Rekomendacje z badania: Prognoza zmian na rynku pracy wynikających z realizacji programów finansowanych z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Założenia aktualizacji Regionalnej Strategii Innowacji Województwa Małopolskiego.
Advertisements

Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie – Instytucja Wdrażająca komponent regionalny Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
Stan wdrożenia rekomendacji z badań ewaluacyjnych IP
VI Posiedzenie Podkomitetu Monitorującego Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Warmińsko-Mazurskiego 8 października 2009 r. Olsztyn Organizacja.
Monitorowanie postępów we wdrażaniu rekomendacji wypływających z badania pt.: Ewaluacja działań skierowanych na rzecz wsparcia systemu kształcenia i szkolenia.
Strategia Wdrażania Priorytetów Regionalnych PO KL w województwie pomorskim Styczeń 2008 r.
Strategia wdrażania komponentu regionalnego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie pomorskim Departament Europejskiego Funduszu.
1. 2 Możliwości finansowania rozwoju nowoczesnych technologii edukacyjnych ze środków UE w latach 2007 – 2013 Marek Szczepański Zastępca Prezesa PSDB.
Wojewoda Kujawsko-Pomorski OPINIA WOJEWODY KUJAWSKO-POMORSKIEGO na temat zgodności celów Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego.
Warszawa, 5 lutego 2008 r. Priorytet II i VIII Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w kontekście aktywizacji zawodowej osób z grupy wiekowej 50+ Departament.
Kryteria wyboru projektów pomocy technicznej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko Departament Koordynacji Programów Infrastrukturalnych.
INFORMACJA I PROMOCJA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
KRYTERIA DODATKOWE W RAMACH OCENY PROJEKTÓW PRIORYTETU 2 ZPORR Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego Ministerstwo Gospodarki i Pracy.
Kryteria wyboru projektów w ramach Działania 8.2 Priorytetu VIII PO KL w 2009 r. w województwie warmińsko-mazurskim.
EWALUACJA Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie warmińsko-mazurskim.
Plany Działań na rok 2009 dla Priorytetów komponentu regionalnego w województwie warmińsko-mazurskim.
1 Podkomitet Monitorujący PO KL Olsztyn, październik 2009 r. Plan Działania PO KL na rok 2010 Priorytet VIII Regionalne kadry gospodarki Działanie 8.1.
VI Posiedzenie Podkomitetu Monitorującego Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Warmińsko-Mazurskiego 8 października 2009 r. Olsztyn Organizacja.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IV Szkolnictwo wyższe i nauka Działanie 4.2 Patrycja Dukaczewska.
Inicjatywy lokalne w ramach Priorytetów VI, VII i IX Mrągowo, Szkolenie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
SPOTKANIE INFORMACYJNE DOTYCZĄCE KONKURSÓW OTWARTYCH W RAMACH DZIAŁANIA 8.1 PO KL Bartosz Szurmiński Wojewódzki Urząd Pracy w Olsztynie.
Komplementarność + POKL RPO Olsztyn, 2 i 9 marca 2012 r. Last Minute – ostatnia szansa! O dotacjach unijnych na kilka sposobów" =
Plan Działania na lata Priorytet VII Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Warmińsko-Mazurskiego 22 listopada 2012 r. Ryn Człowiek –
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Plan Działania Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego Wrocław, 10 grudnia 2007r. INSTYTUCJA POŚREDNICZĄCA komponentu.
1 Targi Zarządzania Zasobami Ludzkimi 8-9 kwiecień 2008 r. Warszawa Wanda Powałka Zespół Wdrażania Instrumentów Instytucjonalnych PARP „Punkty Konsultacyjne.
Sprawozdanie z działań ewaluacyjnych realizowanych przez Instytucję Pośredniczącą PO KL II stopnia – Wojewódzki Urząd Pracy w Gdańsku w 2014 r. Gdańsk,
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Plany Działania na 2009 rok w województwie zachodniopomorskim Szczecin, 24 lutego 2009 r. Konferencja współfinansowana.
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne AJ Wydział Zarządzania Zintegrowanymi Inwestycjami Terytorialnymi Aglomeracji Jeleniogórskiej Projekt dofinansowany.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Tan prac nad Szczegółowym Opisem Osi Priorytetowych RPO WP Stan prac nad Szczegółowym Opisem Osi Priorytetowych RPO WP Adam Hamryszczak.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
w Regionalnym Programie Operacyjnym
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Toruń, 18 lutego 2016 r.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Inteligentne specjalizacje w kształceniu zawodowym w ramach RPO WiM Modernizacja szkolnictwa zawodowego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.
Kryteria wyboru projektów Działanie 5.1 Gospodarka odpadowa osi priorytetowej Środowisko przyrodnicze i racjonalne wykorzystanie zasobów Regionalnego Programu.
Jak przenieść diagnozę ujętą w koncepcji dotyczącej szkolnictwa zawodowego do wniosku o dofinansowanie w ramach Poddziałania Konkurs numer: RPPM IZ /16.
Departament Rozwoju Regionalnego Uwagi Komisji Europejskiej do projektu kryteriów oceny projektu dla Poddziałanie Inwestycje w infrastrukturę kształcenia.
Propozycje systematyki kryteriów obowiązujących w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014 – EFS Posiedzenie.
Propozycje kryteriów wyboru operacji finansowych dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata.
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Kieleckiego Obszaru Funkcjonalnego na lata Kielce, maj 2017 r.
Harmonogram naborów wniosków o dofinansowanie na 2015 rok w trybie konkursowym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Wałbrzyskiej
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Posiedzenie Komitetu Monitorującego
Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
Kryteria wyboru projektów w ramach Działania 4
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Olsztyn, 14 maja 2019 r. Miejski Obszar Funkcjonalny OLSZTYNA.
Zapis prezentacji:

Rekomendacje z badania: Prognoza zmian na rynku pracy wynikających z realizacji programów finansowanych z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz Funduszu Spójności w kontekście planowania wdrażania PO KL w województwie warmińsko- mazurskim

Departament Europejskiego Funduszu Społecznego, Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego Wnioski i rekomendacje z badania ewaluacyjnego Prognoza zmian na rynku pracy wynikających z realizacji programów finansowanych z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz Funduszu Spójności w kontekście planowania wdrażania PO KL w województwie warmińsko- mazurskim Lp.WniosekRekomendacja i uzasadnienieSzczegółowy sposób wdrożenia 1 Brak mechanizmów stymulujących komplementarność wsparcia w ramach PO KL z innymi programami operacyjnymi 1. Należy uzupełnić opis komplementarności PO KL z innymi programami operacyjnymi zawarty w Szczegółowym Opisie Priorytetów PO KL o sposoby zapewnienia komplementarności. uzupełnienie Szczegółowego Opisu Priorytetów PO KL w trakcie trwania Programu jest możliwe, ale nie jest wskazane, opis komplementarności powinien zostać zawarty w corocznych Planach Działań PO KL, a nie w Szczegółowym Opisie Priorytetów PO KL, 2. Należy uwzględnić wśród merytorycznych lub horyzontalnych kryteriów wyboru projektów kwestię komplementarności z innymi programami operacyjnymi. narzędzia zapewniające komplementarność PO KL z innymi programami operacyjnymi - kryteria strategiczne oraz dostępu zawarte w Planach Działań PO KL (VI, VII, VIII, IX) na kolejne lata,

Departament Europejskiego Funduszu Społecznego, Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego Wnioski i rekomendacje z badania ewaluacyjnego Prognoza zmian na rynku pracy wynikających z realizacji programów finansowanych z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz Funduszu Spójności w kontekście planowania wdrażania PO KL w województwie warmińsko- mazurskim Lp.WniosekRekomendacja i uzasadnienieSzczegółowy sposób wdrożenia 1 c.d. 3. We wniosku o dofinansowanie projektu oraz w instrukcji jego wypełniania należy uwzględnić kwestię komplementarności z innymi projektami realizowanymi w ramach innych programów operacyjnych. zmiany w strukturze wniosku o dofinansowanie oraz w instrukcji wypełniania leżą w gestii IZ, weryfikacja komplementarności z innymi projektami odbywać się będzie przez IP na podstawie treści wniosku: - tytuł projektu, - fundusz z którego projekt jest realizowany, - wartość projektu, - rodzaj wsparcia/inwestycji, - termin realizacji projektu, który jest komplementarny w stosunku do projektu, o którego dofinansowanie ubiega się beneficjent, - wyjaśnienie na czym polega komplementarność projektów, - co będzie wynikiem komplementarności, w jaki sposób komplementarność projektów przełoży się na rzeczywiste działania/przedsięwzięcia.

Departament Europejskiego Funduszu Społecznego, Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego Wnioski i rekomendacje z badania ewaluacyjnego Prognoza zmian na rynku pracy wynikających z realizacji programów finansowanych z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz Funduszu Spójności w kontekście planowania wdrażania PO KL w województwie warmińsko- mazurskim Lp.WniosekRekomendacja i uzasadnienieSzczegółowy sposób wdrożenia 2 Na poziomie komponentu regionalnego PO KL brak mechanizmów stymulujących komplementarn ość projektów realizowanych w ramach PO KL i RPO WiM Proponuje się wprowadzenie kryterium strategicznego, przyznającego punkty za wykazanie komplementarności z projektami finansowanymi z EFRR i realizowanymi na terenie województwa warmińsko- mazurskiego. Aby uniknąć kreowania sztucznego popytu na projekty komplementarne, liczba punktów przyznawanych za spełnienie tego kryterium nie powinna być zbyt wysoka. Proponuje się ustalić ją w przedziale 2-4 punktów. wprowadzenie kryterium strategicznego zapewnieniającego komplementarność wsparcia (m.in. z EFRR): Projekt jest komplementarny ze wsparciem realizowanym w ramach innych niż EFS środków UE (EFRR, EFR na Rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich), waga punktowa powyższego kryterium strategicznego: 4 pkt.

Departament Europejskiego Funduszu Społecznego, Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego Wnioski i rekomendacje z badania ewaluacyjnego Prognoza zmian na rynku pracy wynikających z realizacji programów finansowanych z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz Funduszu Spójności w kontekście planowania wdrażania PO KL w województwie warmińsko- mazurskim Lp.WniosekRekomendacja i uzasadnienieSzczegółowy sposób wdrożenia 3 W Planie Działań dla Priorytetów VI i VII brak odniesień do potrzeb regionalnego rynku pracy i projektów finansowanych z EFRR W Planie Działań dla Priorytetów VI i VII, obok odniesień do specyficznych potrzeb grup docelowych powinny się też znaleźć odniesienia do potrzeb regionalnego rynku pracy. Odniesienia takie powinny znaleźć się w diagnozie zawartej w Planie Działania oraz kryteriach wyboru projektów. częściowo przyjęta ze względu na obligatoryjne usunięcie części diagnostycznej z PD, (Priorytet VI) kryterium strategiczne skierowane na potrzeby szkoleniowe pracowników z obszarów: rolno-spożywczego; meblarsko-drzewnego; turystycznego, w tym hotelarstwo i gastronomia; budowlanego, w tym budownictwo drogowe; spawalniczego, usług dla starzejącego się społeczeństwa, produkcji wyrobów stolarskich i ciesielskich dla budownictwa, produkcji mebli, (Priorytet VII) kryterium strategiczne: komplementarność projektów PO KL z inwestycjami zrealizowanymi, bądź planowanymi do realizacji, finansowanymi ze źródeł wspólnotowych innych niż Europejski Fundusz Społeczny,

Departament Europejskiego Funduszu Społecznego, Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego Wnioski i rekomendacje z badania ewaluacyjnego Prognoza zmian na rynku pracy wynikających z realizacji programów finansowanych z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz Funduszu Spójności w kontekście planowania wdrażania PO KL w województwie warmińsko- mazurskim Lp.WniosekRekomendacja i uzasadnienieSzczegółowy sposób wdrożenia 4 Kryteria wyboru projektów zawarte w Planie Działań dla Priorytetu VIII w niedostatecznym stopniu dopasowują wsparcie do potrzeb regionalnego rynku pracy i projektów finansowanych z EFRR Wśród kryteriów wyboru projektów dla Priorytetu VIII należy silniej uwzględnić wsparcie kompetencji potrzebnych w sektorze usług, w tym szczególnie w działalności związanej z handlem i naprawami. Priorytet VIII (Poddziałanie 8.1.2) kryterium strategiczne, preferowane szkolenia z branż: rolno-spożywczej, turystycznej (w tym hotelarstwo i gastronomia); budowlanej, w tym budownictwo drogowe; spawalnictwa, usług dla starzejącego się społeczeństwa, produkcji wyrobów stolarskich i ciesielskich dla budownictwa, produkcji mebli, kryterium strategiczne odnoszącego się do zapewnienia komplementarności z innymi funduszami (m.in. z EFRR, EFR na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich), kryterium dostępu (Poddziałanie 8.1.1): projekt realizuje założenia Programu Poprawa jakości usług gastronomicznych i hotelarskich w regionie Warmii i Mazur w latach ,

Departament Europejskiego Funduszu Społecznego, Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego Wnioski i rekomendacje z badania ewaluacyjnego Prognoza zmian na rynku pracy wynikających z realizacji programów finansowanych z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz Funduszu Spójności w kontekście planowania wdrażania PO KL w województwie warmińsko- mazurskim Lp.WniosekRekomendacja i uzasadnienieSzczegółowy sposób wdrożenia 5 Kryteria wyboru projektów w ramach Priorytetu IX nie uwzględniają potrzeb regionalnego rynku pracy Należy zdecydowanie mocniej ukierunkować wsparcie w ramach Priorytetu IX zgodnie z potrzebami regionu oraz możliwościami sektora kształcenia formalnego w województwie warmińsko- mazurskim. Proponuje się, aby analogicznie jak w przypadku Priorytetu VIII wskazać wspierane kierunki kształcenia formalnego. Priorytetu IX (Działanie 9.3) kryterium strategiczne dotyczącego podniesienia kwalifikacji zawodowych na kierunkach istotnych dla rozwoju województwa warmińsko-mazurskiego: - Turystyka (hotelarstwo, gastronomia, przetwórstwo spożywcze, ochrona środowiska) - Budownictwo i meblarstwo - ICT (technologie informacyjno- telekomunikacyjne) - Opieka nad osobami starszymi, niepełnosprawnymi (pielęgniarstwo, rehabilitacja, opieka paliatywna)

Departament Europejskiego Funduszu Społecznego, Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego Wnioski i rekomendacje z badania ewaluacyjnego Prognoza zmian na rynku pracy wynikających z realizacji programów finansowanych z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz Funduszu Spójności w kontekście planowania wdrażania PO KL w województwie warmińsko- mazurskim Lp.WniosekRekomendacja i uzasadnienieSzczegółowy sposób wdrożenia 6 W ramach Priorytetu IX brak kryteriów wspierających realizację programów rozwojowych w szkołach zawodowych modernizowanych w ramach Planu Inwestycyjnego RPO WiM na lata Należy wprowadzić kryterium strategiczne dla projektów zakładających realizację programów rozwojowych szkół i placówek prowadzących kształcenie zawodowe, promujące realizację programów rozwojowych w szkołach zawodowych, których modernizację zakłada RPO WiM na lata Priorytet IX (Działanie 9.2) kryterium strategiczne: Komplementarność projektów wspierających realizację programów rozwojowych w szkołach zawodowych z inwestycjami zrealizowanymi, bądź planowanymi do realizacji, finansowanymi ze źródeł wspólnotowych innych niż Europejski Fundusz Społeczny (m.in. z EFRR - RPO WiM na lata )

Główni adresaci rekomendacji Instytucja Zarządzająca PO KL Instytucja Pośrednicząca PO KL Departament Europejskiego Funduszu Społecznego, Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego

Dziękuję za uwagę Departament Europejskiego Funduszu Społecznego, Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego