Nadzór pedagogiczny nad szkoleniem zawodowym

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
w programie „Uczenie się przez całe życie”
Advertisements

NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
ZADANIA DYREKTORA SZKOŁY/PLACÓWKI W NOWYM NADZORZE PEDAGOGICZNYM opracowanie: Władysława Tkaczyk st. wizytator.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
Międzynarodowa Konferencja Związku Miast: Bogatynia- Hradek-Zittau Mechatronika-Kształcenie Zittau 17 kwietnia 2008 r. Związek Miast Bogatynia- Hradek-Zittau.
Zadania doradcy metodycznego zgodnie z Rozporządzeniem MEN i S o placówkach z dnia 23 kwietnia 2003r.
Diagnostyka i ewaluacja konieczność czy potrzeba?
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
EUROPEJSKA WSPÓŁPRACA SZKÓŁ WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
Projekt utworzenia w Poznaniu
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 23 kwietnia 2004 r. w sprawie szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego, wykazu.
SPECJALNOŚĆ NAUCZYCIELSKA NA STUDIACH I i II STOPNIA FILOLOGIA POLSKA OFERTA.
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
II.2.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej.
Osiągnięcie przez szkoły i placówki warunków do pełnej realizacji kształcenia ogólnotechnicznego, zawodowego i wychowania komunikacyjnego. Cele szczegółowe:
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Przedsiębiorcy a szkolnictwo zawodowe
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Evidence Based Policy Cel strategiczny Wzmacnianie średnio i długookresowej polityki edukacyjnej poprzez dostarczanie systematycznych danych i analiz generowanych.
ale (a może przede wszystkim)
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
Wizyta studyjna w Lizbonie - projekt PL1-ESF Jakość nadzoru pedagogicznego i pracy szkoły w programie Zagraniczna Mobilność szkolnej kadry.
Projekt nr PL1-ESF Innowacyjne formy zapewniania jakości w nadzorze pedagogicznym i pracy szkoły w programie Zagraniczna mobilność szkolnej.
„ E-valesco znaczy wzmocnić ” Płock, wrzesień 2013 r.
WITAMY. WALORY NASZEJ SZKOŁY Nauka w kameralnych klasach – indywidualizacja procesu nauczania, co jest szczególnie ważne w klasach najmłodszych Jednozmianowość.
Najczęściej powtarzające się mocne strony i problemy do rozwiązania:
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Wdrażanie systemu wsparcia w powiecie w ramach projektu „System doskonalenia nauczycieli oparty na kompleksowym wspomaganiu szkół”
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Szkoła Podstawowa nr 172 im. Polskiej Organizacji Wojskowej.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Uczeń jako przyszły pracownik – mój przyszły zawód w Europie Mobilność uczniów w ramach sektora Kształcenie i Szkolenia Zawodowe w programie Erasmus+ w.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Dorobek zawodowy nauczyciela kontraktowego mgr Nataliya Hrynchyshyn Gościno, lipiec 2005.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
ROLA OPIEKUNA STAŻU Urszula Martyka-Wiecha
Uniwersyteckie Kolegium Kształcenia Nauczycieli Języka Angielskiego
Wdrażanie nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego.
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Dualne kształcenie zawodowe
PRACODAWCA W KSZTAŁCENIU ZAWODOWYM – MOŻLIWOŚCI I PERSPEKTYWY
PRACODAWCA W KSZTAŁCENIU ZAWODOWYM – MOŻLIWOŚCI I PERSPEKTYWY
JOB SHADOWING W MALADZE Projekt PO WER Edukacja dla Dorosłych
Zapis prezentacji:

Nadzór pedagogiczny nad szkoleniem zawodowym Przemysław Jankiewicz Zespół Szkół nr 1 im. Powstańców Wielkopolskich w Swarzędzu

Nadzór pedagogiczny Cele nadzoru, Postawienie właściwych celów nadzoru, Zmienność rozporządzeń; częściej niż co 5 lat zmienia się rozporządzenie, Nadzór prowadzi się w sposób ciągły i kompleksowy (dotyczy wszystkich obszarów szkoły i społeczności szkolnej).

Cele nadzoru Eliminowanie zachowań sprzecznych z prawem lub niepożądanych – kontrola, Uzyskanie wyczerpujących informacji o życiu szkoły – ewaluacja i wspomaganie, Realizacja celów strategicznych szkoły - ewaluacja i wspomaganie, Wzmacnianie pożądanych zachowań w społeczności szkolnej- ewaluacja i wspomaganie. Efektem nadzoru ma być rozwój szkoły

Ważne cechy nadzoru Sposób realizacji nadzoru – uczciwość, Nadzór prowadzić należy ponad sympatiami i antypatiami, Eliminacja elementu personalnego, kultura osobista, W innym przypadku nadzór będzie prowadził do konfliktu odbijającego się w efekcie na uczniach.

Kompetencje osoby prowadzącej nadzór (cechy merytoryczne) Czas pracy, Jakości prowadzenia zajęć, Identyfikowanie się ze szkołą i społecznością szkolną, Umiejętności pedagogiczne i społeczne, Umiejętności menadżerskie. Wymagamy od siebie więcej niż od podwładnych.

Motywowanie nauczycieli do pracy Nagrody, Dodatki motywacyjne, Godziny ponadwymiarowe, Niematerialna motywacja.

Motywowanie nauczycieli do pracy Działalność innowacyjna, Realizacji ciekawych projektów, Praca z uczniem zdolnym, Prowadzenie ciekawych zajęć pozalekcyjnych.

Skuteczność nadzoru Stworzenie właściwych warunków pracy dla nauczycieli - odpowiednia konstrukcja budżetu szkoły.

Nadzór nad działalnością wychowawczo-opiekuńczą szkoły Dyscyplina w szkole, Bezpieczeństwo w szkole, Właściwe relacje interpersonalne.

Nadzór dyrektora a szkolnictwo zawodowe Sposób postrzegania szkolnictwa zawodowego, Szkolnictwo zawodowe w okresie reformy, Polityka zatrudniania, Efekt finalny szkolenia.

Efekty nadzoru Umiejętność zachowania się na rynku pracy, - Komunikacja interpersonalna, - Umiejętność autoprezentacji, - Kultura osobista i wygląd zewnętrzny, Wiedza i umiejętności merytoryczne. Umiejętność prowadzenia własnej firmy. Stworzenie motywacji do dalszego kształcenia.

Zakres nadzoru nad szkolnictwem zawodowym Dokumentacja, Realizacja podstawy programowej, Metodyka prowadzenia zajęć dydaktycznych, Analiza egzaminów zewnętrznych, Baza szkoły i pomoce naukowe.

Analiza egzaminów zewnętrznych Analiza ogólna na Radzie Pedagogicznej, Analiza szczegółowa: w komisjach przedmiotowych, z poszczególnymi nauczycielami przedmiotów zawodowych. Analiza poszczególnych pytań z nauczycielami przedmiotów ogólnokształcących.

Nadzór nad komisjami przedmiotowymi Logika tworzenia komisji, Zadania komisji, Tworzenie dokumentacji komisji, Przewodniczący komisji a delegowanie uprawnień komisji (budżet), Komisje międzyszkolne.

Współpraca z zakładami pracy Umocowanie w realiach rynku pracy, Zapoznanie z nowymi technologiami, Pomoc w wyposażeniu szkoły w pomoce dydaktyczne, Kontakty międzynarodowe, Szkolenie uczniów i nauczycieli.

Nawiazanie współpracy Określenie celu projektu, Analiza programów nauczania, Instytucje wspomagające: Powiat Poznański, PCKPiU, Określenie wymagań i możliwości szkoły.

Dobre efekty współpracy mogą skutkować: Poszerzeniem współpracy, Patronat, Uruchamianiem nowych specjalności, Promocja szkoły i zawodu nie tylko w środowisku lokalnym.

Współpraca z rzemiosłem Specyfika rzemiosła, Rola kierownika szkolenia praktycznego, Rzemiosło jako największy pracodawca.

Rola współpracy zagranicznej i funduszy umijnych Staże Leonardo Inne środki, np. z polsko-niemieckiej wymiany młodzieżowej, Środki Powiatu Poznańskiego, Środki własne.

Korzyści z wymiany zagranicznej Możliwość porównania się i zdobycia doświadczeń, Możliwość pozyskania pomocy naukowych, Kształcenie języka obcego i słownictwa fachowego w języku obcym, Staże uczniowskie, Kontakt z zagranicznymi nauczycielami, Szkolenia nauczycieli. Wymiany partnerskie podnoszą atrakcyjność szkoły.

Współpraca międzynarodowa ze szkołami zawodowymi z Niemiec Korbach Lwów

Wykorzystanie Internetu w kontaktach międzynarodowych Platformy internetowe, Firmy wirtualne, Planowanie projektów, Telekonferencje nauczycieli i dyrekcji.

Hospitacje i lekcje otwarte w nadzorze Czy hospitować? Jak hospitować? Harmonogram hospitacji, Lekcje otwarte, Ankiety, Obserwacja pracy.

Czym powinien charakteryzować się dobry nadzór? Stałe monitorowanie procesu dydaktycznego i jego efektów, Wspólne projekty z pracodawcami - zakładami pracy i stały bezpośredni kontakt z nimi, Dokonywanie ewaluacji i właściwe planowanie nadzoru, Promocja szkolnictwa zawodowego, Bieżący rozwój bazy dydaktycznej, Uwzględnianie w programach nauczania nowości rynkowych, Współpraca z uczelniami wyższymi, Uwzględnienie uwagi elementu wychowawczo – opiekuńczego.

Bariery Nadzoru Zmienność prawa oświatowego, Karta Nauczyciela, Brak właściwego usytuowania doradztwa metodycznego, Środki finansowe.

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ! Przemysław Jankiewicz Zespół Szkół nr 1 im. Powstańców Wielkopolskich w Swarzędzu