zgodności organizacji bibliotek z arkuszem organizacji Ó W M Wyniki kontroli zgodności organizacji bibliotek z arkuszem organizacji Jadwiga Świętoń Rzeszów, 2007-04-18
Źródła informacji K O R Z E S Ó W M Analiza dokumentacji: arkusze organizacji bibliotek i aneksy statuty wybrane zakresy czynności nauczycieli bibliotekarzy (kierowników filii, kierowników wydziałów, bibliotekarzy systemowych oraz kilkunastu losowo wybranych nauczycieli bibliotekarzy) protokoły rady pedagogicznej uchwały rady pedagogicznej Rozmowa z dyrektorem biblioteki Obserwacja stron internetowych bibliotek
K O R Z E S Ó W M Cele kontroli Sprawdzenie zgodności struktury organizacyjnej i funkcjonowania bibliotek z prawem oświatowym Wspomaganie dyrektorów bibliotek - przygotowanie materiałów i wniosków
Istotne zagadnienia i wskaźniki R Z E S Ó W M Istotne zagadnienia i wskaźniki Biblioteka opracowuje arkusz organizacji oraz aneksy zgodnie z procedurami Jednostki organizacyjne biblioteki odpowiadają organizacji pracy ustalonej w statucie Dyrektor zatrudnia pracowników zgodnie z kwalifikacjami Zakresy czynności są aktualne, zgodne z arkuszem organizacji i spójne z zadaniami statutowymi Struktura organizacyjna w pełni racjonalna, gwarantuje sprawne funkcjonowanie biblioteki, zapewnia optymalne zaspokojenie potrzeb użytkowników usług
K O R Z E S Ó W M WNIOSKI Struktura organizacyjna biblioteki powinna być zgodna ze statutem. Zmiana organizacji pracy biblioteki wymaga nowelizacji statutu.
K O R Z E S Ó W M WNIOSKI Arkusze będą opiniowane przez Kuratora zgodnie z zasadami określonymi w dokumencie Procedury opiniowania arkuszy organizacji pracy publicznych szkół i placówek na terenie województwa podkarpackiego na rok szkolny 2007/2008, udostępnionymi na stronie internetowej www.ko.rzeszow.pl
K O R Z E S Ó W M WNIOSKI Dokumentować pracę rady pedagogicznej zgodnie z ustalonym przez nią regulaminem działalności. Podejmować i przechowywać uchwały zgodnie z kompetencjami.
Rady Pedagogicznej PBW w ........... K O R Z E S Ó W M Uchwała (przykład) Uchwała Nr .../... Rady Pedagogicznej PBW w ........... z dnia ............. w sprawie .......... Na podstawie .................................................. Rada pedagogiczna postanawia ......................... § 1. .................. § 2. Wykonanie uchwały powierza się .............. § 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem ................ Przewodniczący Rady Pedagogicznej .........................................
K O R Z E S Ó W M WNIOSKI Zakresy czynności dostosować do zmian prawa oświatowego i organizacji bibliotek. W aktach osobowych pracowników nie gromadzić oryginałów dokumentów. (pracodawca przechowuje odpisy lub kopie – rozp. MPiPS)
Zakres czynności (przykład) Ó W M Zakres czynności (przykład) Pieczęć biblioteki miejscowość, data Zakres czynności Pani: XY Stanowisko: nauczyciel bibliotekarz W Wydziale Gromadzenia .... Podlega ........... Do pani obowiązków należy: ........... Podpis dyrektora Powyższy zakres czynności przyjmuję do wiadomości i zobowiązuję się do jego stosowania Data podpis pracownika
K O R Z E S Ó W M WNIOSKI Na bieżąco zapoznawać się z obowiązującymi aktami prawnymi, ze zmianami wprowadzanymi do nich i stosować w pracy wymogi prawa.
Aktualizacja statystyki O R Z E S Ó W M Aktualizacja statystyki Wzór sprawozdania Wzór statystyki Projekt planu pracy Opracowanie: M. Dziamba, J. Świętoń Kwiecień 2007 r.