Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa Zielona Sałata BAR ul. Dąbrowskiego 40 60-842 Poznań Zespół konsultantów: Przemysław Kurczewski Michał Kłos Jarosław Piszczek
Plan prezentacji: Charakterystyka branży Analiza SWOT Analiza benchmarkingowa Wnioski, rekomendacje
Charakterystyka branży Slow Food - międzynarodowa organizacja typu non- profit, cel działalności: "ochrona prawa do smaku". Dynamiczny rozwój rynku gastronomicznego - Polacy wydają 5% swojego budżetu na jedzenie w restauracjach. Do najszybciej rozwijających się segmentów rynku gastronomicznego w Polsce należy rynek kawiarni i barów kawowych. Branży gastronomicznej sprzyja utrzymanie w Polsce do końca 2010 roku obniżonej, 7% stawki podatku VAT na usługi gastronomiczne. Znaczny rozwój branży gastronomicznej w związku z Euro 2012.
Analiza SWOT Mocne strony to przede wszystkim oferta dostosowana do oczekiwań klientów, promocja zdrowej żywności – slow food, doświadczenie właściciela w kierowaniu dużymi zespołami Słabe strony to ograniczone własne zaplecze finansowe, brak pełnego doświadczenia w prowadzeniu własnego biznesu. Wśród możliwości wyróżniono m.in. zdrowe trendy w żywieniu, rozwój firmy poprzez tworzenie nowych oddziałów na terenie całej Polski. Największe zagrożenia to wahania sezonowe popytu na ofertę baru, brak całorocznego doświadczenia (spectrum) w prowadzeniu baru. Strategia firmy jest agresywna.
Analiza benchmarkingowa Wyniki przedsiębiorstw z branży spożywczej Bar Zielona Sałata Przywództwo (1) 48% 62% Polityka i strategia (2) 44% 55% Zarządzanie ludźmi (3) 43% Zarządzanie zasobami i partnerstwo (4) 47% 57% Zarządzanie procesami (5) 42% 59% Satysfakcja klientów (6) Satysfakcja zatrudnionych (7) 37% 50% Wpływ na otoczenie (8) 40% Efekt końcowy (9) 39% Wyniki spełnienia kryteriów Modelu EFQM (European Foundation for Quality Management) na tle wyników uzyskanych przez inne przedsiębiorstwa.
Wnioski, rekomendacje Bar cieszy się coraz większym powodzeniem klientów. Opracowany 3 etapowy plan rozwoju firmy na najbliższe 2-3 lata: wprowadzenie sprzedaży posiłków z dostawą do firm, instytucji i urzędów zwiększenie liczby punktów sprzedaży wzorowanych na aktualnie działającym barze wejście z ofertą baru do innych dużych miast w Polsce. Możliwości dofinansowania inwestycji w ramach: działania 1.1 WRPO – rozwój mikroprzesiębiorstw