Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa PHU MAXIMUM Wergiliusza 43a/3 60-461 Poznań Zespół konsultantów: Przemysław Kurczewski Michał Kłos Jarosław Piszczek
Plan prezentacji: Charakterystyka branży Analiza SWOT Analiza benchmarkingowa Wnioski, rekomendacje
Charakterystyka branży Rynek gastronomiczny w Polsce rozwija się bardzo dynamicznie. Dobre wyniki zachęcają firmy gastronomiczne do ekspansji nie tylko na rynku polskim, ale również za granicą. Branży gastronomicznej sprzyja również utrzymanie w Polsce do końca 2010 roku obniżonej, 7% stawki podatku VAT na usługi gastronomiczne. Szefowie firm gastronomicznych liczą na znaczny rozwój branży w związku z Euro 2012. Polscy restauratorzy coraz częściej budują z sukcesem systemy sieciowe również dla lokali casual dining. Potencjalni restauratorzy mają bardzo bogatą ofertę sprawdzonych programów franczyzowych. Rynek gastronomiczny w Polsce będzie nadal podlegał konsolidacji i będą na nim królowały sieci restauracyjne, które w związku ze swoją skalą będą w stanie utrzymać konkurencyjne ceny, pomimo stałego wzrostu kosztów prowadzenia biznesu.
Analiza SWOT Mocne strony to przede wszystkim unikalny, funkcjonalny system zamawiania posiłków, cena i jakość. Słaba strona to brak środków finansowych na rozwój. Wśród możliwości wyróżniono m.in. nowe usługi poprzez obsługę przyjęć, szkoleń. Największe zagrożenia to silny rynek konkurencji, umowa na wynajem pomieszczeń – bufetu. Strategia firmy jest agresywna.
Analiza benchmarkingowa Wyniki przedsiębiorstw z branży spożywczej Maximum Przywództwo (1) 50% 58% Polityka i strategia (2) 44% 53% Zarządzanie ludźmi (3) 45% Zarządzanie zasobami i partnerstwo (4) 47% Zarządzanie procesami (5) 56% Satysfakcja klientów (6) 54% Satysfakcja zatrudnionych (7) 40% Wpływ na otoczenie (8) 41% Efekt końcowy (9) 42% 51% Wyniki spełnienia kryteriów Modelu EFQM (European Foundation for Quality Management) na tle wyników uzyskanych przez inne przedsiębiorstwa.
Wnioski, rekomendacje Firma cateringowa Maximum jest na etapie intensywnego rozwoju. Zaleca się ciągły doskonalenie strony internetowej jako kluczowego narzędzia komunikacji z klientami. Modyfikacje strony i dostosowanie jej do potrzeb rynkowych mogą być przedmiotem dofinansowania w ramach działania 8.1 POIG.