PROGRAM ROZWOJU PRZEDSZKOLA NA ROK SZKOLNY 2009/2010 Źródła planowania: Ustawa o systemie oświaty. Podstawa programowa wychowania przedszkolnego. Program.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Przedszkole niepubliczne na miarę XXI wieku Środa Wielkopolska ul
Advertisements

Indywidualne zajęcia rewalidacyjne dla uczniów niepełnosprawnych (z orzeczeniami poradni psychologiczno-pedagogicznych o potrzebie kształcenia specjalnego)
Realizacja podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3
KONFERENCJE POWIATOWE
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
PROGRAM ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR
III ROK Wychowanie młodego pokolenia w poszanowaniu dla odrębności i różnic innych krajów Cele: NAUCZYCIEL Przygotowanie projektu przedsięwzięcia. Przygotowanie.
II ROK Rozwijanie wrażliwości muzycznej małego dziecka.
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
INDYWIDUALIZACJA PROCESU NAUCZANIA I WYCHOWANIA
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
ZESPÓŁ SZKÓŁ W ZAWOI WILCZNEJ im. Ks. Kardynała Karola Wojtyły
UPOWSZECHNIENIE EDUKACJI PRZEDSZKOLNEJ W ŚWIETLE REFORMY OŚWIATOWEJ
STRATEGIA ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 29 IM
PRAWA CZŁOWIEKA.
Pojęcie integracji Bariery architektoniczne Nauczyciele w integracji
Sześciolatek w szkole ZESPÓŁ SZKÓŁ W TUŁAWKACH. Zagadnienia: I. Działania organizacyjne związane z przyjęciem sześciolatków do szkoły II. Wzbogacenie.
Dokumentacja pracy nauczyciela przedszkola
IV ROK R OZBUDZANIE ZAINTERESOWAŃ DZIECKA EDUKACJĄ MATEMATYCZNĄ POPRZEZ KORZYSTANIE Z TECHNOLOGII INFORMATYCZNEJ JAKO ŹRÓDŁA WIEDZY. CELE: NAUCZYCIEL Przygotowanie.
Projekt pt. „ZANIM ZOSTANIESZ UCZNIEM”
Dokumentacja pracy nauczyciela przedszkola
Projekt tranSPORTing emotions wrzesień 2009 – czerwiec 2011.
SZKOLNE RADIO MIX MIX. MIX MIX Szkolne radio powstało w roku Nabór do radia prowadzony jest, co roku. Kandydaci na szkolnych redaktorów mają za.
PROJEKT AKTYWNY W SZKOLE –
Współpraca Szkoły Podstawowej nr 43 im
WITAMY w Zespole Szkół w Lubominie.
NASZE DZIECI W NASZEJ SZKOLE
Niepubliczne Przedszkole ,,Mały Europejczyk” w Chalinie
Reforma edukacji Zmiana programowa Informacje dla rodziców.
Prezentacja działań z zakresu promocji zdrowia w Szkole Podstawowej nr 88 w Poznaniu w roku 2008 Poznań, styczeń 2009 r.
Metoda Dobrego Startu Prof. Marty Bogdanowicz
POZNAJEMY TRADYCJE ANDRZEJKOWE - DZIS BĘDZIEMY WRÓZYĆ SOBIE
Przedszkole nr 5 PLASTUŚ w Koninie ul. Budowlanych 4 tel
PRZEDSZKOLE 2014 Prezentacja oferty.
w Szkole Podstawowej im. Małego Powstańca Święcieńcu
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkoły podstawowej w kontekście wdrażania nowej podstawy kształcenia ogólnego Projekt.
Szkoła Podstawowa nr 7 im. Janusza Korczaka Giżycku
 Przygotowanie dzieci do podjęcia nauki w szkole oraz wspieranie indywidualnego potencjału rozwojowego każdego wychowanka.  Dbanie o rozwój intelektualny.
Strategiczny plan rozwoju Przedszkola Miejskiego nr 4
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
Rok Szkolny 2014/2015 Rokiem Szkoły Zawodowców 1.
PROGRAM ROZWOJU PRZEDSZKOLA NA ROK 2013/2014 Przedszkole Miejskie nr 86 w Łodzi.
Zdaniem nauczycieli: Ponieważ podstawa programowa jasno definiuje nasze priorytety: „W procesie kształcenia ogólnego szkoła podstawowa kształtuje u uczniów.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Wyniki monitorowania podstawy programowej wychowania przedszkolnego w roku szkolnym 2013/14 w małopolskich przedszkolach.
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA NOWE OBOWIĄZKI NAUCZYCIELA
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
Przedszkole nr 57"Mały Książę" we Wrocławiu Wrocław ul. Chorzowska
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLE MIEJSKIE NR 1 ul. Wrocławska Gostyń Opracowana przez Radę Pedagogiczną oraz Radę Rodziców i zatwierdzona do realizacji.
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Załącznik do protokółu Sesji nr XXII/12 Rady Gminy Unisław Funkcjonowanie punktu przedszkolnego „Radosne dzieciństwo przedszkolaka w Unisławiu” Rok szkolny.
PRZEDSZKOLE NR Lublin ul. Przyjaźni 3 tel.:
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty Reforma systemu oświaty.
Koncepcja pracy na lata Przedszkola Nr 124 im. Marii Konopnickiej.
Wejrowò, 21 czerwińca 2017 r..
Zajęcia taneczne w Przedszkolu Miejskim nr 4
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
Jesteśmy Polką i Polakiem! - Święto Niepodległości w grupie 0a
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
Styczeń 2010 PONIEDZIAŁEK WTOREK ŚRODA CZWARTEK PIĄTEK SOBOTA
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Wewnątrzszkolny system doradztwa zawodowego wizytówką szkoły
Zapis prezentacji:

PROGRAM ROZWOJU PRZEDSZKOLA NA ROK SZKOLNY 2009/2010 Źródła planowania: Ustawa o systemie oświaty. Podstawa programowa wychowania przedszkolnego. Program Wychowania Przedszkolnego Nasze przedszkole- M. Kwaśniewska, W. Żaba-Żabińska Nauka czytania Krok po kroku czyli jak przeciwdziałać dysleksji prof. J. Cieszyńskiej Podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2009/2010. Priorytety promocji oświaty UMŁ 2010

PROGRAM ROZWOJU PRZEDSZKOLA NA ROK SZKOLNY 2009/2010 PRIORYTET DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZO-OPIEKUŃCZY Prawidłowe opanowanie systemu językowego w oparciu o metodę prof. J. Cieszyńskiej CEL PRIORYTETOWY Stymulacja harmonijnego rozwoju każdego dziecka w celu przeciwdziałania dysleksji w oparciu o metodę prof. J. Cieszyńskiej. CELE ETAPOWE: Nauczycielki tworzą warunki sprzyjające realizacji działań metodą J. Cieszyńskiej Krok po kroku. Nauczycielki tworzą sytuacje edukacyjne sprzyjające prawidłowemu opanowywaniu przez dzieci systemu językowego. Nauczycielki organizują działania mające na celu przybliżenie rodzicom wiedzy na temat ryzyka dysleksji

OBSZAR: ORGANIZACJA CEL ETAPOWY Nauczycielki tworzą warunki sprzyjające realizacji działań metodą J. Cieszyńskiej Krok po kroku. SPOSOBY OSIĄGANIA CELUODPOWIEDZIALNIDOWODYTERMIN WSPÓŁPRACA Zapoznanie nauczycieli z metodą zapobiegania dysleksji prof. J. Cieszyńskiej Aneta GłogowskaWDNwrzesień 2009 Wszyscy nauczyciele Przygotowanie przez nauczycieli warsztatu pracy, pomocy dydaktycznych potrzebnych do pracy terapeutycznej z dziećmi. Wszyscy nauczycielePomoce, karty pracy, książeczki do pracy metodą październik 2009 dyrektor Wyodrębnienie w grupach dzieci 5 i 6 letnich podopiecznych zagrożonych dysleksją. Katarzyna Nicowska Mariola Jóźwiak Dominika Sznajder Agnieszka Piątek Zeszyty grup terapeutycznych, badanie dojrzałości szkolnej październik 2009 Pozostali nauczyciele Wyodrębnienie grup terapeutycznych w zakresie dysfunkcji rozwojowych we wszystkich grupach wiekowych Wszyscy nauczycieleGrupy terapeutycznepaździernik 2009

OBSZAR: DZIAŁALNOŚĆ DYDAKTYCZNA, WYCHOWAWCZA I OPIEKUŃCZA CEL ETAPOWY: Nauczycielki tworzą sytuacje edukacyjne sprzyjające prawidłowemu opanowywaniu przez dzieci systemu językowego. SPOSOBY OSIĄGANIA CELUODPOWIEDZIALNIDOWODYTERMIN WSPÓŁPRACA Wprowadzanie poszczególnych etapów nauki czytania w najmłodszej grupie dzieci Aneta GłogowskaDzienniki zajęć, plany pracy arkusze hospitacji, obserwacji styczeń 2010 – maj 2010 Włączenie metody J. Cieszyńskiej w dotychczasową pracę z dziećmi przygotowującą do nauki czytania i pisania Wszyscy nauczycieleDzienniki zajęć, plany pracy arkusze hospitacji, obserwacji listopad 2009 – maj 2010 Systematyczne prowadzenie ćwiczeń ogólnorozwojowych we wszystkich grupach wiekowych w ramach zajęć dydaktycznych ze wszystkimi dziećmi Wszyscy nauczycieleDzienniki zajęć, plany pracy arkusze hospitacji, obserwacji październik 2009 – maj 2010 Monitoring rozwoju dzieci w zakresie percepcji wzrokowej, słuchowej, motoryki, myślenia i pamięci. Wszyscy nauczyciele Diagnoza dzieci, dzienniki, plany pracy, zeszyty grup terapeutycznych październik 2009 – maj 2010 Oddziaływania terapeutyczne symulujące poszczególne zaburzone funkcje rozwojowe w grupach terapeutycznych Wszyscy nauczycieleDiagnoza dzieci, dzienniki, plany pracy, zeszyty grup terapeutycznych 1x w tygodniu każda grupa październik 2009 – maj 2010

OBSZAR: WSPÓŁPRACA ZE ŚRODOWISKIEM LOKALNYM, RODZINNYM CEL ETAPOWY Nauczycielki organizują działania mające na celu przybliżenie rodzicom wiedzy na temat ryzyka dysleksji SPOSOBY OSIĄGANIA CELUODPOWIEDZIALNIDOWODYTERMIN WSPÓŁPRACA Konkurs dla wszystkich grup przedszkolnych pt. W świecie baśni Aneta GłogowskaStrona internetowa maj 2010 Wszyscy nauczyciele Zorganizowanie zajęć otwartych koleżeńskich Aneta Głogowskascenariusze zajęć, dziennik, plany pracy, strona internetowa kwiecień 2010 Wszyscy nauczyciele Zapobieganie dysleksji praca z programem prof. Jagody Cieszyńskiej Krok po kroku - zajęcia warsztatowe z rodzicami Aneta Głogowskascenariusze zajęć, dziennik, plany pracy, strona internetowa kwiecień2010 Różnorodność form i metod pracy stosowanych w rozwijaniu gotowości do nauki czytania i pisania u dzieci5- 6-letnich - zajęcia warsztatowe z rodzicami Wszyscy nauczycielescenariusze zajęć, dziennik, plany pracy, strona internetowa październik 2009 Wszyscy nauczyciele

PROGRAM ROZWOJU PRZEDSZKOLA NA ROK SZKOLNY 2009/2010 PRIORYTET DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZO-OPIEKUŃCZY Przedszkolaka kalendarz dziejów CEL PRIORYTETOWY Rozwijanie i wzmacnianie aktywnego udziału dziecka w życiu wspólnoty rodzinnej, przedszkolnej i lokalnej, dostarczanie wiedzy o tradycji, historii miasta, kraju kształtowanie patriotyzmu CELE ETAPOWE Nauczycielki organizują przedsięwzięcia rozwijające u dzieci postawy patriotyczne i prospołeczne. Nauczycielki tworzą sytuacje edukacyjne wyzwalające w dzieciach emocjonalny związek z krajem ojczystym. Nauczycielki umożliwiają dzieciom kreatywne uczestnictwo w wydarzeniach kulturowych i politycznych poprzez współdziałanie ze środowiskiem lokalnym.

OBSZAR: ORGANIZACJA CEL ETAPOWY Nauczycielki organizują przedsięwzięcia rozwijające u dzieci postawy patriotyczne i prospołeczne. SPOSOBY OSIĄGANIA CELUODPOWIEDZIALNIDOWODYTERMIN WSPÓŁPRACA Spotkanie z rodzicami i Radą rodzicówdyrektor Protokolarz zebrań Wrzesień 2009 Przygotowanie projektu przedsięwzięciaDyrektor Projekt Wrzesień 2009 S. Ryter, D. Sznajder Przygotowanie przez nauczycieli warsztatu pracy, pomocy dydaktycznych potrzebnych do pracy z projektem. S. Ryter, D. Sznajder Strona internetowa Wrzesień 2009 Dyrektor Pozyskanie sponsorówDyrektor Podziękowania, pisma Wrzesień-listopad 2009

OBSZAR: DZIAŁALNOŚĆ DYDAKTYCZNA, WYCHOWAWCZA I OPIEKUŃCZA CEL ETAPOWY: Nauczycielki tworzą sytuacje edukacyjne wyzwalające w dzieciach emocjonalny związek z krajem ojczystym SPOSOBY OSIĄGANIA CELUODPOWIEDZIALNIDOWODYTERMIN WSPÓŁPRACA Prowadzenie sytuacji edukacyjnych kształtujących tożsamość narodową u dzieci Nauczyciele grupdziennikWrzesień- październik 2009 Sesje czytania nt. wydarzeń legendarnych i historycznych w naszym Państwie Nauczyciele grupdziennikiWrzesień- październik 2009 Wycieczka do miejsc pamięci narodowej (grób nieznanego żołnierza, Plac wolności) dyrektorDzienniki, zeszyt wycieczek Wrzesień- listopad 2009 Nauczyciele grup Wycieczka do muzeum tradycji niepodległościowych dyrektor Dzienniki, zeszyt wycieczek Wrzesień 2009 Nauczyciele grup Prezentacja Przedszkolaka kalendarz dziejów dyrektorStrona internetowa9 listopad 2009 S. Ryter, D. Sznajder

OBSZAR: WSPÓŁPRACA ZE ŚRODOWISKIEM LOKALNYM, RODZINNYM CEL ETAPOWY: Nauczycielki umożliwiają dzieciom kreatywne uczestnictwo w wydarzeniach kulturowych i politycznych poprzez współdziałanie ze środowiskiem lokalnym. SPOSOBY OSIĄGANIA CELUODPOWIEDZIALNIDOWODYTERMIN WSPÓŁPRACA Konkurs plastyczny- Święto Polski- Dzień niepodległości dyrektorStrona internetowaPaździernik-listopada 2009 Nauczyciele grup Współpraca z rodzicami dotycząca realizacji projektu (sponsoring, stroje, dowóz dzieci) dyrektorWrzesień-październik 2009

PROGRAM ROZWOJU PRZEDSZKOLA NA ROK SZKOLNY 2009/2010 PRIORYTET DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZO-OPIEKUŃCZY Poznanie kultury polskiej poprzez muzykę F. Chopina CEL PRIORYTETOWY Przybliżanie wiedzy o muzyce i życiu F. Chopina CELE ETAPOWE Nauczycielki organizują przedsięwzięcia rozwijające u dzieci wiedzę na temat muzyki i życia F. Chopina. Nauczycielki tworzą sytuacje edukujące dzieci poprzez muzykę Chopina. Nauczycielki umożliwiają dzieciom kreatywne uczestnictwo w wydarzeniach kulturowych.

OBSZAR: ORGANIZACJA CEL ETAPOWY: Nauczycielki organizują przedsięwzięcia rozwijające u dzieci postawy patriotyczne i prospołeczne. SPOSOBY OSIĄGANIA CELUODPOWIEDZIALNIDOWODYTERMIN WSPÓŁPRACA Przygotowanie projektu przedsięwzięciaDyrektor Projekt grudzień 2010 S. Ryter, D. Sznajder Przygotowanie przez nauczycieli warsztatu pracy, pomocy dydaktycznych potrzebnych do pracy z projektem. S. Ryter, D. Sznajder Strona internetowa Grudzień- luty 2010 Dyrektor Pozyskanie sponsorówDyrektor Podziękowania, pisma Wrzesień-listopad 2009

OBSZAR: DZIAŁALNOŚĆ DYDAKTYCZNA, WYCHOWAWCZA I OPIEKUŃCZA CEL ETAPOWY: Nauczycielki tworzą sytuacje edukujące dzieci poprzez muzykę Chopina SPOSOBY OSIĄGANIA CELUODPOWIEDZIALNIDOWODYTERMIN WSPÓŁPRACA Prowadzenie sytuacji edukacyjnych kształtujących wiedzę o muzyce i życiu Chopina u dzieci Nauczyciele grupdziennikLuty- maj 2010 Sesje czytania i słuchania Co wiemy o F. Chopinie Nauczyciele grupDzienniki, plany pracyLuty- maj 2010 dyrektor Konkurs Co wiemy o F. ChopinieS. RyterDzienniki, Strona internetowa Maj 2010

OBSZAR: WSPÓŁPRACA ZE ŚRODOWISKIEM LOKALNYM, RODZINNYM CEL ETAPOWY: Nauczycielki umożliwiają dzieciom kreatywne uczestnictwo w wydarzeniach kulturowych SPOSOBY OSIĄGANIA CELUODPOWIEDZIALNIDOWODYTERMIN WSPÓŁPRACA Wycieczka do FilharmoniidyrektorDzienniki, Strona internetowa Kwiecień 2010 Nauczyciele grup Goszczenie uczniów szkoły Muzycznej I stopnia. Co wiemy o Chopinie D. SznajderDzienniki, Strona internetowa Marzec 2010 Nauczyciele grup Koncert towarzystwa śpiewaczego K. Szymanowskiego Muzyka Chopina dyrektorDzienniki, Strona internetowa Maj 2010 Nauczyciele grup