Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej i budżetu państwa Partnerzy projektu: Geneza i sposób realizacji projektu Mariusz Tobor VULCAN dyrektor.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

KOWEZiU ul. Spartańska 1B Warszawa
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r
Stworzenie oraz wdrożenie systemu informacji w Szpitalu Powiatowym im
Badanie nt.: Wpływ interwencji z funduszy strukturalnych UE na zatrudnienie BDG-V MCH/2006 Zalecenia wynikające z badania.
Program badań statystycznych statystyki publicznej (PBSSP) na rok 2008
1 Stan rozwoju Systemu Analiz Samorządowych czerwiec 2009 Dr Tomasz Potkański Z-ca Dyrektora Biura Związku Miast Polskich Warszawa,
Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach samorządu lokalnego Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej i budżetu państwa Partnerzy projektu: Założenia badań ankietowych Szymon Więsław wiceprezes Instytutu.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej i budżetu państwa Partnerzy projektu: SIO – stan obecny i perspektywy zmian Mariusz Tobor VULCAN.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej i budżetu państwa Partnerzy projektu: SIO jako system statystyczny S Władysław Majewski OSI CompuTrain.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej i budżetu państwa Partnerzy projektu: Program do analizowania i weryfikowania danych dla JST i kuratoriów.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej i budżetu państwa Partnerzy projektu: SIO - dostępne w internecie Władysław Majewski OSI CompuTrain.
Grupa Wymiany Doświadczeń z zarządzania usługami oświatowymi w gminach wiejskich moderator: Wojciech Marchlewski Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi.
Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach samorządu lokalnego Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
WEWNĘTRZNE MIERZENIE JAKOŚCI PRACY SZKOŁY
zgodności organizacji bibliotek z arkuszem organizacji
Budowanie wspólnoty uczących się MODUŁ VIII Sesja 8.1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROGRAM.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Inwestycja w kadry 3 Praca zaliczająca moduł Dr G.Maniak.
Poznańskie Centrum Superkomputerowo-Sieciowe Cezary Mazurek
Pilotażowe badania efektywności w wybranych bibliotekach publicznych i pedagogicznych Danuta Kaczmarek Wojewódzka i Miejska.
Zarządzanie zmianami w systemie bezpieczeństwa - rozwiązania Check Point i partnerów OPSEC dr inż. Mariusz Stawowski
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA W ROKU SZKOLNYM 2013/2014 WIDEOKONFERENCJA RODN WOM w Częstochowie r.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
„Doskonalenie strategii zarządzania oświatą
Statystyka szkolna wskaźniki efektywności nauczania
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 23 kwietnia 2004 r. w sprawie szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego, wykazu.
Co warto wiedzieć o ewaluacji?
Organizator Rola i zadania dyrektora w tworzeniu nowoczesnej biblioteki szkolnej Z doświadczeń zarządzania SCI w Suchej Beskidzkiej. Ewa Kawończyk.
Powiat Pilski w partnerstwie z Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Pile
Innowacje pedagogiczne w szkołach ponadgimnazjalnych
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2 Rozwój systemu egzaminów zewnętrznych Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
ZADANIA KOORDYNATORÓW
VII OGÓLNOPOLSKA KONFERENCJA KADRY KIEROWNICZEJ OŚWIATY OSKKO,
Międzynarodowe seminarium „Efektywność funkcjonowania bibliotek – standardy” Warszawa, Analiza funkcjonowania bibliotek naukowych w Polsce –
Wyniki badań dotyczące wdrożenia rozporządzenia o nadzorze pedagogicznym.
Innowacje pedagogiczne w przedszkolach
DEBATA SYSTEMOWA INFORMATYZACJA ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Urząd Statystyczny w Rzeszowie
Województwo Zachodniopomorskie Urząd Miejski w Koszalinie
Elektroniczny System Zarządzania Oświatą (Progman / Wolters Kluwer)
Analiza badania zadowolenia Pacjenta w Specjalistycznym Szpitalu Wojewódzkim w Ciechanowie.
System informacji oświatowej po dwóch latach Andrzej Urmański, główny specjalista w DKZU MEN.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
OSLO, data Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego TYTUŁ (jak w programie) SYSTEM OŚWIATY w Polsce Zadania.
1 Prezentujemy zadania, obowiązki i zamierzenia Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Łodzi Część I Prezentacja przygotowana z okazji uroczystego otwarcia.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej i budżetu państwa Partnerzy projektu: Program do analizowania i weryfikowania danych dla JST i kuratoriów.
Konferencja Jakość edukacji czy/i jakość ewaluacji Zakopane, 2015.
Realizacja szkolnego programu wspierania uzdolnień
Książki naszych marzeń
Wstępne informacje o wynikach sprawdzianu przeprowadzonego 1 kwietnia 2015 r. Warszawa, 29 maja 2015 r.
Moduł e-Kontroli Grzegorz Dziurla.
„M AŁE SZKOŁY ” w województwie świętokrzyskim. Szkoły/placówkiOrgan prowadzącyRazem: Jednostka Samorządu Terytorialnego Inny niż Jednostka Samorządu Terytorialnego.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli w powiecie ryckim”
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
PORTAL EDUKACYJNY WOJEWÓDZTWA ZACHODNIOPOMORSKIEGO - KOSZALIN Koszalin, marzec 2010 UM Koszalin: Biuro Informatyki Wydział Edukacji Województwo Zachodniopomorskie.
Finansowe i organizacyjne uwarunkowania funkcjonowania przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjówsamorządowych Mariusz Tobor.
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
Sprawozdanie z wykonania budżetu
CENTRALIZACJA ZARZĄDZANIA
Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia
Przykładowy model podziału środków
Książki naszych marzeń
Projekt Dolnośląska e-Szkoła (DeS)
Piotr Jóśko Z-ca Dyrektora
Zapis prezentacji:

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej i budżetu państwa Partnerzy projektu: Geneza i sposób realizacji projektu Mariusz Tobor VULCAN dyrektor ds. analiz oświatowych

GENEZA PROJEKTU

Wady tradycyjnej statystyki oświatowej System informacji oświatowej Niedoskonałości SIO Konieczność poprawienia SIO

Wady tradycyjnej statystyki oświatowej Niespójność danych o uczniach i nauczycielach Niemożność dostarczenia danych do wyliczania podstawowych wskaźników organizacyjnych Fatalne potraktowanie zespołów – jednostkami sprawozdawczymi są ich części składowe Brak możliwości wykorzystania danych przez JST Pominięcie JST w procesie weryfikowania danych Wielość sprawozdań (S, Ewikan, EN-3…) Różne formularze dla różnych typów szkół i placówek Niekompletność sprawozdania ad hoc Papierowość

System informacji oświatowej – założenia Wspólne i kompletne sprawozdanie dla wszystkich szkół i placówek oświatowych JST włączone w system – korzystają z danych i weryfikują je Zespoły szkół są jednostkami sprawozdawczymi Skorelowane dane o uczniach i ich nauczycielach Kompletność – ma zastąpić wszystkie inne sprawozdania w oświacie

SIO – realizacja (wybrane kwestie) Wspólne elektroniczne sprawozdanie dla wszystkich szkół i placówek oświatowych Zespoły szkół są jednostkami sprawozdawczymi, ale… system umożliwia pomijanie przypisania obowiązków do szkół często nie wiadomo co się dzieje w poszczególnych szkołach zespołu Problematyczna jakość danych Problematyczny zakres danych Nadal istnieje podwójna sprawozdawczość (?) i sprawozdania ad hoc JST są włączone w system tylko jako przekaźnik danych – nie mają narzędzi do ich wykorzystania i weryfikowania

Dwa aspekty SIO SIO jako techniczny problem informatyczny SIO jako system dostarczania danych do analiz

CELE I SPODZIEWANE EFEKTY PROJEKTU

Zadania projektu – wg dokumentacji konkursowej Badawcze Ekspertyza obecnego funkcjonowania SIO Analiza porównawcza danych SIO z danymi GUS Rozpoznanie potrzeb analitycznych JST itp., przygotowanie zestawu wskaźników Przygotowanie oprogramowania do analizowania danych dla JST i kuratoriów

Cele projektu – wg partnerów Ocena jakości (wiarygodności i przydatności) danych SIO Określenie sposobów poprawienia jakości danych Określenie sposobów wykorzystania danych Przygotowanie narzędzi umożliwiających weryfikowanie i wykorzystanie danych w JST i kuratoriach

Zamierzone materialne efekty projektu Opracowanie pisemne Program do analizowania i weryfikowania danych dla JST i kuratoriów Raporty WWW na serwerze Scholaris Modyfikacje programu SIO (formularza sprawozdawczego)

SPOSÓB REALIZACJI

Ocena jakości danych – operacje na danych SIO Analiza danych pod kątem możliwości wykrywania błędów opracowanie wskaźników i procedur kontrolnych Analiza częstości występowania błędów Analiza zmienności danych w czasie

Ocena jakości danych – porównanie danych z różnych źródeł Porównanie danych SIO i GUS Porównanie list jednostek sprawozdawczych w systemach SIO, GUS, CKE, Regon Porównanie wybranych jednostek sprawozdawczych z dokumentacją szkolną Porównanie danych wybranych JST z systemami komercyjnymi

Ocena jakości danych – wprowadzanie danych, procedury Testy formularza sprawozdawczego – wprowadzanie błędów Analiza procedur pod kątem terminowości, płynności przekazywania danych i ich możliwości ich weryfikacji Ankieta wśród szkół Ankieta wśród organów prowadzących i nadzorujących

Określenie sposobów poprawienia jakości danych – wiarygodność danych Opracowanie wskaźników i procedur kontrolnych do wykorzystania w oprogramowaniu (raporty kontrolne) Ankiety wśród organów prowadzących i nadzorujących Wnioski z analizy procedur Analiza formularza i instrukcji Wnioski z doświadczeń w gromadzeniu danych

Określenie sposobów poprawienia jakości danych – zakres danych Ankiety wśród organów prowadzących i nadzorujących Analiza opracowań nt. oświaty pod kątem zapotrzebowania na informacje Analizy własne partnerów zmierzające do określenia optymalnego zakresu danych SIO

Określenie sposobów wykorzystania danych Ankieta wśród organów prowadzących i nadzorujących Analiza doświadczeń w gromadzeniu danych Analiza opracowań pod kątem zapotrzebowania na informacje Przygotowanie wskaźników i raportów analitycznych do programu dla JST i kuratorów Przygotowanie wskaźników i raportów analitycznych do modułu WWW

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej i budżetu państwa Partnerzy projektu: Dziękuję za uwagę