Szkoła nie musi być zamknięta. Realizacja polityki oświatowej w Opolu. Centrum Nauk Przyrodniczych przy PG nr 6, jako przykład zagospodarowania budynku.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Generator przyszłości
Advertisements

INFORMACJA o stanie wdrożenia modeli i standardów edukacyjnych w przedszkolach i szkołach prowadzonych przez miasto Opole.
"Nowoczesny Nauczyciel
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Urząd Gminy Rokietnica LEGNICA, 3 czerwca 2013
Informacja o stanie realizacji Programu polityki oświatowej Miasta Olsztyna na lata
Konferencja dla przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego Tworzenie sieci Powiatowych Ośrodków Wspierania Uczniów Zdolnych w województwie małopolskim.
SZKOŁA MARZEŃ Program zwiększania szans edukacyjnych i życiowych uczniów szkół wiejskich 1   16.
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 6 IM. JANINY MAJKOWSKIEJ W SIERADZU NA LATA KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY.
Bytomski Oświatowy Okrągły Stół
Roman Sowa Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Kielcach
ku lepszej przyszłości”
„Doskonalenie strategii zarządzania oświatą
Podniesienie kompetencji nauczycieli z obszarów wiejskich Dolnego Śląska w zakresie innowacyjnych metod nauczania w obszarze ICT i nauk matematyczno-przyrodniczych.
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w gimnazjum Biologia, Chemia, Fizyka, Geografia, Informatyka.
ZMIENIAMY OŚWIATĘ fundusze europejskie na edukację Warszawa, 14 listopada 2012 r.
Rok szkolny 2013/ 2014.
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Podstawowe informacje o projekcie ZSKP w projekcie Zadanie Wyjazdy AMW Festiwal Nauki Ekodolina Szymbark Toruń Warszawa Gdańsk – Sobieszewo.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Projekt edukacyjny Realizowany w Zespole Publicznego Gimnazjum i Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Leźnie.
II.2.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej.
Oferta na rok szkolny 2007/08 Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów.
„Szkolne Centrum Nauki”
Lokalizacja Położenie Oferta edukacyjna na rok szkolny 2012/2013 Nauka w liceum trwa 3 lata Nauka kończy się egzaminem maturalnym, uprawniającym do.
Odsetek dzieci uczęszczających do przedszkoli publicznych i niepublicznych w Tychach w roku szkolnym 2009/2010.
Nowoczesny Uczeń - program aktywizacji edukacyjno – obywatelskiej uczniów rybnickich liceów - realizacja Projektu w I Liceum Ogólnokształcącym z Oddziałami.
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, ul. Wspólna 2/4, Warszawa, WIEDZA SPEŁNIA MARZENIA Projekt Unii Europejskiej.
Pomiędzy I a II Forum Pomorskiej Edukacji
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
Warszawa, 14 listopada 2012 r. Warszawa, 14 listopada 2012 r. Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Wsparcie szkolnictwa zawodowego: dotychczasowe doświadczenia i nowa perspektywa Opole, 7 listopada 2014 r.
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
6 powodów, żeby wybrać „SZÓSTKĘ” adres: ul. Wawel 13, Sosnowiec tel/fax:
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Kontrole planowe przeprowadzono w zakresie: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum (w.
Kierunki realizacji polityki oświatowej na rok szkolny 2015/2016 Rok Otwartej Szkoły Pracownia Wychowania i Profilaktyki ŁCDNiKP.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
PRIORYTETY W OBSZARZE OŚWIATY NA NOWY ROK SZKOLNY 2015/2016 PROGRAM MODERNIZACJI PRACOWNI KOMPUTEROWYCH W GDAŃSKICH PLACÓWKACH. KOMPLEKSOWY PROGRAM PROFILAKTYKI.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
Możliwości rozwoju szkolnictwa zawodowego i edukacji przedszkolnej RPO WŚ
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Wrocławskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli INFORMATYKA DLA WSZYSTKICH Konferencja OTWARCIA ROKU SZKOLEGO 2015/2016 dla NAUCZYCYCIELI INFORMATYKI Wrocław.
Biuro Funduszy Europejskich Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego  Priorytet 1: Rozbudowa.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH NR 6 W ŁODZI. Szkoła mieści się w pięknej, secesyjnej kamienicy w samym sercu miasta. Usytuowanie:
Biuro Funduszy Europejskich Europejski Fundusz Społeczny dla szkół ponadgimnazjalnych Marta Krause Biuro Funduszy Europejskich Urząd Miasta Poznania 12.
Szkoła Podstawowa nr 16 w Krakowie ul. Dietla 70
Nazwa zadania: „Utworzenie i wyposażenie ekopracowni w Specjalnym Ośrodku Szkolno -Wychowawczym w Koluszkach” w ramach konkursu z dziedziny Edukacja.
XX Liceum Ogólnokształcące
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
Podstawowe dylematy oświaty w kontekście jej efektywności
Pedagogika, studia II stopnia
ZESPÓŁ SZKOLNO-PRZEDSZKOLNY NR 1 OFERUJEMY … ZAPRASZAMY….
Programu polityki oświatowej Miasta Olsztyna na lata
Zapis prezentacji:

Szkoła nie musi być zamknięta. Realizacja polityki oświatowej w Opolu. Centrum Nauk Przyrodniczych przy PG nr 6, jako przykład zagospodarowania budynku szkolnego. Konferencja podsumowująca Legnica, 3-4 czerwca 2013 r.

uczę się – pracuję – żyję Układ trzech priorytetów oparty na triadzie Strategia rozwoju Opola w latach

CEL: Wzrost rangi Opola jako ośrodka edukacji szkolnej i akademickiej Działania Wdrażanie nowoczesnych form kształcenia oraz rozwój infrastrukturalny placówek oświatowych i opiekuńczo-wychowawczych. Doskonalenie i dostosowanie kierunków edukacji ogólnej oraz zawodowego do potrzeb lokalnego i regionalnego rynku pracy. Budowanie indywidualnej marki szkół Intensywna promocja Opola jako ośrodka edukacji, wiedzy i innowacyjności Strategia rozwoju Opola w latach

CEL: Racjonalizacja sieci przedszkoli, szkół i placówek oświatowych Działania Optymalne wypełnienie istniejących obiektów oświatowych poprzez wprowadzanie dodatkowych zadań edukacyjnych, lub łączenie placówek, zmierzające do obniżenia kosztów kształcenia ucznia. Przeznaczenie na sprzedaż zwolnionych obiektów oświatowych lub przekazywanie ich innym podmiotom na cele związane z realizacją zadań miasta Opola. Koncentracja zaoszczędzonych środków finansowych na uatrakcyjnienie oferty edukacyjnej miasta Opola, zarówno pod względem dydaktycznym (zajęcia lekcyjne i pozalekcyjne) i infrastrukturalnym (baza lokalowa i wyposażenie) na wszystkich etapach edukacyjnych. Polityka oświatowa Opola w latach

Projekt: Utworzenie Centrum Nauk Przyrodniczych w Publicznym Gimnazjum nr 6 w Opolu Cel projektu: Popularyzacja przedmiotów przyrodniczych poprzez prowadzenie zajęć dla dzieci i młodzieży metodami aktywizującymi. Wartość projektu: ,23 zł., (dofinansowanie EFRR: ,49 zł.) Zakres realizacji projektu: Remont i modernizacja 8 sal lekcyjnych, auli szkolnej oraz adaptacja sali lekcyjnej na salę multimedialną. Wyposażenie sali komputerowej w laptopy oraz pracowni fizyki, chemii, biologii w pomoce dydaktyczne. Trwałość projektu: Prowadzenie Centrum Nauk Przyrodniczych jest zadaniem statutowym szkoły. W planie budżetowym placówki jest wyodrębnionym zadaniem. Centrum Nauk Przyrodniczych prowadzi zajęcia dla uczniów na wszystkich etapach edukacyjnych z terenu miasta i powiatu opolskiego. Polityka oświatowa Opola w latach

Dlaczego CNP? Stworzenie miejsca, w którym uczniowie będą mogli eksperymentować i przez to doświadczenie poznawać świat przyrody, dostrzegać zjawiska w rozległej korelacji międzyprzedmiotowej. Dlaczego w PG 6? Powiększające się koszty jednostkowe kształcenia uczniów (corocznie mniejsza liczba uczniów). Kadra nauczycielska. Od 2007 roku działa tam Klub Młodego Odkrywcy organizujący festiwale nauki. Jakie efekty? Tylko w pierwszym roku działalności przeprowadzono zajęcia lekcyjne dla dzieci. Oprócz grup dziecięcych stworzono grupy rodzinne biorące udział w otwartych zajęciach doświadczalnych. Zaproszenie do współpracy z Centrum Nauki Kopernik w Warszawie. Zatrzymana w pierwszym roku tendencja zmniejszającej się liczby uczniów i stopniowy jej wzrost (w tym uczniów spoza miasta). Zalety CNP: Rozbudzenie zainteresowań naukowych uczniów. Stworzenie nauczycielom narzędzia do wskazywania korelacji między różnymi przedmiotami. Stworzenie w szkole ośrodka kształcenia, z którego korzystają uczniowie wszystkich szkół i przedszkoli z terenu miasta i powiatu. Inspiracja dla tworzenia kolejnych projektów edukacyjnych. Centrum Nauk Przyrodniczych w PG nr 6 w Opolu

Przedszkola

Szkoły podstawowe

Gimnazja

Dla zainteresowanej młodzieży na wszystkich poziomach edukacyjnych, w tym dzieci niepełnosprawnych

Zajęcia dla nauczycieli w ramach konferencji organizowanej przez MODN

Zajęcia w ramach drzwi otwartych

Opolski Festiwal Nauki organizowany przez Uniwersytet Opolski i Politechnikę Opolską r.

Centrum Nauk Przyrodniczych w Publicznym Gimnazjum nr 6 ul. Powstańców Śląskich Opole