Urząd m.st. Warszawy 22.08.2005 1 Park technologiczny dla Miasta Warszawy ważny krok w kierunku rozwoju nauki i gospodarki Park technologiczny dla Miasta.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Leszek Skalny Kraków, dnia 29 marca 2007 r.
Advertisements

Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego
innowacyjna wielkopolska
ROLĄ SAMORZĄDU JEST INTEGRACJA DZIAŁAŃ I STWORZENIE WARUNKÓW DO BUDOWY SYSTEMU INNOWACJI.
OPOLSKIE CENTRUM ROZWOJU GOSPODARKI ,,Możliwości wsparcia działalności klastrów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Opolskiego”
I Geneza parków 1948r – powstanie pierwszego parku technologicznego w Menlo Park (USA) 1951r – Stanford Research Park na Uniwersytecie.
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata
Ustawa o niektórych formach wspierania działalności innowacyjnej
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego
1 Największy projekt edukacyjny w Europie Studia podyplomowe dla kadr zarządzających i pracowników przedsiębiorstw.
Ministerstwo Gospodarki i Pracy Sektorowy Program Operacyjny Wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw, lata (SPO-WKP) Małgorzata Świderska.
Wiedza i innowacje w rozwoju gospodarki -
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską i budżet Państwa
1. 2 Możliwości finansowania rozwoju nowoczesnych technologii edukacyjnych ze środków UE w latach 2007 – 2013 Marek Szczepański Zastępca Prezesa PSDB.
Tomasz Kierzkowski Szanse rozwoju przedsiębiorczości związane z funduszami pomocowymi po akcesji Warszawa, 8 grudnia 2003.
Finansowanie innowacji w okresie – przegląd rozwiązań wspierających innowacyjność przedsiębiorstw zaplanowanych w Programach Operacyjnych Tomasz.
PLAN PREZENTACJI Sesja Rady Miasta MIELECKI PARK PRZEMYSŁOWY – stan realizacji PROJEKT: Budowa Inkubatora Nowych Technologii IN- Tech wraz z.
1 Bielsko-Biała, 16 grudnia 2011 roku Konferencja INNOWACYJNOŚĆ AKADEMICKA - nowe trendy w rozwoju przedsiębiorczości – Zapotrzebowanie na innowacje ze.
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski. 02Ministerstwo Rozwoju RegionalnegoWarszawa, Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, 2007.
III Regionalna Konferencja Ewaluacyjna – Rzeszów 2010 Koncepcja systemu monitoringu i ewaluacji Regionalnej Strategii Innowacji Województwa Podkarpackiego.
Narodowa Strategia Spójności
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
VI Posiedzenie Podkomitetu Monitorującego Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Warmińsko-Mazurskiego 8 października 2009 r. Olsztyn Organizacja.
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Centrum Zaawansowanych Technologii – możliwości wsparcia z funduszy strukturalnych UE Jacek Guliński Centrum Wspierania Innowacji Poznański Park Naukowo-Technologiczny.
Dokumenty wprowadzające politykę wspólnotową. Zasada programowania oznacza, że instytucje Unii Europejskiej kontrolują i monitorują wykorzystanie środków.
Budowa społeczeństwa informacyjnego w Województwie Podkarpackim
Przedsiębiorczość innowacyjna w praktyce
Priorytet II Wzmocnienie rozwoju zasobów ludzkich w regionach Działanie 2.6. Regionalne Strategie Innowacyjne i transfer wiedzy Departament Rozwoju Regionalnego.
1 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej Poznań Małgorzata Świderska Warszawa Sektorowy Program Operacyjny WZROST KONKURENCYJNOŚCI.
Warsztaty szkoleniowe Regionalnego Komitetu Sterującego ds. Regionalnej Strategii Innowacyjności Województwa Warmińsko-Mazurskiego Gabriela Zenkner-Kłujszo.
POMORSKI PARK NAUKOWO-TECHNOLOGICZNY W GDYNI Stan obecny Plany rozwojowe IV Forum Innowacyjne – Gdańsk, r.
Nauka i Biznes - rola PARP we wzmacnianiu współpracy
Innowacyjność w programach Unii Europejskiej i Polski
Przestrzenna koncentracja działalności naukowo-badawczej w Warszawie a regionalna strategia innowacji Mazowsza Prof. dr hab. Marzenna A. Weresa Instytut.
Unia Europejska Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego na lata Departament Programów.
Slajd początkowy z animacją, animacja uruchamia się automatycznie po włączeniu tryby prezentacji 1 1.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego 1 17 października 2008 r. Anna Dobrowolska Dyrektor Departamentu Funduszy Europejskich Efekty SPO WKP –rola Ministerstwa.
Unia Europejska Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego 1 Narodowe Strategiczne Ramy Odniesienia i wynikające z.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Finansowanie działań inwestycyjnych w OIiP
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
POMORSKI PARK NAUKOWO-TECHNOLOGICZNY W GDYNI Stan wdrażania Kierunki rozwoju II Forum Innowacyjne – Gdańsk, r.
Ministerstwo Gospodarki i Pracy Nowe instrumenty w ustawie o wspieraniu działalności innowacyjnej Krzysztof Krystowski Podsekretarz Stanu Ministerstwo.
Doświadczenie Politechniki Rzeszowskiej w zakresie współpracy z przemysłem Konferencja inaugurująca działalność Preinkubatora Akademickiego Podkarpackiego.
WORTAL TRANSFERU WIEDZY
Innowacyjne Polskie Przedsiębiorstwa MINISTERSTWO NAUKI I SZKOLNICTWA WYŻSZEGO.
Spotkania konsultacyjne
Polska w Programach Ramowych UE
1 Wsparcie przedsiębiorczości z funduszy strukturalnych w latach 2007 – 2013 Tomasz Nowakowski Ministerstwo Rozwoju Regionalnego.
ROLĄ SAMORZĄDU JEST INTEGRACJA DZIAŁAŃ I STWORZENIE WARUNKÓW DO BUDOWY SYSTEMU INNOWACJI.
Wsparcie dla rozwoju technologii
Możliwości finansowania współpracy nauki i biznesu
Ministerstwo Gospodarki Budowanie innowacyjnej gospodarki Departament Rozwoju Gospodarki Ministerstwo Gospodarki Regionalna Strategia Innowacji dla Mazowsza.
Fundusze Europejskie Ramy finansowe: Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego: 8,613 mld euro Środki krajowe: 1,575 mld euro Łączna alokacji:
Programowanie perspektywy finansowej
Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego
1. U SŁUGI D ORADZTWA W Z AKRESIE U SŁUG I D OTACJI I NWESTYCYJNYCH Narodowa Strategia Spójności (d. Narodowe Strategiczne Ramy Odniesienia)
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Kadry dla innowacyjnej gospodarki – rola priorytetu IV PO Kapitał Ludzki Agnieszka Gryzik dyrektor Departamentu.
Fundusze UE na badania i rozwój w latach Bartosz Kozicki Departament Rozwoju Regionalnego i Przestrzennego UMWP Konferencja końcowa projektu.
Możliwości pozyskania dofinansowania dla przedsiębiorców z Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego Priorytet 1 Gospodarka – Innowacje - Technologie Działanie 1.2 Innowacje i transfer technologii.
P RZEDSIĘBIORCZOŚĆ W KONTEKŚCIE WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ - TERAŹNIEJSZOŚĆ I PRZYSZŁOŚĆ P RZEDSIĘBIORCZOŚĆ W KONTEKŚCIE WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ - TERAŹNIEJSZOŚĆ.
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 – 2013 Stan na dzień (KSI SIMIK) Urząd Marszałkowski.
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 – 2013 Stan na dzień (KSI SIMIK) Urząd Marszałkowski.
Technologie w zasięgu ręki. Cele regionalne Umożliwienie transferu technologii pomiędzy przedsiębiorstwami oraz ośrodkami badawczymi i przedsiębiorstwami.
Zapis prezentacji:

Urząd m.st. Warszawy Park technologiczny dla Miasta Warszawy ważny krok w kierunku rozwoju nauki i gospodarki Park technologiczny dla Miasta Warszawy ważny krok w kierunku rozwoju nauki i gospodarki Maxymilian Bylicki Pełnomocnik Prezydenta m.st. Warszawy ds. Warszawskiego Parku Technologicznego

Urząd m.st. Warszawy Strategia rozwoju Warszawy do 2020r. Program Utworzenie parków naukowych i technologicznych umożliwiających transfer wiedzy z nauki do praktyki i działalności gospodarczej. Program Pobudzanie rozwoju sektorów gospodarki związanych z zaawansowanymi technologiami. Cel strategiczny 4: Rozwój gospodarki opartej na wiedzy i badaniach naukowych CEL OPERACYJNY 4.1. Wykorzystanie potencjału naukowego Warszawy do rozwoju gospodarki opartej na zaawansowanych technologiach

Urząd m.st. Warszawy Dlaczego w Warszawie? realizacja wizji Warszawy XXI wieku, świadomość konieczności wykorzystania potencjału naukowego dla rozwoju Warszawy, rozwinięta sieć szkolnictwa wyższego, największa w kraju koncentracja pracowników naukowych (ponad 20 tys.) oraz studentów (ponad 296 tys.), szeroki zakres prowadzonych prac badawczo-rozwojowych z wyższym od przeciętnego w kraju poziomem nakładów.

Urząd m.st. Warszawy Potencjał naukowy i edukacyjny Warszawy Liczba instytucji naukowych: w Polsce: 925 w Warszawie: 234 (25,3%) na Mazowszu: 275 (29,7%) Liczba szkół wyższych: w Polsce: 427 w Warszawie: 80 (18,7%) - Liczba pracowników naukowo- badawczych: w Polsce: w Warszawie: (21,5%) na Mazowszu: (25%) Pracownicy naukowo- badawczy na 1000 osób aktywnych zawodowo: w Polsce: 3,4 na Mazowszu: 7,3 źródło: GUS, OPI

Urząd m.st. Warszawy Potencjał naukowy Warszawy źródło: OPI

Urząd m.st. Warszawy Instytucje naukowe źródło: OPI

Urząd m.st. Warszawy Dlaczego w Warszawie? Potencjał ekonomiczny: ponad 260 tys. podmiotów gospodarczych o zróżnicowanym profilu działalności, w tym małych i średnich przedsiębiorstw, rozwinięty sektor usługowy, największa w kraju koncentracja inwestorów zagranicznych, aktywność przedsiębiorców we wprowadzaniu nowych produktów i usług, wyższe od przeciętnych w kraju dochody ludności. źródło: GUS

Potencjał edukacyjny Warszawy 78 szkół wyższych, nauczycieli akademickich (16,7%) studentów (20%) w tym na studiach dziennych (18%) Uniwersytet Warszawski – nr 1 w rankingu szkół wyższych studentów, największa uczelnia w Polsce Politechnika Warszawska – nr 3 w ogólnym rankingu, nr 1 wśród politechnik studentów

Potencjał innowacyjny Warszawy zatrudnionych w sektorze B+R (34%) 1,73 mld PLN - $432 mln – 43,1% wydatków z budżetu w skali kraju 2,78 mld PLN - $700 mln – 23,3% wydatków ze sfery produkcyjnej na cele B+R

OTOCZENIE B+R UW PW AM SGH SGGWSGSPoż. Uczenie wyższe IPPT ITWL ITMEWIŁWZE WIHE IL Instytuty naukowe WAT

Urząd m.st. Warszawy Warszawski Park Technologiczny – podstawy formalne Narodowy Plan Rozwoju Priorytet: Rozwój przedsiębiorczości i wzrost innowacyjności z wykorzystaniem instytucji otoczenia biznesu - wzmocnienie instytucji wspierających działalność przedsiębiorstw (m.in. parki technologiczne), - wzmocnienie współpracy między sferą badawczo-rozwojową a gospodarką. Projekt Narodowego Planu Rozwoju Priorytet: Przedsiębiorczość i innowacyjność - wspieranie rozwoju gospodarki opartej na wiedzy, - podnoszenie innowacyjności przedsiębiorstw - powiązanie strefy B+R z gospodarką, - wspieranie rozwoju instytucjonalnego otoczenia przedsiębiorstw ukierunkowanego na transfer nowych technologii do gospodarki.

Urząd m.st. Warszawy Warszawski Park Technologiczny - cele Stworzenie nowych miejsc pracy i warunków rozwoju dla absolwentów wyższych uczelni z Warszawy i innych ośrodków akademickich w Polsce, Intensywny rozwój technologiczny wybranych gałęzi gospodarki, komercjalizacja wyników badań naukowych, Transfer technologii z wiodących światowych firm oraz polskich centrów naukowych, naukowo-badawczych i naukowo-produkcyjnych, Przepływ wiedzy i nowych technologii między światem nauki i gospodarki, Stworzenie warunków do powstania nowych małych i średnich przedsiębiorstw, produkujących nowoczesne wyroby i stosujących nowoczesne technologie.

Urząd m.st. Warszawy Warszawski Park Technologiczny (WPT) to: Kilkanaście tysięcy miejsc pracy w dziedzinach nowych technologii (BIO-TECHNO-INFO) dla zdolnych naukowców, inżynierów i menedżerów, którzy czują się zmuszeni do wyjazdu za granicę, aby tam pracować, doskonalić się i realizować swoje pomysły (patenty). Obszar działania nowoczesnych firmy z kraju i zagranicy, mających dostęp do doskonałej infrastruktury, wysokiego potencjału intelektualnego pracowników oraz przyjaznego otoczenia, przy umiarkowanych kosztach działania.

Urząd m.st. Warszawy Warszawski Park Technologiczny – założenia Koncepcja: kompleks naukowo-przemysłowo-usługowy, centrum innowacji i nowych technologii wprowadzanych do gospodarki, finansowanie: środki prywatne i publiczne, programy ramowe UE, fundusze strukturalne UE, offset, dogodna lokalizacja o dużej powierzchni, wykorzystanie wieloletnich światowych doświadczeń w funkcjonowaniu parków technologicznych.

Urząd m.st. Warszawy Preferowane obszary działalności: informatyka i telekomunikacja, biotechnologia i medycyna, nanotechnologie i nowe materiały, mechatronika, optoelektronika, odnawialne źródła energii, bankowość i ubezpieczenia, logistyka i transport, bezpieczeństwo państwa i obywateli. Warszawski Park Technologiczny – założenia

Urząd m.st. Warszawy Warszawski Park Technologiczny Oferta dla przedsiębiorców: korzystanie z nieruchomości i infrastruktury technicznej parku, dostęp do laboratoriów i nowoczesnej aparatury badawczej, transfer najnowszych technologii oraz wykorzystywanie rezultatów badań naukowych i prac rozwojowych w tworzeniu nowych produktów, możliwości prowadzenia działalności gospodarczej, młoda, wykształcona kadra naukowa, usługi doradcze, inwestycyjne, księgowe, biurowe, usługi towarzyszące (bankowe, informatyczne, medyczne, handlowe, socjalne) o wysokim standardzie.

Urząd m.st. Warszawy Oferta dla uczonych: możliwości prowadzenia prac badawczych wspólnie z innowacyjnymi przedsiębiorstwami, komercjalizacja rezultatów badań naukowych, rozwój zawodowy i atrakcyjne warunki zatrudnienia dla młodych uczonych oraz studentów, kompleksowa promocja osiągnięć naukowych, integracja środowiska naukowego podczas realizacji ambitnych projektów, usługi doradcze, inwestycyjne, księgowe, biurowe, usługi towarzyszące (bankowe, informatyczne, medyczne, handlowe, socjalne) o wysokim standardzie. Warszawski Park Technologiczny

Urząd m.st. Warszawy Założenia utworzenia WPT Miasto Warszawa Zapewnia teren Udostępnia infrastrukturę Tworzy spółkę WPT, która obsługuje realizację projektu Uruchamia szybką ścieżkę realizacji inwestycji Współpracuje z Konsorcjum Naukowym Minister Nauki Wspiera utworzenie Konsorcjum Naukowego Inicjuje wieloletni program rządowy – finansowanie obiektów i ich wyposażenia Wspiera realizację wdrożeń nowych technologii i ich promocję

Urząd m.st. Warszawy Położenie WPT blisko Centrum - 6,2 km od iglicy Pałacu Kultury 0,5 h jazdy od najważniejszych uczelni blisko terenów rekreacyjnych

Urząd m.st. Warszawy Powiązania komunikacyjne przy Trasie Siekierkowskiej blisko planowanej linii tramwajowej dobre połączenie z lotniskiem

Urząd m.st. Warszawy Otoczenie WPT Trasa Siekierkowska Wał Wiślany Starorzecze Wisły Zabytkowy Fort Augustówka Osada Siekierki Nieużytki rolne

Urząd m.st. Warszawy Tereny WPT – widok obecny

Urząd m.st. Warszawy Tereny WPT – widok obecny

Urząd m.st. Warszawy Tereny WPT – widok obecny

Urząd m.st. Warszawy Program użytkowy WPT 40 ha terenu, z czego 25 ha to obszar zabudowy, a 15 ha to teren rekreacyjny. Na 25 ha, w zabudowie parkowej, powstanie ok. 300 tys. m 2 powierzchni użytkowej, obejmującej: laboratoria powierzchnię produkcyjną powierzchnię biurową wspólne funkcje (sale konferencyjne, wyżywienie, infrastruktura techniczna, korytarze, parkingi itp.) towarzyszącą powierzchnię usługową

Urząd m.st. Warszawy Etapy realizacji WPT Etap wstępny do końca 2005 r. Utworzenie spółki przez m.st. Warszawa, Utworzenie Konsorcjum Naukowego Uzyskanie warunków zabudowy terenu Przygotowanie szczegółowego planu inwestycji Uzyskanie dofinansowania do budowy inkubatora Etap I Zagospodarowanie całego terenu Budowa i uruchomienie 2 inkubatorów (5 tys. m 2 ) Budowa pierwszych obiektów (20 tys. m 2 ) Pozyskanie partnerów do realizacji projektu Przygotowanie wniosków do funduszy UE Etap II Stopniowa zabudowa całej planowanej powierzchni Uruchomienie towarzyszących funkcji usługowych (zależnie od potrzeb)

Urząd m.st. Warszawy Etap I - Inkubator technologiczny Jest to wyodrębniona organizacyjnie, budżetowo i lokalowo jednostka, która wspiera innowacyjność poprzez: zapewnienie początkującym przedsiębiorcom z sektora MŚP pomocy w uruchomieniu i prowadzeniu firmy oferującej produkt lub usługę powstałą w wyniku wdrożenia nowej technologii oferowanie przedsiębiorcom powierzchni użytkowej wraz z infrastrukturą na warunkach preferencyjnych wspieranie przedsiębiorców tworzących nowe miejsca pracy, co skutkuje zmniejszaniem bezrobocia Inkubator technologiczny jako zalążek rozwoju parku technologicznego

Urząd m.st. Warszawy Początek tworzenia Parku Technologicznego w Warszawie – budowa Inkubatora Technologicznego (etap I)

Urząd m.st. Warszawy

Urząd m.st. Warszawy Wariant planu zabudowy WPT BUDYNKI BIUROWE LUB PRODUKCYJNE BUDYNKI BIUROWE LUB USŁUGOWE

Urząd m.st. Warszawy Źródła finansowania projektu Rządowy wieloletni program inwestycyjny. Dofinansowanie z Ministerstwa Nauki i Informatyzacji dla jednostek naukowych prowadzących działalność w ramach WPT (środki na: działalność statutową, projekty zamawiane, celowe i inwestycyjne). Środki z Unii Europejskiej: 7 Program Ramowy UE – dofinansowanie projektów badawczych realizowanych w WPT, fundusze strukturalne UE – środki na inwestycje budowlane i aparaturowe, a także na realizację projektów badawczych. Środki z samorządu województwa Mazowieckiego (Mazowiecki Urząd Marszałkowski) przeznaczone na inwestycje infrastrukturalne i inwestycje w budynki użyteczności publicznej. Środki m.st. Warszawy (nieruchomość, inwestycje w infrastrukturę i budynki użyteczności publicznej).

Urząd m.st. Warszawy Źródła finansowania projektu (2) Działalność gospodarcza spółki WPT Sp. z o.o. zarządzającej terenem Parku (przychody z usług dla użytkowników Parku, działalności szkoleniowej, doradczej, realizacji projektów UE itp.). Środki pochodzące od jednostek wchodzących w skład Konsorcjum Naukowego (inwestycje, wnoszenie aportem urządzeń i projektów badawczych). Środki pochodzące od przedsiębiorców i inwestorów prywatnych.

Urząd m.st. Warszawy Korzyści społeczno-ekonomiczne dla regionu Funkcjonowanie Parku przyczynia się do dynamicznego wzrostu przedsiębiorczości, a w konsekwencji do rozwoju regionalnego Park technologiczny dostarcza miejsc pracy i kreuje proinnowacyjną świadomość w społeczeństwie Dzięki skupieniu w jednym miejscu pracowników nauki i przedsiębiorców z firm technologicznych powstaje środowisko innowacyjne, w którym bezpośrednie kontakty naukowców i przedsiębiorców generują efekt synergii Następuje większe wykorzystanie osiągnięć polskich i wynalazców

Urząd m.st. Warszawy Efekty powstania WPT przyspieszenie rozwoju gospodarki opartej na wiedzy, uruchomienie skutecznych mechanizmów transferu wiedzy i technologii z nauki do gospodarki (komercjalizacja rezultatów badań naukowych), powstanie nowych miejsc pracy dla absolwentów uczelni i młodych uczonych, efekt synergii, kreowanie nowego wizerunku Warszawy jako centrum rozwoju nowych technologii, miasta ludzi kreatywnych i przedsiębiorczych wykorzystujących najnowsze osiągnięcia nauki i techniki.

Urząd m.st. Warszawy Bezpośrednie korzyści dla Warszawy Rozwój ważnego rejonu miasta Wzrost udziału inwestycji ze środków prywatnych Utrzymanie w Warszawie wysokokwalifikowanych kadr naukowych Wzrost liczby miejsc pracy – zmniejszenie bezrobocia oraz zwiększone wpływy do budżetu z tytułu podatków Wzrost wartości gruntów, na których zostanie utworzony Park Technologiczny Możliwość pozyskania dużych środków spoza budżetu miasta do współfinansowania projektu