Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

„InnoGastro - Innovative Approach to Gastronomy in Vocational Schools"

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "„InnoGastro - Innovative Approach to Gastronomy in Vocational Schools""— Zapis prezentacji:

1 „InnoGastro - Innovative Approach to Gastronomy in Vocational Schools"

2 Draft - Rezultat O1 i O2 O1. Stworzenie jednego raportu będącego zbiorem trzech analiz (PL, LT, ES) zawierającego badania i analizę porównawczą. Raport będzie diagnozą obecnej sytuacji w każdym kraju w zakresie szkolnictwa zawodowego, wyłącznie branża gastronomiczna. O2. Analiza wniosków raportu O1.

3 Rezultat O1 Stworzenie jednego raportu będącego zbiorem trzech analiz (PL, LT, ES) zawierającego badania i analizę porównawczą. Raport będzie diagnozą obecnej sytuacji w każdym kraju w zakresie szkolnictwa zawodowego, wyłącznie branża gastronomiczna. W raporcie uwzględniony będzie wymiar współpracy zagranicznej, charakter realizowanych programów praktyk zawodowych uwzględniających kuchnię eksperymentalną. Raport będzie obejmował ramę nauczania: cel, oczekiwane efekty, wymagane umiejętności po ukończeniu kursu, metodologię, sposoby ewaluacji), ocenę przewidywanego popytu na konkretne umiejętności, kwestię regulacji podaży zawodów z branży gastronomicznej w kontekście popytu na nie. Raport będzie przygotowany na minimum 50 stron A4 i będzie przygotowany w jęz. angielskim. Czas trwania: 8 miesięcy Rezultat: raport z diagnozą, połączony z szerokim forum z przedsiębiorcami. Lider: RCK, przy udziale wszystkich partnerów.

4 Rezultat O2 Analiza wniosków raportu O1. Wybór zawartości każdego modułu. Przygotowanie materiałów treningowych. Implementacja kursów treningowych, połączenie szkoleń online z teoretyczną częścią oraz praktycznymi treningami. Walidacja szkoleń (stworzenie kwestionariuszy ewaluacyjnych celem zmierzenia osiągniętych oczekiwań oraz zidentyfikowania udoskonaleń dla przyszłych szkoleń). Zaprojektowanie, zorganizowanie oraz implementowanie pilotażowego kursu szkoleniowego w CSHM dla grupy 18 osób (12 nauczycieli z ramienia RCK oraz 6 przedsiębiorców z ERCC). Będzie to innowacyjny pilotażowy kurs (kuchnia eksperymentalna) dla nauczycieli 4 szkół zrzeszonych w RCK, opracowanego na bazie raportu i diagnozy potrzeb. Bazując na wnioskach wyciągniętych z wcześniejszego raportu dotyczącego branży gastronomicznej, pilotażowy kurs szkoleniowy zostanie opracowany tak, by nauczyciele/przedsiębiorcy umieli szkolić uczniów/pracowników - “szefów kuchni”. Początkowo zostaną wybrane różne moduły, zdrowa żywność, techniki gotowania i produkty (ryż, mięso, ryba itp.), awangardowe techniki.

5 Rezultat O2 W szczególności, na kurs pilotażowy będzie składać się 7 dni dostępu do szkoleń zawierających teoretyczne aspekty w połączeniu z praktycznym szkoleniem w kuchni eksperymentalnej (3 dni nauki online i 4 dni nauki praktycznej). Zawartość pilotażowych kursów szkoleniowych zostanie przygotowana po przeprowadzeniu badań zainteresowań grupy pilotażowej. Teoria metodą online: 3 dni po 6h/dzień Część praktyczna: 2 dni po 7h/dzień Czas trwania: 12 miesięcy Rezultat: program kursu w formule blended-learning, połączone z forum z przedsiębiorcami. Lider: CSHM, przy udziale wszystkich partnerów.

6 Rezultat O1 Elementy raportu:
1. Analiza branży gastronomicznej w Polsce. Podaż zawodów w branży gastronomicznej - Hajnówka 2. Ocena przewidywanego popytu na konkretne umiejętności - Hajnówka 3. Wymiar współpracy zagranicznej w branży gastronomicznej - Wojewodzin 4. Cel, oczekiwane efekty, metodologię, sposoby ewaluacji kursu - Mońki 5. Wymagane umiejętności po ukończeniu kursu - Mońki 6. Charakter realizowanych programów praktyk zawodowych uwzględniających kuchnię eksperymentalną - Rudka

7 Rezultat O1 - Analiza branży gastronomicznej w Polsce
Rezultat O1 - Analiza branży gastronomicznej w Polsce. Podaż zawodów w branży gastronomicznej Poruszane kwestie: Zakres funkcjonalny współczesnej gastronomii Tendencje i kierunki rozwoju branży gastronomicznej w XXI wieku Zawody w branży gastronomicznej Kierunki rozwoju polskiej gastronomii w ostatnich latach

8 Rezultat O1 - Ocena przewidywanego popytu na konkretne umiejętności
Poruszane kwestie: Kompetencje twarde przykłady kompetencji twardych w gastronomii Kompetencje miękkie przykłady umiejętności miękkich w gastronomii Wnioski

9 Rezultat O1 - Wymiar współpracy zagranicznej w branży gastronomicznej
Poruszane kwestie: Charakterystyka kształcenia w zawodzie branży gastronomicznej Rozpoznane przez nas potrzeby ucznia, szkoły i otoczenia Poszukiwanie i wybór partnera zagranicznego Zasady rekrutacji i przygotowania kandydatów do wyjazdu Oczekiwania co do programu pobytu(spójność z programem kształcenia w szkole, ponadprogramowy charakter staży i praktyk uczniów, kadry – program Erasmus + akcja K1) Potwierdzenie zdobytych kwalifikacji i umiejętności (np. Certyfikaty Europass, ECVET itp.) wynikających ze współpracy zagranicznej                 Wnioski i perspektywa kształcenia zawodowego w branży gastronomicznej

10 Rezultat O1 - 4. Cel, oczekiwane efekty, metodologię, sposoby ewaluacji kursu
Poruszane kwestie: Oczekiwane efekty Metodologia Ewaluacja kursu

11 Rezultat O1 - Wymagane umiejętności po ukończeniu kursu
Poruszane kwestie: Umiejętności teoretyczne po ukończeniu kursu Umiejętności praktyczne po ukończeniu kursu Wnioski dotyczące nabytych umiejętności

12 Rezultat O1 - Charakter realizowanych programów praktyk zawodowych uwzględniających kuchnię eksperymentalną Poruszane kwestie: Podstawa programowa dla zawodu kucharz Specyfika zajęć praktycznych Realizacja praktyk zawodowych – stan obecny Kuchnia eksperymentalna – charakter, zalety stosowania, warunki i formy realizacji Wdrożenie kuchni eksperymentalnej do programów nauczania teoretycznego, praktycznego i praktyk zawodowych Zastosowanie w praktyce kuchni eksperymentalnej oraz rozpowszechnianie

13 Rezultat O2 - Analiza wniosków raportu O1
Przeanalizowane zostaną wnioski z poszczególnych elementów raportu O1 Szczegółowo zostaną wyciągnięte wnioski z raportów przygotowanych przez poszczególne kraje (Hiszpania, Polska i Litwa) uwzględniając ich specyfikę oraz charakter beneficjentów (nauczyciele, przedsiębiorcy, uczniowie, pracownicy gastronomii) Raport określi : cel, oczekiwane efekty, metodologię, sposoby ewaluacji kursu, wymagane umiejętności po ukończeniu kursu kuchni eksperymentalnej.


Pobierz ppt "„InnoGastro - Innovative Approach to Gastronomy in Vocational Schools""

Podobne prezentacje


Reklamy Google