Pathways for Graduates KONFERENCJA TEMATYCZNA UPOWSZECHNIAJĄCA REZULTATY PROGRAMU UCZENIE SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE 12.06.2013 SZCZECIN.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Technologie informatyczne w doskonaleniu kwalifikacji zawodowych
Advertisements

w programie „Uczenie się przez całe życie”
Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
Małopolskie Partnerstwo na rzecz Kształcenia Ustawicznego – platformą współpracy na rzecz rozwoju i promocji kształcenia przez całe życie Luty 2010.
Seminarium System aktywizacji zawodowej kobiet – kobieta pracująca Grudzień 2006.
Guide Me! Miary jakości w grupowym doradztwie dla osób poszukujących pracy Małgorzata Klimka Projekt zrealizowany przy wsparciu finansowym.
Projekt zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej (Program LLP – Leonardo da Vinci). Projekt i jego treść odzwierciedlają jedynie stanowisko.
internacjonalizacja przedsiębiorstw
Program Comenius Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie Europejska Baza Produktów (European Shared Treasure)
NOWE PERSPEKTYWY KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO W POLSCE.
Sieci Lifelong Learning Pomysł na …? Anna Atłas Gdańsk,
Warsztat transgraniczny - wspólne projekty Konferencja 10 grudnia 2012.
Budowanie wspólnoty uczących się MODUŁ VIII Sesja 8.1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROGRAM.
Aplikacja internetowa EURO, PRACA, DIALOG tarnowskie forum wymiany informacji i dialogu czyli wszystko o pracy i edukacji Tarnów, 24 listopada 2006 r.
MOBILNE CENTRUM INFORMACJI ZAWODOWEJ w Koninie
dr Zbigniew E. Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa
Konferencja inaugurująca projekty realizowane przez Ośrodek Wsparcia w Lipniaku: „Stworzenie i wsparcie funkcjonowania Zakładu Aktywności Zawodowej w.
„W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych”
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
„Kompleksowe umiejętności – gwarantem przyszłości”
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Promocja kształcenia ustawicznego w województwie lubuskim.
Jako istotny czynnik zwiększający kapitał przedsiębiorstwa.
DIAGNOZA DOSTOSOWANIA UMIEJĘTNOŚCI I KWALIFIKACJI ZAWODOWYCH DO WYMOGÓW LUBUSKIEGO RYNKU PRACY ZAŁOŻENIA PROJEKTU Projekt jest współfinansowany przez Unię
Program Leonardo da Vinci Mobilność VETPRO - Wymiana doświadczeń Rozwój kwalifikacji zawodowych pracowników publicznych służb zatrudnienia – wymiana doświadczeń
GMINNE CENTRUM INFORMACJI - Szansa ul. Chrobrego 40/41 62 – 200 Gniezno Tel. (0 61) (0 61) E.
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
Przez niemal pięć lat – od 1 maja 2009 r. do końca grudnia 2013 r. – Ochotnicze Hufce Pracy realizują projekt współfinansowany przez Unię Europejską w.
Prezentacja Programu Leonardo da Vinci
Polityka edukacyjna Unii Europejskiej
FRSE Prezentacja na temat współpracy europejskiej ZS nr 1 w Tychach.
Projekty transferu innowacji Leonardo da Vinci realizowane przez Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów Marcin Słowikowski.
Społeczna Akademia Nauk
Nowy program UE wspierający edukację, szkolenia, młodzież i sport na lata
PROJEKT MIGRANTS+ realizowany w ramach Programu UE: Uczenie się przez całe życie, przy wsparciu Komisji Europejskiej.
Zamojskie Centrum Dialogu Społecznego
compulsory full-time education
SPOTKANIE INFORMACYJNE 7 MAJA 2014
„Zagraniczne praktyki i standardy pracy czynnikiem poprawy kompetencji zawodowych oraz zwiększenia szans na rynku pracy” Nr projektu: PL1-LEO
Metoda Teach-IT.net … od „Multimediów w dydaktyce”
Kreatywny Humanista Priorytet IV. Szkolnictwo wyższe i nauka
STAŻYŚCI NA JĘZYKACH SPOTKANIE INFORMACYJNE 13 PAŹDZIERNIKA 2014 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej. Projekt lub publikacja odzwierciedlają jedynie stanowisko ich autora i Komisja.
Europejscy Mistrzowie Cyfrowego Włączenia Platforma DigiPlace4All IE1-LEO
„AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób w wieku 50+” Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu.
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
Zak up współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo.
Wspieramy budowanie marki
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
Gwarancje dla Młodzieży to POWER Perspektywa finansowania działań na rzecz młodzieży w okresie Bartosz Kosiński Miechów
P ROGRAM : E RASMUS + A KCJA KLUCZOWA : M OBILNOŚĆ EDUKACYJNA A KCJA : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH SIĘ I PRACOWNIKÓW T YP AKCJI : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
5. Kształcenie praktyczne zawodowe
Centrum w Ostrołęce Centrum w Ciechanowie Centrum w Płocku Centrum w Radomiu Centrum w Siedlcach Centrum w Warszawie - poradnictwo zawodowe - pośrednictwo.
Projekt OHP Równi na rynku pracy w ramach programu „Gwarancje dla młodzieży” Współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Monika Zawadzka Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich Partner Konferencji.
Zaprezentuj swoje umiejętności w Europie! Kontakt Biuro Karier UAM ul. Zwierzyniecka 7c Poznań
SPOTKANIE UPOWSZECHNIAJĄCE 21 GRUDNIA 2015 WARSZAWA.
Projekt „Opracowanie założeń merytorycznych i instytucjonalnych wdrażania KRK oraz Krajowego Rejestru Kwalifikacji dla uczenia się przez całe życie” Polska.
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
„InnoGastro - Innovative Approach to Gastronomy in Vocational Schools"
„InnoGastro - Innovative Approach to Gastronomy in Vocational Schools"
Konkursy dla ABK - podsumowanie
Starostwo Powiatowe w Świeciu ul. Gen
Zapis prezentacji:

Pathways for Graduates KONFERENCJA TEMATYCZNA UPOWSZECHNIAJĄCA REZULTATY PROGRAMU UCZENIE SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE SZCZECIN

Pathways for Graduates Numer Umowy PL1-LEO Numer Projektu PL1-LEO

Pathways for Graduates jest projektem realizowanym od stycznia 2013 roku przez 5 partnerów pochodzących z 4 krajów europejskich, w skład których wchodzą: Springboard Opportunities Limited (Irlandia), Canice Consulting (Irlandia), Fundacion Laboral Del Metal (Hiszpania), Univations Institut fur Wissens und Technologietransfer an der Martin-Luther-Universitat Halle-Wittenberg Gmbh (Niemcy), Uniwersytet Szczeciński (Polska). Projekt jest realizowany od stycznia 2013 roku do grudnia 2014 roku.

Projekt Pathways for Graduates, którego liderem jest Uniwersytet Szczeciński (Wydział Zarządzania i Ekonomiki Usług), ma na celu zwiększenie szans absolwentów na rynku pracy poprzez stworzenie wielojęzycznego, wielokulturowego systemu szkoleń, który pozwoli młodym ludziom na zdobywanie kompetencji i uniwersalnych umiejętności zawodowych niezbędnych do zatrudnienia, nabycia oraz rozwoju kwalifikacji zawodowych lub umożliwienia dalszego awansu. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej, w ramach programu Leonardo da Vinci, Transfer of Innovation. Czego dotyczy projekt?

Pathways for Graduates jest kontynuacją wcześniejszego projektu Pathways to Work (kurs szkoleniowy podnoszący kwalifikacje zawodowe młodych imigrantów)

Proponowane moduły szkoleniowe Sztuka autoprezentacji oraz budowanie pewności siebie Rozwój umiejętności pracy w grupie i komunikacji Prawa pracowników Ścieżka kariery Poszukiwanie pracy i techniki rozmowy kwalifikacyjnej Przyszłe trendy na rynku pracy Czego potrzebujesz aby żyć i studiować za granicą Jak Twoje kwalifikacje zostaną ocenione za granicą

Główne cele projektu Lepsze przygotowanie młodych ludzi do sprawnej integracji z rynkiem pracy poprzez rozwój ich umiejętności komunikacyjnych oraz pracy grupowej. Wsparcie absolwentów przy tworzeniu elektronicznego portfolio kariery oraz przy korzystaniu z internetowych narzędzi do szukania oraz aplikowania o pracę. Informowanie młodych osób o możliwościach kształcenia i szkoleniach zawodowych, jako środków do zawodowego rozwoju i poprawy możliwości ich zatrudnienia.

Główne cele projektu Zidentyfikowanie barier stojących przed absolwentami szkół wyższych w krajach partnerskich oraz szukanie praktycznych sposób przezwyciężania tych ograniczeń. Transfer oraz adaptacja istniejących materiałów szkoleniowych do stworzenia nowych zasobów szkoleniowych, łączących tradycyjne sposoby nauczania w klasach z treściami online. Zapewnienie wysokiej jakości nowych zasobów szkoleniowych poprzez przeprowadzenie gruntownych badań grupy docelowej. Promowanie powszechnego stosowania kursu szkoleniowego przez uczelnie wyższe, szkoły kształcenia zawodowego i wszelkie instytucje szkoleniowe.

W efekcie 24 miesięcy prac zespołu projektu Pathways for Graduates, powstaną: raport z analizy potrzeb szkoleniowych, sprawozdanie z testu pilotażowego, wielojęzykowy kurs szkoleniowy on-line, materiały szkoleniowe dla trenerów - dostępne na płytach DVD, zintegrowany system rozwiązań mobilnych - system szkoleń. Kurs szkoleniowy będzie dostępny w 4 językach: angielskim, polskim, hiszpańskim oraz niemieckim.

Zintegrowany System Rozwiązań Mobilnych

Główni beneficjenci projektu młodzi ludzie – absolwenci uczelni wyższych i szkół kształcenia zawodowego placówki zajmujące się kształceniem młodych ludzi

MŁODZI ABSOLWENCI: możliwość zdobycia praktycznej wiedzy oraz niezbędnych umiejętności zawodowych – aktualnie poszukiwanych przez pracodawców na rynku pracy sprawniejsza integracja z rynkiem pracy w wyniku nabycia niezbędnych umiejętności Korzyści dla beneficjentów

PLACÓWKI ZAJMUJĄCE SIĘ KSZTAŁCENIEM: przygotowanie młodych ludzi pod względem sposobów aplikowania o pracę zidentyfikowanie barier stojących przed absolwentami na rynku pracy a następnie opracowanie właściwych rozwiązań w celu przezwyciężania tych ograniczeń przygotowanie odpowiednich narzędzi wspierających młodych ludzi na rynku pracy efektywniejszy system edukacji

Promowanie projektu Pathways for Graduates Rozpowszechnianie wiedzy Wewnętrzne kanały: - Konferencje i szkolenia - Strona internetowa projektu - Strony internetowe partnerów Pozostałe kanały: - Media - Lista dyskusyjna - Strony internetowe stron trzecich - Projekt wydarzenia - Biura partnerów

DZIĘKUJĘ PAŃSTWU ZA UWAGĘ Magdalena Ławicka