska Kierunki kształcenia: klasy.
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2017/2018.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2016/2017.
Doradztwo zawodowe w szkołach
Doradztwo zawodowe, co dalej w świetle reformy systemu oświaty?
Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych
Harmonogram naborów wniosków o dofinansowanie na 2015 rok w trybie konkursowym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Wdrażanie nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego.
Projekty zrealizowane w ZS1
E-fektywne F-unkcjonalne S-zkoły
Zapis prezentacji:

PODSUMOWANIE RUCHU INNOWACYJNEGO w roku szkolnym 2007/2008

Odkrywać to znaczy widzieć to, co wszyscy widzą i myśleć tak, jak nikt dotąd nie myślał. (Gyorgyi Albert Szend)

REALIZACJA PROJEKTÓW KRAJOWYCH (1) (w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich koordynowanego przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej) Opracowanie i upowszechnienie opisów krajowych standardów kwalifikacji zawodowych (współpraca z Państwowym Instytutem Badawczym, Instytutem Technologii Eksploatacji w Radomiu)

REALIZACJA PROJEKTÓW KRAJOWYCH (2) (w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich koordynowanego przez Ministerstwo Edukacji Narodowej) Zbudowanie innowacyjnych programów modułowych do kształcenia zawodowego i przygotowanie około 400 pakietów edukacyjnych (współpraca z Państwowym Instytutem Badawczym, Instytutem Technologii Eksploatacji w Radomiu i Krajowym Ośrodkiem Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej)

REALIZACJA PROJEKTÓW KRAJOWYCH (3) Certyfikowanie umiejętności nauczycieli w zakresie wykorzystania technologii informacyjnej w procesie kształcenia (w ramach RCI firmy Microsoft): opracowanie systemu certyfikacji stworzenie narzędzi informatycznych i oprogramowania do diagnozowania poziomu umiejętności nauczycieli w zakresie ustalonych standardów

REALIZACJA PROJEKTÓW KRAJOWYCH (4) Modelowanie systemu edukacji mechatronicznej: pneumatyka, hydraulika, robotyka sterowniki programowalne obrabiarki sterowane numerycznie CNC mechatronika pojazdowa przetwórstwo tworzyw sztucznych

UDZIAŁ W PROJEKTACH MIĘDZYNARODOWYCH (1) Projekt eFashion dotyczący tworzenia zestawów multimedialnych, materiałów wspomagających kształcenie w zawodach odzieżowych i włókienniczych oraz projektowania i prezentowania portfolio każdego uczestnika projektu

UDZIAŁ W PROJEKTACH MIĘDZYNARODOWYCH (2) Projekt Eubuildit mający na celu zbudowanie platformy informatycznej i zaprezentowanie na niej budowli architektonicznych świadczących o wielonarodowości i wielokulturowości naszego miasta (7 państw)

OPRACOWANIE I WDROŻENIE PROJEKTÓW W RAMACH RZĄDOWEGO PROGRAMU WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH DZIECI I MŁODZIEŻY (we współpracy z Wydziałem Edukacji UMŁ) Pogotowie naukowe (udział 194 szkół, 1453 nauczycieli, uczniów) Odkrywamy sport swojego życia (udział 192 szkół, 334 nauczycieli, 6700 uczniów) Pokażemy wam spektakl (udział 47 szkół, 86 nauczycieli, uczniów) Zawodowy zawrót głowy (8 szkół, 15 nauczycieli, 124 uczniów)

WDROŻENIE NOWYCH ROZWIĄZAŃ ORGANIZACYJNYCH I PROGRAMOWYCH (1) Wzbogacenie działalności sekcji informatycznej Akademii Młodych Twórców o: programowanie przez uczniów robotów mobilnych z serii LEGO Mindstorms NXT prowadzenie przez uczniów zajęć dydaktycznych dla kolegów-członków AMT na temat Inwestowanie na giełdzie

WDROŻENIE NOWYCH ROZWIĄZAŃ ORGANIZACYJNYCH I PROGRAMOWYCH (2) Organizacja działalności krótkofalarskiej AMT: zarejestrowanie Młodzieżowego Klubu Krótkofalowców uzyskanie pozwolenia na używanie radiowych urządzeń nadawczych prowadzenie zajęć dydaktycznych z młodzieżą

WDROŻENIE NOWYCH ROZWIĄZAŃ ORGANIZACYJNYCH I PROGRAMOWYCH (3) Utworzenie Akademii Młodego Dyrektora i prowadzenie spotkań służących wymianie doświadczeń, wzbogacaniu wiedzy i umiejętności niezbędnych dla skutecznego sprawowania funkcji dyrektora, promowaniu sprawdzonych rozwiązań w zakresie zarządzania szkołą/placówką

WDROŻENIE NOWYCH ROZWIĄZAŃ W ZAKRESIE ZARZĄDZANIA OŚWIATĄ Wzbogacenie tematyki oferty edukacyjnej dla dyrektorów, m.in.: Dyrektor szkoły/placówki jako pracodawca Rola dyrektora w awansie zawodowym Mój pomysł na dobrą szkołę

WDROŻENIE NOWYCH ROZWIĄZAŃ W ZAKRESIE EDUKACJI INFORMATYCZNEJ Stworzenie warunków do prowadzenia kształcenia na odległość: opracowanie krajowych standardów dotyczących kształcenia zdalnego zaprojektowanie systemu i jego wdrożenie w ramach projektu Metropolitarna Sieć Szerokopasmowego Dostępu do Internetu dostosowanie systemu SLK (SharePoint Learning Kit) do polskich realiów edukacyjnych Rozbudowanie programów kursów komputerowych dla nauczycieli o moduł dotyczący stosowania metody projektowej WebQuest

DZIAŁANIA INTERDYSCYPLINARNE (1) Wdrażanie innowacji programowo- organizacyjnej Klasa bałtycka dotyczącej zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska regionu Morza Bałtyckiego (w Polsce tylko dwie klasy w LI LO objęte patronatem Uniwersytetu Bałtyckiego w Uppsali i Politechniki Łódzkiej) Wdrożenie projektu Holizm w kształceniu matematycznym, fizycznym i chemicznym

DZIAŁANIA INTERDYSCYPLINARNE (2) Kontynuacja i wzbogacenie przedsięwzięć podejmowanych w zakresie edukacji projakościowej uczniów: organizacja działalności zespołu metodycznego zajmującego się budowaniem elementów wewnątrzszkolnego systemu zapewniania jakości prowadzenie zajęć edukacyjnych z uczniami prowadzenie spotkań edukacyjnych z radami pedagogicznymi na temat Uczeń współtwórcą jakości pracy szkoły

DZIAŁANIA INTERDYSCYPLINARNE (3) Prowadzenie, na stacjach dydaktycznych Pracowni Edukacji Ekologicznej, modelowych zajęć laboratoryjnych i prezentacji dydaktycznych dotyczących badań wybranych elementów środowiska naturalnego (np. badań fizyko-chemicznych wody, badań wskaźników jakości gleby) Realizacja przedsięwzięć korelujących treści kształcenia religijnego z procesem nauczania-uczenia się języka polskiego oraz edukacji filozoficznej, artystycznej, informatycznej i prozdrowotnej (np. konkurs multimedialny, turniej koszykówki)

DZIAŁANIA INTERDYSCYPLINARNE (4) Stymulowanie nauczycieli dyplomowanych do dzielenia się wiedzą i doświadczeniem w ramach realizacji projektu Rzepa, którego rocznym podsumowaniem jest przyznanie szkołom i nauczycielom tytułu Animator rozwoju zawodowego

DZIAŁANIA W OBSZARZE EDUKACJI PRZEDSZKOLNEJ I WCZESNOSZKOLNEJ (1) Prowadzenie projektu Łączy nas piosenka i taniec – integracyjny przegląd twórczości dziecięcej we współpracy z Fundacją Bankową im. L. Kronenberga Organizacja akcji charytatywnych sprzyjających integracji dzieci zdrowych z niepełnosprawnymi

DZIAŁANIA W OBSZARZE EDUKACJI PRZEDSZKOLNEJ I WCZESNOSZKOLNEJ (2) Realizacja przedsięwzięć integrujących pracę nauczycieli przedszkoli i kształcenia zintegrowanego (np. projekty regionalne: Zielone miejsca Łodzi, Śladami czterech kultur, wernisaż prac plastycznych, publikacja Tuwim bliski dzieciom) – współpraca z wieloma partnerami społecznymi

DZIAŁANIA W OBSZARZE EDUKACJI HUMANISTYCZNEJ Prace nad tworzeniem modelu edukacji filozoficznej obejmujące, m.in.: zajęcia Młodzieżowej Akademii Filozoficznej (współpraca z IV LO) Ogólnopolski Konkurs Filozoficzny (współorganizowany z XXIII LO) Opracowanie i wdrożenie do praktyki szkolnej koncepcji edukacji artystycznej, w tym: projekty Awangarda dla początkujących (współpraca z Gabinetem Edukacji Filmowej), cykl spotkań Zastosowanie technik teatralnych w kształceniu Trening twórczości II Przegląd Teatrów Gimnazjalnych

DZIAŁANIA SPRZYJAJĄCE EFEKTYWNOŚCI UCZENIA SIĘ JĘZYKÓW OBCYCH VII Festiwal Teatrów Szkolnych w Języku Angielskim (współpraca z organizatorem – Szkołą Podstawową i Gimnazjum Stowarzyszenia Oświatowego TWOJA SZKOŁA) Przeprowadzenie testu kompetencyjnego z języka angielskiego (IV edycja dla uczniów szkół podstawowych i III edycja dla uczniów gimnazjów) Wypracowanie jednolitej formuły konkursów romańskich i schematów testów sprawdzających cztery kompetencje językowe Przeprowadzenie Małej Olimpiady Języka Niemieckiego

DZIAŁANIA W OBSZARZE EDUKACJI PROZDROWOTNEJ Wdrożenie projektu Sporty całego życia mającego na celu popularyzację m.in. stretchingu, wspinaczki i zajęć na siłowni oraz prezentację możliwości urozmaicania zajęć ruchowych z uczniami poprzez wykorzystanie nietypowych sprzętów i przyborów w różnych dyscyplinach sportowych i rekreacyjnych Kontynuacja projektu Nowatorstwo pedagogiczne w wychowaniu fizycznym służącego wyeksponowaniu znaczenia edukacji fizycznej w kształtowaniu postaw prozdrowotnych i prospołecznych uczniów oraz promowaniu osiągnięć nauczycieli

DZIAŁANIA W OBSZARZE WYCHOWANIA I PROFILAKTYKI Wdrożenie modelu działań profilaktyczno- -wychowawczych w łódzkich szkołach – w bieżącym roku szkolnym koncentracja na: pracy wychowawczej w zespołach klasowych kształtowaniu umiejętności reagowania nauczycieli w sytuacjach kryzysowych tworzeniu spójnego systemu działań pomocowych dla uczniów z różnymi dysfunkcjami

DZIAŁANIA W OBSZARZE POMIARU DYDAKTYCZNEGO Wzbogacenie oferty materiałów edukacyjnych dla dyrektorów szkół i nauczycieli: opracowanie i udostępnienie programu komputerowego umożliwiającego pełną analizę wyników egzaminów zewnętrznych (transmisja danych z PDF do arkusza kalkulacyjnego) tworzenie (w wyniku prowadzonego pomiaru kształtującego) warunków do ukazania roli matematyki w edukacji gimnazjalnej i ponadgimnazjalnej

DZIAŁANIA W OBSZARZE EDUKACJI EUROPEJSKIEJ I REGIONALNEJ (1) Realizacja projektów dotyczących Edukacji regionalnej dla Łodzi i o Łodzi: konkursu Łódzkie w sercu Europy adresowany do uczniów szkół podstawowych i klas zerowych (współpraca z biurem Jacka Saryusz-Wolskiego) modelowanie edukacji regionalnej w ramach funkcjonowania Warsztatu Łódzkiego Innowacyjna działalność lidera edukacji regionalnej w szkole, Łodzi, regionie

DZIAŁANIA W OBSZARZE EDUKACJI EUROPEJSKIEJ I REGIONALNEJ (2) Modelowanie prac Szkolnych Klubów Europejskich Łodzi i Województwa Łódzkiego (współpraca z Instytutem Europejskim) Wzbogacenie oferty doskonalenia dyrektorów szkół i nauczycieli o formy dotyczące pozyskiwania funduszy europejskich na realizację zadań edukacyjnych (współpraca z Urzędem Marszałkowskim i Wydziałem Edukacji UMŁ)

WYTWORZENIE NOWYCH KONCEPCJI KSZTAŁCENIA PRZEDZAWODOWEGO I ZAWODOWEGO Opracowanie i wdrożenie do praktyki edukacyjnej koncepcji identyfikowania zagrożeń w procesie pracy Zaprojektowanie zajęć z uczniami szkół ponadgimnazjalnych w zakresie projektowania obróbki tworzyw sztucznych i przetwórstwa tworzyw z zastosowaniem oprogramowania komputerowego AutoCad i Solid Edge

DZIAŁANIA W OBSZARZE EDUKACJI PRZEDZAWODOWEJ Projektowanie poliwalentnych stanowisk technodydaktycznych i kart pracy do prowadzenia edukacji technicznej Opracowanie pakietów edukacyjnych dla potrzeb kształcenia na odległość Upowszechnianie nowych rozwiązań w zakresie kształcenia technicznego i kształtowania umiejętności manualnych uczniów Wdrożenie modelu orientacji i poradnictwa zawodowego w 47 łódzkich gimnazjach i 5 szkołach ponadgimnazjalnych Wdrożenie modelu szkoły przedsiębiorczej w 12 łódzkich szkołach

DZIAŁANIA W OBSZARZE EDUKACJI ZAWODOWEJ (1) Utworzenie stacji technodydaktycznych nowej generacji: Pracowni Mechatroniki Pojazdowej (system regulacji siły hamowania ABS/ASR, elektroniczny system sterowania silnikiem ZS) Pracowni Mechatroniki 2 (przemysłowe sterowniki firmy FANUC pracujące w sieci przemysłowej, regulatory procesów technologicznych P, I, D oraz oprogramowanie do modelowania i monitorowania procesów przemysłowych firmy WONDER WARE) pozyskanie produktów firmy B/S/H w ramach przygotowań do utworzenia pracowni mechatronicznej dla osiągania kwalifikacji specjalistycznych w zakresie sprzętu AGD

DZIAŁANIA W OBSZARZE EDUKACJI ZAWODOWEJ (2) Rozszerzenie oferty edukacyjnej o pozaformalne kształcenie praktyczne uczniów i osiąganie nowych kwalifikacji zawodowych przez dorosłych pracujących w różnych firmach Wydawanie Biuletynu prezentującego wyposażenie, możliwości edukacyjne i realizowane przedsięwzięcia OKUPu

DZIAŁANIA W OBSZARZE EDUKACJI ZAWODOWEJ (3) Opracowanie i zainicjowanie wdrażania projektu Pracodawca wsparciem dla edukacji zawodowej: współpraca z firmami i partnerami edukacyjnymi nad tworzeniem klas patronackich tworzenie warunków do organizacji kształcenia zawodowego w zakresie osiągania kwalifikacji mechatronicznych (mechatronika samochodowa, mechanik pojazdów samochodowych i elektromechanik pojazdów samochodowych)

DZIAŁANIA W OBSZARZE MONITOROWANIA RYNKU PRACY DLA POTRZEB EDUKACJI (1) Opracowanie kompleksowej koncepcji realizacji wieloaspektowych analiz i badań w zakresie monitorowania rynku pracy dla potrzeb rozwoju kształcenia zawodowego w regionie łódzkim (określenie kwalifikacji zawodowych sprzyjających podnoszeniu zdolności do zatrudnienia w dynamicznie zmieniającej się gospodarce)

DZIAŁANIA W OBSZARZE MONITOROWANIA RYNKU PRACY DLA POTRZEB EDUKACJI (2) Prowadzenie prac analitycznych służących rozpoznaniu kierunków rozwoju kształcenia ustawicznego w Polsce w świetle aktualnych wyników badań (próba określenia roli uczenia się przez całe życie w rozwoju gospodarki opartej na wiedzy) Współpraca z wybranymi partnerami edukacyjnymi nad tworzeniem warunków do rekonstrukcji w regionie łódzkim systemu kształcenia włókienników i odzieżowników

Adresaci oferty Centrum: NAUCZYCIELE – organizatorzy procesu kształcenia, multiplikatorzy, facylitatorzy, tutorzy UCZNIOWIE – uczestnicy kształcenia formalnego i pozaformalnego DOROŚLI pracujący i niepracujący – osiągający nowe kwalifikacje zawodowe zapotrzebowane przez rynek pracy

W r. sz. 2007/2008 ŁCDNiKP zrealizowało: 7300 form doradztwa i doskonalenia nauczycieli oraz osiągania przez innych dorosłych kwalifikacji zawodowych dla ponad osób 180 form kształcenia formalnego i pozaformalnego oraz 90 turniejów, przeglądów i konkursów dla osób Łącznie z usług skorzystało osób.